رَهی نو

آشنایی با جاذبه‌ های گردشگری نزدیک هتل عباسی اصفهان

تعداد بازدید: ۲۹۰ ۸ آبان ۱۴۰۲

جاذبه های گردشگری اصفهان

آیا تاکنون تجربه‌ی غرق شدن در جاذبه‌های گردشگری اصفهان داشته‌اید؟ اصفهان شهری با هویت تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری فراوان، در قلب ایران واقع شده است. این شهر با فرهنگ، هنر، معماری و طبیعت خاص خود بسیاری از توریست‌ها از سراسر جهان و مسافران داخلی را مسحور زیبایی‌های خویش کرده است. در این مطلب با هم به کاوش و معرفی آثار تاریخی و گردشگری این شهر می‌پردازیم. اگر قصد دارید در آینده دور و یا نزدیک به اصفهان سفر کنید این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید به سراغ کدام‌یک از جاذبه‌های گردشگری اصفهان بروید.
 

جاهای-دیدنی-اطراف-هتل-عباسی-اصفهان

 

جاهای دیدنی اطراف هتل عباسی اصفهان

جاذبه‌های گردشگری اصفهان که نزدیک هتل عباسی قرار گرفته‌اند، فراوانند. این جاذبه‌های شناخته شده همچون میدان نقش جهان (کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله و ...)، خیابان چهارباغ عباسی، پارک هشت بهشت، سی و سه پل و ... را می‌توانید با پیاده روی یا از طریق اتوبوس و تاکسی در طی یک روز از نزدیک مشاهده کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم چند روز بیشتر وقت بگذارید و سرفرصت به سراغ این جاذبه‌های دیدنی بروید.
کمی در مورد هتل عباسی یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان بدانید.
هتل عباسی اصفهان یکی از مشهورترین و تاریخی‌ترین هتل‌های ایران است که به عنوان یک جواهر در زنجیره‌ی هتل‌های لوکس و با کیفیت کشور شناخته می‌شود. این هتل در مرکز شهر اصفهان و در نزدیکی میدان نقش جهان و در میانِ بافت تاریخی شهر قرار دارد. محوطه و اتاق‌های این هتل برای هر توریستی جذاب و دلربا هستند.

هتل عباسی را چه کسی ساخته است؟

دستور ساخت و اجرای هتل عباسی اصفهان در دوران شاه عباس اول صادر شد و در زمان حکومت او (بین 1587 تا 1629 میلادی) ساخت و ساز آن به پایان رسید. دوره حکومت شاه عباس، به عنوان دوران طلایی شهر اصفهان در عرصه‌های مختلف از جمله هنر، معماری و فرهنگ شناخته می‌شود و هتل عباسی نمادی از این دوران است. هتل عباسی اصفهان با معماری زیبا، نقوش هنری منحصر به فرد و محیط دل‌انگیز و دوست داشتنی‌اش، زیبایی‌های فرهنگی و هنری ایران بازآفرینی کرده و به عنوان سندی تاریخی از فرهنگ و تمدن ِ اصفهان شناخته می‌شود. این هتل با معماری و فضایی که از اصول و فرهنگ محلی این شهر الهام گرفته است، تلاش می‌کند تا سبک زندگی مردمانِ اصفهان را به مسافران نشان دهد.

هتل عباسی اصفهان کجاست؟

برای رسیدن به هتل عباسی باید از میدان انقلاب به سمت خیابان گلدسته حرکت کنید. به چهارراه آمادگاه که رسیدید به سمت چپ بروید. با دیدن خیابان سنگفرش شده، روبروی کتابفروشی‌های خیابان آمادگاه می‌توانید هتل عباسی زیبا و تماشایی را مشاهده کنید.
 

 

هتل-عباسی-اصفهان

مدرسه چهارباغ کاخ هشت‌بهشت

مدرسه چهارباغ و کاخ هشت بهشت دو جاذبه‌ی مجزا از یکدیگر هستند. کاخ هشت بهشت در دوران حکومت شاه سلطان حسین ساخته شد. تاریخ ساخت این کاخ به سال 1080 هجری قمری برمی‌گردد. این کاخ به قدری زیبایی داشته و تزئینات آن به حدی باشکوه و کاملا هنرمندانه هستند که هر گردشگری (از دیرباز تا کنون) به آن وارد می‌شود، از شگفتی‌اش مشغول تحسین و تعریف کردن از زیبایی‌های این بنا می‌شود.

مدرسه چهارباغ توسط چه کسی ساخته شد؟

مدرسه چهارباغ فاصله کمی با هتل عباسی اصفهان دارد؛ در‌واقع جز جاذبه‌های نزدیک هتل عباسی به شمار می‌آید. این مدرسه در زمان حکومت شاه سلطان حسین ساخته شد. بسیاری از گردشگران خارجی مانند اوژن فلاندن این مدرسه را به عنوان شاهکاری در معماری دوران صفویه می‌دانند. این مکان (که هم مدرسه و هم مسجدی برای طلاب بوده است)، برای تدریس علوم دینی ساخته شد. مدرسه‌ی چهارباغ دارای موقوفات فراوانی مانند مزارع، باغ‌ها، دکان‌ها، و کتابخانه‌ای کم نظیر بود. تمامی این موقوفات در طی حمله افغان‌ها به اصفهان، نابود شدند.

مدرسه چهارباغ کجاست؟

از طریقِ خیابان شیخ بهایی، در خیابان چهارباغ عباسی می‌توانید مدرسه چهارباغ را بیابید. این مدرسه درست در کنار هتل عباسی قرار گرفته است.

سی‌وسه‌پل

کمتر کسی را می‌توان یافت که سی و سه پل را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان نشناسد. البته سی و سه پل از ابتدا این اسم را نداشت؛ در گذشته به آن پل الله وردی خان، پل جلفا و حتی پل شاه عباسی می‌گفتند. این پل زیبا و جذاب با معماری خیره کننده‌اش، 33 دهانه و 14 متر عرض دارد. سی و سه پل، خیابان چهارباغ پایین را به چهارباغ بالا متصل می‌کند. شما فقط می‌توانید روی این پل پیاده روی کنید و عبور ماشین روی این پل مجاز نیست.
 

 

سی-و-سه-پل-اصفهان

ایده ساخت سی و سه پل متعلق به چه کسی است؟

سی و سه پل همچون اغلب ِجاذبه‌های گردشگری اصفهان در دوران صفویه و حکومت شاه عباس اول ساخته شد. الله وردی خان کسی بود که تصمیم گرفت با هزینه شخصی خود روی زاینده رو، یک پل برپا کند. این پل در سال 1008 هجری ساخته شد. کسی که معماری و ساخت سی و سه پل را برعهده گرفت، حسین بنا اصفهانی بود. استحکام و دوامِ این پل بر اساس رطوبت و آب است. به همین دلیل است که پس از گذشت سالیان دراز هنوز هم پابرجاست و دچار پوسیدگی یا ریزش نشده است!


میدان نقش جهان

یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان بعد از سی و سه پل، میدان نقش جهان است. میدان نقش جهان اتفاقات متعددی را به چشم خود دیده است. طبق اسناد تاریخی قبلا به جای میدان باغ بزرگی وجود داشت و در میانه‌ی آن بناهای مختلف ِنظامی مربوط به دوران تیموریان و آق قویونلوها قرار گرفته بودند. بعد از اینکه حکومت صفویه اصفهان را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد، این میدان تغییرات فراوانی کرد و تصمیم بر این شد که بسیاری بناها و ساختمان‌های دولتی در آن ساخته شوند.

ساخت میدان نقش جهان و پژمرده شدن آن در طی سالیان

میدان نقش جهان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به هتل عباسی اصفهان، توسط معماران ماهر ایرانی به اسم استاد محمدرضا و علی اکبر اصفهانی طراحی و پایه ریزی شد. برای ساخت این میدان از معماری ایرانی الهام گرفتند که نمونه‌های مشابه فراوانی برای آن وجود دارد؛ از جمله این میدان‌ها می‌توان به میدان امیرچخماق یزد، میدان عتیق اصفهان یا میدان شاه قزوین اشاره کرد. کار شکل‌دهی میدان بیش از ده سال زمان بُرد. ساخت مسجد‌ها و بناها و سپس تزئینِ آن‌ها نیز در طی حکومت دو تن از جانشین‌هایی که برای شاه عباس صفوی تعیین شده بودند، طول کشید. در دوران حکومت پهلوی به دلیل آسیب‌هایی که به این میدان طی حمله‌ی افغان‌ها به اصفهان و اهمال کاری پادشاهان قاجار وارد شده بود، رضاخان دستور بازسازی بناهای نقش جهان را داد. بعد از این دستور بود که مجددا صفا و رونق به این میدان بازگشت.

میدان نقش جهان اصفهان کجا قرار گرفته است؟

از طریق ورودی غربی دروازه دولت یا میدان امام حسین کنونی می‌توانید وارد خیابان سپه شوید. در انتهای خیابان سپه، میدان نقش جهان واقع شده است. از مسیر دیگر یعنی ورودی شرقی چهارراه شکرشکن می‌توانید به خیابان حافظ برسید. در انتهای این خیابان، میدان نقش جهان قرار گرفته است.
 

کاخ عالی قاپو

 

کاخ-عالی-قاپو-اصفهان

کاخ عالی قاپو کجاست؟ کاخ عالی قاپو و مسجد شیخ لطف الله که جزئی از میدان نقش جهان و جاذبه‌های گردشگری اصفهان نزدیک هتل عباسی به شمار می‌آیند، همچون سایر آثار به جا مانده مربوط به دوره صفویه هستند. کاخ عالی قاپو در ضلع غربی میدان و درست روبروی مسجد شیخ لطف الله قرار گرفته است.

چه کسی عمارت یا کاخ عالی قاپو را ساخت؟

دستور ساخت این عمارت زیبا (در بین سایر جاذبه‌های گردشگری اصفهان) توسط شاه عباس اول داده شد. این کاخ در ابتدا بنا نهاده شد و درست پس از مرگ شاه برای زیباتر کردن ظاهر و تکمیل تزئینات کاخ اقداماتی انجام گرفت. از طریقِ آخرین طبقه‌ای که برای این کاخ ساخته شد، شاهان و مهمانان آن‌ها به تماشای بازی چوگان که در میدان نقش جهان برگزار می‌شد، می‌نشستند. البته در این میدان به جز بازی چوگان فعالیت‌های دیگری مانند آتش بازی و نمایش‌های میدانی نیز انجام می‌شد.

مسجد شیخ لطف‌الله

مسجد شیخ لطف الله درست روبروی کاخ عالی قاپو، از جاذبه‌های گردشگری اصفهان قرار گرفته است. تزئینات و معماری این مسجد در نوع خود بسیار زبانزد است. این مسجد جزء آثار ملی ایران است.
چه کسی مسجد شیخ لطف الله را ساخت؟ تمایز این مسجد با سایر جاذبه‌های گردشگری اصفهان چیست؟
شخصی به نام استاد محمدرضا اصفهانی معمار این مسجد بود. او توانست سبک معماری اصفهانی را در مسجد شیخ لطف الله پیاده سازی کرد. تمایز این مسجد با سایر مسجد‌های معمولی در ایران و سایر نقاط دنیا در معماری آن نهفته است. مسجد شیخ لطف الله مناره ندارد، حیاط چهار ایوانی ندارد و نقشه‌ی آن بدون عیب و ایراد طراحی شده است. این مسجد به طور خاص برای شاه عباس و خانواده او ساخته شد؛ به بیان دیگر، مردم عادی اجازه ورود به این محل را نداشتند.

آنچه در مورد مسجد شیخ لطف الله نمی‌دانید.

مسجد شیخ لطف‌الله با معماری زیبا و شگفت‌انگیز خود، نمایانگر هنر و ذوق معماری ایرانی است. این مسجد با کاشی‌ها و کتیبه‌های زیبا آراسته شده است که عظمت آن را چند برابر می‌کنند. در داخل مسجد، آرامگاه شیخ لطف‌الله قرار دارد. بازدید از این آرامگاه، فرصتی است تا با زندگی و آثار این فرد بزرگ آشنا شوید.
زیبایی‌های غیر قابلِ توصیف از به کارگیری هنر اسلامی و هنر کاشی‌کاری در دیوارها و ستون‌های مسجد شیخ لطف الله زبانزد هستند. نقوش اسلامی مسجد شیخ لطف‌الله آن را به یک اثر هنری تبدیل کرده‌اند. این مسجد در مرکز شهر اصفهان و داخل میدان نقش جهان واقع شده و به راحتی قابل دسترس است. این ویژگی باعث می‌شود که مسافران و گردشگران بتوانند به سادگی از این مسجد دیدن کنند.
 

مسجد-شیخ-لطف-الله 

فرودگاه شهر اصفهان

فرودگاه اصفهان به نوبه‌ی خود یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان به شمار می‌آید. فرودگاه اصفهان، که به صورت رسمی تحت عنوانِ "فرودگاه شهید بهشتی" شناخته می‌شود، یکی از دروازه‌های‌ مهم جهت ورودی گردشگران و مسافران به این شهر است. این فرودگاه به عنوان یکی از پرترددترین فرودگاه‌های ایران دارای خدمات برجسته و امکانات فراوان است و مسافران را با خاطرات دلپذیر از این شهر رهسپار ِمقصد بعدی‌شان می‌کند.

اهمیت فرودگاه اصفهان چیست؟

فرودگاه اصفهان به عنوان یکی از اصلی‌ترین و پرترددترین فرودگاه‌های ایران، نقش اساسی در جذب گردشگران و تسهیل رفت‌آمد مسافران دارد. این فرودگاه مرکز ارتباطی بین شهر اصفهان و دیگر شهرها، کشورها و قاره‌ها است. وجود یک فرودگاه مدرن و با امکانات به‌روز در این شهر، گردشگران را ترغیب به بازدید از اصفهان می‌کند و برای سفرهای تجاری و تفریحی گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌آید. فرودگاه اصفهان از تجهیزات و امکانات مدرنی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به ترمینال‌های مسافربری، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، مغازه‌ها، پارکینگ، خدمات اطلاعات مسافران و امکانات تفریحی اشاره کرد. این خدمات و امکانات باعث راحتی و سهولت در رفت و آمدِ مسافران می‌گردد و اجازه می‌دهد تا تجربه‌ی مسافرت به اصفهان، لذت‌بخش و به یادماندنی باشد.

فرودگاه اصفهان کجاست؟

فرودگاه اصفهان در بزرگراه شهرک صنعتی واقع شده است. این فرودگاه قبلا در منطقه‌ی صُفه قرار داشت اما چند سال است به این بزرگراه منتقل شده است.
 

 

مرکز-خرید-سیتی-سنتر

 

مرکز خرید سیتی سنتر

مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان نزدیک هتل عباسی اصفهان واقع نشده است اما به عنوان یکی از مکان‌های تفریحی اصفهان، دیدن و خرید کردن از آن خالی از لطف نیست. شما باید حتما از طریق تاکسی، خودرو شخصی، یا مترو به سیتی سنتر دست پیدا کنید. این مرکز خرید بزرگ یکی از مهم‌ترین و بهترین مجموعه‌ها برای خرید در اصفهان است. شما می‌توانید انواع و اقسام کالاهای ایرانی و خارجی اعم از پوشاک، خوراکی، لوازم منزل، لوازم شخصی و بهداشتی را در این مرکز خریداری کنید. همچنین در برخی طبقات ِاین مرکز موزه، شهربازی، مرکز همایش و ... قرار گرفته‌اند.

ویژگی‌های فروشگاه‌های موجود در سیتی سنتر

سیتی سنتر اصفهان، هشتمین مرکز خرید بزرگ در میان سایر کشورها محسوب می‌شود. هنوز بخش‌هایی از این مجموعه به بهره برداری نرسیده‌اند اما پنج طبقه از آن به طور اختصاصی برای امور تجاری و فروش محصولات اختصاص داده شده‌اند. شما می‌توانید در بین فروشگاه‌های تجاری، واحد‌های دیگری همچون دفاتر هواپیمایی، صرافی، رستوران، فودکورت و شعب بانک‌های مختلف را بیابید.
در واحد‌های تجاری سیتی سنتر کالاهای مختلفی به فروش می‌رسند. از جمله آن‌ها می‌توان به کیف و کفش و سایر مصنوعات چرمی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، عطر و ادکلن، طلا و جواهرات، تجهیزات آشپزخانه، لوازم تحریر، خوراکی و ... اشاره کرد. جالب است بدانید که در این مرکز یک دانشگاه علمی کاربردی نیز قرار دارد که از سال 1392 کار خود را آغاز کرده است. ویژگی‌های این مرکز خرید ِبزرگ را می‌توان در دسته بندی‌های زیر خلاصه کرد.
•    تنوع فروشگاه‌ها و برندها: سیتی سنتر اصفهان دارای تنوع بالایی از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر داخلی و بین‌المللی است. این میزان از تنوع، امکان انتخاب بین محصولات متنوع و با کیفیت را برای مسافران فراهم می‌کند.
•    رستوران‌ها و کافه‌ها: علاوه بر خرید، سیتی سنتر اصفهان دارای رستوران‌ها، کافه‌ها و فضاهای تفریحی متنوعی است که امکان استراحت و لذت بردن از غذاهای محلی و بین‌المللی را فراهم می‌کند.
•    پارکینگ: مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان به بازدیدکنندگان پارکینگ رایگان و امکانات رفاهی ارائه می‌دهد تا تجربه‌ی خرید آسان و راحتی را برای آن‌ها فراهم سازد.
•    فعالیت‌های تفریحی: علاوه بر خرید، سیتی سنتر اصفهان فعالیت‌های تفریحی متنوعی از جمله سینما و سالن‌های بازی برای خردسالان فراهم کرده است، که این ویژگی به خانواده‌ها اجازه می‌دهد بدون نگرانی از بابت کودکان‌شان چند ساعتی را در این مرکز خرید سپری کنند.

مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان کجاست؟

سیتی سنتر به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان در اتوبان شهید دستجردی، روبروی ورودی جنوبی سپاهان شهر قرار دارد. شما باید این مسیر را با ماشین شخصی، تاکسی و یا مترو طی کنید. با پیاده شدن در ایستگاه مترو صفه می‌توانید با کمک اتوبوس یا تاکسی به سیتی سنتر برسید.
 

مکان-های-تفریحی-اصفهان

کلام آخر
گردشگران از سرتاسر دنیا به اصفهان می‌آیند تا تجربه‌ی یک سفر فراموش‌نشدنی با گشت و گذار در میانِ شاهکارهای تاریخی، فرهنگی و هنری این شهر داشته باشند. کاخ عالی قاپو و مسجد شیخ لطف الله در میدان نقش جهان، مدرسه چهارباغ، سی و سه پل و ... بخشی از تمام این شاهکارها هستند. پیشنهاد می‌کنیم چند روز بیشتر در اصفهان بمانید و از سایر جاذبه‌های آن که کمتر شناخته شده‌اند نیز دیدن کنید.

سوالات متداول (FAQ)

کدام جاذبه‌های گردشگری اصفهان برای بازدید کنندگان ایرانی و خارجی جذاب‌تر هستند؟

اصفهان پر از جاذبه‌های گردشگری است که مسافرانِ ایرانی و خارجی را به سمت خود جلب می‌کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، عمارت عالی قاپو، سی و سه پل و ... اشاره کرد.

چه ماهی برای بازدید از اصفهان مناسب است؟

به طور کلی، بهار و پاییز بهترین فصل‌ها برای بازدید از اصفهان هستند؛ زیرا هوا در این فصل‌ها معتدل و دلپذیر است. البته با توجه به تفاوت‌های آب و هوایی موجود در این منطقه می‌توان در هر زمان از سال از این شهر زیبا بازدید کرد.

آیا فرودگاه اصفهان دارای پروازهای بین‌المللی است؟

بله، فرودگاه اصفهان دارای پروازهای بین‌المللی است، از جمله آن‌ها می‌توان به پروازهای مستقیم به مقصدهای مختلف در اروپا و آسیا اشاره کرد.

برای سفر به اصفهان قصد رزرو اتاق در هتل عباسی اصفهان را دارم. از چه طریقی می‌توانم این هتل را برای تاریخ مشخصی رزرو نمایم؟

شما می‌توانید به کمک پلتفرم رزرو آنلاین هتل رهی نو، برای رزرو هتل عباسی اصفهان اقدام کنید.

بهترین غذاهای محلی اصفهان که باید در این شهر امتحان کنیم، چه هستند؟

غذاهای معروف و لذیذی همچون بریانی، دسر ِخورشت ماست، دسر دوغ و گوشفیل، شله بریان زیره، ماش و قمری، کوکو قندی و ... را حتما در لیستِ خود قرار دهید.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...