رَهی نو

فاصله اهواز تا شیراز

تعداد بازدید: ۱۰۸۸۹۶ ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

با مردم خونگرم اهواز و آب‌وهوای گرم‌تر این شهر خداحافظی می‌کنیم و دل به جاده می‌سپاریم تا به امید خوردن فالوده شیرازی در کنار حافظیه و سعدیه، سفری جذاب و به یادماندنی داشته باشیم. با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید. مقصد امروز ما از شهر خونگرم و مهمان‌نواز اهواز آغاز شده و به شهر شاعران و عاشقان ختم می‌شود. 

 

فاصله اهواز تا شیراز از نظر مسافت و زمان 

مسیری که پیش رو دارید، 531 کیلومتر است که شما را طی بازه زمانی 7 ساعته به مقصد می‌رساند. دو راه پیش رو دارید که هر دو در بازه زمانی تقریباً یکسان شما را به شیراز می‌رساند. اگر دل به جاده سپردید و فرمان مسیر را به‌دست گرفتید، هر کجای این مسافت 500 کیلومتری می‌توانید توقف کرده و از جاذبه‌های دیدنی مسیر لذت ببرید.

 

فاصله اهواز تا شیراز

 

فاصله اهواز تا شهر شیراز چند کیلومتر است؟

اگر قصد دارید در مسیر سفرتان از اهواز به شیراز، به رامهرمز بروید، بعد از گذر از برهه و غیزانیه بزرگ، جاده رامهرمز اهواز را پیش گرفته و به سمت این شهرستان برانید. سپس وارد جاده کمربندی رامهرمز شده و رستم‌آباد، بنه قیطاس، سلطان‌آباد، اسلام‌آباد، سرجولکی، آب امیری بگذرید و وارد جاده بهبان-اهواز ماهشهر شوید. سپس وقتی در جاده بهبان شیراز قرار گرفتید آن را تا گذر از شهرهای خیز آباد گهر، خان حوض مکاری، گچساران، تلخاب شیرین، چم بلبل، کوپن علیا، تل بندو، اسلام‌آباد، مسیری، باجگاه، خومه زار، گلگون، مظفرآباد، قائمیه و ترهدان ادامه دهید. سپس وارد جاده قائمیه شیراز خواهید شد و بعد از گذر از میان جنگل‌های زیبای ارژن و شهرهای خان زنیان و حسین‌آباد به شیراز می‌رسید. این مسافت 531 کیلومتر است که 7 ساعت زمان می‌برد. 

درصورتی‌که قصد دارید، از بزرگراه امیدیه به مقصد شیراز حرکت کنید، از شهرهای بیت صیوان، عبدالله عموری، شهرک سمیه، مشراگه، اسلام آباد، مویلحه سفلی، رامشیر، امیدیه، محمودآباد، قلعه کعبی، پارادیس و دژ سلیمان عبور خواهید کرد. سپس در تقاطع ولیعصر به مسیر بالایی خواهید رسید که ادامه مسیر را از گچساران ادامه می‌دهید. این مسیر هم تفاوت چندانی از نظر مسافت و زمان با مسیر قبلی ندارد. 

 

روش‌های سفر از اهواز تا شیراز 

اگر اهل سفر هستید و مقصد برایتان چندان اهمیت ندارد، می‌توانید روش‌های مختلفی را برای سفر به شیراز از اهواز انتخاب کنید. درصورتی‌که دل به جاده سپردن برایتان خستگی ندارد، می‌توانید خودتان رانندگی کرده و هر کجای راه، توقف داشته باشید. اگر مسافت طولانی شما را خسته می‌کند، می‌توانید سفر با هواپیما را انتخاب کنید تا از فرودگاه اهواز در سریع‌ترین زمان ممکن به شیراز برسید. فاصله اهواز تا شیراز با هواپیما 425 کیلومتر است که می‌توانید از فرودگاه بین‌المللی اهواز به مقصد فرودگاه شهید دستغیب شیراز، حرکت کنید. 

چنانچه قصد دارید در سریع‌ترین زمان ممکن از اهواز به شیراز برسید، هواپیما روش مناسب‌تری است. با این وجود نسبت به روش‌های دیگر سفر، گران‌قیمت محسوب می‌شود. 

 

مسافت اهواز تا شیراز با اتوبوس 

اگر سفر با اتوبوس را انتخاب کنید، بایستی به ترمینال اهواز رفته و به مقصد ترمینال شیراز بلیط تهیه کنید. اتوبوس‌های اهواز شیراز، از سمت بزرگراه مدرس به بزرگراه اهواز امیدیه و سپس جاده اهواز رامهرمز رفته و درنهایت شهرهای بهبهان، گچساران، نورآباد و در نهایت شیراز را طی می‌کند. در روش سفر با اتوبوس، ممکن است خستگی سفر برایتان چندین برابر شود. چرا که دیگر نمی‌توانید هرکجا که بخواهید، توقف داشته باشید و از شهرها و روستاهای مسیر دیدن کنید. 

 

مسافت اهواز تا شیراز با خودروی شخصی 

اگر ساعت‌ها رانندگی در جاده برایتان لذت‌بخش است، می‌توانید بدون در نظر گرفتن هزینه بنزین و استهلاک خودرو، دل به جاده سپرده و از شهرها و روستاهایی که در مسیرتان قرار دارد، بازدید کنید. هرکجا که بخواهید توقف کرده و استراحت کنید و دوباره مسیر را ادامه دهید. 

 

مسافت اهواز تا شیراز با قطار 

یکی از لذت‌بخش‌ترین روش‌های سفر به‌خصوص اگر با دوستان و خانواده سفر کنید، روش سفر به‌وسیله قطار است. شما می‌توانید در کوپه از هم‌نشینی با دوستان‌تان لذت ببرید و در هر زمان که بخواهید استراحت کنید یا فیلم ببینید. مسیر ریلی اهواز به شیراز از ایستگاه‌های شوش، اندیمشک، سپید دشت، دورود، شازند، فیروزآباد، کاشان، بادرود، اسپیدان، سیستان، شهرضا، امین‌آباد، اقلید، صفاشهر، قادرآباد، پاسارگاد، سیوند و مرودشت می‌گذرد و شما را طی بازه زمانی هفت ساعته به مقصد می‌رساند. 

 

جاذبه‌های مسیر اهواز شیراز

در مسیرتان از اهواز به شیراز می‌توانید سری به شهر شوشتر زده و از سازه‌های آبی شوشتر دیدن کنید. خانه مستوفی، برج کلاه‌فرنگی، از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر است. مسیر را ادامه دهید. به کازرون که رسیدید، سری به کتیبه اپسای دبیر بزنید. غار شاپور نیز در 30 کیلومتری شمال کازرون قرار گرفته است. بعد از گذر از میان جنگل‌های خوش آب و هوای دشت ارژن، به شیراز خواهید رسید.

 

جاذبه‌های مسیر اهواز شیراز

 

اگر توانستید از مردم خونگرم و مهربان اهوازی دل کنده و در مسیر جاده شیراز قرار بگیرید، خودتان را برای شهر شاعران و ادیبان پارسی آماده کنید. فلافل‌های خوشمزه جنوبی را توشه راه‌تان کرده و برای زیستن در میان عطر بهارنارنج و شکوفه‌های بهاری در کوچه و پس کوچه‌های شیراز آماده شوید. چه جاذبه‌های دیگری در این مسیر می‌شناسید که می‌تواند مسیر اهواز به شیراز را جذاب‌تر و خاطره‌انگیزتر کند؟ برایمان بنویسید. 

سخن پایانی

اگر قصد سفر و اقامت در اهواز را دارید می توانید یکی از  هتل های اهواز را مانند هتل پارس اهواز از رهی نو با بهترین تخفیف بصورت آنلاین رزرو کنید. چنانچه قصد سفر و اقامت در شیراز را دارید می توانید هتل های شیراز را مانند هتل بزرگ شیراز  و هتل زندیه شیراز از رهی نو با بهترین تخفیف بصورت آنلاین رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
شهرزاد ۱۴۰۲/۸/۲۴

اهواز عزیز دوستی به اسم نازنین داشتم اهوازی بود بسیار خونگرم و جذاب و زیبا با چشمانی آبی نمیدونم چطور جنوبی ها با رنگ پوست تیره چشمانشون رنگی میشه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۷

شهرزاد عزیز از اینکه یادی از دوست و هموطن عزیز اهوازی داشتید ممنون هستیم سوالتون هم باید متخصصان این زمینه پاسخ بدن شاد و موفق باشید

لیلی ۱۴۰۱/۸/۱۷

منکه هربار با اتوبوس رفتم تقریبا ۱۰ ساعت طول کشید. نهایتش ۹ساعت نیم ، اصلااا هفت ساعته نیست

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۲۱

لیلی عزیز بسیار ممنونیم که اطلاعات مفید خود را با ما به اشترک گذاشتید 🙏

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...