رَهی نو

معرفی بهترین مقاصد گردشگری فصل بهار در ایران

تعداد بازدید: ۶۸۶۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۰

تا چشم به هم بزنید فصل بهار با زیبایی‌های بی‌نظیر و جذابش می‌رسد و شما را از تمام سردی‌ها و غبارهای زمستان پاک می‌کند و به تازگی و طراوت بهار می‌سپارد. در صورتی که شما هم قصد دارید خوشامدی به بهار گفته و راهی دل طبیعت در فصل تازگی شوید، با ما در این مطلب همراه باشید تا بهترین مقاصد سفر در بهار را برایتان بگوییم.

 

طبیعت ایران در فصل بهار 

دل به بهار بسپارید و در دامنه‌های طبیعت ایران، بساطتان را پهن کنید تا روح‌تان از تازه‌های طبیعتی که بهار به ارمغان آورده، تازه شود. به‌ علاوه در این فصل طبیعت ایران آنچنان شگفت‌انگیز است که به هر نقطه‌ای که دلتان بخواهد می‌توانید سفر کنید. با رسیدن تابستان که یک خط بزرگ دور مناطق گرمسیر و کویری کشیده می‌شود، باز هم می‌توان در فصل بهار با آب و هوای معتدل‌تری که برایتان رقم می‌زند، به این مناطق سفر کنید. مثلاً هرچند از هوای شرجی جزایر جنوبی و شهرهای شمالی باید گریخت، اما در بهار، دلنشینی هوایی که در این مناطق حاکم است، صفای دیگری دارد که باید تجربه کنید. 

مثلاً جزایر کیش، هرمزگان، قشم و هنگام، بهترین زمان سفر را در بهار دارند. ضمن اینکه این مناطق، مانند بندرعباس، عمان و ... که شلوغ‌ترین شهرها در فصل زمستان هستند و قیمت‌های بالاتری دارند، در فصل بهار، قیمت مساعدتری برای سفر دارند و تقریباً تعداد کمتری گردشگر دارد.  شهرهای کویری هم مانند یزد و کرمان صفای جذابی در فصل بهار دارند؛ چراکه از آن حرارت و گرمای تابستان، یا سرما و خشکی زمستان در این شهرها خبری نیست و می‌توانید حسابی خوش بگذرانید.

 

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در فصل بهار 

بهار کجا بریم؟ این سؤالی است که به خصوص در اواخر زمستان و شروع اسفند، ممکن است ذهن‌تان را مشغول کند. به خصوص که با رسیدن عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، هر جایی از ایران را نمی‌توان به عنوان مقصد انتخاب کرد، چرا که شلوغی و هجوم گردشگران ممکن است خاطرتان را کمی مکدر کند. اما بهترین جایی که برای سفرهای بهاری می‌توان انتخاب کرد، کجاست؟ تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا با این مقصدها آشنا شوید.

 

جزیره کیش

سفر به کیش یکی از به یادماندنی‌ترین سفرهایی است که می‌توانید در بهار به خودتان هدیه کنید. در صورتی که می‌خواهید لذت تفریحات آبی و غیرآبی، بازدید از شهر زیرزمینی و تماشای کشتی به گل نشسته را در غروب آفتاب جزیره در کنار دریا تجربه کنید، سفر به کیش را در مقاصد گردشگری خود قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید با داشتن آب و هوای بی‌نظیری که این منطقه دارد، از هیجان‌انگیزترین و دلنشین‌ترین خاطره سفر بهره‌مند شوید. از غواصی زیر آب تا اسکوتر دریایی و بنانا سواری گرفته تا بازدید از شهر حریره و روستای باغو و تماشای کشتی یونانی ماجرای سفر خواندنی برایتان خلق می‌کند.


بیشتر بخوانید: لیست جاذبه های گردشگری و تفریحی کیش


بهترین مقاصد سفر در بهار

 

شیراز 

خوشا شیراز و بهارنارنج و گشت و گذار در بهار در این شهر، زمانی که عطر بهارنارنج در میان کوچه باغ‌هایش پیچیده است. از جاذبه‌‌های دیدنی شیراز همچون تخت‌جمشید، پاسارگاد، مقبره کوروش گرفته تا باغ ارم و باغ نارنجستان، باغ دلگشا و هزاران جاذبه طبیعی و دیدنی که در این شهر وجود دارد، عطر و هوش را از سر شما می‌برد. اگر شانس با شما یار باشد و در بهار اسیر شلوغی‌های شهر شیراز نشوید، خاطره به یادماندنی برایتان خواهد شد.

 

اصفهان

گشت و گذار در اصفهان، مهد تمدن و هنر اصیل ایرانی می‌تواند جلوه‌ای از زیبایی را به شما نشان دهد که در هیچ جای دیگر ندید. اگر می‌خواهید دلنشینی معماری مسجد امام، شکوه عمارت عالی قاپو و صفای سی و سه پل روح‌تان را تازه کند، در فصل بهار به اصفهان بروید. به معنای واقعی سفر به نصف جهان را تجربه خواهید کرد. البته در عید و تعطیلات بهار، اصفهان شلوغ‌ است اما باز هم ارزش دیدن دارد.


بیشتر بخوانید: لیست جاذبه های گردشگری و تفریحی اصفهان


 

مشهد

برای سفر به مشهد، می‌توانید فصل بهار را انتخاب کنید. شما بعد از بازدید از حرم امام رضا می‌توانید سری به جاذبه‌های دیدنی این شهر زده و خودتان را مهمان کباب و شیشلیک‌های شاندیز کنید. بازار رضا، کوه سنگی، مقبره فردوسی، باغ گیاه‌شناسی و بسیاری از جاهای دیدنی دیگر در این شهر، می‌تواند سفرتان را به مشهد، خاطره‌انگیز کند. در بهار، نه خبری از سرمای زمستان در این شهر است و نه حرارت تابستان اذیتتان می‌کند. هوا عالیست!


بیشتر بخوانید: لیست جاذبه های گردشگری و تفریحی مشهد همراه با عکس و آدرس


 

کاشان

در سفر به کاشان آن هم فصل بهار می‌توانید صفای باغ و خانه‌های خشتی و کوچه باغ‌های سرسبز و قدیمی را جور دیگری احساس کنید. در بهار اوایل اردیبهشت ماه، در فصل گلاب‌گیری راهی کاشان شده و از نزدیک از مراسم گلاب‌گیری دیدن کنید. بعد هم به روستای تاریخی ابیانه سری بزنید و کوله بارتان را با عرقیجات و گلاب‌های تازه پر کنید.

 

روستای تاریخی ابیانه از جاهای دیدنی ایران در بهار

 

سرعین

تجربه آب گرم سرعین در فصل بهار، می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما باشد. چشمه گوزسویی، آبگرم گاومیش گلی بهترین چشمه‌های آب گرم سرعین هستند. در مجموعه آب گرم، علاوه بر آب‌درمانی می‌توانید از خدمات دیگر آن نیز استفاده کنید.

 

جزیره قشم

در سفر به قشم در میان آب‌های خلیج فارس، راهی دیدنی‌ترین مکان‌های تاریخ شده و لذت ببرید. جنگل‌های حرا، قلعه پرتغالی‌ها، دره ستارگان قشم و بازارهای پرزرق و برق و البته به صرفه‌ای که دارد، همه چیز را برای لذت بردن در سفر فراهم کرده است.

 

در سفرهای بهاری، حتماً سفر به هنگام را در لیست خود قرار دهید. اینجا بهترین و بکرترین مناطق را دارد که حتی در بهار هم اسیر شلوغی گردشگران نخواهد شد. جایی در میان آب‌های خلیج‌فارس که با دیواره‌های صدفی و مرجانی ساحلش توجه‌تان را جلب می‌کند. توتیاهای دریایی را در ساحل می‌بینید و در کل چشم‌تان به جانوران دریایی در این جزیره روشن می‌شود که تا قبل از آن حتی اسمش را هم نشنیده بودید. 

 

اصفهان و شیراز مقاصد ایده‌آل برای سفرهای بهاری

برای هر فردی که ایران را نمی‌شناسد و با زیبایی‌هایش آشنایی ندارد، کافیست دستش را گرفته و برای معرفی ایران او را به شهرهای اصفهان و شیراز ببرید. شهری که با زیبایی‌های منحصربه‌فرد و جذابیت‌های تاریخی که دارد، می‌تواند چشم هر گردشگری را به خود خیره کند. به خصوص در فصل بهار این شهرها نه حالت کویری دارند و نه سرد و کوهستانی هستند. بنابراین اگر از شلوغی‌های تعطیلات بهار، صرف نظر کنیم، شرایط فوق‌العاده‌ای را برای بازدید رقم می‌زند. در بهار شکوفه‌های بهارنارنج در شیراز می‌شکفد و عطر بهار در کوچه و خیابان‌های باصفای شیراز می‌پیچد. در اصفهان هم که صفای دیگری در فصل بهار برپا می‌شود. صفایی که با ترکیب بوی بهار و رنگ فیروزه‌ای بناهای اصفهان، هر فردی را مسحور می‌کند.

 

بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران در فصل بهار

جاذبه‌های گردشگری آن هم در فصل زیبای بهار در ایران کم نیستند. چه بسیار چشم‌اندازهای زیبایی که توانسته الهام‌بخش گردشگران زیادی در بهار باشد و همچنان بکر و باصفا باقی مانده است. از جمله این مکان‌ها شامل:

 

دشت دریاسر

چشم‌انداز زیبایی که در دشت دریاسر انتظارتان را می‌کشد، اینجا را به بهشت ایران معروف کرده است. دشتی که در هر فصل، لباسی زیبا به تن می‌کند و در بهار نیز با رنگ گل‌های زیبایش تصویری بی‌نظیر به شما هدیه می‌کند. ده چشمه در این دشت گسترده و زیبا می‌بینید که زیبایی و سرسبزی چشمه از آن نشات می‌گیرد.

 

آسیاب خرابه

به یکی از مناطق گردشگری ایران در جلفا می‌رویم. آسیاب خرابه با آبشارهای بزرگ و کوچکی که دارد، جزو آسیاب‌های قدیمی است که مردم در گذشته از آن استفاده می‌کردند اما امروز دستخوش تخریب شده است. سرچشمه آبشارهایی که به آسیاب خرابه می‌ریزد، کوه کیامکی در بالای چشمه است؛ اینجا هوای ناب و چشم‌انداز دیدنی انتظارتان را می‌کشد.
 

آسیاب خرابه از بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران در فصل بهار

 

محلات 

اگر تا به حال به این شهرستان خوش آب و هوا سر نزدید، بهترین موقعیت برای سفر به آنجا فصل بهار است. اینجا معروف به شهر گل است و در اردیبهشت، بهشتی از انواع گل‌های بهاری را به چشمان‌تان هدیه می‌کند. در محلات دهکده‌ای به نام دهکده گلی وجود دارد که انواع کاکتوس و گیاهان دیدنی را در اینجا خواهید دید. بازدید از غارهای محلات نیز هیجانی دیگر دارد که در سفر به این شهر برایتان به وجود می‌آید.

 

جمع‌بندی

با هم گشتی دور ایران زدیم و از آب و هوای بهاری استفاده کردیم. جاهای دیدنی ایران در بهار کم نیستند. در صورتی‌که شما هم عاشق سفر و ایران‌گردی هستید، برایمان برخی از این مناطق را بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سودابه ۱۴۰۲/۸/۲۰

بهار که واقعا همه جای ایران دیدنی است حتی خود تهران

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۱

سودابه عزیز ممنون از ثبت نظرتون شاد و پیروز باشید

مرتضی صادقی ۱۴۰۱/۱/۴

عالی مخصوصا مخصوصا #اردبیل_سرعین و دشت دریاسر وقتی شیراز ک نگم براتون 👌👌

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...