رَهی نو

فاصله تهران تا شیراز

تعداد بازدید: ۴۹۱۹۴۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

حتماً می‌دانید که شیراز مرکز استان فارس، یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران است. اگر بخواهیم در مورد جذابیت شهر شیراز صحبت کنیم شاید نیاز به نوشتن متن طولانی داشته باشد، اما دو نکته مهم در مورد جذابیت‌های این شهر طبیعت فراوان و تاریخی بودن آن وجود دارد.
قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر شیراز، با رایحه بهارنارنج و آن هوای بسیار فوق‌العاده به همراه دیدن مکان‌های تاریخی با معماری اصیل ایرانی، همه و همه می‌تواند تجربه یک سفر به‌یادماندنی را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم آورد. 

بهترین-قیمت-هتل های-تهران

فاصله زمانی و مسافتی تهران تا شیراز 

 فاصله تهران تا شیراز حدوداً 930 کیلومتر است و  باید برای این سفر هیجان‌انگیز تقریباً 10 ساعت زمان در نظر بگیرید. زمان و مسافت تهران شیراز بستگی به مسیر انتخابی و البته وسیله نقلیه‌ای شما دارد. در این مقاله سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با بررسی کامل فاصله زمانی و مسافتی تهران تا شیراز شما را در سفر به شهر تمدن و فرهنگ ایران همراهی می‌کنیم.

فاصله زمانی و مسافتی تهران تا شیراز

شهرهای بین مسیر تهران شیراز

در این بخش قصد داریم شهرهایی که شما در مسیر تهران تا شیراز طی می‌کنید را با هم بررسی کنیم. قبل از هر چیز ذکر این نکته ضروری است که مسیرهایی زیادی برای رسیدن به شیراز در پیش روی شماست که هر کدام جاذبه‌های خاص خود را دارند.
ما در این مقاله سعی کردیم بهترین، زیباترین و البته امن‌ترین مسیر را برای سفر شما در نظر بگیریم. در خروج از تهران اولین شهری که باید از آن عبور کنید شهر مقدس قم است که زیارت حرم معصومه (س) می‌تواند جذابیت‌های سفر شما را دوچندان کند.
در مسافت تهران تا شیراز شهر کاشان را باید به‌عنوان دومین شهر مهم در مسیر حرکتی شما معرفی کنیم. درصورتی‌که برای رسیدن به مقصد عجله‌ای نداشته باشید، کاشان جاذبه‌های گردشگری دیدنی زیادی دارد.
در ادامه سفر شما، مهم‌ترین شهر قابل ذکر‌، شهر بسیار زیبای اصفهان با آن عقبه تاریخی و زیبایی‌های شهری است. وجود این شهر در مسیر تهران تا شیراز قطعاً می‌تواند عامل انگیزاننده‌ای برای سفر به شیراز و انتخاب این مسیر باشد. 
درنهایت شما با عبور از شهرضا و آباده باید خود را آماده رسیدن به مهد فرهنگ ایران‌زمین بکنید. بدیهی است که مسیر معرفی‌شده زمانی مناسب خواهد بود که شما قصد سفر با ماشین شخصی خود را داشته باشید. در ادامه به بررسی فاصله زمانی و مکانی تهران شیراز با وسایل نقلیه مختلف می‌پردازیم.

شهرهای بین مسیر تهران شیراز

روش‌های سفر از تهران تا شیراز

همان‌طور که بیان شد در این بخش از مقاله قصد داریم تا مسیر تهران تا شیراز را به لحاظ فاصله زمانی و مکانی با وسایل نقلیه مختلف موردبررسی قرار دهیم. لطفاً با ما همراه باشید.

مسافت تهران تا شیراز با ماشین شخصی

در چند عنوان قبل که شهرهای موجود در مسیر حرکت تهران به سمت شیراز را بررسی کردیم، فاصله زمانی و مکانی تهران شیراز با خودروی شخصی نیز بررسی شد.  فاصله زمانی حدود 10 ساعت و پیمودن حدوداً 930 کیلومتر لازمه رسیدن از تهران به شیراز بود. بررسی نقطه‌به‌نقطه شهرهایی موجود در مسیر تهران تا شیراز، می‌تواند اطلاعات لازم و کافی را در اختیار شما قرار دهد.

مسافت تهران تا شیراز با ماشین شخصی

فاصله شهر تهران تا شیراز با قطار

خوشبختانه امکان سفر از تهران تا شیراز به‌وسیله قطار وجود دارد. گفتنی است که با تقریب بسیار بالا شما باید برای طی کردن فاصله تهران تا شیراز حدود پانزده ساعت زمان در نظر بگیرید.  همچنین فاصله مکانی طی شده توسط قطار برای پیمودن فاصله ریلی تهران تا شیراز حدوداً 924 کیلومتر است. در تصویر زیر می‌توانید یکی از لوکس‌ترین قطارها را در فاصله ریلی تهران شیراز را مشاهده کنید.

مسافت تهران تا شیراز با اتوبوس

شما برای سفر از تهران به شیراز به‌وسیله اتوبوس می‌توانید از پایانه‌های بیهقی، جنوب و غرب تهران استفاده کنید. تقریباً در تمام ساعات شبانه‌روز این سه پایانه اتوبوس‌هایی برای حرکت به سمت شیراز دارند. درست مثل حرکت با ماشین شخصی، اتوبوس‌ها نیز از مسیر قم، کاشان، اصفهان و غیره استفاده می‌کنند. اگر قصد سفر از تهران به شیراز، با اتوبوس را دارید با این نکته را در نظر بگیرید که نسبت به خودروی شخصی زمان بیشتری را باید در مسیر باشید، اگرچه مسافت طی شده حدوداً همان 930 کیلومتر است.
 به‌طور تقریبی می‌توان گفت این مسیر حدوداً 12 ساعت طول خواهد کشید که طبق توضیحات قبلی زمانی بیشتر از خودروی شخصی و کمتر از قطار است. پس از رسیدن به شیراز می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری آن چون باغ ارم، آرامگاه حافظ و سعدی، ارگ کریم خان زند، مسجد نصیرالملک، باغ دلگشا، حمام و بازار وکیل دیدن کنید.

فاصله تهران تا شیراز با هواپیما

سفر از تهران به شیراز، با پرواز داستانی کاملاً متفاوت از قطار، ماشین شخصی و اتوبوس دارد. شما تنها با صرف فاصله تهران شیراز هوایی حدود یک ساعت و نیم زمان قادرید این مسیر طولانی را بپیماید. جالب است بدانید، فرودگاه شهید دستغیب شیراز، با مرکز شهر، فاصله زمانی 20 تا 25 دقیقه‌ای دارد. ضمن گفتن این نکته ضرورت دارد که فاصله هوایی تهران تا شیراز 682 کیلومتر است.
همان‌طور که بیان شد، اولین شهر که باید برای رسیدن به شیراز از آن عبور کنید شهر قم است. شما برای رسیدن به قم از تهران تنها یک مسیر دارید و آن هم اتوبان تهران قم است که باید خود را برای 1.48 دقیقه رانندگی و پیمودن 147 کیلومتر راه آماده کنید.
با پیمودن حدوداً 113 کیلومتر راه که تقریباً 1.17 دقیقه باید برای آن رانندگی کنید، به شهر کاشان خواهید رسید. همان‌طور که بیان شد، شهر کاشان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار فراوانی است و شاید مکان مناسبی برای توقف و استراحت کردن باشد.

 جاذبه‌های مسیر تهران شیراز

همان‌طور که بیان شد در ابتدای مسیر به شهر مقدس قم خواهید رسید که و حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می‌تواند سفری سیاحتی شما را، زیارتی نیز بکند. البته نباید از سوهان خوشمزه قم غافل شد.
در ادامه شهر کاشان را خواهیم داشت که قدمتی 7000 ساله دارد و جز شهرهای کویری زیبای ایران به‌حساب می‌آید. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به باغ و حمام فین، مسجد جامع کاشان و خانه بروجردی‌ها اشاره کرد. البته در مسیر قم کاشان دریاچه نمک نیز وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.
بعد از گذر از جاده کویری کاشان اصفهان، حالا به شهر فوق‌العاده زیبای اصفهان خواهید رسید. برای بررسی مناطق و جذابیت‌های گردشگری اصفهان شاید باید زمان زیادی صرف کنیم، اما از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به میدان نقش‌جهان، کاخ عالی قاپو اصفهان، بازار قیصریه، چهل‌ستون سی‌وسه‌پل و غیره اشاره کرد.
در ادامه جاهای دیدنی مسیر تهران شیراز با عبور از شهرهای شهرضا، آباده و اقلید در 135 کیلومتری شیراز به مرودشت خواهیم رسید که ما را به دیدن آثار تاریخی کهن ایران مثل تخت جمشید و مقبره کورش کبیر ترغیب می‌کند.
در ادامه در 66 کیلومتری شیراز به نقش رستم می‌رسید که آرامگاه 4 تن از پادشاهان هخامنشی است. در این بخش از مقاله و تا اینجا سعی کردیم خلاصه‌ای از جاذبه‌های گردشگری مسیر تهران – شیراز را بیان کنیم. بد نیست در مورد مناطق دیدنی خود شیراز نیز توضیحات کوتاه و مختصری بدهیم.

 جاذبه‌های مسیر تهران شیراز

فاصله تهران تا شهرهای مختلف شیراز

بر کسی پوشیده نیست که شیراز شهر شعر و شعور است و مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر را باید مقبره سعدی و حافظیه دانست. البته وجود باغ‌هایی مثل باغ ارم، باغ دلگشا، قلات و البته طبیعت بکر آبشار مارگون و دریاچه نمک در جنوب شرقی شیراز را نباید فراموش کنیم. به‌عنوان بخش پایانی مقاله، فاصله زمانی و مکانی تهران تا شهرهای شیراز را موردبررسی قرار می‌دهیم.
فاصله تهران تا آباده شیراز
شهرستان آباده در شمالی‌ترین نقطه شیراز قرار دارد و زیبایی‌های زیادی را در برمی‌گیرد. 660 کیلومتر نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن از تهران به آباده است. زمان تقریبی برای رسیدن به آباده از تهران حدوداً 7 ساعت پیش‌بینی می‌شود. در عکس زیر مسیر‌های مختلف مشخص‌شده است. این شهرستان ازجمله مناطق سردسیر است و پیشنهاد می‌کنیم در بهار به از تهران به آباده سفر کنید.

فاصله تهران تا فیروزآباد شیراز

از بین مسیرهای مشخص‌شده در عکس زیر کوتاه‌ترین مسیر حدود 1040 کیلومتر است و تقریباً نیاز به‌صرف 11.40 دقیقه زمان دارد. همان‌طور که روی نقشه مشاهده می‌کنید فیروزآباد در 96 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد و در اصل یک راه ارتباطی بین شیراز و بند عسلویه است.

فاصله تهران تا فیروزآباد شیراز

فاصله تهران تا پاسارگاد شیراز

تهران تا پاسارگاد فاصله‌ای حدوداً 830 کیلومتر از بعد مکان و 8.30 دقیقه‌ای از بعد زمان دارد. در نقشه زیر بهترین مسیر برای رسیدن از تهران به پاسارگاد مشخص‌شده است. با سفر به پاسارگاد شیراز  یک مجموعه کامل و ناب از سازه‌های دوره هخامنشیان را مشاهده خواهید کرد. هرسال مسافران و گردشگران زیادی به اینجا سفر می‌کنند تا تاریخ را از نزدیک لمس کنند.

فاصله تهران تا پاسارگاد شیراز

فاصله تهران تا قلات شیراز

دو مسیر مشخص در نقشه زیر، نشان از فاصله 890 کیلومتری بین مسافت تهران تا قلات شیراز است. زمانی در حدود 10 ساعت را برای پیمودن این مسیری که روی نقشه می‌بینید می‌توان تخمین زد. هر دو مسیر زیبایی‌های خود را دارد و می‌توانید با توجه به علایق سفری و اولویت‌های خود تا یک مسیر را برای حرکت انتخاب کنید.

فاصله تهران تا قلات شیراز

فاصله تهران تا مرودشت شیراز

نزدیک‌ترین مسافت بین این دو شهر، حدوداً 880 کیلومتر است که نیاز به تقریباً 9.30 دقیقه رانندگی مداوم و بدون توقف دارد. سه مسیر مهم برای طی کردن نقشه فاصله تهران تا مرودشت در تصویر زیر مشخص‌شده است. 
نکته: پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر لیست جاهای دیدنی معروف شیراز و همچنین دیدنی‌های اطراف این شهر پرآوازه را در لینک روبرو ببینید.

فاصله تهران تا اقلید شیراز

نزدیک‌ترین مسیر بین این دو شهر حدوداً 700 کیلومتر است. برای پیمودن فاصله تهران تا اقلید شیراز اگر به‌طور مداوم حرکت کنید در حدود 7.30 دقیقه رانندگی لازم دارید. در طول مسیر هم می‌توانید از جاذبه‌های مسیر تهران شیراز لذت ببرید و خاطرات زیبایی را رقم بزنید.
اگر قصد سفر و اقامت در هتل های شیراز را دارید، می‌توانید از ارزان‌ترین هتل‌ها تا هتل های 4 ستاره و هتل های 5 ستاره مانند هتل چمران شیراز را با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

فاصله تهران تا اقلید شیراز

سؤالات متداول در مورد فاصله تهران تا شیراز

فاصله تهران تا  شهر شیراز چند کیلومتر است؟

فاصله بین این دو شهر با خودرو شخصی حدود ۹۰۰ کیلومتر است.

سریع‌ترین راه برای سفر از تهران به شیراز چیست؟

سریع‌ترین راه برای سفر از تهران به شیراز، سفر با هواپیما است. پرواز تهران به شیراز حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

چه وسایل نقلیه‌ای برای سفر به شیراز می‌تواند مناسب باشد؟

سفر به شیراز می‌تواند با وسایل نقلیه‌ای همچون اتوبوس، قطار، هواپیما یا خودرو انجام شود. انتخاب وسیله نقلیه بستگی به ترجیحات شما و همچنین زمان و بودجه سفر دارد.

بهترین زمان برای سفر از تهران به شیراز چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر از تهران به شیراز، فصل بهار و پاییز است. در این دو فصل، شیراز آب و هوایی معتدل و مطبوع دارد.


 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
پوریا ۱۴۰۲/۹/۹

شیراز از نظر من زیباترین شهر ایران هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۱

پوریای عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو

مصطفی ۱۴۰۱/۲/۱۰

بسیار کاربردی بود. ممنون

سعید ۱۴۰۰/۹/۱

سلام. خیلی جالب و کاربردی بود.

سعید ۱۴۰۰/۹/۱

سلام. ممنون از اطلاعات خوب . جامع و کاربردی شما. حیف که کرونا نمیذاره ازش استفاده کنیم

علی ۱۳۹۹/۱۱/۸

سپاس از اطلاعات خوبتون

  مدیر سایت۱۳۹۹/۱۱/۹

دوست عزیز رهی نو سلام، از اینکه تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم خیلی خرسندیم.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...