رَهی نو

فاصله اراک تا اصفهان

تعداد بازدید: ۳۹۶۶۸ ۹ شهریور ۱۴۰۰

اهل اراک هستید و قصد سفر دارید که از همین رو به دنبال مقصدی مناسب می‌گردید. در نتیجه نام‌های مختلفی از جمله شیراز، مشهد و... را در ذهن می‌آورید، اما دنبال مقصدی نزدیک‌تر می‌گردید و ناگهان اسم اصفهان در ذهن شما جرقه می‌زند. فاصله شما از این شهر چندان دور نیست و مسیر آشنایی نیز در پیش دارید. علاوه بر این می‌توانید در آن شهر از جاذبه‌های مختلفی بازدید کنید، در بافت سنتی شهر قدم بزنید، از بسیاری خوراکی‌های لذیذ بهره‌مند شوید و در آخر با سوغاتی‌هایی رنگارنگ به شهر خودتان بازگردید. در این مقاله برای شمایی که قصد چنین سفری دارید، راهنمایی آماده کرده‌ایم تا سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی اصفهان | جاذبه ها و تفریحات اصفهان با عکس و آدرس

فاصله اراک تا اصفهان از نظر مسافت و زمان

شعار معروف «کم نیز زیاد است» هم‌اکنون سرلوحه بخشی از آدم‌های اطراف ما است و در آن سو، عده‌ای نیز به دنبال ایده «از مسیر لذت ببر» هستند. خوشبختانه فاصله اراک تا اصفهان برای اعضا هر دو گروه مورد پسند است؛ از طرفی مسیر کوتاه است و از طرف دیگر، از نقاط مختلفی عبور می‌کند که در صورت تمایل می‌توان در کنار هرکدام توقف کنید.

مسیر اول که از طریق جاده خمین شما را به اصفهان می‌رساند، ۲۸۱ کیلومتر طول دارد و عبور از آن ۳ ساعت و ۵۸ دقیقه طول خواهد کشید. علاوه بر این مسیر، شما می‌توانید قدری مسیر سفر را دستخوش تغییر کنید و پا به بزرگراه قم-اراک بگذارید و از طریق سلفچگان به اصفهان برسید. در این صورت فاصله اراک تا اصفهان ۳۳۰ کیلومتر خواهد بود و مسیر شما حدود ۴ ساعت طول خواهد کشید.

 

منارجنبان اصفهان

 

فاصله اراک تا اصفهان چند کیلومتر است؟

بسته به انتخاب شما و تجربه‌ای که دوست دارید از سفر داشته باشید، میزان مسافتی که خواهید پیمود متفاوت خواهد بود. اگر از طریق بزرگراه امام علی اراک وارد جاده اراک - خمین شوید، در ابتدا به خمین می‌رسید. سپس باید جاده خمین-گلپایگان را در پیش بگیرید و پس از عبور از کنار این شهر به جاده‌ی دهق - اصفهان وارد شوید. این جاده، شما را به مسیر علویجه - اصفهان وصل می‌کند که در نهایت از طریق راه دلیجان - سلفچگان، به آزادراه معلم خواهید رسید و اصفهان نیز پیش روی شما است. همان‌طور که گفته شد این مسیر حدود ۲۸۱ کیلومتر طول دارد.

مانند مسیر اول به سمت بزرگراه امام علی برانید، اما به جای مسیر قبل، پس از رسیدن به میدان امام خمینی وارد بزرگراه قم - اراک شوید و این مسیر را به سمت سلفچگان ادامه دهید. در دوراهی پیش از سلفچگان، به سمت بزرگراه شهید سلیمانی که در نهایت به جاده سلفچگان - اصفهان می‌رسد، وارد شوید. در ادامه راه شما شهرهایی چون دلیجان، میمه و وزوان قرار دارد که در صورت ادامه این مسیر و ورود به آزادراه معلم، به اصفهان خواهید رسید. در صورت انتخاب این مسیر، فاصله اراک تا اصفهان برای شما ۳۳۰ کیلومتر خواهد بود.

 

کلیسا ی وانک اصفهان

 

روش‌های سفر از اراک تا اصفهان

در هر کاری کسب اطلاعات اهمیت زیادی دارد و در سفر این اهمیت چندین برابر خواهد شد. اگر شما برای پیمودن راه، اطلاعات لازم را داشته باشید، می‌توانید در شرایط مختلف راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید. به همین دلیل در ادامه به معرفی روش‌های پیمودن مسیر اراک - اصفهان می‌پردازیم.

 

مسافت اراک تا اصفهان با اتوبوس

محال است که قصد سفر به مقصدی را داشته باشیم و نشود به طریقی با اتوبوس به آنجا نرسید. شاید در نظر اول سوار شدن در ترمینال شلوغ و نشستن روی صندلی‌های اتوبوس، سخت به نظر بیاید. اما توجه کنید که این مسیر کوتاه است و سفر با اتوبوس مخصوصاً در صورتی که همراه عزیزانمان باشد، خاطره خوبی برای شما خواهد ساخت؛ می‌توانید در طول مسیر با نفر کناری‌تان مشغول صحبت شوید یا اینکه عبور سریع جاده کنارتان را نظاره کنید. رانندگان، معمولاً این مسیر را از طریق جاده اراک خمین می‌پیمایند و طبیعتاً ممکن است در طول راه مجبور به توقف در مسیر شوند.

 

باغ گل های اصفهان

 

مسافت اراک تا اصفهان با خودروی شخصی

هیچ چیزی مانند بودن در کنار جمعی صمیمی، سفر را خاطره‌انگیز نمی‌کند. می‌توانید پس از گذشت زمانی در کناری توقف کرده و خستگی از تن بیرون کنید یا اینکه سراغ دیدنی‌های درون مسیر نیز بروید. در چنین سفری، میزان مسافت مسیر و میزان زمان رسیدن به مقصد بسته به نیت شما است و نمی‌توان برای آن میزان مشخصی تعیین کرد.

 

آکواریوم اصفهان

 

مسافت اراک تا اصفهان با هواپیما

به هر دلیل ممکن است قصد داشته باشید در سریع‌ترین زمان ممکن از اراک به اصفهان برسید، اما متأسفانه به دلیل نزدیکی زیاد این دو شهر، امکان پرواز بین آن‌ها وجود ندارد.

 

مسافت اراک تا اصفهان با قطار

صدای حرکت چرخ‌های قطار و تکان‌های منحصر به فردش، حس نوستالژی را درون ما زنده می‌کند. اما باید اذعان کرد، متأسفانه امکان چنین تجربه‌ای برای سفر بین دو شهر اراک و اصفهان ممکن نیست.

 

فاصله اراک تا اصفهان

 

جاذبه‌های مسیر اراک اصفهان

سفر که همیشه رسیدن به مقصد نیست و می‌توان طول مسیر را نیز به خاطرات این فرایند اضافه کرد. قبل از رسیدن به خمین، روستای سرطاق قرار دارد و اگر مسیرتان را به سمت آنجا تغییر دهید، می‌توانید از تپه دودهنک که از تاریخ ۲۰ اسفند سال ۱۳۸۵ جزو آثار ملی ایران محسوب می‌شود، بازدید کنید. در ادامه مسیر شما نیز، شهر خمین قرار دارد که می‌توانید در آنجا اتراق کرده و به بازدید از شهر و جاذبه‌هایی چون مسجد جامع خمین و قلعه سالار محتشم بپردازید. در ادامه که وارد جاده خمین-گلپایگان می‌شوید، می‌توانید از راه فرعی کنار جاده وارد روستای خوش آب‌وهوای مَرغ شوید و از فضای آنجا لذت ببرید. یکی از شهرهایی که در مسیر شما قرار دارد، گوگد است که بخشی از شهرستان گلپایگان محسوب می‌شود.

 

ارگ گوگد

 

یکی از جاذبه‌های واقع شده در این شهر، ارگ گوگد است که قدمت آن به دوران زندیه و قاجاریه برمی‌گردد. خوشبختانه این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ثبت شده است. هم اکنون از این مکان به‌عنوان اقامتگاه سنتی استفاده می‌شود که تجربه اقامت در آن، می‌تواند جالب باشد. مهم نیست از کدام مسیر برای رسیدن به اصفهان عبور می‌کنید، در هر صورت شما از کنار گرگاب که در ۲۰ کیلومتری اصفهان قرار دارد، عبور خواهید کرد. در این شهر مسجد جامعی قرار دارد که به‌عنوان جاذبه‌ای تاریخی محسوب می‌شود و می‌توانید از آن بازدید کنید.


رزرو هتل های اصفهان با تخفیف ویژه


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سهیل ۱۴۰۲/۸/۲۹

اراک تا اصفهان فاصله زیادی نیست ولی اگر میشد با هواپیما رفت من راحت میرفتم دانشگاهمو اخر هفته میامدم خونه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۳۰

سهیل عزیز دوران دانشجویی دوران خوبی است که بهتر از این فرصت خاطرات خوش بسازید برای خودتون و نگران مسیر نباشید موفق باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...