رَهی نو

همه چیز در مورد باغ غدیر اصفهان | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۰۷۳ ۷ اسفند ۱۴۰۲

شاید در اصفهان فقط از آثار تاریخی و قدیمی دیدن کنید ولی این شهر کلی جذابیت‌های تفریحی چون باغ غدیر، باغ پرندگان، آکواریوم و ... را در دل خود دارد که شما را به تماشای زیبایی‌ها دعوت می‌کنند. در کنار باغ‌های ایرانی شهر اصفهان مانند باغ هشت بهشت، باغ انگورستان، باغ هزار جریب، باغ زرشک و باغ کومه، باغ‌هایی هستند که به سبک جدید و با امکانات رفاهی و تفریحی بنا شده‌اند. بوستان غدیر به‌عنوان یکی از باغ‌های زیبای اصفهان علاوه بر جاذبه‌های تفریحی، خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد که برای بسیاری از افراد می‌تواند جالب باشد.
سفر به اصفهان، این کهن شهر دوست‌داشتنی می‌تواند برای هر کسی جالب باشد. شما در این سفر می‌توانید در کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی قدم بزنید، بناهای تاریخی با قدمت هزارساله ببینید، با مردم خونگرم با آن لهجه شیرین هم‌صحبت شوید، گوشفیل و دوغ بخورید و لذت کامل را ببرید.
حضور طیف گسترده‌ای از گردشگران هر ساله در شهر اصفهان باعث شده که امکانات تفریحی و گردشگری نوین هم به سایر جذابیت‌های آن اضافه شود. درباره باغ بزرگ غدیر یکی از جاذبه های گردشگری اصفهان، در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو صحبت خواهیم کرد تا شما در سفر به اصفهان از همه جذابیت‌های این شهر بهره کامل را ببرید.

معرفی باغ سرسبز غدیر

باغ خرم غدیر تنها یک باغ معمولی با درختان بلند، حوض‌های زیبا و گل و گیاه رنگارنگ نیست بلکه مجموعه‌ای است که در کنار این امکانات تفریحی و فرهنگی متنوعی دارد. این باغ بسیاری از سمینارها، همایش‌ها، جشن‌ها، سوگواره‌ها، محافل ادبی، گردهمایی‌ها و ... را میزبانی می‌کند.
بوستان غدیر همچنین با داشتن استخر، سالن نمایش، زمین‌های ورزشی مختلف، کتابخانه و ... محبوبیت فراوانی بین مردم اصفهان دارد. شما در سفر به اصفهان می‌توانید کودک خود را برای تفریح به این پارک ببرید. در خانه کودک و نوجوان باغ مصفا غدیر کودکان می‌توانند به انواع فعالیت‌های تفریحی و فرهنگی بپردازند. شما می‌توانید در سالن بدن‌سازی، سالن تنیس، بولینگ، سالن ماساژ و استخر و جکوزی این پارک تفریح و ورزش کنید.

معرفی باغ سرسبز غدیر

تاریخ ساخت باغ رنگارنگ غدیر

باغ مفرح غدیر در یک زمینی به مساحت 52 هکتار در سال 1372 افتتاح شد. در اواخر سال 1364 شهردار اصفهان پیشنهادی را ارائه داد که طرح اولیه بنای یادبود علامه امینی در باغ بزرگ غدیر را در یک مسابقه انتخاب کنند. در 27 اسفند سال 1364 طرح‌های اولیه‌ای برای شهرداری اصفهان ارسال شد که در بین آن‌ها طرح امروزی انتخاب شد. طی چند سال اقدامات لازم اجرا شد تا مجموعه فرهنگی بوستان غدیر در سال 1372 شروع به فعالیت کرد.

باغ غدیر کجاست؟

برای رفتن به باغ زیبای غدیر بایستی به سمت شرق اصفهان بروید و در بلوار غدیر و در نزدیکی پل غدیر آن را بیابید. پارک غدیر در خیابان 22 بهمن، خیابان علامه امینی قرار دارد. این پارک یکی از بزرگترین پارک‌های اصفهان به‌حساب می‌آید که با امکانات ورزشی و فرهنگی خود شهره است.
برای رفتن به بوستان غدیر می‌توانید از بزرگراه شهید صیاد شیرازی به سمت شرق حرکت کنید. بعد از پل غدیر، از خروجی سمت راست خارج شوید و خیابان علامه امینی را به سمت شمال ادامه دهید. همچنین می‌توانید از خیابان امام خمینی به سمت شرق حرکت کنید. بعد از میدان آزادی، خیابان علامه امینی را به سمت شمال ادامه دهید. بوستان غدیر در سمت راست شما قرار خواهد گرفت.
شما می‌توانید برای رفتن به باغ جذاب غدیر از خودروی شخصی، مترو، اتوبوس و تاکسی‌های شهری استفاده کنید. با مترو بایستی در ایستگاه کوثر پیاده شوید و از آنجا با تاکسی یا پیاده به سمت پارک غدیر حرکت کنید. برای رفتن به این باغ با اتوبوس بایستی سوار اتوبوس ایستگاه پردیس شوید.

بخش‌های مختلف باغ زیبای غدیر

پارک غدیر اصفهان یکی از بهترین مقصدها برای گردشگری و تفریح در استان اصفهان به‌حساب می‌آید. این پارک با فضاهای سبز زیبا، امکانات ورزشی، مناظر طبیعی دل‌نشین و امکانات تفریحی متنوع، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف باغ جذاب غدیر می‌پردازیم تا با زیبایی‌ها و امکانات این بوستان بزرگ آشنا شوید و در سفر به شهر اصفهان لحظات خوشی را در آن سپری کنید.

بنای یادبود علامه امینی

بنای یادبود علامه امینی در باغ جذاب غدیر اصفهان، بنایی است که به یاد علامه محمدتقی امینی، فقیه و مفسر بزرگ شیعه، ساخته شده است. این بنا در سال 1372 افتتاح شد که شامل کتابخانه و موزه می‌شود.

کتابخانه علامه امینی

کتابخانه علامه امینی در بنای یادبود علامه امینی در سالنی به مساحت 750 مترمربع قرار دارد. بیش از 12 هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف، ازجمله علوم دینی، تاریخ، فلسفه و ادبیات است. سالن خواهران و برادران در این کتابخانه به صور مجزا دایر است. کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین و کتابخانه کامپیوتری امام علی (ع) در کتابخانه علامه امینی فعالیت دارند.

کتابخانه-علامه-امینی-باغ-غدیر

موزه علامه امینی

موزه علامه امینی به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی اصفهان به زندگی و آثار علامه امینی اختصاص دارد. در این موزه، اشیاء و اسناد مربوط به علامه امینی، ازجمله دست‌نوشته‌ها، عکس‌ها و لباس‌های ایشان، به نمایش گذاشته شده است. در نگارخانه علامه امینی می‌توانید آثار هنرمندان مختلف در زمینه‌های مختلف، ازجمله نقاشی، خطاطی و مجسمه‌سازی را تماشا کنید.

مرکز کودک و نوجوان

مرکز کودک و نوجوان در سال 1387 در باغ زیبای غدیر اصفهان احداث شد و امکانات مختلفی، ازجمله کتابخانه، سالن مطالعه، کلاس‌های آموزشی، سالن بازی، زمین‌بازی و پارک دارد. خانه کودک و نوجوان باغ بزرگ غدیر به‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی شهر اصفهان، موردتوجه بسیاری از خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

مجموعه ورزشی

مجموعه ورزشی باغ بزرگ غدیر اصفهان در زمینی به مساحت 3680 مترمربع در سال 1372 در باغ خرم غدیر اصفهان احداث شد. این مجموعه امکانات ورزشی مختلفی برای بانوان و آقایان دارد. استخر مجموعه ورزشی پارک غدیر ابعادی به طول 25 متر و عرض 15 متر دارد و عمق آن از 1.2 تا 1.8 متر متغیر است. این استخر به سیستم تصفیه آب و گرمایش مجهز شده است.
جکوزی مجموعه ورزشی بوستان غدیر ظرفیت 8 نفر را دارد و برای ماساژ عضلات و ریلکسیشن مناسب است. سونای بخار و خشک برای پاک‌سازی پوست و افزایش گردش خون کاربرد دارد. در سالن بدن‌سازی می‌توانید از انواع دستگاه‌های بدن‌سازی هوازی و قدرتی استفاده کنید. همچنین در مجموعه ورزشی باغ زیبای غدیر خدمات ماساژ توسط ماساژورهای مجرب ارائه می‌شود. مجموعه ورزشی باغ غدیر زمین‌های ورزشی مختلفی، ازجمله زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال و تنیس دارد که به‌عنوان یکی از مجموعه‌های ورزشی بزرگ شهر اصفهان، موردتوجه بسیاری از ورزشکاران قرار می‌گیرد.

مجموعه سر درب

مجموعه سر درب باغ آرام غدیر اصفهان در ورودی بوستان غدیر قرار دارد. این مجموعه شامل دو سالن اجتماعات، یک گالری هنری و تعدادی کلاس آموزشی می‌شود. سالن اجتماعات الغدیر این مجموعه ظرفیت 300 نفر دارد و برای برگزاری همایش‌ها، سمینارها، جشن‌ها و مراسمات مختلف استفاده می‌شود.
سالن اجتماعات حوضخانه این مجموعه ظرفیت 200 نفر را دارد و برای برگزاری جلسات، نشست‌ها و کلاس‌های آموزشی مناسب است. گالری هنری مجموعه سر درب باغ دل‌انگیز غدیر محل نمایش آثار هنرمندان در زمینه‌های مختلف، ازجمله نقاشی، خطاطی و مجسمه‌سازی محسوب می‌گردد.

بهترین زمان بازدید از باغ بزرگ غدیر

شما در تمام فصل‌های سال می‌توانید از این باغ زیبا و خرم دیدن کنید زیرا باغ مصفای غدیر در چهارفصل سال جذابیت‌های خودش را دارد و فعالیت‌های تفریحی و فرهنگی در آن دایر است. در فصل بهار و تابستان درختان باغ سرسبز و پربار هستند و گل و گیاهان متنوع باغ رنگ و جلایی خاص به باغ می‌بخشد. در فصل پاییز درختان باغ به هزار رنگ درمی‌آیند که شما را با باغی به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز مواجه می‌کند. فصل زمستان هم این باغ دیدن دارد زیرا دیدنی‌های این باغ به طبیعت آن محدود نمی‌شود.

جاهای دیدنی اصفهان در نزدیک باغ جذاب غدیر

شما می‌توانید در اصفهان هر آنچه را که دوست دارید ببینید از باغ‌های ایرانی سرسبز تا بناهای تاریخی ارزشمند. پس از گردش در باغ تماشایی غدیر می‌توانید از مناطق دیدنی اصفهان بازدید کنید و لذت سفر را برای خود و همراهانتان کامل کنید. شما در کنار این باغ زیبا می‌توانید از جاهای دیدنی که در زیر معرفی می‌کنیم دیدن کنید.

کلیسا و موزه وانک

کلیسا و موزه وانک یکی از مکان های دیدنی اصفهان در محله جلفا قرار دارد. این کلیسا در سال ۱۰۴۳ شمسی به دستور شاه‌عباس دوم و توسط استاد معمار خلیفه ساخته شد. در محوطه کلیسای وانک، یک موزه وجود دارد که در آن اشیاء و اسناد مربوط به تاریخ ارامنه در ایران به نمایش گذاشته می‌شود. این موزه در سال ۱۳۱۳ شمسی تأسیس شده است و یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های ایران به‌حساب می‌آید.

کلیسا-و-موزه-وانک

بازار قیصریه

بازار قیصریه در ضلع شمالی میدان نقش‌جهان قرار دارد و از طریق سردر قیصریه به این میدان متصل می‌شود. این بازار یک راسته اصلی طویل و چندین راسته فرعی دارد. در حجره‌های این بازار انواع کالاها، ازجمله فرش، طلا و جواهر و صنایع‌دستی به فروش می‌رسد.

باغ هشت بهشت

باغ هشت بهشت که به نام‌ کاخ هشت بهشت نیز شناخته می‌شود، یک کاخ و باغ سلطنتی متعلق به دوره صفویه است که در شهر اصفهان قرار دارد. این باغ در سال ۱۰۸۰ هجری قمری به دستور شاه سلیمان صفوی ساخته شد.

آکواریوم

آکواریوم اصفهان که به نام آکواریوم بزرگ اصفهان نیز شناخته می‌شود، بزرگترین آکواریوم در ایران و یکی از بزرگترین آکواریوم‌ها در خاورمیانه به‌حساب می‌آید. این آکواریوم در سال 1397 فعالیت خود را شروع کرد. آکواریوم اصفهان تونلی به طول 35 متر دارد که در آن انواع مختلفی از آبزیان، ازجمله کوسه‌ها، سفره‌ماهی‌ها و ماهی‌های رنگارنگ نگهداری می‌شوند.

هتل های اصفهان در نزدیکی باغ مفرح غدیر

اصفهان از قسم شهرهایی است که سفر به آن پر از لذت و آرامش است. شما با گردش در باغ بزرگ غدیر می‌توانید یک روز خوب و به‌یادماندنی را رقم بزنید. ولی لذت شما زمانی کامل می‌شود که در یکی از بهترین هتل های اصفهان اقامت کنید.
هتل عباسی شهر اصفهان یکی از بهترین هتل‌های این شهر و ایران به‌حساب می‌آید. این هتل پنج ستاره در محله چهارباغ عباسی محله قدیمی اصفهان قرار دارد. هتل مجلل عباسی اصفهان در سال 1351 فعالیت خود را به‌عنوان یک مهمانسرا شروع کرد. این هتل در گذشته به دستور شاه سلطان حسین صفوی به‌عنوان مدرسه بنا شد.
هتل عباسی 225 واحد اقامتی دارد که شامل یک تخته،‌ دو تخته،‌ چشم‌انداز،‌ پردیس،‌ سوئیت‌های معمولی، چشم‌انداز،‌ پردیس، صفویه،‌ قاجار و آپارتمان‌های دو خوابه و سه خوابه می‌شود. شما با رزرو اتاق هتل باشکوه عباسی اصفهان می‌توانید چشم‌اندازی از باغ و گنبد فیروزه‌ای مدرسه چهارباغ داشته باشید.
اتاق‌های هتل عباسی با امکاناتی مانند یخچال، مبلمان، دراور، کمد لباس، آباژور، چای‌ساز، تلویزیون، تلفن، اینترنت، صندوق امانات، سیستم اطفاء حریق، سیستم گرمایش و سرمایش و ... مجهز شده‌اند. شما می‌توانید در یکی از رستوران‌های هتل غذای خود را میل کنید. رستوران چهلستون با تابلوهای نقاشی قاجاری و صفوی فضایی منحصربه‌فرد دارد. در رستوران چشم انداز هتل می‌توانید به تماشای 360 درجه شهر اصفهان بپردازید. سالن صبحانه هتل با نقش‌های بی‌نظیر و آینه‌کاری‌های قاجاری هرکسی را مجذوب خود می‌کند.

شما می‌توانید میزی کنار پنجره انتخاب کنید و به تماشای باغ زیبای هتل بنشینید. هتل عباسی یک هتل تاریخی است ولی با امکاناتی مدرن مانند استخر، سونا، جکوزی، لاندری، فروشگاه، غرفه صنایع‌دستی، صرافی، سالن ورزشی، خدمات پزشکی، خدمات تور و ... هر مهمانی را راضی می‌کند. شما با اقامت در هتل عباسی اصفهان به‌راحتی می‌توانید از جاذبه‌هایی چون میدان نقش‌جهان، سی‌وسه پل، کاخ عالی قاپو، کاخ هشت بهشت، چهلستون، بازار قیصریه، منار جنبان و ... دیدن کنید.

هتل-عباسی-اصفهان

کلام پایانی

باغ غدیر اصفهان با زیبایی‌های طبیعی خود، امکانات تفریحی و گردشگری و فضاهای سبز آرامش‌بخش، یکی از مقصدهای برتر گردشگری در شهر اصفهان محسوب می‌شود. این باغ با تاریخچه و فضاهای منحصربه‌فرد خود، همواره موردتوجه گردشگران و بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.
شما می‌توانید در این باغ علاوه بر تفریح از امکانات فرهنگی آن بهره ببرید. دیدن موزه، نگارخانه و گالری‌های این مجموعه خالی از لطف نیست. با بازدید این باغ زیبا به فرهنگ و هنر مردم این کهن سرزمین بیشتر از پیش پی خواهید برد.

سوالات متداول در مورد  باغ غدیر اصفهان

آیا ورود به بوستان غدیر اصفهان برای عموم آزاد است؟

بله ورود به بوستان غدیر اصفهان برای عموم آزاد است و هر کسی می‌تواند از زیبایی‌های آن بهره‌مند شود.

پارک غدیر اصفهان کجاست؟

این باغ در خیابان 22 بهمن، خیابان علامه امینی قرار دارد و از بزرگراه صیاد شیرازی می‌توان به آن رسید.

چه تجهیزات و امکاناتی در باغ بزرگ غدیر وجود دارد؟

این باغ علاوه بر فضای سبز و تجهیزات تفریحی، موزه، کتابخانه، نگارخانه، استخر، سالن ورزشی، زمین تنیس و ... دارد.

قیمت اقامت در هتل عباسی چقدر است؟

قیمت اقامت در هتل عباسی به نوع اتاق و زمان سفر شما بستگی دارد. هتل عباسی یک هتل گران‌قیمت به‌حساب می‌آید.

آیا ورود به هتل عباسی برای عموم آزاد است؟

ورود به هتل عباسی برای مهمانان خارجی و عموم آزاد است، اما برای استفاده از خدمات رستوران و سایر امکانات باید از قبل رزرو کنید.

 
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...