رَهی نو

فاصله تهران تا بانه

تعداد بازدید: ۱۱۳۹۰۰ ۸ بهمن ۱۳۹۸

فاصله تهران تا بانه از نظر مسافت و زمان

شاید اگر میان تمام روزمرگی‌ها و دغدغه‌های کاری که به آن مشغول هستیم، سفر کردن را از ما می‌گرفتند، عملا مرده بودیم! حتما تجربه کردید، سفری که به شما خوش بگذرد چطور روح و روان‌تان را تازه و ذهن‌تان را بازتر می‌کند. حالا اگر این سفر، سفری به بانه باشد، حس خرید جنس خوب و قیمت ارزان، حالتان را بهتر می‌کند. چرا که خیلی از اجناس به طور مستقیم از عراق می‌آید و شما می‌توانید بدون اینکه عوارض گمرکی چندان بپردازید، به قصد خرید به این شهر رفته و کلی جنس برای خودتان یا برای فروش به تهران بیاورید و با قیمت مناسب به فروش برسانید.

بنابراین گرفتن مرخصی و پیمودن فاصله تهران تا بانه به خرید اجناس با قیمت ارزان می ارزد. البته در هر کجا جنس اصل و قلابی به وفور یافت می‌شود و بانه هم از این حکایت جدا نیست. پس پیش به سوی بازار داغ بانه! بانه از شهرهای کردستان در 270 کیلومتری سنندج در 20 کیلومتری مرز ایران و عراق قرار دارد. برای دیدن کوه‌های سرسبز و چشمه‌سارهای بانه، فاصله تهران تا بانه حدود 700 کیلومتر مسافت در پیش دارید که بسته به اینکه با هواپیما، اتوبوس، قطار یا ماشین شخصی قصد سفر می‌کنید، از 2 تا 10 ساعت در راه هستید.

نقشه فاصله های بانه

مسیرهایی که از تهران در پیش دارید، تهران، زنجان، بیجار و دیوان‌دره و سقز است تا به بانه وارد شوید. یعنی فاصله تهران تا بانه از اتوبان تهران کرج، به سمت قزوین رفته و با گذشتن از شهرهای تاکستان و ابهر به زنجان می‌رسید. بعد از آن همچنان به سمت بیجار و سپس دیوان دره حرکت کرده تا به سقز و در نهایت بانه برسید.

از دیوان‌دره تا سقز جاده کاملا کوهستانی با گردنه‌های زیاد است. همین جاده‌های کردستان با این منظره زیبا کافی ست تا از سفرتان به بانه لذت ببرید. در سقز هم خودتان را مهمان خوراکی خوشمزه و سنتی نان کلانه کنید و دوباره مسیر را ادامه دهید.

در بانه هتل‌های دو تا پنج ستاره وجود دارد که تعداد آن به انگشت‌های دست هم نمی‌رسد اما می‌توانید بهترین هتل های بانه را در سایت رهی نو برای مدت اقامت‌تان رزرو کنید. مسیر دومی که می‌توانید انتخاب کنید، از طریق جاده تهران ساوه است. بعد از گذشتن از تاوه و روعان به جاده همدان بیجار می‌رسید و از بیجار همانند مسیر بالا، به بانه خواهید رسید.

مسافت تهران تا بانه از اتوبان کرج قزوین

حالا اگر از اتوبان کرج قزوین، قصد حرکت داشته باشید، از تهران بزرگراه شیخ فضل الله نوری به سوی اتوبان تهران کرج روید. تا قزوین به مدت دو ساعت در راه هستید. پس از آن حدود یک و نیم ساعت بعد به زنجان می‌رسید و از آن‌جا طی بازه یک ساعته به بیجار رسیده و سپس دیواندره و سقز را پیش رو دارید.

حدود 40 دقیقه دیگر که برانید به بانه خواهید رسید. مسیر تهران قزوین زنجان، مسیر راحت و مناسبی است که از اتوبان‌های سه بانده تشکیل شده است. البته اتوبان سه بانده تا زنجان است. از زنجان تا بانه، مسیر جاده‌ای در پیش دارید و با انواع روستاهای کوچک در مسیر برخورد خواهید کرد.

بعد از رسیدن به بیجار 55 کیلومتر دیگر که برانید به دیواندره می‌رسید. از این جا جاده کوهستانی شده و با طی کردن گردنه‌های زیاد به سقز می‌رسید. مقدم‌تان گلباران! 60 کیلومتر دیگر از مسافت تهران تا بانه مانده است و به زودی به بانه خواهید رسید. اگر در فصل زمستان دل به جاده زدید، این مسیر از آن دست جاده‌هایی است که حتما باید زنجیر چرخ داشته باشید چون توسط پلیس راه نیز تجهیزات‌تان چک می‌شود.

فاصله تهران تا بانه از جاده ساوه

از بزرگراه آزادگان وارد آزادراه تهران ساوه شوید و بعد از شهرک صنعتی ماموتیه، تاوه، روعان، کبودر آهنگ همدان به مریانج، قروه، دهگلان به سنندج رسیده و در نهایت بعد از دیوان‌دره و سقز، دریاچه سد بانه را از دور خواهید دید. از ساوه تا سنندج دو مسیر در پیش دارید.

که هر دو مسیر از آزادراه ساوه همدان می‌گذرد و در یک دوراهی از هم جدا می‌شوند. مسیر اول فاصله تهران تا بانه که 369 کیلومتر است و طی 4 ساعت و نیم شما را به سنندج می‌رساند. بعد از آزادراه ساوه همدان، مسیر همدان قزوین را در پیش گیرید و بعد از گذشتن از بلوار آیت الله نجفی، به بزرگراه کرمانشاه همدان می‌رسید. در دوراهی که می‌بینید مسیر همدان سنندج را پیش گرفته تا به قروه و سپس دهگلان و سنندج برسید.

 مسیر دوم از اتوبان تهران ساوه به سمت سنندج، دورتر است و حدود 6 ساعت در راه هستید. در دوراهی آزادراه ساوه همدان، به سمت شهرهای فامنین و روعان رفته و وارد بزرگراه زنجان همدان شوید. بعد از کبودر آهنگ و حصار محمد و کند تپه به جاده همدان بیجار وارد می‌شوید. بعد از بیجار از شهرهای کوچک دیگری همچون تپه محمدی، حصار سفید، غیبی سور، زاغه سفلی، باقلاوا و سراب قامیش می‌گذرید تا در نهایت به سنندج و از آنجا به بانه برسید.

حالا که به این شهر رسیدید، در گوشه و کنار شهری که هر گوشه‌اش دکه خون گرمی برپا شده که مشغول طبخ آش دوغ و خوراکی‌های محلی است، و پر از پاساژ و مغازه و دستفروش است، تا می‌توانید لذت برده و برای پیدا کردن جنس خوب و اصل، بازار را زیر و رو کنید. البته کل بانه را بار نکنید همراه خود به تهران برگردانید. حواستان به اضافه بار برگشت‌تان باشد.

نقشه فاصله تهران تا بانه از جاده ساوه

روش های سفر به بانه از تهران

حالا که قصد سفر به بانه را دارید انواع روش‌های حمل و نقل سفری مثل خودروی شخصی، اتوبوس و هواپیما را می‌توانید برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید. مسیر رسیدن از تهران به بانه قطار ندارد. پس برویم سراغ روش‌های دیگر!

تهران تا بانه با ماشین شخصی

مسافت تهران تا بانه چیزی حدود 661 کیلومتر است که با ماشین باید خودتان را برای رانندگی حدود 8 ساعت اماده کنید. البته آنقدر مناظر زیبا و لذت بخش در مسیرتان از زنجان به بعد هست که خستگی مسافت برایتان کمتر شود. با ماشین دو مسیر را می‌توانید انتخاب کنید که تفاوت‌شان در نحوه رسیدن به بیجار است چون در هر دوی این مسیرها در نهایت به دیوان‌دره و سپس به سقز و بعد بانه می‌رسید.  اگر می‌خواهید در مسیرتان سری به غار زیبای علیصدر همدان هم بزنید، می‌توانید از جاده تهران ساوه حرکت کنید.

از جاده همدان به بعد، پوشش گیاهی سرسبز کم کم نمایان می‌شود. در این مسیر اگر حرکت‌تان خوش خوشان و با رعایت قوانین سرعت و سبقت باشد، بعد از 8 ساعت و ده دقیقه مسافت 658 کیلومتری تهران بانه را می‌گذرانید. در این مسیر می‌توانید بعد از دهلگلان نرسیده به سنندج، به حسین آباد رفته و از آنجا به سمت دیوان‌دره حرکت کنید که حدود یک ساعت و نیم مسیرتان را کمتر می‌کند.

مسیر دومی که می‌توانید آن را انتخاب کنید، مسیر تهران کرج قزوین است که 8 ساعت و نیم در راه خواهید بود. به این ترتیب از اتوبان تهران کرج به سمت قزوین رانندگی می‌کنید، بعد از تاکستان و ابهر می‌توانید یک توقف کوتاه در زنجان داشته باشید و از نان اردک معروف زنجانی‌ها را میل کنید و نفسی تازه کنید و سپس بعد از زرین آباد، ادامه مسیر را از بیجار مانند مسیر اول طی کنید.

البته می‌توانید از ابهر وارد جاده میانبری قیدار شده و به سمت بانه حرکت کنید و به این ترتیب حدود 95 کیلومتر از فاصله تهران تا بانه کم کنید. جالب است بدانید جاده قیدار به جاده قاچاقچیان معروف است و ماشین‌هایی هم که از این جاده می‌گذرند با سرعت سرسام‌آوری سبقت می‌گیرند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم همان مسیر روان و راحت را پیش بگیرید و خودتان را از شر خطر نجات دهید و به سلامت به بانه برسید.

تهران تا بانه با اتوبوس

اگر حوصله طی کردن مسافت 8 ، 9 ساعته با ماشین شخصی ندارید، می‌توانید خیلی راحت بلیط اتوبوس گرفته و کل مسیر را استراحت کنید. برای سفر با اتوبوس به تعاونی 7 یا 5 ترمینال آزادی رفته و با پرداخت 66 هزار تومان بلیط اتوبوس‌های ولوو VIP را تهیه کرده و به راحتی 12 ساعت در اتوبوس بخوابید تا به مقصد برسید.

البته اگر جزو افرادی هستید که در ماشین و اتوبوس، پلک روی هم نمی‌گذراند، و از طرفی سرگرمی دیگری هم ندارید که در این مدت سرتان را با آن گرم کنید، شاید کمی سخت بگذرد. اکثر اتوبوس‌ها از مسیر تهران قزوین حرکت می‌کنند. اما در کل بهتر است یا با قیمت بلیط هواپیما کنار بیایید و یا خودتان را برای رانندگی با ماشین شخصی‌تان آماده کنید، چون سفر به بانه با اتوبوس، چندان لذت بخش نیست. از غروب آفتاب تهران تا طلوع خورشید و ظهر سقز در راه هستید.

فاصله تهران تا بانه با هواپیما

اگر هم نه حال رانندگی داشتید و نه حوصله اتوبوس سواری، می‌توانید با هواپیما خودتان را به سنندج برسانید چون با پرواز، به طور مستقیم از تهران به بانه نخواهید رفت. یعنی شما باید بلیط تهران سنندج را تهیه کرده و بعد از آن از سنندج با طی مسافتی حدود 270 کیلومتر با ماشین یا اتوبوس خودتان را به بانه برسید. از تهران تا سنندج با پرداخت 170 تا 214 هزار تومان بلیط هواپیما رزرو کنید و به فرودگاه سنندج که در جاده کامیاران در جنوب این شهر قرار گرفته است، وارد شوید.

در نظر داشته باشید با هواپیما اگرچه از دیدن مناظر و زیبایی‌های جاده همدان غافل می‌شوید، اما آسمان صاف و آبی کردستان دیدن دارد و شما این زیبایی را می‌توانید در فاصله خیلی نزدیک، حس کرده و ببینید. انتخاب هواپیما برای پیمودن فاصله تهران تا بانه شاید چندان برایتان به صرفه نباشد، چون علاوه بر هزینه‌اش، ممکن است در فرودگاه در انتظار بمانید و همچنین دوباره پس از رسیدن به سنندج یک مسافت اضافی را به سمت بانه حرکت کنید. البته در صورتی که قصد اقامت یکی دو روزه در سنندج داشته باشید، ارزش دارد.

شهر های بین  مسیر تهران تا بانه

 اگر از سنندج به بانه می‌روید، مسیر دیواندره، سقز و بانه را انتخاب کنید. در هر کدام از این شهرها نیز می‌توانید توقف کوتاه و لذت‌بخشی داشته باشید. 
اگر هم از تهران می‌خواهید به قصد خرید و تفریح راهی بانه شوید، وارد اتوبان آزادگان شوید. در مسیر خود از شهرهای ساوه، همدان، مریانج، قروه، دهگلان، سنندج، دیواندره  و سقز گذر کنید تا به بانه برسید. البته یک راه میان بر از دهگلان وجود دارد. بدین صورت که از تابلوی حسین آباد به سمت حسین آباد بروید، از آنجا مستقیم به دیواندره خواهید رسید. 
 مسیر دیگر دسترسی به بانه از تهران از اتوبان کرج است. بدین صورت که از شهرهای قزوین، تاکستان، ابهر، زنجان، زرین آباد، بیجار، دیواندره و سقز گذر کنید تا به بانه و مراکز خرید  آن برسید.

شهر ها و جاذبه های مسیر تهران تا بانه

جاهای دیدنی و مراکز خرید  بانه 

بانه  پر از مراز کز خرید و جاهای دیدنی بوده که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. در ادامه با هریک از آنها آشنا میشویم. 

دریاچه سد بانه

از  جاهای گردشگری بانه می‌‌توان به دریاچه سد بانه ارشاره کرد که در فاصله 10 کیلومتری این شهر قرار دارد. یک دریاچه مصنوعی بسیار زیبا که در میان درختان سرسبز  است. اگر به طبیعت گردی در بانه در کنار خرید کردن علاقه دارید به سد بانه بروید.

دریاچه سد بانه

مرکز خرید آربابا

برای خرید انواع کیف و کفش در بانه  و دیگر محصولات بهداشتی و آرایشی گزینه عالی که پیش روی شما، مرکز خرید آربابا در بلوار آزادی بانه است.

مرکز خرید آربابا

پارک کوهستانی دوکانان

پارک کوهستانی دوکانان یک مجموعه اقامتی و تفریحی است که انواع امکانات رفاهی، بهداشتی و خدماتی را در این پارک برای مسافران به وجود آورده است.

پارک کوهستانی دوکانان

پاساژ بهشت

پاساژ بهشت یک مجموعه 14 طبقه است که  اکثر مسافران در سفر به بانه حتما یکبار به این مرکز خرید بزرگ خواهند آمد. انواع کالاها از پوشاک گرفته تا لوازم خانگی را می‌توانید در آن پیدا کنید. آدرس آن در بلوار شهرداری و در نبش خیابان قادر خان زاده است.

پاساژ بهشت

کلام پایانی

تا اینجای مقاله  با مسیر رفت و برگشت تهران _ بانه آشنا شدیم. حالا اگر می‌خواهید در این شهر اقامت داشته باشید با مراجعه به سایت  هتل رهی نو می‌توانید بهترین هتل‌های بانه مانند هتل هاله بانه   را رزرو کنید و از اقامت  خود لذت ببرید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
باقر ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

5

  مدیر سایت۱۴۰۰/۱/۲۴

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...