رَهی نو

فاصله تهران تا بوشهر

تعداد بازدید: ۱۱۰۷۵۱ ۳ آبان ۱۴۰۰

در این مطلب از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو  قصد داریم مسافت تهران تا یکی از پرطرفدارترین و گرم‌ترین شهرهای بندری ایران را با هم طی کنیم. عینک آفتابی‌تان را بزنید و خنک‌ترین لباسی که دارید به تن کنید و آماده سفر شوید. شهر بوشهر با مردم خونگرم جنوبی‌اش آماده استقبال از ما است. 

فاصله تهران تا بوشهر

فاصله تهران تا بوشهر از نظر مسافت و زمان 

برای رفتن به بوشهر با ماشین شخصی، خودتان را برای چند ساعت طولانی رانندگی آماده کنید. از دو مسیر می‌توانید خودتان را از تهران به بوشهر برسانید. مسیر اولی که در پیش دارید چندان سرراست و متداول نیست اما در راه می‌توانید از انار و سیب‌های ساوه برای خود توشه راه بردارید.

این مسیر از سمت جاده ساوه می‌گذرد و حدود 1030 کیلومتر است. با این مسیر خودتان را برای رانندگی نزدیک به 13 ساعت آماده کنید.  اما مسیر متداول‌تری که فاصله تهران تا بوشهر را می‌توانید طی کنید، از سمت جاده قم می‌گذرد. این مسافت،  1046 کیلومتر است و حدود 12 ساعت در راه خواهید بود.

 

فاصله تهران تا بوشهر از نظر مسافت و زمان 

 

البته مسیر دیگری هم وجود دارد که شما بعد از قم، می‌توانید از سمت جاده اراک به بوشهر برسید. این مسافت طولانی 1270 کیلومتر است و از آزادراه خرم آباد به اندیمشک، می‌گذرد. سپس بعد از اندیمشک، شوش دانیال، اهواز، بندر ماهشهر و در نهایت بندر گناوه، شما را به بوشهر می‌رساند. اگر می‌خواهید ایران‌گردی‌تان کامل‌تر باشد می‌توانید این مسیر را انتخاب کنید که از شهرهای زیبای خرم آباد، اندیمشک و شوش دانیال می‌گذرد.

بهترین مسیر  تهران تا بوشهر

در صورتی که مسیر اول یعنی مسیری که از سمت جاده تهران ساوه می‌گذرد را انتخاب کنید، این مسیر حدود 1030 کیلومتر است. در این فاصله از شهرهای ساوه، دلیجان، نجف‌آباد، بروجن، یاسوج و برازجان عبور می‌کنید. البته مسیری که در پیش دارید کمتر از مسیر دوم است، اما زمان بیشتری می‌برد. 

مسیر دوم سرراست‌تر است. این مسیر مسافت 1046 کیلومتری دارد که از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، سلیمان شهر، سمیرم، دنا، یاسوج، قائمه، کنار تخته، دالکل، برازجان، چغادک گذشته و شما را به شهر بندری و زیبای بوشهر می‌رساند. این مسیر محبوب‌تر است، چراکه با گذر از شهرهای کاشان، اصفهان، سمیرم و شهرهای دیدنی دیگر می‌توانید استراحتی جان‌بخش در این شهرها داشته باشید و از دیدنی‌هایش لذت ببرید و دوباره ادامه مسیر را تا شهر بعدی طی کنید. 

روش‌های سفر از تهران تا بوشهر 

برای سفر به بوشهر می‌توانید از روش‌های مختلفی همچون ماشین شخصی، اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر حوصله طی رانندگی طولانی‌مدت را ندارید، خودتان را با خرید بلیط هواپیما یک ساعته به مقصد بوشهر برسانید. در ادامه با هم روش‌های سفر از تهران تا بوشهر را بررسی می‌کنیم: 

مسافت تهران تا بوشهر با اتوبوس 

در صورتی که به دنبال یک روش ارزان و البته کمی طاقت‌فرسا هستید، سفر به بوشهر را با اتوبوس تجربه کنید. اتوبوس‌های بوشهر از پایانه‌های جنوب، غرب و بیهقی حرکت کرده و شما را به ترمینال بوشهر می‌رسانند. البته در این روش باید خودتان را برای ساعت‌های طولانی در اتوبوس نشستن آماده کنید. در عوض دیگر نیازی نیست خودتان فرمان را دست گرفته و رانندگی کنید.

مسافت تهران تا بوشهر با اتوبوس 

مسافت تهران تا بوشهر با خودروی شخصی 

اگر حوصله ساعت‌ها رانندگی را دارید، خودتان دل به جاده سپرده و فرمان را به دست بگیرید و راهی بوشهر شوید. در مسیر می‌توانید هرکجا که بخواهید توقف داشته باشید و از جاذبه‌های دیدنی مسیر، لذت ببرید. ضمن اینکه سفر با این روش، شما را از تاکسی و حمل و نقل عمومی در بوشهر نیز راحت می‌کند. اگر به دنبال ماجراجویی هستید، این روش گزینه مناسبی است. 

مسافت تهران تا بوشهر با هواپیما 

در صورتی که می‌خواهید در سریع‌ترین و راحت‌ترین روش ممکن خود را به بوشهر برسانید، انتخاب سفر به بوشهر با هواپیما یک گزینه هوشمندانه است که نه وقت زیادی از شما می‌گیرد و نه شما را خسته می‌کند. البته هزینه بالاتری نسبت به روش‌های دیگر دارد که می‌ارزد. 

مسافت تهران تا بوشهر با قطار

برای سفر به بوشهر با قطار، ایستگاهی در بوشهر وجود ندارد. با این حال شما می‌توانید از راه آهن تهران به مقصد راه آهن شیراز یا بندرعباس بلیط تهیه کرده و از آنجا با اتوبوس به بوشهر بروید؛ به این ترتیب لذت سفر با قطار را تجربه خواهید کرد. 

شهر ها و جاذبه‌های مسیر تهران بوشهر 

مسیری که در پیش دارید، از شهرهای دیدنی ایران می‌گذرد؛ بنابراین اگر تخته گاز به مقصد بوشهر حرکت نکنید، می‌توانید این مسیر طولانی را برای خود با بازدید از دیدنی‌های مسیر، لذت‌بخش کنید. از تهران حرکت کرده و از طریق آزادراه خلیج‌فارس، به قم برسید.

اگر ناهار میل نکردید، می‌توانید در مجتمع‌های رفاهی باشکوه و زیبایی که در مسیر اتوبان تهران قم قرار گرفتند، غذاهای خوشمزه میل کنید و نفسی تازه کنید. در صورتی که اهل کویرگردی هستید و تجهیزات لازم را همراه خود آوردید، می‌توانید قبل از رسیدن به کاشان، فرمان را به سمت کویر مرنجاب کج کرده و یک شب را زیر ستاره‌های آسمان مرنجاب بگذرانید.

 

شهر ها و جاذبه‌های مسیر تهران بوشهر 

 

به کاشان که برسید، می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی این شهر، همچون حمام فین کاشان یا باغ فین، دیدن کنید. توشه راه‌تان را با عرقیجات و شیرینی‌های خوشمزه کاشان پر کنید و ادامه مسیر را به سمت اصفهان برانید. 

به اصفهان که رسیدید، یک نصف روز را در نصف جهان به سر ببرید و از جاذبه‌های دیدنی‌اش همچون عمارت عالی‌قاپو، سی و سه پل، مسجد شیخ لطف‌الله و دیگر دیدنی‌ها لذت ببرید. تا سمیرم برانید و کنار آبشار زیبای سمیرم نفسی تازه کنید. به شهر زیبای دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد که برسید، می‌توانید نفس‌تان را چاق کنید، پل پاتاوه را ببینید، به چشمه میشی و دریاچه کوه گل روید. در جاده قائمیه، کتیبه اپسای دبیر و غار شاپور دیدن دارد. بعد از یک استراحت کوتاه در اینجا می‌توانید تخت‌گاز ادامه دهید تا به بندر زیبای بوشهر برسید.  

کلام پایانی

 با هم مسیر تهران تا بوشهر را طی کردیم، روش‌های رسیدن به این شهر را بررسی کردیم و با جاذبه‌های دیدنی‌اش مسیرمان را هموارتر و دلپذیرتر کردیم. همچنین شما می‌توانید برای اقامت در بوشهر به سایت رهی نو مراجعه کنید و از از لیست بهترین هتل های بوشهر مانند هتل ناکو بوشهر را رزرو کنید و از اقامت خود لذت ببرید. شما مسافت طولانی تهران تا بوشهر را با چه روشی طی کردید؟ 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
sirvan ۱۴۰۲/۸/۲۲

بندر زیبای بوشهر از جذابیتهای ایران است که این شهر میتونه به عنوان جاذبه گردشگری ازش بهره برداری شه بنظرم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۳

سیروان عزیز ممنون از توجه و ثبت نظرتون براتون بهترین ها رو آرزومندیم خدمات رهی نو در خدمت شماست

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...