رَهی نو

کوه گردشگری صفه اصفهان | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۸۱ ۸ اسفند ۱۴۰۲

  تماشای شهر تاریخی و کهن اصفهان در غروب آفتاب از بام شهر، کوه صفه تجربه فراموش‌نشدنی خواهد بود که چشم‌اندازی بی‌بدیل به شما می‌دهد.  کوه باشکوه صفه اصفهان در درون شهر قرار دارد. اگر می‌خواهید شهر زیر پایتان باشد کافی است این کوه زیبا را بالا بروید.
تصور اینکه در تاریکی شب، در هوایی خنک و در سکوت کامل به تماشای شهری روشن بنشینید هم لذت‌بخش است چه برسد به اینکه واقعا در آنجا باشید. بالا رفتن از کوه کم ارتفاع صفه سختی ندارد و شما با کمی پیاده‌روی روی شیب ملایم به بالای آن خواهید رسید. این کوه با فضای دل‌انگیز و امکانات رفاهی و تفریحی مناسب پاتوق بسیاری از شهروندان اصفهانی به‌حساب می‌آید. در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با معرفی کامل کوه زیبای صفه به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری شما را در سفر به اصفهان همراهی می‌کنیم.

کوه صفه کجاست؟

کوه جذاب صفه در نقطه جنوبی اصفهان قرار دارد که کوهی از رشته‌کوه‌های زاگرس به‌حساب می‌آید. برای رسیدن به کوه باید وارد پارک صفه شوید و به قسمت جنوبی آن بروید. این کوه از شمال به جاده کمربندی اصفهان، از جنوب به خط آهن، از شرق به مجتمع‌های مسکونی و از غرب به کوه‌های تخت رستم و دره خان مشرف است.
از هر جای اصفهان که می‌خواهید به کوه جذاب صفه بروید بایستی به سمت جنوب شهر حرکت کنید. به سمت بزرگراه صفه که در ادامه بزرگراه عقرب پرست قرار دارد، بروید و سپس از آنجا به ورودی پارک خواهید رسید. کوه تماشایی صفه از مرکز شهر اصفهان 9 کیلومتر فاصله دارد که حدود 20 دقیقه رفتن به آنجا زمان می‌برد. شما برای رفتن به این منطقه می‌توانید از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. شما با مترو می‌توانید با خط متروی اصفهان در ایستگاه مترو دفاع مقدس پیاده شوید و از آنجا با تاکسی‌های شهری به مجموعه تفریحی صفه بروید.

معرفی کوه تماشایی صفه

کوه دل‌نشین صفه که به بام شهر اصفهان نیز شهرت دارد، یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب این شهر به‌حساب می‌آید. این کوه در جنوب شهر اصفهان و در رشته‌کوه زاگرس با ارتفاعی در حدود ۲۲۵۷ متر دارد. این کوه در دل خود جاذبه‌های طبیعی زیادی مانند غارهای بی‌نظیر و چشمه‌های زیبا دارد که دیدن آن‌ها سراسر شگفتی خواهد بود. شما در این کوه با دو قله شمالی و جنوبی مواجه می‌شوید قله جنوبی با ارتفاع بیشتر و قله شمالی با چشم‌اندازی بهتر از اصفهان در کوه بزرگ صفه قرار دارند.
برای اینکه خودتان را به قله کوه برسانید می‌توانید در مسیر کوهنوردی به پیمایش کوه بپردازید یا از طریق تله‌کابین خودتان را به بام برسانید. وقتی به بالای کوه می‌رسید تپه‌های هزار دره را می‌بینید که با خاک سرخ خود جلوه‌گری می‌کند و از طرفی می‌توانید نظاره‌گر شاه کوه و دلیجان باشید.
در ارتفاعات کوه، تپه‌های هزار دره با خاک سرخ‌رنگ و همچنین شاه کوه و دلیجان اصفهان قابل‌مشاهده است. پس از صعود به قله، قلعه تاریخی مستحکمی را مشاهده می‌کنید که نشان می‌دهد کوه باصلابت صفه از دیرباز پایگاه و پناهگاهی برای مردم شهر بوده است.
کوه بلند صفه یکی از مکان‌های مناسب برای کوه‌نوردان و صخره‌نوردان به‌حساب می‌آید که به دلیل بافت سنگی و پستی‌وبلندی‌های مناسب محبوبیت فراوانی دارد. دامنه‌های سرسبز و پر از گل و گیاه این کوه یکی از مکان‌های محبوب برای گردش و طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. آب‌وهوای خوش، طبیعت زیبا و امکانات تفریحی کامل این کوه را پرطرف‌دار کرده است.

معرفی کوه تماشایی-صفه

تاریخچه کوه قدیمی صفه

شما در بالای کوه خاطره‌انگیز صفه قلعه شاه دژ را خواهید دید که روزگارانی به‌عنوان پناهگاه کاربرد داشته است. معماری و شیوه ساخت قلعه به معماری دوره ساسانیان شباهت زیادی دارد. بخشی از بقایای این قلعه به بقایای یک آتشکده شبیه است. حفرهای سنگی که در اطراف قلعه قرار دارند ممکن است به استخوان‌دان‌های زرتشتی مربوط باشند.
در کتاب‌های تاریخی بیان می‌شود که کوه زیبای صفه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی اصفهان و قلعه شاه دژ پایگاه مبارزه سلجوقیان با شیعیان اسماعیلیه بوده است. داستان از این قرار بود که پس از فوت ملکشاه پادشاه سلجوقی، بین فرزندانش بر سر جانشینی او اختلاف پیش آمد و همین موضوع به تضعیف حکومت سلجوقی کمک کرد.
افراد جنبش اسماعیلیه از این شرایط استفاده کردند و فرمانده قلعه دژ شاه را فریب دادند و آن را به‌طور کامل تصرف کردند. همین امر شروع یک دوره جنگی را بین سلجوقیان و شیعیان اسماعیلیه رقم زد که پیروزی سلجوقیان پایان آن بود. پس از جنگ سلطان محمد به‌عنوان شاه جدید انتخاب شد و دستور داد که تمامی افراد فرقه اسماعیلیه را بکشند.
بعد از این موضوع کوه دیدنی صفه همچنان ازنظر دفاعی و نظامی موردتوجه حکومت‌های مختلف بود. تا زمانی که با شروع دوره صفوی اصفهان ازنظر فرهنگی و هنری آباد شد. در حوالی یکی از چشمه‌های خروشان این کوه بنایی برای تفریح درباریان در زمان پادشاهی شاه سلیمان صفوی ساخته شد که همه به نام تخت سلیمان آن را می‌شناختند که امروزه به چشمه پاچنار شهرت دارد.

تاریخچه-کوه-صفه

علت نام‌گذاری کوه جذاب صفه

برخی معتقدند که نام کوه جذاب صفه از کلمه صُفّه به معنی سکو یا بالکن گرفته شده است. این نام به دلیل موقعیت مکانی کوه صفه و چشم‌انداز آن از شهر اصفهان انتخاب شد. برخی دیگر می‌گویند که در دامنه کوه، صفه یا سکوی سنگی بزرگی وجود داشته که نام کوه از آن گرفته شده است.
عده‌ای دیگر معتقدند که نام کوه برگرفته از چشمه‌ای به نام خاچیک که در دامنه کوه قرار دارد. در زبان ارمنی، خاچ به معنی صلیب و یک، صفا معنی می‌دهد. از طرفی می‌توان گفت که شکل ظاهری این کوه که صاف است و قله نوک تیز ندارد این نام را شکل می‌دهد.

پوشش گیاهی و جانوری بام اصفهان

گیاهانی که در منطقه کوهستانی صفه دیده می‌شود اکثرا خودرو و فصلی هستند. شما می‌توانید در دامنه کوه و صخره‌ها درختچه‌های بادام وحشی و انجیر وحشی را ببینید. البته به همت شهرداری اصفهان در دهه 80 انواع گل‌های فصلی، چمن، درختان و درختچه‌های دائمی کاشته شد و دامنه این کوه زیبا را دیدنی‌تر شد.
پوشش گیاهی کوه دیدنی صفه، غذا و پناهگاه مناسبی برای حیوانات فراهم می‌کند. کوهستان صفه علاوه بر گیاهان وحشی، محلی زیست حیواناتی چون خرگوش، مار، شغال، روباه، جوجه‌تیغی، بزمجه، تیهو، کبک، خدنگ، موش دوپا و پرندگان مختلف به‌حساب می‌آید. این جانوران اغلب به مسیرهایی که انسان عبور می‌کند نمی‌آیند ولی در صورت مشاهده آن‌ها اگر حرکت نکنید آن‌ها به‌راحتی از کنار شما می‌گذرند.

جاهای دیدنی کوه مرتفع صفه

این کوه با ارتفاع و جایگاه منحصربه‌فرد خود، یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب برای کوهنوردان و طبیعت گردان است. در ادامه قصد داریم به معرفی جاهای دیدنی کوهستان صفه بپردازیم تا شما را با زیبایی‌های این منطقه آشنا سازیم.

قلعه شاه دژ

قلعه شاه دژ که به قلعه دیو نیز معروف است، بر فراز کوه باشکوه صفه قرار دارد. این قلعه قدمتی ۱۵۰۰ ساله دارد که در زمان سلجوقیان ساخته شد. این قلعه مانند کاخ عالی قاپو اصفهان یکی از مناطق دیدنی این شهر محسوب می‌شود.
در قرن ششم هجری، قلعه شاه دژ به تصرف اسماعیلیان درآمد و به‌عنوان یکی از پایگاه‌های مهم آن‌ها در ایران مورداستفاده قرار گرفت. در دوران صفویان، قلعه به‌عنوان محلی برای شکار و تفریح کاربرد داشت. در دوران قاجار، قلعه شاه دژ به متروکه تبدیل شد ولی در سال‌های اخیر، قلعه شاه دژ توسط شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان مرمت و بازسازی شده است.

قلعه-شاه-دژ

گردنه باد

گردنه باد در جنوب کوهستان صفه و در مسیر صعود به قله این کوه قرار دارد. این گردنه به دلیل وزش بادهای شدید و گاه طوفانی به این نام مشهور شده است. بادهای غالب در اصفهان، غربی-شرقی هستند. به دلیل موقعیت خاص گردنه باد، این بادها در این منطقه متمرکز و شدید می‌شوند. در این گردنه بادهای شدید و گاه طوفانی می‌وزد. به همین دلیل توربین‌های بادی برای تامین انرژی در مسیر آن‌ها قرار داده شده است.
گردنه باد منظره‌ای زیبا از شهر اصفهان را به نمایش می‌گذارد و مکانی مناسب برای کوهنوردی و صخره‌نوردی محسوب می‌شود.

 چشمه‌های کوه آرام صفه

کوهستان صفه چشمه‌های متعددی دارد که در دامنه‌ها و ارتفاعات مختلف آن واقع شده‌اند. برخی از این چشمه‌ها عبارت‌اند از:

چشمه پاچنار

این چشمه در ارتفاع ۱۸۰۰ متری کوه استوار صفه و در مسیر صعود به قله قرار دارد. آب این چشمه دائمی و گوارا است و مورداستفاده کوهنوردان و گردشگران قرار می‌گیرد.

چشمه خاچیک یا چشمه درویش

چشمه خاچیک یکی از چشمه‌های کوهستان صفه است. این چشمه در ارتفاع ۱۹۰۰ متری کوه و در نزدیکی قله قرار دارد. در ابتدای سرچشمه یک حوضچه طبیعی و مسقف، در دل یک حفره سنگی بزرگ قرار دارد که اطراف آن با سبزه پوشیده شده است. نام خاچیک برگرفته از نام یک ارمنی است که در کنار این چشمه، دکه اغذیه‌فروشی داشته است.

چشمه چاه درویش یا چشمه گچی

چشمه چاه درویش یا چشمه گچی در ارتفاع ۱۸۰۰ متری کوه زیبای صفه و در فاصله ۷۰۰ متری از چشمه درویش قرار دارد. در زمانی که در چشمه پاچنار و چشمه خاچیک آب وجود ندارد این چشمه همچنان خروشان است به همین دلی نام آن را چاه درویش نامیدند.

چشمه گل زرد

چشمه گل زرد یکی از چشمه‌های کوه تماشایی صفه در نزدیکی قله قرار دارد. دسترسی به این چشمه دشوار است و نیاز به مهارت کوهنوردی دارد. به دلیل وجود گل‌های زرد رنگ در اطراف چشمه در فصل بهار این نام را بر روی این چشمه گماشتند.

چشمه نقط

در غرب چشمه درویش، چشمه نقط قرار دارد. یک سنگ آبی کوچک که از ارتفاعات کوه، آب قطره‌قطره به از آن پایین می‌ریزد.

غارهای کوهستان صفه

شما در کوه بلند صفه شاهد 14 غار کوچک و بزرگ خواهید بود. این غارها با توده‌های سنگی و ساختارهای زیبا و عجیب خود، از دیدنی‌های بی‌نظیر این منطقه به شمار می‌روند. برای تماشای این غارها داشتن تجهیزات و وسایل غارنوردی ضروری است. برای بعضی از این غارها شما باید در غارنوردی و کوهنوردی مهارت داشته باشید. غار کسری، غار بیدستون یا غار انجیری، غار هفت‌چشمه، غار قنبر، غار کفتار، غار دستکند چکاد، غار گنگ آباد و غار سیمرغ از جمله غارهای این کوه دیدنی هستند.

پل رنگین‌کمان

پل رنگین کمان در سال 1393 به بهره‌برداری رسید و به‌سرعت به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در اصفهان تبدیل شد. این پل منظره‌ای زیبا از شهر اصفهان و زاینده رود را ارائه می‌دهد. این پل برخلاف سی و سه پل یک پل جدید محسوب می‌شود. پل رنگین کمان مکانی محبوب برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و عکاسی است. این پل همچنین در شب با نورهای رنگی روشن می‌شود که منظره‌ای دیدنی را ایجاد می‌کند.

پل-رنگین‌کمان

آبشار مصنوعی

آبشار مصنوعی کوه صفه در سال 1395 به بهره‌برداری رسید. این آبشار 30 متر ارتفاع و 10 متر عرض دارد و از آب تصفیه‌شده تغذیه می‌شود. آبشار مصنوعی کوه جذاب صفه مکانی محبوب برای تفریح و سرگرمی است. در اطراف آبشار فضای سبز، رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد.

تفریحات کوه نشاط‌آور صفه

در سفر به اصفهان و تماشای کوه بلند صفه علاوه بر طبیعت زیبا، چشمه‌های جوشان، غارهای زیبا و آبشار خروشان می‌توانید از امکانات تفریحی منطقه استفاده کنید. این امکانات برای شما یک روز سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز را رقم می‌زند.

تله‌کابین

تله‌کابین صفه در سال 1384 به بهره‌برداری رسید. این تله‌کابین 2 خط دارد. خط اول 1850 متر طول و خط دوم 700 متر طول دارد. تله‌کابین صفه می‌تواند 1200 نفر را در ساعت جابجا کند.

شهربازی

اگر به دنبال یک روز هیجان‌انگیز هستید حتما شهربازی صفه را انتخاب کنید. این شهربازی در دامنه کوه آرام صفه و در نزدیکی ایستگاه تله‌کابین قرار دارد. فضای این شهربازی هم برای کودکان و هم بزرگ‌سالان جذابیت دارد. وسایل تفریحی شهربازی صفه شامل ترامپولین، سفینه کودک، قطار کودک، استخر توپ، هلی‌کوپتر، سرسره بادی، کشتی بزرگ، مری‌گراند، ماشین برقی، سالتو، فریزبی، رنجر و کشتی می‌شود.

باغ وحش

اگر به سمت غربی منطقه کوهستانی صفه بروید باغ وحش را پیدا می‌کنید. شما می‌توانید در باغ وحش صفه حیواناتی چون شتر، میش، شیر، میمون، گراز، خرگوش، قوچ کوهی، سگ و ... را ببینید. حوضی که در باغ وحش قرار دارد محل زیست پرندگان آبچر مانند غاز، قو و اردک به‌حساب می‌آید. در سال 1400 وضعیت بد حیوانات یک پویش مردمی را ایجاد کرد که طی آن بازدید عمومی از باغ وحش ممنوع شد و محیط باغ وحش در اختیار حیوانات بی‌سرپناه و زخمی قرار گرفت. در سال 1401 مجدداً باغ وحش صفه با یک تغیر نام به پارک آموزشی حیات وحش فعالیت خود را شروع کرد و بازدید برای عموم آزاد شد.

زیپ‌لاین

زیپ لاین صفه یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات در شهر اصفهان محسوب می‌شود. این زیپ لاین در ارتفاع 60 متری از سطح زمین و در طول 165 متر امتداد دارد. شروع زیپ لاین از کنار ایستگاه دوم تله‌کابین کوه زیبای صفه است و در باغ فدک به پایان می‌رسد. در طول مسیر زیپ لاین می‌توانید از منظره‌های بی‌نظیر شهر اصفهان و زاینده رود لذت ببرید. حداقل سن برای استفاده از زیپ لاین 14 سال و حداکثر وزن 90 کیلوگرم است. همچنین خانم‌های باردار و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی مجاز به استفاده از زیپ لاین نیستند.

پل معلق 

پل معلق کوه صفه یک پل معلق پیاده‌رو در کوهستان صفه اصفهان قرار دارد. این پل در ارتفاع 45 متری از سطح زمین و در طول 110 متر امتداد دارد. این پل به موازات زیپ لاین در گردنه باد و کنار تله‌کابین قرار دارد. 10 نفر به‌طور هم‌زمان می‌توانند از این پل عبور کنند. پل معلق صفه برخلاف بقیه پل‌های معلق که بر روی رودخانه و فضای سبز هستند، در زیر خود صخره‌ها و سنگ‌ها را دارد که یک محیط هیجان‌انگیز را رقم می‌زند.

سالن بولینگ 

سالن بولینگ صفه اولین سالن بولینگ در استان اصفهان است که در سال 1387 در مجموعه تفریحی کوه چشم‌نواز صفه افتتاح شد. این سالن دارای 10 خط بولینگ استاندارد و مجهز به سیستم‌های مدرن و کامپیوتری است. این سالن مانند اتاق فرار اصفهان شما را به هیجان دعوت می‌کند.

سالن-بولینگ-صفه-اصفهان

سالن بیلیارد 

سالن بیلیارد صفه یک سالن بیلیارد مدرن و مجهز در مجموعه تفریحی صفه به‌حساب می‌آید. این سالن 4 میز ایت بال و 1 میز اسنوکر دارد. شما می‌توانید به‌صورت حرفه‌ای یا فقط جهت سرگرمی در این سالن به بازی بیلیارد بپردازید. 

امکانات رفاهی کوه چشم‌نواز صفه

زمانی که به منطقه کوهستانی صفه می‌روید، شما می‌توانید از آلاچیق‌ها و فضای پیک‌نیک که در دامنه کوه قرار دارند، استفاده کنید. همچنین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بام اصفهان محیطی عالی برای خوش‌گذرانی به‌حساب می‌آیند. امکانات رفاهی مجموعه شامل پیست مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، سینما هفت بعدی، باربیکیو، نمازخانه و مسجد، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، نیمکت و ... می‌شود.

دیدنی‌های اطراف کوه استوار صفه

شما می‌توانید برای گردش در کوهستان صفه یک روز کامل وقت بگذارید و از امکانات تفریحی و رفاهی آن لذت کامل را ببرید یا اینکه در اطراف این منطقه زیبا از دیدنی های اصفهان دیدن کنید.

خانه دهدشتی اصفهان

خانه دهدشتی یک خانه تاریخی شهر اصفهان در دوره قاجار ساخته شده است. این خانه در خیابان چهارباغ عباسی، خیابان دروازه دولت، خیابان مسجد باب الرحمه، کوچه جهان نما، انتهای بن بست دهدشتی، پلاک ۱۱۰ قرار دارد. این خانه دو حیاط اندرونی و بیرونی، تالارها، اتاق‌های متعدد، سرداب و نقاشی‌های دیواری دارد. از جمله زیباترین بخش‌های خانه دهدشتی، تالار آینه با نقاشی‌های دیواری و گچ‌بری‌های نفیس محسوب می‌گردد.

کاخ عالی قاپو اصفهان

کاخ عالی قاپو یک کاخ سلطنتی باشکوه در میدان نقش‌جهان اصفهان قرار دارد. این کاخ در دوره صفوی و به دستور شاه‌عباس اول در سال ۹۷۸ هجری شمسی ساخته شد. عالی قاپو در لغت به معنی درگاه بلند است. این کاخ در واقع ورودی دولت‌خانه صفوی بوده و به دلیل موقعیت مکانی و ارتفاع زیادش، به‌عنوان نمادی از قدرت و شکوه حکومت صفوی به‌حساب می‌آمده است. کاخ عالی قاپو شش طبقه دارد و از طریق پلکانی مارپیچ به طبقات فوقانی می‌رسد. هر طبقه از این کاخ تزئینات و نقاشی‌های دیواری منحصربه‌فردی را شامل می‌شود.

پل خواجو

پل خواجو (پل حسن بیک یا پل شاهی) یک پل زیبا و تاریخی در شهر اصفهان و بر روی زاینده رود قرار دارد. این پل در دوره صفوی و به دستور شاه‌عباس دوم در سال ۱۰۶۰ هجری قمری ساخته شد. پل خواجو شامل دو طبقه می‌شود. در طبقه اول، ۲۳ دهانه و در طبقه دوم، ۲۱ طاق نما وجود دارد. در وسط پل، ساختمانی به نام بیگلربیگی قرار دارد که محل استراحت شاه و خانواده‌اش بوده است.

پارک جنگلی ناژوان

پارک جنگلی ناژوان یک مجموعه تفریحی و گردشگری که در حاشیه زاینده رود و در شرق پل خواجو قرار دارد. پارک ناژوان در بخش غربی با 1200 هکتار مساحت با پوشش گیاهی زیبا و رودخانه‌ای جاری محیطی عالی را فراهم کرده است. شما می‎‌توانید از بخش‌های مختلف پارک چون باغ موزه پروانه‌ها، باغ پرندگان، باغ خزندگان، آکواریوم، موزه صدف، تله سیژ، پارک آبی و شهربازی پارک جنگلی ناژوان بهره ببرید.

هتل های اصفهان در نزدیکی کوه عظیم صفه

گردش در شهر اصفهان تمامی ندارد و شما هر جایی را بازدید می‌کنید باز هم مکانی جدید برای تماشا پیدا می‌شود. اکثر افراد برای سفر به اصفهان برنامه چند روزه دارند که این موضوع مستلزم داشتن اقامتگاهی درخور و شایسته است.
شما می‌توانید در کوه باصلابت صفه پیاده‌روی کنید و با امکانات تفریحی آن یک روز هیجان‌انگیز و متفاوت را پست سر بگذارید و برای یک استراحت کامل یکی از هتل های خوب اصفهان را انتخاب کنید. هتل آسمان اصفهان یکی از گزینه‌های عالی برای اقامت محسوب می‌شود. این هتل در خیابان شهید مرتضی مطهری، مقابل پل فلزی قرار دارد.
هتل چهار ستاره آسمان  اصفهان در سال 1384 تاسیس شد که طبق استانداردهای هتلداری جهان ساخته شده است. این هتل در 13 طبقه 90 واحد اقامتی دارد. بعضی از سوئیت‌های هتل به شما چشم‌اندازی عالی از شهر اصفهان می‌دهند.
اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل محبوب آسمان اصفهان شامل امکاناتی مانند مبلمان، تلویزیون، صندوق امانات، روم سرویس، چای‌ساز، یخچال، تلفن، پاور سوئیچ، سیستم گرمایش و سرمایش و ... می‌شود. شما با اقامت در هتل آسمان می‌توانید از تنهاترین رستوران گردان اصفهان استفاده کنید. در رستوران گردان می‌توانید به تماشای دور نمایی از شهر تاریخی اصفهان بپردازید و بهترین غذاهای ایرانی و فرنگی را میل کنید.
 هتل مجلل آسمان اصفهان با امکاناتی از جمله فکس، صرافی، فتوکپی، پرینتر، فروشگاه، کافی‌نت، نمازخانه، اتاق چمدان، تاکسی‌سرویس، پذیرش 24 ساعته، سونا، جکوزی، استخر، ماساژ، خودپرداز و سایر امکانات رفاهی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

هتل-آسمان-اصفهان

کلام پایانی

کوه استوار صفه به‌عنوان یکی از جاذبه های اصفهان برای هر مخاطبی می‌تواند جذابیت داشته باشد، زیرا این منطقه کوهستانی علاوه بر طبیعت زیبا، چشم‌اندازی بی‌نظیر و آب‌و‌هوایی خوش، امکانات تفریحی و هیجان‌انگیزی بسیاری دارد.
شما می‌توانید در آلاچیق‌ها یا دامنه کوه اتراق کنید یا اینکه اگر به کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی علاقه‌مند هستید از غارهای مرموز، آبشار خروشان و چشمه‌های پرآب منطقه کوهستانی صفه دیدن کنید. این کوه بی‌نظیر هم برای گردشگران و هم برای شهروندان اصفهانی فضایی عالی محسوب می‌شود.

سوالات متداول در مورد  کوه بزرگ صفه

چگونه می‌توان به کوه بزرگ صفه صعود کرد؟

برای صعود به کوه زیبای صفه می‌توان از سه طریق تله‌کابین، پله و ماشین استفاده کرد.

چه امکاناتی در کوه باشکوه صفه وجود دارد؟

در کوه جذاب صفه امکانات تفریحی و رفاهی متعددی از جمله رستوران، کافه، شهربازی، زمین‌های بازی کودکان، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، تله‌کابین، زیپ لاین، پل معلق و ... وجود دارد.

آیا برای صعود به کوه آرام صفه نیاز به تجهیزات خاصی است؟

برای صعود به کوه استوار صفه به تجهیزات خاصی نیاز ندارید؛ اما اگر قصد دارید به قله کوه صعود کنید، بهتر است از کفش و لباس مناسب کوهنوردی استفاده کنید.

چگونه می‌توانم به منطقه کوهستانی صفه بروم؟

برای رفتن به منطقه کوهستانی صفه بایستی به سمت جنوب اصفهان حرکت کنید و در امتداد بزرگراه عقرب پرست در بزرگراه صفه وارد این منطقه شوید.

آیا بازدید از کوه تماشای صفه هزینه دارد؟

خیر ورود به منطقه کوهستانی صفه هزینه‌ای ندارد ولی برای استفاده از امکانات آن نظیر پارکینگ، تله‌کابین، زیپ‌لاین، شهربازی، سالن بولینگ و سالن بیلیارد باید هزینه پرداخت کنید.

هتل آسمان به کدام آثار گردشگری اصفهان نزدیک است؟

هتل آسمان به سی و سه پل، کلیسای وانک، محله جلفا، مدرسه چهارباغ، کاخ عالی قاپو، کاخ هشت بهشت، موزه تاریخ طبیعی، پل خواجو و... دسترسی آسانی دارد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...