رَهی نو

بازار بانه

تعداد بازدید: ۵۶۷۸۹ ۷ آذر ۱۳۹۶

اطلاعات مفید در مورد بازارهای بانه

بازار بانه به محدوده‌ای از شهر بانه که محل قرارگیری پاساژ‌های فروش لوازم خارجی است، گفته می‌شود. این منطقه در نیمه شمالی شهر قرار گرفته و همه پاساژ‌های فروش لوازم خارجی در این محدوده قرار گرفته ‌اند که در آن بیشتر از ۶۰ پاساژ فروش لوازم خارجی وجود دارد. شهرستان بانه در استان کردستان، در مرز غربی ایران قرار دارد و بازار محبوب خرید انواع کالاست. برای سفر به بانه، بهتر است راهنمای سفر به بانه را بخوانید و با نحوه خرید از بانه آشنا شوید تا دست پر و راضی از بانه بازگردید. شهر بانه میزبان مسافران زیادی است که از اقصی نقاط ایران به قصد خرید به این شهر سفر می‌کنند.

بازارهای بانه

 

1.  بانه بازارهای متعددی دارد و در تمام فصول سال شلوغ است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که شما را مجاب می‌کند تا پیش از سفر به بانه، راهنمای سفر به بانه را مطالعه کنید، شلوغی مغازه‌هاست؛ زیرا مغازه‌دار فرصت نمی‌کند به تک تک سوالات شما پاسخ دهد و شما ناچارید همانجا تصمیم بگیرید از میان کالاها، کدام را خریداری کنید. برای خرید از بانه به شما توصیه می‌کنیم که کالاهای مورد نیازتان را در سایت‌های اینترنتی ببینید و با مشخصات آن‌ها آشنا شوید و سپس در مغازه، کالای موردنظر خود را با بهترین قیمت پیدا کنید.

2. اولین اصل در خرید از بانه این است که فهرستی از لوازم موردنیاز خود تهیه کنید. مثلاً لوازم خانگی پررونق‌ترین بازار بانه را به خود اختصاص می‌دهد. تنوع لوازم خانگی مانند تلویزیون، مایکروفر، یخچال و فریزر، دستگاه پخش دی وی دی، اتو و… ممکن است شما را گیج کند و نتوانید تصمیم بگیرید کدام یک را بخرید. اصولاً خرید از بانه زمانی پایان می ‌یابد که جیب شما خالی شده باشد؛ زیرا تنوع کالاها شما را از خرید کردن خسته نمی‌کند.

3. افرادی که قصد خرید از بانه را دارند، بهتر است بدانند حمل کالا از بانه تا شهر مقصد، کمی دشوار و چالش برانگیز است؛ زیرا ممکن است کالا در مسیر، ضربه ببیند و دچار عیب فنی شود. در راهنمای سفر به بانه به شما توصیه می‌شود کالایی را که ارزان خریده‌اید، به صورت مناسب حمل کنید تا دچار ضرر نشوید: زیرا راهی برای پس دادن کالا وجود ندارد و اغلب کالاها گارانتی ندارند.

4. محدودیت حمل بار یکی دیگر از مواردی است که باید در نظر بگیرید. خرید بیش از حد وسایل، نوعی قاچاق محسوب می‌شود و نمی‌توانید بیش از دو کالای سنگین مانند تلویزیون و ماشین ظرفشویی را از بانه خارج کنید و کالای خریداری شده، از شما گرفته می‌شود. یکی از امکاناتی که برای خرید از بانه فراهم شده است، خرید اینترنتی کالاست که دیگر شما را با این مشکلات مواجه نمی‌کند.

 

بهترین زمان سفر تفریحی و تجاری به بانه

تجارت و بیزینس زمان نمی‌شناسد و همیشه در جریان است؛ بر همین اساس، رفتن به بانه در تمام فصول سال به قصد خرید، ممکن است و می‌تواند موجب سود شما شود؛ اما راهنمای سفر به بانه به شما می‌گوید که برای سفرهای تفریحی، بهار زمان مناسب‌تری است. بانه طبیعت زیبایی دارد و چشمه‌های بهاری متنوع شهرستان بانه، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. برای اینکه بتوانید با حوصله خرید کنید و مارک های مناسبی که به دنبالشان هستید را یافته و با بررسی های کامل خرید انجام دهید، بهتر است چند روزی رادر بانه سپری کنید. رزرو هتل با تخفیف از سایت رهی نو به شما کمک می کند تا علاوه بر یک اقامت قیمت مناسب فرصت کافی برای خرید های خود داشته باشید. پیشنهاد می کنیم تمامی نمایندگی ها و بازارهای بانه را بچرخید تا اجناس را با بهترین قیمت خرید کنید.

نوروز شلوغ ترین زمان برای سفر به بانه است و برای اقامت در بانه، شاید به مشکل کمبود هتل و مسافرخانه بربخورید؛ همچنین قیمت‌ها شاید بالاتر برود و مغازه‌دارها کالایشان را با تخفیف به شما نفروشند. البته از خاطر مبرید که نوسان قیمت‌ها متاثر از دلار هم هست؛ اما به طور کلی برای خرید از بانه، در پاییز و زمستان قیمت کالاها مناسب‌تر است و در بهار و تابستان به دلیل بیشتر شدن مسافران، قیمت‌ها بالاتر است.

توصیه راهنمای سفر  به بانه به شما این است که پیش از رفتن به بانه، حتماً سایت هواشناسی را نگاه کنید تا به هوای بارانی و برفی برخورد نکنید که خرید و رفت و آمد برای شما مشکل نشود.

 

زمان مناسب برای خرید از بانه

راهنمای سفر به بانه به شما توصیه می‌کند سحرخیز باشید زیرا مغازه‌داران بانه‌ای عموماً از ساعت ۸ و نیم مغازه‌های خود را باز می‌کنند. پاساژها و مجتمع‌های تجاری معمولاً تا غروب یکسره باز هستند و در نوروز، پاساژها تا ساعت ۱۲ شب اماده فروش کالا به مسافران هستند. اما در ساعت اولیه صبح بدلیل جمعیت کمتر شرایط خرید بسیار مناسب‌تر است. 

 

پرفروش ترین کالاها برای خرید از بانه

کالاها در بازارهای بانه متنوع هستند اما بیشتر محصولاتی که در بانه خریداری می‌شود، عبارت‌اند از:

  1. کولر گازی و LCD
  2. لوازم خانگی الکتریکی
  3. لوازم آرایشی و بهداشتی
  4. لباس و کفش
  5. لپ تاپ و قطعات جانبی کامپیوتر
  6. ابزارآلات صنعتی و…

 

قیمت کالاها در بازار بانه

در راهنمای سفر به بانه، همیشه توصیه می‌شود که به همه پاساژها و مجتمع‌های تجاری سر بزنید، قیمت کالا را مقایسه کنید و با بهترین قیمت، به خرید از بانه اقدام کنید. پاساژهای بانه نزدیک همدیگر قرار دارند و برای رفتن به پاساژها، زمان زیادی از شما گرفته نمی‌شود. بیش از ۱۰۰ پاساژ برای خرید از بانه وجود دارد که علاقه‌مندان به خرید را دست خالی برنمی‌گرداند.

خرید از بازار بانه

اصالت کالا در بانه

با مطالعه راهنمای سفر به بانه، متوجه می‌شوید که در بانه بسیاری از کالاها تقلبی هستند و راه مشخصی برای تعیین کالای قلابی از کالای اصل وجود ندارد. مثلاً برای خرید فلش، بهتر است حجم فلش راپیش از خرید تست کنید؛ اما خرید از بانه ریسکی است. برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی احتیاط بیشتری کنید و حتماً به تاریخ انقضای کالا توجه کنید؛ بیماری‌های پوستی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کند.

گاهی اختلاف قیمت فاحش کالاها ناظر به تقلبی بودن اجناس است؛ بنابراین در راهنمای سفر به بانه به شما پیشنهاد می‌شود قیمت معقول کالا را در سایت مشاهده کنید و بعد از تست اصالت کالا، آن را خریداری کنید.

 

گارانتی اجناس در بانه

بسیاری از کالاهایی که در بانه با قیمت ارزان فروخته می‌شوند، گارانتی و ضمانت اصالت اثر ندارند؛ بنابراین در صورت بروز هرگونه نقص، نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. لپ‌تاپ‌ها عموماً گارانتی دارند، برخی کالاها هم گارانتی داخلی دارند اما اگر به دنبال گارانتی هستید، شاید بانه جای مناسبی برای خرید نباشد.

 

رستوران‌های بانه برای سفر

خرید از بانه آنقدر سرگرمتان می‌کند که هنگامی متوجه گذر زمان می‌شوید که گرسنه شده باشید و در به در دنبال غذاخوری خوب بگردید. در بانه رستوران‌ها از پیش از ظهر ناهار آماده سرو دارند چون می‌دانند دم ظهر تمام رستوران‌ها پر می‌شوند؛ با این وجود رستوران‌های بانه در ایام بهار و نوروز از همیشه شلوغ‌تر هستند و بهتر است اگر در فصل بهار به بانه سفر می‌کنید، زودتر از ساعت ۱۲ ناهار بخورید تا برای خالی شدن میز رستوران، معطل نشوید.

راهنمای سفر به بانه، شما را با غذاهای محلی کردستان آشنا می‌کند که در اکثر رستوران‌های بانه سرو می‌شود. خورشت ریواس، شلکینه، قایرمه، آش عدس، خورشت تره کردی، آش دانه کولانه، آش پرپوله و… چند نوع از متنوع‌ترین غذاهای کردی هستند که از خوردنشان لذت خواهید برد.

اغلب رستوران‌های بانه غذاهای ایرانی سرو می‌کنند اما غذاهای آذری تبریز و بناب و شهرستان‌های آذربایجان غربی هم برای صرف وعده های ناهار یا شام، مناسب هستند.

 

مسیرهای سفر به بانه

مسیر رفتن به بانه از تهران

 

راهنمای سفر به بانه بهترین مسیرها را به شما پیشنهاد می‌کند. برای رفتن به بانه، مسیرهای مختلفی وجود دارد. اما بهترین مسیر رسیدن به این شهر، و فاصله تهران تا بانه با ماشین حدود ۷ ساعت تا بانه فاصله دارد. برای رسیدن به بانه، باید از سنندج بگذرید و پس از پشت سر گذاشتن سقز، به بانه می‌رسید.

دومین مسیر پیشنهادی راهنمای سفر به بانه از استان قزوین است که بازهم با پشت سر گذاشتن دیواندره و سقز، به بانه می‌رسید.

پیش از  حرکت به سمت بانه، راهنمای سفر به بانه را مطالعه کنید؛ زیرا جاده قیدار به گذر قاچاقچیان معروف است و خودروهایی که از این جاده عبور می‌کنند، اغلب با سرعت‌های وحشتناک عبور می‌کنند و ممکن است جان شما را به خطر بیندازند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...