رَهی نو

پیست اسکی شیرباد

تعداد بازدید: ۳۰۲۳۷ ۹ آذر ۱۳۹۶

پیست اسکی شیرباد مشهد

اسکی بازان عاشق بازی در پیست شیرباد دولت آباد هستند. اگر یک ارتفاع همراه با برف به آن‌ها بدهید، چوب اسکی‌شان را به پا می‌کنند و آماده می‌شوند. احتمالا برایتان نام پیست دیزین یا شمشک آشنا باشد که به این مطلب رسیده‌اید. یا شاید هم از آن دسته افرادی هستید که دل‌تان راه رفتن روی برف و سر خوردن از آن را می‌خواهد. این احتمال هم هست که به دنبال تفریحات اطراف مشهد هستید که به این صفحه رسیده‌اید. در هر صورت، وقتی دلتان برای حال و هوای برفی به خصوص در ارتفاعات تنگ می‌شود، رفتن به پیست اسکی شیرباد مشهد، می‌تواند هیجان‌ زمستانی‌تان را بیشتر کند.  به خصوص اگر جزو آن دسته از افراد باشید که در دوران کودکی، با شروع فصل زمستان دست از پا نمی‌شناختید که میان برف‌ها بروید و سرسره بازی کنید. برای کسانی که به مشهد سفر می‌کنند یا در این شهر مقدس زندگی می‌کنند، شیرآباد نام آشنایی است. شاید ارتفاع شیرباد یکی از گزینه‌های شما برای اسکی رفتن است.

آدرس پیست اسکی شیرباد مشهد

پس با رهی نو در پیست شیرباد مشهد همراه باشید. درباره افتتاح پیست اسکی شیرباد مشهد همانطور که برایتان گفتیم، در ارتفاعات بینالود و کوه‌های شیرباد، پیست شیرباد قرار گرفته است که در سال 1388 با سرمایه حدود 4 میلیارد تومان، راه‌اندازی شد. پیست شیرباد را می‌توانید به همراه خانواده و دوستان‌تان تجربه کنید و لحظات شادی را در خاطرات خود به وجود آورید. امکانات آن به گونه‌ای است که از کودک پنج ساله تا فرد پنجاه ساله می‌توانند اسکی بازی را تجربه کنند. مثلا از صحنه‌های زیبایی که باید دوربین‌تان را برای عکاسی بیرون آورید، صحنه تلاش یک کودک برای راه رفتن با چوب اسکی روی برف است که همراه با پدرش در حال تمرین است. یا مادری که همراه فرزندانش چوب اسکی به پا کرده و قدم قدم با آن‌ها پیش می‌رود.

پیست اسکی شیرباد مشهد کجاست

در 50 کیلومتری غرب مشهد، روستای دولت آباد قرار دارد. حدود 20 کیلومتر جلوتر از این روستا بروید، ارتفاعات شیرباد که در میان رشته کوه بینالود قرار گرفته است، به چشم‌تان می‌خورد. قله شیرباد در دامنه شمالی به دره چناران می‌رسد. روستای بوژان نیشابور نیز  سمت دامنه جنوبی قله شیرباد قرار گرفته است. این پست اسکی از مکانهای گردشگری و دیدنی مشهد می باشد. طول پیست اسکی ابرده شیرباد 880 متر است و مساحتی حدود 50 هکتار دارد. اینجا در ارتفاع 2900 متری از سطح زمین قرار گرفته است. پیست اسکی شیرباد مشهد، تنها پیست موجود در شرق کشور است که برای شرق نشینان فرصت خوبی جهت تجربه این ورزش جذاب مهیا کرده است.

هزینه پیست اسکی شیرباد

به پیست که برسید حدود 25 هزار تومان به ازای هر نفر، ورودیه از شما می‌گیرند. از ساعت 9 تا 16 می‌توانید در پیست لذت ببرید. جدیدا با اقامت شبانه‌ای که در پیست مهیا شده است، پیست شبانه هم راه افتاده است. برای اجاره تجهیزات هم مبلغی حدود 40 تا 50 هزارتومان می‌پردازید و کل روز می‌توانید با آن وسایل، اسکی کنید. اگر بار اول‌تان است که می‌خواهید اسکی را تجربه کنید، هزینه استفاده از کلاس‌های آموزشی هم حدود 30 هزارتومان برایتان آب می‌خورد.  با این تفاسیر، قیمت آن نسبت به پیست‌های تهران، به صرفه‌تر است.

اقامت در پیست اسکی شیرباد مشهد:می‌توانید با پرداخت حدود 30 هزار تومان، یک تخت در سوئیت پیست، اجاره کنید و شب را در همان سوئیت یا کلبه‌های سنگی بمانید و از سکوت شب در کوهستان لذت ببرید. از آن‌جایی که امکان حضور توریست و گردشگرهای خارجی نیز در این پیست وجود دارد، امکانات و نظافت پیست کمی بیشتر نیاز به نظارت دارد. لذت برف بازی را در این پیست از دست ندهید. فارغ از دنیای ماشینی، در سفر چند روزه‌تان به مشهد همراه با دوستان یا خانواده‌تان، می‌تواند یک خاطره ماندنی برایتان رقم بزند.

قیمت پیست اسکی شیرباد

مسیر رفتن به پیست اسکی شیرباد

حالا چطوری خودمان را به پیست شیرباد برسانیم؟ در جاده مشهد چناران به سمت روستای دولت آباد که حرکت کنید، دوربرگردان گلمکان را بگذرانید، سمت راست انتهای دره دولت آباد، شیرباد را خواهید دید. از روستای دولت آباد تا پیست شیرباد، مسیر کوهستانی و برف خیز است که حتما باید با ماشین دودیفرانسیل و همراه با زنجیر چرخ، به این منطقه بیایید. برای آنکه خیالتان راحت باشد می‌توانید از مینی‌بوس‌هایی که برای رساندن شما به پیست، در مسیر قرار دارند، استفاده کنید. به ورودی پیست اسکی ابرده شیرباد برسید، مبلغی به عنوان ورودیه هزینه پیست اسکی شیرباد مشهد پرداخت می‌کنید. پس از آن می‌توانید شما هم به کسانی که هیجان سورتمه سواری را با شور و فریاد در کوهستان تجربه می‌کنند، یا اسکی بازانی که روی سراشیبی‌ها در حال پیچ و تاب هستند، بپیوندید. اگر به سفرهای جمعی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از تورهای یک روزه شیرباد مشهد نیز استفاده کنید. از مشهد تا پیست یک مسافت 38 کیلومتری را در پیش دارید. 20 کیلومتر آن برای رسیدن از مشهد به دولت آباد است و 18 کیلومتر باقیمانده از روستای دولت آباد تا پیست، مسافتی است که در پیش خواهید داشت. برای رفتن به دولت آباد، بایستی از جاده مشهد چناران حرکت کنید. اگر از شهر مشهد به سمت پیست می‌آیید تنها حدود 30 دقیقه در راه خواهید بود که زمان طولانی برای رسیدن به پیست اسکی، برای ساکنین مشهد، نیست.

پیست اسکی شیرباد در تابستان

امکانات و تجهیزات پیست اسکی شیرباد مشهد

اگر وسایل و امکانات اسکی را ندارید اصلا جای نگرانی نیست. پیست شیرباد این امکانات را به شما اجاره می‌دهد و حتی کلاس آموزشی اسکی هم برایتان برگزار می‌کند. هزینه اجاره یک روز کامل امکانات اسکی، حدود 50 هزار تومان برایتان آب می‌خورد. تجهیزات اسکی مانند عینک، لباس مخصوص، چوب اسکی و کفش همه را می‌توانید از مجموعه پیست به امانت بگیرید. حتی یک غرفه با تجهیزات کامل دارد که اگر بخواهید می‌توانید لوازم را از آنجا خریداری کنید تا برای سری بعدی با تجهیزات خودتان اسکی را تجربه کنید. یک ساختمان سه طبقه در میان ارتفاعات برفی شیرباد می‌بینید که خدمات پیست اسکی شیرباد مشهد در آن‌ جا فراهم شده است. سوئیت‌های اقامتی این امکان را برایتان مهیا می‌کند که شب را با خیال راحت در کوهستان بگذرانید. تعدادی کلبه سنگی هم در میان برف‌ها طراحی کردند تا شب نشینی‌تان را تکمیل کنند. رستوران و کافی شاپ پیست، آماده پذیرایی اسکی بازان با منوی ایرانی و بین المللی است که پس از اسکی می‌توانید یک دل سیر، دلی از عزا در بیاورید و یا با نوشیدن یک چای یا قهوه گرم وسط برف‌ها، مزه آن را برای همیشه زیر زبان‌تان نگه دارید.

تله اسکی پیست شیرباد، شما را تا ارتفاع 900 متر بالا می‌برد و پس از آن، برای رسیدن به دامنه پیست، یک اسکی جذاب و مفرح را تجربه می‌کنید. در مسیر بالا رفتن با تله سیژ شیرباد، درخشش و شکوه منظره‌ای که از بالای تله سیژ مشاهده می‌کنید، دیدنی است. حتما دوربین‌تان را همراه داشته باشید تا این لحظات را ثبت کنید.  اگر برای بازی اسکی چندان راغب نیستید، می‌توانید تفریحات دیگری را در پیست تجربه کنید. استفاده از اسنوتراک و اسنو موبیل‌ها هم لذت خود را دارند. گزینه سورتمه‌سوری و لوژسواری هم هست که احتمالا در بچگی در کوه‌های اطراف خانه‌ در زمستان، آن را با لاستیک‌های بادی تجربه کرده‌اید اما تجربه سرخوردن در پیست شیرباد، یک مزه دیگری دارد. اگر با ماشین شخصی‌تان به پیست آمدید، برای پارک خودرو هم دغدغه نخواهید داشت چون پارکینگ پیست با ظرفیت 200 خودرو، امکان پارک ماشین‌تان را در آن‌ جا فراهم کرده است. کلاس‌های آموزشی پیست شیرباد (دولت آباد) اگر اسکی بلد نیستید، نگران نباشید، با هزینه‌ای حدود 30 هزار تومان به شما همان‌جا نحوه اسکی رفتن را یاد می‌دهند و بلافاصله می‌توانید لذت اسکی روی برف را تجربه کنید. برای آموزش باید به همان ساختمان سه طبقه که گفتم مراجعه کنید. این مبلغ برای یک جلسه تمرین است. همان جا امکانات اسکی هم در اختیارتان قرار می‌دهند. نگران مسیر هم نباشید. مسیر پیست، به سه قسمت برای اسکی بازان مبتدی، اسکی بازان متوسط و اسکی بازان حرفه‌ای تقسیم شده است.  در نتیجه اگر تازه کار هستید،  با افراد حرفه‌ای برخورد نمی‌کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نیما ۱۴۰۲/۱۱/۳

واقعا نمیدونستم مشهد پیست اسکی داره خدایا مشهدی اسکی باز داریم ؟؟؟؟؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۱/۴

نیمای عزیز بله حتما که مشهدی های عزیز از این پیست استفاده میکنند و اسکی بازهای مشهدی هم داریم

مسیح ۱۴۰۲/۶/۲۹

آیا سمت شرق کشور پیست اسکی دیگری هم وجود دارد؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۴

مسیح عزیز تا انجا که اطلاع داریم خیر مشهد بزرگترین شهری است که پیست اسکی در شرق کشور دارد

مهرداد ۱۴۰۲/۵/۱۶

از کودک تا فرد 50 ساله میتونه یادبگیره امیدوارکننده بود حرفتون به فکر افتادم🤩

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۹

مهرداد عزیز خوشحالیم که با خوندن این مقاله حس خوبی یافته و امیدواریم تجربه های لذتبخش داشته باشید

یاسمن ۱۴۰۲/۲/۲۳

چه جالب پیست اسکی به سه قسمت تقسیم شده این عالیه برای یادگیری با خیال راحت میشه رفت اسکی کرد البته برای مشهدیا البته اصلا نمیدونستم مشهد پیست اسکی داره مرسی

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۳

یاسمن عزیز بله از مزیت این پیست نسبت به پیست های دیگر همین است به درستی توجه نمودید مرحبا به شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...