رَهی نو

فاصله تهران تا آبادان

تعداد بازدید: ۳۷۴۴۲ ۳ آبان ۱۴۰۰

دل‌تان هوس خواندن دسته‌جمعی آهنگ‌های جنوبی و همنشینی با مردمان باصفای آبادانی کرده است؟ که در کنار نخل‌های بزرگ خیابان‌های گرم و پرشور، دمی از این روزمرگی‌ها فاصله گرفته و صفای عشق و حال مردم جنوبی و خونگرم آبادان را احساس کنید؟

مقصد امروز ما شهر آبادان است. آماده رفتن شوید. عینک ریبن و لباس‌ خنک‌تان را به تن کنید و دوربین عکاسی‌تان را همراه خود داشته باشید. تماشای بچه‌های جنوبی که در کوچه و خیابان با عشق و شور کودکی‌شان مشغول دست زدن و آهنگ خواندن، آن هم از نوع جنوبی هستند، عکس گرفتن دارد. به خصوص در کنار دیوارها و بناهایی که خمپاره و گلوله‌های دوران جنگ را بر روی خود حک کرده و به یادگار گذاشته است. همراه سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو باشید تا فاصله تهران تا آبادان را با هم طی کنیم. 

فاصله تهران تا آبادان

بهترین مسیر  تهران تا آبادان 

مسیری که در پیش دارید، نسبتاً طولانی است. البته جاذبه‌های مسیر شما را خسته نخواهد کرد. بنابراین اگر تخته گاز به سمت آبادان حرکت نکنید، می‌توانید مسیر 895 کیلومتری را راحت‌تر طی کنید. این مسیر حدود 10 ساعت و 34 دقیقه میزبان شما در جاده است.

این مسیر که از قم و اراک می‌گذرد، مسیر سرراست‌تری است که می‌توانید در توقفگاه‌های سرسبز، لذت سفر را برای خود بیشتر کنید. مسیر دیگری که می‌توانید انتخاب کنید از سمت قم، کاشان و اصفهان می‌گذرد. این مسیر طولانی‌تر بوده و حدود 954 کیلومتر است.

فاصله تهران تا آبادان

نزدیک ترین مسیر از  تهران تا آبادان 

در صورتی که مسیر محبوب و سرراست اولی را انتخاب کنید، فاصله 895 کیلومتری را با گذر از شهرهای قم، اراک، بروجرد، خرم‌آباد، اندیمشک، اهواز و خرمشهر طی کرده به آبادان می‌رسید.  مسیر طولانی دومی نیز شما را از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، بروجن، ایذه و در نهایت بندر ماهشهر عبور می‌دهد و به آبادان می‌رساند. 

روش‌های سفر از تهران تا آبادان

برای سفر به آبادان هم می‌توانید سفر با خودروی شخصی را انتخاب کنید و هم لذت سفر با هواپیما یا قطار به این شهر را تجربه کنید. اگر اهل طبیعت‌گردی و ایران‌گردی هستید، سفر با خودروی شخصی می‌تواند هیجان‌انگیزتر باشد. با این حال در صورتی که قصد دارید در سریع‌ترین زمان و راحت‌ترین شکل ممکن به آبادان برسید، می‌توانید هواپیما را انتخاب کنید. در ادامه با هم روش‌های سفر از تهران به آبادان را بررسی می‌کنیم:

مسافت تهران تا آبادان با اتوبوس 

در صورتی که فکر رانندگی طولانی مدت، مسیر گرم و استهلاک خودرو، شما را از سفر با خودروی شخصی بازمی‌دارد، می‌توانید با اتوبوس خودتان را به آبادان برسانید. البته در این روش دیگر نمی‌توانید هرکجا که قصد دارید توقف کرده و از مسیر لذت ببرید. ضمن اینکه سفر با اتوبوس برای مسافران ناتوان یا سالخورده نیز چندان روش مناسبی نیست. 

مسافت تهران تا آبادان با خودروی شخصی 

در صورتی که عاشق هیجان و چالش‌هایی از جنس سفر هستید، می‌خواهید به دل طبیعت بزنید و از سفر به نقاط نادیدنی لذت ببرید، سفر با خودروی شخصی می‌تواند برایتان راهگشا باشد. به خصوص که هر کجایی از مسیر که بخواهید می‌توانید توقف کرده و استراحتی کنید یا از جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرید. با سفر به وسیله خودروی شخصی، می‌توانید هر مسیری را که بخواهید انتخاب کنید. می‌توانید از مسیر تهران، قم، کاشان یا مسیر تهران، قم اصفهان، برای رسیدن به آبادان استفاده کنید. 

مسافت تهران تا آبادان با هواپیما  

برای سفر به آبادان با هواپیما می‌توانید از فرودگاه امام خمینی یا مهرآباد به مقصد فرودگاه بین‌المللی آبادان بلیط تهیه کنید. البته سفر به آبادان با هواپیما روشی گران است، در عوض شما را طی بازه زمانی یک ساعت و ربع، به آبادان می‌رساند. مسافت هوایی تهران تا آبادان 661 کیلومتر است. بهترین زمان سفر با هواپیما به آبادان نیمه دوم سال است که هوا خنک‌‌تر است؛ در غیر این صورت خودتان را برای یک سفر پرشور و حرارت به جنوب ایران آماده کنید. 

مسافت تهران تا آبادان با قطار

شهر آبادان، به طور مستقیم مسیر راه آهن ندارد. برای سفر با قطار به آبادان شما بایستی ابتدا بلیط قطار تهران خرمشهر را تهیه کرده و طی بازه زمانی 18 ساعته به خرمشهر برسید. سپس از خرمشهر تا آبادان را با تاکسی یا اتوبوس طی کنید. 

جاذبه‌های مسیر تهران آبادان

از تهران حرکت کرده و راهی قم می‌شویم. در این مسیر، می‌توانید به تماشای دریاچه حوض سلطان در مسیر تهران قم بروید و دریاچه نمک را از نزدیک ببینید. به شهر زیارتی قم که رسیدید، سلامی به حرم حضرت معصومه کرده و مسیر را تا سلفچگان ادامه دهید.

البته اگر ناهار میل نکردید می‌توانید ناهار را در یکی از مجموعه‌های توریستی بین ‌راهی همچون مهتاب، مارال و … میل کنید و ادامه مسیر را تا اراک طی کنید. در اینجا در نظر داشته باشید که در راه برگشت سری به مجموعه پرورش ماهی که ماهی‌های تازه و خوشمزه دارد، بزنید. 

به اراک و سپس بروجرد می‌رسید. می‌توانید در بروجرد کمی استراحت کرده و به تپه‌های چغا یا روستای باصفای ونایی بروید و نفسی تازه کنید. سپس مسیر خرم آباد را طی کنید. اگر در بازه ماه‌های اول سال مثلاً حوالی فروردین و اردیبهشت به اینجا بیایید، صفای بی‌نظیری را در بوته‌های گندم کنار جاده می‌بینید که در میان لاله‌های بیابانی به رقص درمی‌آیند و با ترکیب رنگ‌های سبز و زرد، آرایشی زیبا در مسیر کنار جاده ایجاد کردند.

 

جاذبه‌های مسیر تهران آبادان

 

در خرم‌آباد نیز قلعه فلک‌الافلاک و جاذبه‌های طبیعی همچون آبشارهای دیدنی پیش رویتان است که می‌تواند سفر را برایتان لذت‌بخش‌تر کند. به سمت اندیمشک حرکت کنید. در راه سری به تپه‌های هلت بزنید. حوالی دزفول، ایوان کرخه قرار دارد. آرامگاه دانیال نبی نیز در شهر شوش یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی است که می‌توانید دیدن کنید. از رودخانه شاوور گذشته تا به اهواز برسید. در نهایت بعد از گذر از حیات‌وحش شادگان به آبادان می‌رسید.

رودخانه شاوور از جاذبه‌های مسیر تهران آبادان

 

با هم مسیر تهران تا آبادان را طی کردیم و از جاذبه‌های دیدنی‌اش، دیدن کردیم. شما می‌توانید برای اقامت در این شهر به رهی نو مراجعه کنید و یکی از بهترین هتل‌های آبادان مانند هتل پارسیان آبادان   را رزرو کنید و در آنجا اقامتی بی‌نظیر داشته باشید.

همچنین  به جز جاذبه‌هایی که در مسیر بالا برایتان گفتیم، می‌توانید از مسیر قم کاشان نیز به آبادان برسید و به این ترتیب سفری هم به نصف جهان، اصفهان زیبا، داشته باشید. شما کدام مسیر را برای سفر به آبادان انتخاب می‌کنید؟ تجربه‌تان را برایمان بنویسید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مریوانی ۱۴۰۲/۸/۲۲

حیات وحش شادگان بسیار زیباست اگر با ماشین شخصی میرید حتما تدارک اقامت چند ساعته ببینید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۳

مریوانی عزیز خیلی لطف کردید که تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید امیدواریم که همواره سفرهای عالی در پیش داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...