رَهی نو

فاصله بوشهر تا شیراز

تعداد بازدید: ۶۱۹۱۹ ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

 از مردم خونگرم بوشهری جدا می‌شویم تا در زیر سایه حافظیه غزل‌های سعدی را بخوانیم و با طعم شیرین فالوده شیرازی، جانمان را تازه کنیم. با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید. مسیر امروز ما از جاذبه‌های دیدنی خواهد گذشت که بی شک اگر عاشق سفر و گشت‌وگذار باشید برایتان عطر و خاطره به یادماندنی بر جای خواهد گذاشت.

از آبشار دیدنی شهر گرمسیر بوشهر و آب و هوای سرد و کوهستانی آن می‌گذریم و بعد از تماشای بناهای به جا مانده و تاریخی از زمان‌های دور و دراز، از ساحل گرم خلیج‌فارس فاصله می‌گیریم و به سمت شیراز، پایتخت شعرای خوش‌نام، حرکت می‌کنیم. به طور معمول مسیری که از بوشهر تا شیراز پیش رو دارید، حدوداً 270 کیلومتر است. اما مسیرهای دیگری وجود دارد که می‌تواند جذابیت سفر را برایتان چندین برابر کند. از نخلستان‌های بوشهر و رطب‌های خوشمزه‌اش رد می‌شویم و به سمت شیراز، حرکت می‌کنیم. 

فاصله-بوشهر-تا-شیراز

بهترین مسیرها از  بوشهر تا شیراز 

فاصله-بوشهر-تا-شیراز-از-نظر-مسافت-و-زمان.

برای رسیدن از بوشهر به شیراز دو مسیر پیش رو دارید. مسیر اول سر راست‌تر و نزدیک‌تر است که از شهرهای برازجان و قائمیه می‌گذرد. این مسیر با مسافت 298 کیلومتری که دارد، حدود 4 ساعت در جاده‌های بوشهر به سمت شیراز میزبان شما خواهد بود. مسیر دوم از فیروزآباد می‌گذرد و با مسافت 337 کیلومتری‌اش، حدود یک ساعت دیگر به مسیرتان اضافه می‌کند. در واقع در این مسیر 5 ساعت در راه هستید تا به شیراز برسید.

 فاصله بوشهر تا شیراز چند کیلومتر است؟

فاصله-بوشهر-تا-شیراز-چند-کیلومتر-است

در صورتی که قصد دارید مسیر اول را انتخاب کنید، با گذر از شهرهای اهرم، آباد، برازجان، کنار تخته، قائمیه، نودان، خان زنیان در نهایت به شیراز می‌رسید. این مسافت حدوداً 4 ساعته، نزدیک 300 کیلومتر است. در صورتی که مسیر دوم را انتخاب کنید، از شهرهای چغادک، اهرم، کلمه، فراش بند و کوار گذشته و به شیراز می‌رسید؛ این مسیر 337 کیلومتری است. البته با وجود طولانی‌تر بودن مسافتی که نسبت به مسیر اول دارد، جاذبه‌های بیشتری نیز سر راه‌تان وجود داشته و می‌تواند لذت سفر را برایتان بیشتر کند. 

 روش‌های سفر از بوشهر تا شیراز 

روش‌های-سفر-از-بوشهر-تا-شیراز

برای سفر از بوشهر به شیراز می‌توانید روش‌های مختلفی را پیش بگیرید. در صورتی که خودتان دل به جاده بسپارید و با خودروی شخصی به سمت شیراز برانید، هرکجا که بخواهید می‌توانید توقفی داشته باشید و استراحت کنید، نفسی تازه کنید و سپس دوباره ادامه دهید.

 مسافت بوشهر تا شیراز با اتوبوس 

مسافت-بوشهر-تا-شیراز-با-اتوبوس

اتوبوس‌های مسیر بوشهر تا شیراز معمولاً از مسیر اول می‌روند. برای روش سفر به شیراز با اتوبوس کافیست به پایانه امیرکبیر بوشهر رفته و به مقصد ترمینال شیراز حرکت کنید. با اتوبوس، دیگر هر جایی که بخواهید نمی‌توانید توقف داشته باشید، در عوض بار رانندگی از روی دوش‌تان برداشته می‌شود. 

 مسافت بوشهر تا شیراز با خودروی شخصی 

مسافت-بوشهر-تا-شیراز-با-خودروی-شخصی

اگر خودروی شخصی را انتخاب کنید، می‌توانید هرکجا که بخواهید توقف کرده و از هر مسیری که بخواهید، راه شیراز را پیش بگیرید. از جاذبه‌های شهر و روستاهای مسیر لذت ببرید و در نهایت به شیراز برسید. اگر جذابیت مسیر برایتان از سرعت رسیدن به مقصد اهمیت بیشتری دارد، پیشنهاد می‌کنیم مسیر پرجاذبه دوم را انتخاب کنید. 

 مسافت بوشهر تا شیراز با قطار 

مسافت-بوشهر-تا-شیراز-با-قطار

متأسفانه در حال حاضر، سفر با قطار از بوشهر به شیراز امکان‌پذیر نیست. به جای آن می‌توانید از روش‌های دیگر استفاده کنید. 

 مسافت بوشهر تا شیراز با هواپیما

مسافت-بوشهر-تا-شیراز-با-هواپیما

اگر به دنبال راحت‌ترین و سریع‌ترین راه سفر به شیراز هستید، هواپیما را انتخاب کنید. به فرودگاه بوشهر رفته و به مقصد فرودگاه شهید دستغیب شیراز بلیط تهیه کنید. بعد از نهایتاً 16 دقیقه در شیراز فرود خواهید آمد. از فرودگاه نیز طی بازه نیم ساعته می‌توانید خود را به مرکز شهر برسانید که برای این کار تاکسی‌های موجود در فرودگاه کارتان را راه می‌اندازند. این روش اگرچه نسبت به روش‌های دیگر گران‌تر است با این وجود سریع و راحت شما را به مقصد می‌رساند. 

 جاذبه‌های مسیر بوشهر شیراز 

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر به خصوص برای سفر دوستان و گردشگران، مسیری است که برای سفر طی می‌کنند. اگر می‌خواهید سفرتان به یادماندنی‌تر شود، در مسیرتان کنار جاذبه‌های دیدنی توقفی داشته باشید. برای سفر از بوشهر به شیراز، اگر مسیر اول را انتخاب کنید، دشت ارژن را خواهید دید. دشت ارژن به واسطه آبشارها و گونه‌های حیوانی که دارد، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی مسیر است. به برازجان که رسیدید، سری به کاروانسرای تاریخی برازجان بزنید. از دروازه بوشهر که خارج می‌شوید، وارد جاده برازجان خواهید شد. روستای زیرراه بعد از سعدآباد نیز مکان خوبی برای چند ساعت توقف است. 

در صورتی که قصد دارید از مسیر دوم به شیراز برسید، در مسیر تنگ ارم، سری به کاخ اردشیر بابکان در نزدیکی فیروزآباد بزنید. شهر تنگ ارم به‌ خاطر حضور دو بنای تاریخی گور دختر و کاخ اردشیر که به زمان ساسانیان برمی‌گردد معروف است. 

بهترین هتل های شیراز

بهترین-هتل-های-شیراز

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دغدغه‌های سفر، انتخاب محل اقامت خوب برای مسافران است. در شهرهای توریستی، هتل‌های زیادی وجود دارند که انتخاب بهترین آن‎ها، کار را سخت‌تر می‌کند. همچنین، به دلیل شلوغی و احتمال تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌‎ها، باید پیش از سفر به فکر رزرو هتل باشید تا در مقصد دچار مشکل نشوید اما؛ پیدا کردن هتلی که امکانات و خدمات مورد نظر شما را داشته باشد و البته از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه؛ کار چندان آسانی نیست. 
در اینجا قصد داریم، با خواندن این مطلب با چند مورد از بهترین هتل‎‌های شیراز از نظر مسافران آشنا شوید.

هتل بزرگ شیراز

هتل بزرگ شیراز یکی از هتل‎‌های ۵ ستاره و دارای امکانات رفاهی ویژه است. این هتل که در سلسله کوه‎‌های شمال شرقی شهر بنا شده است، به شما اطمینان می‌دهد تا سفری آسوده را در شیراز تجربه کنید و لذت ببرید. هتل در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری مانند: حافظیه، دروازه‌ قرآن و باغ جهان‌نما قرار گرفته و دسترسی راحتی به فرودگاه دارد.

اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل بسیار لوکس و جذاب بوده با تمام سلیقه‎‌ها سازگار است. همچنین، اگر دسته جمعه و با خانواده به شیراز سفر می‌کنید، اتاق‌های مرتبط «کانِکتِد روم» انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. هتل بزرگ شیراز دارای سه رستوران ایرانی، گردان و ایتالیایی بوده و برای سرو انواع غذاهای خوش‌طعم ایرانی و بین‌المللی با سرآشپزهای حرفه‌ای آماده پذیرایی است. لازم به ذکر است، شما می‌توانید در کافی‌شاپ‌های هتل بزرگ شیراز انواع نوشیدنی‌ها و فالوده محبوب شیرازی را امتحان کنید.

هتل-بزرگ-شیراز

از جمله امکانات دیگر می‌توان به پنج سالن همایش، سالن پذیرایی، آرایشگاه آقایان و بانوان، خشک‌شویی، تاکسی‌سرویس، استخر، سونا و جکوزی، گیم‌نت، سالن بیلیارد، فوتبال دستی و اتاق نگه‌داری از کودک اشاره کرد.

هتل هما شیراز

یکی دیگر از بهترین هتل‎‌های شیراز با چشم‌اندازی زیبا در یکی از باغ‌های این شهر، هتل هما است. این هتل هشت طبقه، ۲۱۲ اتاق و ۲۲ سوئیت دارد که تمامی اتاق‌ها از امکانات باکیفتی برخودار است و منظره‌ای رو به باغی پرگل و کوه‌های مرتفع اطراف دارد. همان‌طور که می‎دانید، هتل هما شیراز زیرمجموعه هتل‎های بین‌المللی هما بوده و اقامت در آن، فرصت خوبی برای کسب تجربه در فضایی آرام و گرم است.

هتل-هما-شیراز

این هتل، علاوه‎‌بر داشتن امکانات اولیه مانند: پارکینگ اختصاصی، اتاق کنفرانس، اینترنت رایگان بی‌سیم در محوطه هتل، صبحانه سلف‌سرویس، صندوق امانات، شامل: سونای بخار، جکوزی، میز پینگ‌پونگ، استخر سرپوشیده، صفحه شطرنج، سالن بدن‌سازی، زمین تنیس، پارک تفریحی کودکان، آرایشگاه، خودپرداز، آتلیه، صرافی، اتاق چمدان، کتابخانه و خشک‌شویی نیز می‌شود.

هتل چمران شیراز

هتل چمران شیراز نیز در دسته هتل‌های لوکس شیراز قرار می‌گیرد و جزو مرتفع‎‌ترین ساختمان شهر شیراز است. ساختمان این هتل 30 طبقه، 250 واحد اقامتی را در خود جای داده و تمام تاق‌های آن با جدیدترین امکانات رفاهی مجهز شده است. با انتخاب و رزرو هتل چمران، اقامتی سرشار از آرامش را در شیراز برای شما رقم می‎خورد. گفتنی است، اقامت در طبقات بالاتر هتل، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از پایتخت در اختیار شما قرار می‌دهد.

امکانات بی‌نظیر این مجموعه  بسیار زیاد است و کمتر مسافری برای انتخاب این هتل دچار تردید می‌شود. کافی‌شاپ‎‌های مختلف، رستوران‌های حذاب و متنوع، بانک، آسانسور، خانه‌داری 24ساعته، خدمات پزشکی، خشک‌شویی، صندوق امانات، آرایشگاه، آتلیه عکاسی، خدمات ویژه معلولین، مجموعه تجاری، سالن‌های چندمنظوره جزو خدمات اولیه آن محسوب می‌‎شوند اما؛ امکانات ویژه هتل مانند: سالن ورزشی، استخر، سونا و جکوزی، حمام مغربی، ماساژ دکتر فیش، آروماتراپی و کانتر گردشگری نظر هر مسافری را به خود جلب می‎کند.

هتل-چمران-شیراز

ناگفته نماند، در این هتل خیالتان از بابت غذا راحت باشد چراکه؛ هتل چمران با داشتن یک سفره‌خانه سنتی، رستوران ملل و رستوران ایتالیایی، منوی متنوع از غذاهای ایرانی و فرنگی را برای شما تدارک دیده است. 

هتل زندیه شیراز

هتل 5 ستاره زندیه با معماری اصیل و سنتی ایرانی، یکی از دل‌نشین‌ترین هتل‌های شیراز محسوب می‌شود که  در کنار ارگ کریم‌خان واقع شده است. این هتل در سال ۱۳۹۴ ساخته شده و ۷۵ اتاق و سوئیت دارد که با ارائه خدماتی مجلل، آماده پذیرایی از مسافران عریز است. این هتل در کنار تمام زیبایی‌هایی که دارد، امکانات باکیفیت و مناسبی را برای میهمانان فراهم کرده است تا در زمان اقامت خود، آرامش و آسایش بیشتری را تجربه کنند.

هتل-زندیه-شیراز

از آن‎جایی که هتل زندیه امکانات فراوانی دارد؛ علاوه‎بر خدمات اولیه تمام هتل‎ها، سالن بدن‌سازی، استخر، سونا و جکوزی و همچنین رستوران‌های سنتی و فرنگی نیز دارد که فرصت خوبی برای میل کردن طیف گسترده‌ای از غذاهای لذیذ ایرانی و بین‌المللی است. بازارچه سنتی و گالری‌های صنایع‌دستی موجود در هتل زندیه نیز جزو مکان‎های جذاب آن شمرده می‌شوند که در عین حال قدم زدن، می‌توانید سوغاتی شهر شیراز را نیز خریداری کنید.

هتل پارسیان شیراز

هتل پارسیان شیراز، 4 ستاره دارد و جزو زیر مجموعه‌ هتل‌های زنجیره‌ای پارسیان ایران محسوب می‌شود. این هتل در مرکز شهر شیراز یعنی خیابان رودکی و نزدیک به مراکز تجاری و جاذبه‌های گردشگری شیراز قرار گرفته است.

هتل پارسیان یکی از بهترین و معروف‎ترین اقامتگاه‎‌ها برای گردشگرانی است که به‌دنبال اقامتی راحت و خدمات باکیفیت هستند. این هتل در مجموع 62 اتاق و سوئیت دارد که واحدهای آن دارای وسیله‎‌های مجهز، صندوق امانات، اینترنت، مینی‌بار، تلویزیون و... است.

هتل-پارسیان-شیراز

از جمله امکانات هتل می‌‎توان به کافی‌شاپ، رستوران ایرانی، سالن همایش، تالار پذیرایی، کافی‎نت، اتاق جلسات و فروشگاه صنایع‌دستی اشاره کرد. این مجموعه با داشتن پرسنل و کارکنان مجرب، بهترین خدمات را به مهمانان ارائه می‎دهند.
همان‎طور که پیش‌تر گفته شد، دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و مراکز تجاری شیراز از این هتل بسیار ساده است. برای مثال: تنها با۱۰ دقیقه  پیاده‌روی به ارگ کریم‌خان می‌رسید  و اگر بخواهید با ماشین به سمت بازار وکیل بروید، ۵ دقیقه زمان نیاز دارید. همچنین، دسترسی آسان و نزدیک بودن به ایستگاه مترو، اتوبوس و خیابان کریم‌خان از دیگر ویژگی‌های مثبت این هتل به شمار می‌آید.

کلام آخر

با هم فاصله بوشهر تا شیراز را طی کردیم و از نخلستا‌ن‌های بوشهر گذشتیم. با توشه‌ای از فلافل‌های جنوبی، مسیر شیراز را پیش گرفتیم و از روستاها و شهرهای تاریخی مسیر دیدن کردیم. در سفرتان به شیراز، از کدام مسیر عبور می‌کنید؟ چه جذابیت‌هایی را در این مسیر می‌شناسید که آن‌ها را در اینجا نام نبردیم؟ برایمان بنویسید. 

سوالات متداول در مورد  فاصله بوشهر تا شیراز

آدرس هتل هما شیراز کجا است؟

شیراز، میدان گاز، جنب پارک آزادی

آدرس هتل پارسیان شیراز کجا است و چند ستاره دارد؟

هتل پارسیان شیراز در خیابان زند، خیابان رودکی قرار دارد و 4 ستاره است.

مسافت بوشهر تا شیراز چقدر است؟

برای رسیدن از بوشهر به شیراز از طریق ماشین یا اتوبوس، حدود 4 الی 5 ساعت راه خواهید داشت.

چگونه می‌توانیم هتل پارسیان شیراز و هتل هما شیراز را رزرو کنیم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو و یا تماس با شماره 021-72993000، اتاق یا سوئیت مورد نظر خود را رزرو نمایید.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
شیرازی ۱۴۰۲/۱۰/۳

مگه داریم مثل نخلهای این مسیر دوم و زیبایی خاص خودش ، خودبخود آدم فارغ از دنیا میشه، عالی بود ممنون✅️☕️

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۰/۴

شیرازی عزیز خیلی ممنون از شما و توجه تون خوشحالیم که این مسیر رو تجربه کردید و این تجربه رو با ما به اشتراک گذاشتید

سیرجانی ۱۴۰۲/۸/۲۴

بوشهر و رطب های خوشمزه اش نخلهای زیبا اگر با ماشین شخصی برید که نظرمن هم مسیر دوم هست که زیبایی چندبرابر دارد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۷

سیرجانی عزیز کاملا با نظرتون موافقیم و ممنون از ثبت نظرتون شاد و پیروز باشید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۷

سیرجانی عزیز کاملا با نظرتون موافقیم و ممنون از ثبت نظرتون شاد و پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...