رَهی نو

فاصله تهران تا اهواز

تعداد بازدید: ۱۵۰۹۱۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

در این سفر می‌خواهیم سری به خونگرم‌ترین و مهمان‌نوازترین شهرهای ایران بزنیم و در میان مردم باصفای اهوازی، شب‌زنده‌داری کنیم و دمی از وجود دلنشین و شهر گرمشان لذت ببریم. حرکت را از تهران آغاز خواهیم کرد. مقصد ما اهواز، شهر نفت‌خیز جنوب کشور است. می‌خواهیم لب کارون بنشینیم و تا دیر وقت از صدای رود کارون، با نوای آهنگ جنوبی از رقص ستاره‌ها در آب لذت ببریم. با سایت رزرو آنلاین هتل  رهی نو در این مسیر برای شب‌نشینی دلنشین همراه شوید.

فاصله تهران تا اهواز

بهترین مسیر تهران تا اهواز

مسیری که در پیش گرفتیم، به سه صورت ما را به مقصد می‌رساند. از تهران می‌توانید جاده قم اراک را در پیش گرفته و تا اهواز برانید. این مسیر، سر راست‌تر و معمول‌تر است؛ تنها 777 کیلومتر از اهواز فاصله دارد و شما را 9 ساعته به مقصد می‌رساند.

مسیر بعدی از جاده ساوه می‌گذرد؛ این مسیر حدود 1000 کیلومتر است و طولانی‌ترین مسافتی است که می‌توان برای سفر به اهواز از تهران در پیش گرفت. در این مسافت، حدود 12 ساعت و 20 دقیقه مهمان جاده هستید. مسیر سومی هم وجود دارد که پس از گذر از جاده ساوه، نرسیده به همدان به سمت جاده بروجرد، ادامه پیدا می‌کند. این مسیر 886 کیلومتر است و حدوداً ده ساعت شما را در جاده نگه می‌دارد.

 

فاصله تهران تا اهواز

 

فاصله تهران تا اهواز چند کیلومتر است

فاصله‌ای که از تهران تا اهواز باید طی کنید، مسافتی معادل 9 الی 12 ساعت است. در صورتی که مسیر اول را انتخاب کنید، حدود 800 کیلومتر راه دارید که بایستی مسیر آزادراه خلیج‌فارس را پیش بگیرید. از قم و اراک گذشته و مسیر را به سمت چالانچولان ادامه دهید. بعد از گذر از خرم‌آباد، اندیمشک و الوان در نهایت به اهواز می‌رسید.

در صورتی که مسیر 1000 کیلومتری را ادامه دهید، از آزادراه قاسم سلیمانی به سمت آزادراه تهران ساوه رفته، از همدان، اسدآباد، کنگاور، بیستون، ماهیدشت، کرمانشاه، پل‌دختر و خرم‌آباد گذشته و ادامه مسیر را مانند مسیر بالا طی کنید. مسیر سوم به‌اندازه 886 کیلومتر است که بعد از گذر از ساوه نرسیده به همدان، به سمت ملایر و بروجرد ادامه پیدا کرده و در نهایت ادامه مسیر اول را طی خواهید کرد.


اگر قصد سفر و اقامت در اهواز را دارید می توانید هتل پارس اهواز را از رهی نو با بهترین تخفیف بصورت آنلاین رزرو کنید. 


شهر های بین مسیر تهران تا اهواز 

با عبور از شهرهای قم، اراک و چالانچولان و پس از عبور از خرم‌آباد، اندیمشک و الوان، به مقصد نهایی یعنی اهواز می‌رسید.

شهر های بین مسیر تهران تا اهواز

روش‌های سفر از تهران تا اهواز

برای سفر از تهران تا اهواز می‌توانید چندین طریق مختلف را پیش بگیرید. اگر می‌خواهید در هر کجایی از مسیر که دلتان خواست توقف کنید و برخی از شهرهای ایران را پشت سر گذاشته و سفرگردی خاصی داشته باشید، می‌توانید ماشین را انتخاب کنید. در غیر این صورت می‌توانید فاصله تهران تا اهواز را با هواپیما، قطار یا اتوبوس پشت سر بگذارید.

مسافت تهران تا اهواز با اتوبوس

برای گرفتن بلیط اتوبوس بایستی به پایانه‌های اتوبوسرانی بیهقی یا ترمینال جنوب رفته و از آن جا برای اهواز بلیط تهیه کنید. اتوبوس‌ها معمولاً مسیر اول یعنی مسیر 777 کیلومتری را پیش می‌گیرند و بعد از رسیدن به قم، در رستوران‌ها یا استراحتگاه‌های بین راهی نگه می‌دارند. با این حال ممکن است طی مسافت طولانی با اتوبوس چندان کار راحتی نباشد؛ چراکه حداقل 12 ساعت در راه هستید.

مسافت تهران تا اهواز با خودروی شخصی

با خودروی شخصی می‌توانید از هر شهری که در مسیرتان است، بازدید کنید و هر کجا که خسته شدید، توقف کرده و چیزی میل کنید. هر کجا که باب میلتان است، ماشین را کنار زده و دمی بنشینید و از زیبایی‌ها لذت ببرید. البته در این صورت نیز خودتان را برای حداقل 9 ساعت رانندگی باید آماده کنید.

مسافت تهران تا اهواز با هواپیما

هواپیما راحت‌ترین و سریع‌ترین روشی است که می‌توانید برای سفر به اهواز انتخاب کنید. با هواپیما تنها یک ساعت در راه هستید. حرکتتان از فرودگاه مهرآباد آغاز شده و در فرودگاه اهواز به پایان می‌رسد. در صورتی که عزیز ناتوان یا سالخورده همراه دارید، هواپیما را انتخاب کنید. با این که نسبت به روش‌های دیگر قیمت بالاتری دارد، اما به آسایش و راحتی‌اش می‌ارزد.

مسافت تهران تا اهواز با هواپیما

مسافت تهران تا اهواز با قطار

اگر می‌خواهید طبیعت و دشت و بیابان را از پشت شیشه‌های قطار تماشا کنید یا در فضایی راحت‌تر از اتوبوس تا اهواز سپری کنید، می‌توانید از راه‌آهن تهران بلیط قطار را تهیه کرده و بعد از طی حدود 14 ساعت به شهر خونگرم اهواز برسید.

جاذبه‌های مسیر تهران اهواز

از تهران که حرکت را آغاز کنید و معمول‌ترین مسیر، یعنی مسیر اول را پیش بگیرید، پارک ولایت، بقعه جوانمرد قصاب، تکیه نفر آباد و بنای یادبود شهدای هفتاد و دو تن در مسیرتان است. نرسیده به حسن‌آباد می‌توانید ماشین را به سمت رباطکریم کج کرده تا بازدیدی از جاذبه تاریخی کاروانسرای فتحعلی‌شاه در رباط کریم داشته باشید.

مسیر را ادامه دهید، بعد از گذر از شهر قم می‌توانید در مجتمع‌های تفریحی رفاهی مارال یا مهتاب، هم غذای خوشمزه‌ای میل کنید و هم سری به مجتمع‌های تجاری‌اش زده و خرید کنید. البته قیمت‌ها در اینجا با بازار تهران قابل مقایسه نیست و ممکن است به صرفه نباشد. به اراک که رسیدید، بازار پرورش ماهی را از دست ندهید. علاوه بر اینکه می‌توانید توقف کوتاهی داشته و چایی بنوشید، می‌توانید انواع ماهی‌های پرورشی و تازه را نیز خریداری کرده و همراه خود سوغات ببرید.

 

جاذبه_های مسیر تهران اهواز

 

به استان لرستان که برسید تا چشم کار می‌کند می‌توانید از جاذبه‌های مسیر لذت ببرید. در بروجرد سری به گلدشت یا تپه چغا بزنید. خودتان را به یک وعده خوشمزه دعوت کنید و نفسی تازه کنید. سپس به سمت خرم‌آباد حرکت کرده و از دشت بی‌نظیری که در مسیر بروجرد به خرم‌آباد است، لذت ببرید. اگر شانس با شما یار باشد و در اردیبهشت از این مسیر بگذرید، احتمالاً شاهد دشت پر از گل و طبیعتی بی‌نظیری باشید که در ترکیب با آسمان آبی این جاده، صفایی چشم‌نواز دارد. به خرم‌آباد که برسید، می‌توانید از مناره آجری و آبشار نوریان بازدید کنید.

نرسیده به پل‌دختر در میان آبشار افرینه آبی به تن بزنید. از پل‌دختر عبور کرده و از تنگه هلت و دره زیبای خزینه دیدن کنید. به خوزستان که برسید، ایوان کرخه را دارید که بر ویرانه‌های شوش به‌ جای مانده است. رودخانه کرخه، آرامگاه دانیال نبی، پارک ملی کرخه، هفت‌تپه، چغازنبیل و رودخانه شاوور از جاذبه‌های بی‌نظیر دیگری است که در مسیرتان قرار دارد. شما از کدام یک از سه مسیری که در اینجا نام بردیم، راهی اهواز می‌شوید؟ کدام روش سفر را انتخاب می‌کنید؟آیا از جاذبه‌های دیدنی مسیر لذت می‌برید یا تخته گاز تنها به رسیدن به مقصد فکر می‌کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...