رَهی نو

فاصله رشت تا آستارا

تعداد بازدید: ۴۲۳۶۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰

 اگر بخواهیم از زیبایی‌های رشت دل بکنیم و با بازار ماهی‌فروش‌ها خداحافظی کنیم، از شب‌های شیرین رشت دوست‌داشتنی، چشم برداریم و راهی جاده شویم، چه لذتی می‌تواند بالاتر از این باشد که این مسیر را به سمت آستارا پیش برویم؟ همراه سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو باشید. مبدأ ما اگرچه جای دل کندن ندارد، اما طبیعت زیبای تالش، بازارهای آستارا و دریاچه استیل در انتظارمان است. پس با ما همراه باشید تا با هم راهی جاده‌های زیبای شمال شویم.

 

فاصله رشت تا آستارا از نظر مسافت و زمان 

برای گذر از رشت و رسیدن به آستارا می‌توانید دو مسیر را انتخاب کنید. مسیر اول به اندازه 174 کیلومتر، طی بازه دو ساعت و نیمه شما را به آستارا می‌رساند؛ این مسیر از جاده فومن رشت می‌گذرد. مسیر دیگری که می‌توانید انتخاب کنید، از بلوار رزمجو شما را به آستارا می‌رساند. مسیر دوم 173 کیلومتر است و تفاوت چندانی با مسیر اول ندارد.

 

فاصله رشت تا آستارا

 

فاصله رشت تا آستارا چند کیلومتر است؟ 

برای رسیدن به آستارا، در صورتی که مسیر اول را انتخاب می‌کنید، باید از سمت بلوار حبیب زاده وارد بلوار افتخاری شده و سپس مسیر فومن رشت را تا رسیدن به صومعه‌سرا طی کنید. بعد از گذر از بیشه گاه و آقامحله وارد جاده رشت آستارا شده و بعد از گذر از جنگل‌های زیبای گیسوم در تالش، به تنگده طول گیلان می‌رسید. از جوکندان و سیاه کت گذشته بعد از گذر از بلوار امام علی، خطبه سرا، شیرآباد، نصرت‌آباد را بگذرانید تا به آستارا برسید.

اگر مسیر دوم را انتخاب کنید، از پیربازار، صیابر، سادات محله، نرگستان، اسلام آباد، فتمه سرا، ضیابر، عبور می‌کنید و در نهایت در ارم سادات، قبل از بیشه گاه، به مسیر اول خواهید رسید. سپس ادامه مسیر را مانند مسیر بالا تا رسیدن به آستارا طی می‌کنید.

 

روش‌های سفر از رشت تا آستارا 

از رشت تا آستارا راه زیادی در پیش ندارید. در واقع اگر ماشین داشته باشید، به سادگی طی بازه 2 ساعت و 30 دقیقه می‌توانید به آستارا برسید.  انتخاب مسیر نیز به شما بستگی دارد که دوست داشته باشید بخشی از مسیر را از کدام شهرها بگذرید.

 

مسافت رشت تا آستارا با اتوبوس 

اگر اتوبوس را برای سفر به آستارا از رشت انتخاب می‌کنید، باید به ترمینال رشت رفته و از آنجا بلیط به مقصد ترمینال آستارا تهیه کنید. این روش ارزانی است که شما را نهایتاً 3 ساعته به مقصد می‌رساند و به دلیلی کوتاهی زمان در طول راه خسته نخواهید شد.

 

مسافت رشت تا آستارا با خودروی شخصی 

اگر می‌خواهید هر زمان و هرکجا که خواستید، توقف کرده و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید، لواشک‌ها، زیتون‌پرورده، گردوهای خیس خرده و خوراکی‌های جاده شمالی رشت را امتحان کنید و به روستاها و شهرهای دیدنی در این مسیر بروید، انتخاب سفر با خودروی شخصی، می‌تواند برایتان یک سفر به یادماندنی باشد. 

 

مسافت رشت تا آستارا با قطار

در حال حاضر آستارا مجهز به ریل راه آهن نیست. بنابراین از هر شهری که به آستارا قصد دارید با قطار سفر کنید، تنها تا رشت می‌توانید با قطار آمده و از آنجا به اتوبوس یا تاکسی به آستارا برسید. 

 

مسافت رشت تا آستارا با هواپیما 

آستارا در حال حاضر مجهز به فرودگاه نیست. البته مسیر دو ساعته رشت تا آستارا نیز نیازی به سفر هوایی ندارد. با این وجود از هر شهری که قصد دارید به آستارا برسید می‌توانید خود را با هواپیما به فرودگاه بین‌المللی رشت برسانید و از آنجا با ماشین یا اتوبوس به سمت آستارا حرکت کنید.

 

جاذبه‌های مسیر رشت آستارا 

اگر قصد دارید مسیر رشت تا آستارا را با خوشی و تفریح سپری کنید، می‌توانید از کمی دورتر از رشت سفرتان را آغاز کنید. سری به جنگل‌های باصفای سیاهکل بزنید و در طبیعت، چای تازه‌ای میل کنید، نفسی تازه کنید، سپس راه بیفتید. در همین مسیری که طی می‌کنید، در 15 کیلومتری جنوب شرق، دریاچه سقالکسار قرار گرفته است. بعد از صومعه‌سرا به کلیدبر که رسیدید، می‌توانید فرمان را به سمت چپ بگردانید و وارد جاده ماسال-طاهر گوراب شوید. در اینجا شهر زیبای ماسال در کنار کوه‌های تالش، همراه با مه ملایمی که صورتتان را نوازش می‌کند، می‌تواند میزبان چند ساعت یا چند روزی برایتان باشد که در دل طبیعت میان کوه و آسمان، شما را نگه داشته است.

 

جاذبه‌های مسیر رشت آستارا

 

دوباره به سمت جاده اصلی حرکت کرده تا به تالش برسید. شهر زیبای تالش با طبیعت بی‌نظیر و جنگل‌های زیبای گیسوم، در انتظار شما است. جاده اسالم در شهر تالش، می‌تواند صحنه‌ای بهشتی را برایتان به ارمغان آورد که هرچقدر نگاه می‌کنید، سیر نخواهید شد. در تالش می‌توانید سورتمه ریلی را تجربه کنید و هیجان سفرتان را بیشتر کنید. در مسیر تالش در جاده ضیابر، ییلاق شکر دشت قرار گرفته است که با دشت شقایق‌های زیبا و بی‌نظیرش شما را مسحور می‌کند.

در 15 کیلومتری مرکز لیسار قلعه صلصال قرار گرفته است. در 45 کیلومتری تالش می‌توانید سری به روستای زمرد بزنید و از ترکیب صدای پرندگان و آبشار و طبیعتی که پیش رویتان قرار دارد، لذت ببرید.

 

آبشار زمرد از جاذبه‌های مسیر رشت آستارا

 

به نزدیکی‌های آستارا که رسیدید. در شهرستان لوندویل، روستای کوته کومه، با دشت‌های سرسبز و نان‌های محلی‌اش، سرشیرهای تازه و هوای نابی که دارد، می‌تواند شما را از تمام مشکلات‌تان جدا کرده و با لذتی بی‌اندازه روبرو کند. در این مسیر پارک جنگلی بی بی یانلود نیز در سمت چپ‌تان و دریای خزر در سمت راست‌تان، شما را به سمت آستارا هدایت می‌کند.

حالا که به آستارا رسیدید، می‌توانید برای رزرو بهترین هتل های آستارا مانند هتل اسپیناس آستارا ، وارد سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو شده و یک هتل یا اقامتگاه جنگلی برای خودتان رزرو کنید. حالا شما برایمان از تجربه سفرتان به آستارا بگویید. مشتاق خواندن تجربه سفر شما از رشت به آستارا هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سهند ۱۴۰۲/۸/۲۰

جنگل های سیاهکل در این مسیر خیلی جذاب و قشنگه لطفا با ماشین میرید توقف داشته باشید و لذت ببرید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۱

سهند عزیز پیشنهادتون عالی هست حتما که دوستان دیگر نیز بهره مند میشوند ممنون از شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...