رَهی نو

فاصله اصفهان تا مشهد

تعداد بازدید: ۱۲۰۴۸۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

یکی از پرترددترین مسیرهایی که برای سفر می‌توانید انتخاب کنید، مسیری است که از اصفهان تا مشهد می‌گذرد. این مسیر پر رفت‌ و آمد و شلوغ، هرسال میزبان تعداد زیادی از مسافرانی بوده که قصد سفر از اصفهان تا مشهد را دارند. با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید تا همه چیز را راجع به این مسافت پرطرفدار و پرتردد برایتان بگوییم. پس کوله بار سفرتان را ببندید که بعد از تجدید عهدی با زاینده‌رود می‌خواهیم به سمت شهر زیارتی و سیاحتی مشهد برویم. جایی که می‌توانید علاوه بر زیارت امام رضا (ع)، از مکان‌های تفریحی و گردشگری همچون پارک کوه سنگی مشهد و پارک آبی بهره‌مند شوید و سفری به‌یادماندنی برای خودتان خلق کنید.

بهترین مسیر اصفهان تا مشهد

برای طی این مسافت، خودتان را آماده کنید که از سه راه متفاوت می‌توانید مسیر را پیش بگیرید و از جاذبه‌های دیدنی زیادی بهره‌مند شوید. مسیر اولی که در پیش دارید، حدود 12 ساعت و 30 دقیقه است. با وجود طولانی بودن بازه زمانی، ارزشش را دارد. در مسیرتان از شهرهای اصفهان، کوهپایه، نایین، انارک، جندق، حسینان، سطوه، طرود، بیارجمند، میامی، داورزن، سبزوار و نیشابور می‌گذرید تا در نهایت به مشهد برسید.

مسیر دوم شما را حدود 13 ساعته به مقصد می‌رساند و فاصله‌ای 1247 کیلومتری دارد. این مسیر از شهرهای شاهین‌شهر، نطنز، کاشان، قم، سرخه، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور گذشته و در نهایت به مشهد می‌رسد. مسیر سومی که در پیش دارید، حدود 15 ساعت بوده و مسافتی برابر با 1340 کیلومتر دارد. در این مسیر نیز از شهرهای اصفهان، شهرضا، سورمق، ابرکوه، تفت، یزد، طبس، فردوس، تربت حیدریه و ملک‌آباد گذشته و به مشهد می‌رسید.

 

فاصله اصفهان تا مشهد

 

فاصله اصفهان تا مشهد چند کیلومتر است؟

به طور کلی بسته به اینکه کدام روش و مسیر را انتخاب کنید، فاصله اصفهان تا مشهد متفاوت است. برای مثال اگر از جاده نایین بروید، حدود 1142 کیلومتر در پیش دارید. در صورتی که مسیر دوم یعنی جاده نطنز را انتخاب کنید، بایستی مسافتی برابر با 1247 کیلومتر را طی کنید. مسیری هم که از شهرضا می‌گذرد، حدود 1340 کیلومتر، شما را همراهی خواهد کرد.

روش‌های سفر از اصفهان تا مشهد

برای رسیدن به مشهد از اصفهان، می‌توانید روش‌های مختلفی را انتخاب کنید. از بین روش‌های سفر از اصفهان به مشهد، مسیر جاده‌ای طرفداران بیشتری دارد؛ چراکه اغلب مسافران این مسیر را با ماشین شخصی خود به شهر موردنظر یعنی مشهد می‌روند. در نظر داشته باشید که برای استراحت بین‌ راهی در شهرهایی که مدنظرتان است، سفر با ماشین شخصی، خاطره‌ای به‌ یادماندنی از طی این مسافت باقی خواهد گذاشت. به طوری که اگر همین مسیر جاده‌ای را با اتوبوس طی کنید، شاید خستگی مسیر و سفر به تنتان بیشتر بنشیند.

مسافت اصفهان تا مشهد با اتوبوس

با اتوبوس معمولاً بازه ۱۷ ساعته در راه هستید و مسافتی معادل ۱۲۵۲ کیلومتر را طی خواهید کرد. برای سفر به مشهد اتوبوس سه پایانه مسافربری پیش رویتان است. در یکی از پایانه‌های مسافربری صفه، جی و کاوه شما می‌توانید به مقصد مشهد بلیط تهیه کنید.

مسافت اصفهان تا مشهد با خودروی شخصی

مسافتی که تا مشهد در پیش دارید با استفاده از خودروی شخصی می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد؛ چرا که در هرکجا که بخواهید، می‌توانید توقف کرده و نفسی تازه کنید. با این وجود، سفر جاده‌ای با خودروی شخصی به دلیل طولانی بودن مسافت ممکن است شما را خسته کند.

مسافت اصفهان تا مشهد با هواپیما

در صورتی که می‌خواهید در سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن از اصفهان به مشهد برسید، بهترین انتخاب، هواپیما است. با هواپیما نهایتاً یک ساعت و نیمه به مقصد می‌رسید و حدود ۸۳۳ کیلومتر راه پیش رویتان است. به این ترتیب، از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان حرکت کرده و به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد خواهید رسید. در صورتی که عزیز ناتوان یا سالخورده به همراه دارید، انتخاب هواپیما روشی هوشمندانه برای رسیدن به مشهد مقدس است.

مسافت اصفهان تا مشهد با قطار

در صورتی که قطار را انتخاب کنید، حدود ۱۸ ساعت در راه هستید و معادل ۱۴۸۴ کیلومتر مسافت را طی خواهید کرد. با قطار از ایستگاه‌های سیستان، هرند، ورزنه، ساسان، عقدا، ارژنگ، چادرملو، طبس، تربت‌ حیدریه، تربت، فریمان و کاشمر خواهید گذشت.

اقامت در هتل قصر طلایی مشهد را از دست ندهید

شهر ها و جاذبه‌های مسیر اصفهان مشهد

اگر از مسیر اول راه رسیدن به مشهد را پیش بگیرید می‌توانید از آسیاب آبی نایین دیدن کنید، چایی بنوشید و نفسی تازه کنید. بعد از نایین و گذر از مسیر جاده‌ای به شهر دیدنی انارک می‌رسید. در انارک تماشای قلعه و حصاری را که به دور خود دارد، از دست ندهید؛ اینجا یکی از پر طرفدارترین مکان‌های اقامتی برای اقامت‌های شبانه است.

انارک مسیر دو طرفه‌ای است که به‌ راحتی رانندگان می‌توانند با دور زدن و دوربرگردان از مسیر خود خارج شوند. سپس بعد از عبور از سبزوار و روستاهای خوش آب و هوایش، تجدید عهدی با شاعران بزرگ حکیم عطار نیشابوری و خیام در نیشابور داشته باشید. در صورتی که سراغ مسیر دلنشین دوم بروید، می‌توانید از تپه باستانی سیلک در مسیر نطنز به قم، بازدید کنید. اینجا می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده زیبایی بیندازید؛ این اثر باستانی در مرکز شهر قرار دارد.

جاذبه‌های مسیر اصفهان مشهد

 

در مسیر قم به گرمسار، قبل از شهرک صنعتی چرم شهر، کاروانسرای دیر گچین قم نیز دیدن دارد و در صورتی که اهل طبیعت‌گردی و جاذبه‌های تاریخی باشید، این کاروانسرا نیز می‌تواند برایتان جالب باشد. خستگی مسیر را می‌توانید در کنار چشمه علی دامغان بگذارید و اینجا نفسی تازه کنید. مسیری بی‌نظیر با آبی خنک در مسیر شمال دامغان انتظارتان را می‌کشد.

در مسیر سوم نیز می‌توانید از درخت سرو باستانی ابرکوه دیدن کنید. بعد از رسیدن به یزد، با مردم خونگرم و جاذبه‌های باستانی این شهر خشتی، همنشین شوید و در پارک کوهستان یزد، استراحت کنید. اینجا بعد از تفت قرار دارد و می‌توانید با آن مسیر سفرتان را برای رسیدن به مقصد دلنشین‌تر کنید. آخرین شهر بزرگی که قبل از رسیدن به مشهد پیش رو دارید، تربت‌حیدریه است. حسن‌ ختام مسیر را در پارک جنگلی تربت‌ حیدریه بگذرانید و کمی استراحت کنید تا آماده ورود به شهر مشهد شوید.

با هم فاصله اصفهان تا مشهد را طی کردیم و جاذبه‌های گردشگری‌اش را دیدیم. شما کدام مسیر و روش را برای سفر به مشهد مقدس انتخاب می‌کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...