رَهی نو

ماه عسل کجا بریم؟

تعداد بازدید: ۳۴۹۱ ۵ دی ۱۴۰۰

ماه عسل یکی از به یاد ماندنی‌ترین و خاطره‌انگیزترین سفرهای انسان است که در آغاز زندگی مشترک توسط زوج‌های جوان انجام می‌گیرد. بر اساس برخی روایات، در گذشته، زوج‌های جوان تا یک ماه پس از عروسی خود، نوعی نوشیدنی تهیه شده از عسل را به میمنت پیوندشان می‌نوشیدند و ریشه نام ماه عسل نیز برگرفته از این نوشیدنی است. می‌توان گفت، ماه عسل از دوران قاجار وارد ایران شده و در ابتدا بین بزرگان و خاندان آنها رواج یافت، تا اینکه امروزه ماه عسل یکی از مراحل مهم و اصلی ازدواج محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه، ایران کشوری چهارفصل است، مقاصد و شهرهای مختلفی برای ماه عسل وجود دارند که زوج‌ها می‌توانند با انتخاب هر یک از آنها، یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین سفرهای عمر خود را داشته باشند. برای آشنایی با بهترین شهر برای ماه عسل در ایران و همچنین مقاصد مختلف برای سفر ماه عسل در ایران، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

 

لیست شهرهای محبوب ایران برای ماه عسل

از آنجایی که اکثر شهرهای ایران دارای زیبایی‌های خاص و منحصربه‌فردی هستند، انتخاب بهترین شهر برای ماه عسل در ایران، کار دشواری است و زوج‌ها باید با در نظر گرفتن وقت، هزینه و سلیقه خود یکی از شهرهای زیبا و دیدنی داخلی را به عنوان مقصد ماه عسل انتخاب کنند. شهرهای مختلف ایران مانند اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کردستان، کرمانشاه و گیلان می‌توانند مقصد سفر ماه عسل در ایران باشند. در ادامه به طور مفصل، هر یک از شهرهای مناسب ایران برای ماه عسل و زمان مناسب سفر به آنها را توضیح خواهیم داد.  

 

بهترین مقصد ماه عسل در پاییز و زمستان کدام شهرها است؟

با توجه به اینکه، استان‌ها و شهرهای جنوبی ایران در فصل پاییز و زمستان، آب و هوای گرم‌تر و معتدل‌تری نسبت به سایر شهرهای ایران دارند، می‌توانند یکی از مقاصد پاییزه و زمستانه ماه عسل در ایران باشند. جزیره کیش و قشم یکی از بهترین گزینه‌ها برای ماه عسل در ایران هستند.

 

جزیره کیش، لوکس‌ترین جزیره ایران  

زوج‌ها می‌توانند با سفر به کیش، یکی از به یاد ماندنی‌ترین سفرهای عمر خود را تجربه کنند. وجود تفریحات آبی و غیرآبی فراوان در این جزیره باعث شده تا جزیره کیش به عنوان بهترین شهر برای ماه عسل شناخته شود و زوج‌های بسیار زیادی این جزیره را به عنوان مقصد ماه عسل خود انتخاب کنند. زوج‌ها می‌توانند با رزرو یکی از هتل‌های مجلل و لوکس کیش، به این جزیره سفر کرده و در آن اقامت داشته باشند. تجربه تفریحاتی مانند پاراگلایدر، پاراسل، شاتل دریایی، کیبل اسکی و فلای بورد در این جزیره می‌تواند یکی از جالب‌ترین خاطرات سفر ماه عسل زوج‌ها باشد.

 

بهترین شهر برای ماه عسل در ایران

 

جزیره قشم، جزیره‌ای با عجایب هفتگانه

جزیره قشم با آب و هوای معتدل در فصل پاییز و زمستان، می‌تواند به عنوان بهترین مقصد برای ماه عسل در ایران باشد. زوج‌ها می‌توانند با رزرو هتل در قشم، به این جزیره سفر کرده و از انواع جاذبه‌های طبیعی آن و همچنین عجایب هفتگانه دیدن کنند.

 

سفر ماه عسل در ایران

 

یزد، شهر خشتی و کویری زیبا

با توجه به اینکه شهر یزد در مناطق کویری ایران قرار گرفته است، تابستان‌های بسیار گرم و سوزان و زمستان‌هایی معتدل و مطلوب دارد. چنانچه زوج‌ها علاقه داشته باشند تا ماه عسل خود را مهمان اقامتگاه‌های بومگردی خشتی و تاریخی باشند، می‌توانند یزد را به عنوان سفر ماه عسل‌شان انتخاب کنند. شب‌های صاف و پرستاره کویری یزد و نظاره ستارگان در آسمان شب‌، یکی از جاذبه‌های گردشگری یزد است که باعث شده این شهر، شهری رمانتیک برای عاشقان و زوج‌های جوان باشد.

 

بهترین مقصد ماه عسل در پاییز و زمستان

 

بهترین مقصد ماه عسل در بهار کدام است؟

فصل بهار یکی از فصل‌های زیبای طبیعت است. در این فصل هر یک از شهرهای ایران جلوه‌ای خاص داشته و آب و هوایی متفاوت دارند. به عنوان مثال برخی از شهرهای شمالی ایران دارای آب و هوای سرد هستند و سفر به آنها در فصل بهار مناسب نیست.

 

شیراز، شهری زیبا با عطر نارنج

شیراز، شهر شعر و هنر و فرهنگ، بهترین شهر برای ماه عسل در ایران در فصل بهار است. فصل بهار، به خصوص ماه اردیبهشت، شیراز زیبایی و جلوه‌ای خاص و منحصربه‌فرد دارد و با گردش در این شهر می‌توان عطر نارنج را استشمام کرد و از آن لذت برد. زیبایی‌های وصف‌ناپذیر این شهر باعث شده تا علاوه بر گردشگران، زوج‌های زیادی این شهر را به عنوان مقصد ماه عسل در ایران انتخاب کنند. افرادی که دوست دارند، ماه عسلی آرامش‌بخش و زیبا به دور از هرگونه هیجانی را تجربه کنند، می‌توانند برای ماه عسل خود به شیراز سفر کنند. وجود آثار تاریخی و دیدنی فراوان همچون آرامگاه حافظ و سعدی، باغ ارم، دروازه قرآن، نارنجستان قوام، تخت جمشید و آرامگاه کوروش کبیر، شیراز را به یک شهر بی‌بدیل و زیبا برای افراد تبدیل کرده است.

 

بهترین مقصد ماه عسل در بهار

 

اصفهان، شهر تاریخی نصف جهان

شهر دیگری که زیبایی‌ها و آب و هوایی مناسب در فصل بهار دارد، اصفهان است. شهر تاریخی و توریستی اصفهان در فصل بهار می‌تواند به عنوان شهری رؤیایی شناخته شود. وجود هتل‌های لوکس و با امکانات و همچنین وجود آثار تاریخی و دیدنی فراوان در این شهر باعث شده تا بسیاری از زوج‌ها، این شهر را به عنوان مقصد ماه عسل‌شان  انتخاب کنند.   

 

اصفهان بهترین مقصد ماه عسل در بهار

 

بهترین مقصد ماه عسل در تابستان کدام است؟

فصل تابستان فصلی است که بسیاری از شهرهای ایران در این فصل دارای آب و هوایی گرم و داغ هستند. در مقابل برخی از شهرهای شمالی و غربی ایران در فصل تابستان دارای آب و هوای خنک و معتدل هستند. بدین ترتیب چنانچه زوج‌ها قصد داشته باشند تا یکی از شهرهای داخلی ایران را به عنوان مقصد ماه عسل‌شان انتخاب کنند، پیشنهاد می‌شود تا یکی از شهرهای شمالی و غربی ایران را انتخاب کنند.

 

تبریز، شهر اولین‌ها

شهر تبریز یکی از شهرهای سرد و کوهستانی ایران است که در فصل تابستان، آب و هوایی خنک و معتدل دارد. وجود هتل‌های لوکس و رستوران‌هایی که غذاهای خوش طعم و لذیذ دارند، سبب شده تا تبریز به عنوان بهترین شهر برای ماه عسل در ایران در فصل تابستان محسوب شود. عمارت ساعت، عمارت و استخر ائل گلی، خانه‌های تاریخی مختلف، اولین برج آتش نشانی ایران با نام برج یانقین و روستای تاریخی کندوان از جمله مهم‌ترین و جالب‌ترین آثار دیدنی تبریز است که باعث شده علاوه بر گردشگران، زوج‌های تازه ازدواج کرده نیز، این شهر را به عنوان مقصد ماه عسل در ایران انتخاب کنند.

 

بهترین مقصد ماه عسل در تابستان

 

کردستان و کرمانشاه، سرزمین زیبایی‌ها

کردستان و کرمانشاه دو استان همجوار و همسایه هستند که در بخش غربی ایران قرار گرفته‌اند. این دو استان از جمله استان‌هایی هستند که مناظر و جلوه‌های طبیعی فراوانی دارند و مسافران و گردشگران می‌توانند از این مناظر زیبا نهایت لذت را ببرند. آب و هوای معتدل و خنک، مراتع سرسبز و زیبا، دره‌هایی پوشیده از گیاهان، رودهای خروشان و کوه‌های سر به فلک کشیده، از جمله مناظر طبیعی دیدنی دو استان کردستان و کرمانشاه هستند. بیستون کرمانشاه، معبد آناهیتا، مجموعه طاق بستان، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی از جمله مکان‌های دیدنی کرمانشاه هستند. وجود این آثار سبب شده تا کرمانشاه به عنوان بهترین شهر برای ماه عسل در ایران محسوب شود.

 

کرمانشاه بهترین مقصد ماه عسل در تابستان

 

همدان، شهر هگمتانه

همدان، آثار تاریخی و دیدنی فراوانی دارد که سالانه گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از این آثار تاریخی به این شهر سفر می‌کنند. آب و هوای این شهر در فصل تابستان، معتدل و خنک است و می‌تواند به عنوان بهترین شهر برای سفر ماه عسل در ایران باشد. مجموعه هگمتانه، مجموعه گنجنامه، آرامگاه باباطاهر و ابوعلی سینا از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر تاریخی است.

 

همدان بهترین مقصد ماه عسل در تابستان

 

سایر شهرهای مناسب برای ماه عسل در ایران

علاوه بر تمامی شهرهایی که گفته شد، شهرهای دیگری نیز هستند که در هر فصل از سال، زیبایی‌های خاص خود را داشته و برای مسافران و گردشگران جذابیت بسیار زیادی دارند.

 

گیلان، سرزمین جنگل و دریا

شهرهای شمالی ایران یکی از زیباترین و بهترین شهرها برای مسافرت و گشت‌وگذار به حساب می‌آیند. زوج‌هایی که قصد دارند ماه عسلی آرام و لذت‌بخش در کنار دریا و در دل جنگل سبز داشته باشند، می‌توانند یکی از شهرهای خطه شمال ایران را به عنوان مقصد ماه عسل در ایران انتخاب کنند. استان گیلان با داشتن مناطق جنگلی و ساحلی می‌تواند یکی از بهترین مقاصد ماه عسل برای زوج‌ها باشد. وجود روستای ماسوله و قلعه‌رودخان فومن در این استان باعث شده تا این استان به عنوان بهترین شهر برای ماه عسل در ایران در فصول مختلفی از سال محسوب شود.

 

شهرهای مناسب برای ماه عسل در ایران

 

مشهد، شهر مقدس ایران

شهر مشهد یکی از مسافرپذیرترین شهرهای ایران است که هر ساله زائران و مسافران زیادی برای پابوسی از امام رضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند. بسیاری از زوج‌ها علاقه دارند تا اولین سفر زندگی مشترک خود را به مشهد سفر کرده و زندگی خود را با دعای خیر امام مهربانی‌ها آغاز کنند. هتل‌های بسیار مجللی در این شهر وجود دارند که زوج‌ها می‌توانند در این هتل‌ها اقامت داشته باشند و ماه عسل خود را به بهترین نحو ممکن سپری کنند.

 

مشهد از شهرهای مناسب برای ماه عسل در ایران

 

با توجه به مطالبی که ذکر شد، می‌توان دریافت که شهرهای بسیار زیبایی در ایران وجود دارند که می‌توانند مقصد سفر ماه عسل در ایران برای زوج‌ها باشند. شما نیز اگر قصد دارید تا بار و بندیلتان را برای یک ماه عسل به یادماندنی ببندید، تنها کافیست با توجه به نکات گفته شده در این مقاله، مقصدتان را مشخص کنید. نگران اقامتگاه هم نباشید، ما در رهی نو رزرو هتل را با شرایط ویژه‌ای برایتان تدارک دیده‌ایم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...