رَهی نو

فاصله ارومیه تا بانه

تعداد بازدید: ۱۰۹۸۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۱

شهر بانه یکی از شهرهای زیبای ایران است که جلوه‌های ناب طبیعت کم ندارد. محل قرارگیری این شهر در غربی‌ترین قسمت استان کردستان است. این شهر مرزی تا عراق فقط چند کیلومتر فاصله دارد. کوهی مشهور به نام کوه آربابا در آن منطقه وجود دارد که شهر بانه در دامنه آن واقع شده است. اقلیم منحصربه‌فرد و خاص شهر سبب شده تا تصویری وصف‌ناپذیر از طبیعت به وجود بیاید و بانه به  یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شود. امروزه گردشگران زیادی به شهر بانه سفر می‌کنند تا هم از طبیعت زیبای آن لذت ببرند و هم از مراکز تجاری آن، خرید کنند.

 

شهر بانه جاهای دیدنی زیادی دارد که اگر به این شهر سفر کردید، بتوانید از آن‌ها دیدن کنید. غار سنگی حسین کوهکن، پارک‌های جنگلی پیرمراد و دوکانان، روستای سبدلو، روستای هفتاش، کوه آربابا نماد اصیل شهر، روستای نجنه، روستای مامال و حمام خدری که در داخل یا حوالی شهر بانه قرار دارند تعدادی از این مکان‌های زیبا هستند.

 

اگر می‌خواهید از شهر ارومیه به بانه بیایید و نیاز به اطلاعاتی همچون فاصله ارومیه تا بانه و دیدنی‌های مسیر دارید، تا انتهای مقاله با رهی نو باشید.

 

فاصله ارومیه تا بانه از نظر مسافت و زمان

درصورتی‌که قصد دارید فاصله ارومیه تا بانه را طی کنید، باید به بلوار شهید دستغیب بروید. این بلوار را ادامه دهید تا به میدان میثم برسید. میدان را دور بزنید و وارد کنارگذر بلوار والفجر شوید. در ادامه به بزرگراه ارومیه مهاباد خواهید رسید. در این مسیر از محمدیار و دو سه کهریز عبور خواهید کرد تا به مهاباد برسید. سپس باید به کمربندی شهید مهرداد فاضلی بروید و از آنجا وارد بلوار موکریان شوید. پس از رسیدن به میدان کوهسار، به بلوار خضر عمری بروید. در ادامه از بلوار تربیت خود را به جاده مهاباد سردشت برسانید. در این مسیر با گذر از کنار شهرهای خلیفان و نلاس به سردشت خواهید رسید. سپس به جاده بانه - سردشت - ربط - مهاباد بروید، در ادامه مسیر به جاده سردشت بانه خواهید رسید. در این مسیر از شهرهای کوخان و کانی سور عبور خواهید کرد تا به شهر بانه برسید. اگر میانگین سرعت را 100 کیلومتر بر ساعت در نظر بگیریم، پس از 3 ساعت و 47 دقیقه به مقصد خواهید رسید.

 

فاصله ارومیه تا بانه چند کیلومتر است

اگر می‌خواهید بدانید که فاصله ارومیه تا بانه چقدر است، این قسمت مخصوص شما است. برای اینکه از ارومیه به بانه بروید، باید 288 کیلومتر را طی کنید.

 

مسافت ارومیه تا بانه

 

روش‌های سفر از ارومیه تا بانه

در این قسمت می‌خواهیم ببینیم از چه روش‌های می‌توان برای پیمودن فاصله ارومیه تا بانه استفاده کرد. پس اگر قصد سفر به بانه را دارید، با ما همراه باشید.

 

مسافت ارومیه تا بانه با اتوبوس

برای پیمودن فاصله ارومیه تا بانه، می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید تا مجبور به رانندگی نباشید و بتوانید در مسیر استراحت کنید و به تماشای زیبایی‌های آن بنشینید. اتوبوس مسافت 290.8 کیلومتر را در زمان 3 ساعت و 46 دقیقه طی می‌کند تا شما را از ارومیه، به بانه برساند.

 

مسافت ارومیه تا بانه با خودروی شخصی

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفته شد، برای اینکه با خودروی شخصی فاصله ارومیه تا بانه را بپیمایید، باید 288 کیلومتر را طی کنید که اگر با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت حرکت کنید، پس از 3 ساعت و 47 دقیقه به شهر بانه خواهید رسید.

 

جاذبه‌های مسیر ارومیه بانه

زمانی که می‌خواهید فاصله ارومیه تا بانه را طی کنید، از شهر سردشت عبور خواهید کرد. این شهر دیدنی‌های زیادی دارد و بد نیست که کمی زمان بگذارید و سری به جاهای دیدنی شهر بزنید. شهر سردشت در شمال غربی ایران قرار دارد و یکی از شهرهای مرزی آن به‌حساب می‌آید که دارای طبیعتی زیبا و آب‌وهوایی دلپذیر است. رودخانه‌های طبیعی، آبشارها، غارها و کوهستان‌های بی‌نظیری در اطراف این منطقه وجود دارند. جاذبه‌های تاریخی زیادی هم در این شهر به چشم می‌خورد.

 

آبشار شلماش یکی از جاهای دیدنی است که در نزدیکی سردشت و در میان دره سرسبز مراغان قرار دارد. این آبشار پلکانی دارای سه طبقه با ارتفاع متفاوت است. برای اینکه از بخش‌های مرتفع‌تر آبشار دیدن کنید، باید از پله‌های منتهی به دره سرسبز بالا بروید. با رفتن به این مکان خود را از شلوغی شهر دور کنید و در طبیعتی زیبا و سرسبز، ساعاتی را در آرامش سپری کنید. فصل بهار با گل‌ها زیبا و آبشار لبزیر منظره بسیار زیبایی دارد؛ اما هنوز کمی هوا خنک است. نیمه دوم بهار و فصل تابستان، بهترین زمان برای دیدن این آبشار به حساب می‌آیند.

 

فاصله ارومیه تا بانه


بیشتر بخوانید: لیست جاهای دیدنی و گردشگری بانه 


یکی از مشهورترین جاهای دیدنی سردشت حمام تاریخی بیستون است که در مرکز این شهر قرار دارد. این بنا یادگاری از دوران قاجار است و به دست خواهر فرمانده قشون ایران در زمان ناصرالدین‌شاه احداث شد. تا چندین سال پیش هم از این حمام استفاده می‌شد؛ اما امروزه این اثر تاریخی زیر نظر سازمان میراث‌فرهنگی قرار گرفته و بازسازی شده است.

 

از دیگر آثاری که در دوران قاجار روی بقایای پایه‌هایی سنگی از زمان حکومت ساسانیان ساخته شده ، پل قلاتاسیان است. این پل به طول ۵۵ متر و ارتفاع حدود ۱۵ متر، روی رودخانه زاب احداث شده است و بسیار معروف است و در گذشته از مهم‌ترین گذرگاه‌های نظامی و بازرگانی ایران در بخش شمال غربی به شمار می‌آمده است. صخره‌های طبیعی و محکم این منطقه، تکیه‌گاهی برای پایه‌ها و محلی برای قرارگرفتن بدنه پل هستند.

 

غار قلاتاسیان در فاصله ۲۰۰ متری از شمال غربی روستای قلاتاسیان قرار گرفته است. قدمت اشیایی که در این غار پیدا شده به دوره ایران باستان و دوره‌های پیش از آن بازمی‌گردد. ورودی غار از  سطح زمین‌های اطراف آن 20 متر پایین‌تر است. این مکان در منطقه‌ای بکر وجود دارد و باید از افراد محلی برای بازدید از این غار کمک بگیرید.

 

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی سردشت چشمه کانی گراوان است. این چشمه در فاصله ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سردشت قرار گرفته است. آب این چشمه املاح معدنی زیادی دارد و در مسیر جوشش چشمه توده‌ای مخروطی وجود دارد که به دلیل رسوب‌ املاح معدنی در طول سالیان دراز تشکیل شده است. آب چشمه کانی گراوان به دلیل داشتن املاح زیاد، قابل شرب نیست. مناظر طبیعی زیبا و جنگل‌های بلوط در اطراف این منطقه، فضایی چشم‌نواز را ایجاد کرده‌اند که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

 

آبشار رزگه با ارتفاع حدود ۱۵ متر، یکی از دیدنی‌های منطقه آلان سردشت است که در جاده سردشت به رزگه در کنار درختان سرسبز قرار دارد. گل‌های رنگارنگ و درختچه‌های سبز نیز در سمت دیگر جاده رشد کرده‌اند و زیبایی فراوانی به این قسمت بخشیده‌اند. در بهار میزان آب آبشار زیاد می‌شود. با شروع پاییز میزان آب کم شده و در زمستان یخ می‌زند. افراد زیادی برای دیدن آبشار یخی رزگه در زمستان با وجود سردی هوا، به این منطقه سفر می‌کنند.

 

کلام آخر

در این مقاله از رهی نو سعی کردیم فاصله ارومیه تا بانه و روش‌های رسیدن به مقصد را بررسی کنیم و جاذبه‌های مسیر را به شما معرفی کردیم تا برای سفر از ارومیه به بانه، دچار مشکل نشوید برای اقامت در بانه نیز می توانید هتل های بانه را مانند هتل هاله بانه را از رهی نو با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مصباحی ۱۴۰۲/۷/۲۹

شهر بانه در دامنه کوه آربابا یه زمانی چقدر از این شهر میشد خرید کرد و قیمتهاش خیلی خوب بود

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱

مصباحی عزیز بله در زمانی که وضعیت اقتصادی مناسب تر و مرزها برای ورود کالا آزادتر بود قیمتها هم خیلی مناسبتر بود ولی در حال حاضر شرایط متفاوت شده است

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...