رَهی نو

لیست بازارهای معروف و مراکز خرید اصفهان + آدرس | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۳۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

دیدنی‌های شهر اصفهان تمام‌نشدنی است؛ به‌طوری‌که می‌توان نام دریای جاذبه‌های گردشگری را برای این شهر انتخاب کرد. به‌همین دلیل سالانه افراد زیادی از شهرها و کشورهای مختلف این شهر را برای سیاحت انتخاب می‌کنند. البته که خرید همواره یکی از شیرینی‌های سفر است؛ اما باید از مراکز خرید اصفهان مطلع باشید. 
از آنجایی که محال است در سفر به شهر اصفهان از خرید چشم بپوشید، ما این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو را به معرفی بازارهای خرید این شهر اختصاص داده‌ایم. به‌این‌ترتیب با داشتن اطلاعات قبلی راحت‌تر خواهید توانست آنچه که مورد نیازتان است را خریداری کنید.

مراکز خرید اصفهان

شهر زیبای اصفهان همواره مورد توجه توریست‌ها از سراسر جهان بوده و دلیلش نیز داشته جاذبه‌های تاریخی و مراکز خرید است. در این مراکز خرید، هرآنچه که گردشگران به آن نیاز داشته باشند از کالاهای سنتی تا اجناس لوکس و مدرن در آنها وجود دارد. به‌همین دلیل خالی از لطف نیست که از این بازارها نیز دیدن کنید.  اگر اهل خرید سوغات و هدیه برای خانواده و دوستانتان هستید، حتماً از مراکز خریدی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، دیدن کنید.

بازار بزرگ اصفهان

قطعاً دیدن و خرید از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار خاورمیانه برای تمامی گردشگرانی که به اصفهان سفر می‌کنند، بسیار جذاب است. این بازار قدمتی بیش از 400 سال دارد که زمان ساخت آن به دوره صفویه برمی‌گردد. البته بعدها و در دوره قاجار این بازار با تغییراتی که در آن ایجاد شد، وسعت یافت. مورخان بر این باورند که این بازار، در تغییرات سبک معماری بسیار تاثیرگذار بوده است.
وسعت بازار بزرگ و سننتی اصفهان از میدان نقش جهان تا میدان عتیق ادامه دارد. از بخش‌های مختلف این بازار می‌توان به کاروان‌‌سراها، تیمچه‌ها، سراها، مسجد، مدرسه و حمام اشاره کرد. از راسته‌های بازار بزرگ اصفهان می‌توان به بازار جارچی، بازار قیصریه، بازار رنگرزها، بازار دروازه اشرف، بازار آهنگرها، بازار قنادها و بازار زرگرها اشاره کرد. در هرکدام از این راسته‌ها محصولات خاصی به فروش می‌رسد.
طاق‌های این بازار مسقف، قوسی شکل هستند که ارتفاع آنها 7 تا 5/7 متر است. نوری که از نورگیرهای موجود در سقف این بازار به داخل بازار می‌رسد، شکسته شده و موجب می‌شود تا فضای بازار روشن شود. این بازار به‌گونه‌ای ساخته شده که در فصل تابستان هوای داخل آن خنک و در زمستان نیز دمای آن گرم‌تر از بیرون است. همچنین راسته‌های کم‌عرض آن موجب شده تا گرد و غباری وارد این بازار نشود. 
شما می‌توانید اجناس و کالاهای مورد نظر خود مانند پوشاک، کیف، کفش، جواهرات، پارچه، ظروف مسی و برنزی، میوه خشک، ادویه و ترشیجات را از این بازار خریداری کنید. شهرت بازار بزرگ اصفهان بیشتر به‌دلیل معماری و قدمت آن است و از نظر اقتصادی فعالیت خاصی در آن دیده نمی‌شود.
آدرس: میدان امام علی، خیابان رزاق، جنب مسجد جامع.

بازار بزرگ اصفهان

مرکز خرید پارک

این مرکز خرید قدمتی بیش از 40 سال داشته و در دسته قدیمی‌ترین بازارهای این شهر قرار دارد. وجود یک پارک در قسمت میانی این مرکز خرید موجب شده تا نام پارک را برای آن انتخاب کنند. در مرکز خرید پارک 400 واحد تجاری، رستوران، ساختمان پزشکان و پارکینگ وجود دارد. در این مرکز خرید می‌توانید محصولات متنوع با قیمت مناسب و کیفیت بالا را خریداری کنید؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از گردشگران و حتی افراد ساکن در اصفهان نیز این مکان را برای خرید خود انتخاب می‌کنند.
از لوازم موجود در مرکز خرید پارک می‌توان به کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، لوازم صوتی و تصویری، اسباب‌بازی، کامپیوتر و لوازم جانتبی، موبایل، لوازم‌التحریر، لوازم موسیقی و لوازم ورزشی اشاره کرد.
آدرس: خیابان چهارباغ، روبروی اداره برق

مرکز خرید پارک

بازار نقش جهان

سبک معماری دوره صفویه در جای‌جای شهر اصفهان پیداست. بازار نقش جهان نیز از دیگر مراکز خرید این شهر است که در دوره صفویه ساخته شده و سپس در دوره پهلوی مورد بازسازی قرار گرفته است. زمانی‌که به میدان نقش جهان می‌روید، در اطراف آن مغازه‌ها و حجره‌های کوچک و بزرگی را خواهید دید که در آنها صنایع دستی این شهر برای فروش قرار داده شده‌اند. قطعاً خرید هدیه از این بازار سنتی در کنار بازدید از بازار نقش جهان لذت سفر را برای شما دوبرابر خواهد کرد.
آدرس: میدان نقش جهان، بازار نقش جهان.

بازار نقش جهان

بازار هنر اصفهان

اگر قصد خرید طلا در اصفهان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به بازار هنر اصفهان که به‌جا مانده از دوره صفویه است، بروید. جواهراتی با طرح‌های ظریف که در این بازار به فروش می‌رسند، بازگوی هنر دستان هنرمندان اصفهانی است. فضای سنتی و معماری خاص آن از دیگر دلایلی است که گردشگران از آن بازدید می‌کنند.
آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، جنب پارک هشت بهشت، بازار هنر.

بازار هنر اصفهان

بازار قیصریه

یکی دیگر از بازارهایی که در اصفهان وجود دارد و مربوط به دوره صفویه است، بازار قیصریه است. این بازار دارای دو طبقه شامل فروشگاه‌ها و بخش اداری برای پرداخت‌های مربوط به امور مغازه‌دارها است. زمانی‌که وارد این بازار می‌شوید، فضای سنتی آن شما را مجذوب خود می‌کند. بازار قیصریه دارای راهروها و به‌عبارتی دالان‌هایی است که در آنجا می‌توانید صنایع دستی مختلف، فرش، پارچه و دیگر محصولات را خریداری کنید.
آدرس: شمال میدان نقش جهان، خیابان حکیم، روبروی مسجد حکیم، بازار قیصریه.

بازار قیصریه

مرکز خرید جلفا

از میان بازارهای لوکس شهر اصفهان، می‌توانید سری به مرکز خرید جلفا بزنید. از کالاهای این بازار می‌توان به جواهرات، کیف، کفش، پوشاک و لوازم تزئینی اشاره کرد. کیفیت اجناس موجود در این بازار بسیار باکیفیت هستند و حتی در آنجا می‌توانید برند مورد نظر از کالای خود را خریداری کنید.
شکی نیست که بازارهای این شهر با داشتن کالاهای مختلف و سبک معماری خاصشان، نظر هر گردشگری را به‌خود جلب می‌کند. اما در میان این بازارگردی پیشنهاد می‌کنیم که از جاذبه های گردشگری اصفهان هم دیدن کنید.
آدرس: خیابان طالقانی، کوچه چهارسوقی‌ها

مرکز خرید جلفا

بازار بزرگ حکیم

اگر قصد خرید پوشاک، ترمه، فرش دست‌بافت و تابلوفرش عالی را دارید، ما بازار بزرگ حکیم در اصفهان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. لازم به ذکر است که قیمت این اجناس به علت اینکه کیفیت بسیار بالایی دارند، گران‌قیمت هستند. 
آدرس: اصفهان، خیابان حکیم، بازار بزرگ حکیم.

بازار بزرگ حکیم

مراکز خرید مدرن اصفهان

حال که با بازارهای سنتی شهر اصفهان آشنا شدید، بهتر است که سری به مراکز خرید شیک و لوکس این شهر بزنید. با ما همراه باشید تا مراکز خرید مدرن در اصفهان را به شما معرفی کنیم.

مرکز خرید مارتین

خرید از بازارهای لوکس اصفهان نیز حال و هوای خاص خودش را دارد. مجتمع مارتین یکی از این مراکز خرید است که در آن می‌توانید محصولات ایرانی و خارجی مورد نظر خود را خریداری کنید. البته که این مرکز خرید، یکی از مراکز خرید گران‌قیمت شهر اصفان است که انواع صنایع دستی، زیورآلات، کیف، کفش و پوشاک در آنجا به‌فروش می‌رسد.
آدرس: چهارراه حکیم نظامی، ابتدای نظر شرقی، کوچه کلیسای وانک، مرکز خرید مارتین.

مرکز خرید مارتین

مجتمع تجاری کوثر

چنانچه می‌خواهید یکی از بازارهای نزدیک به سی و سه پل و همچنین هتل پارسیان کوثر اصفهان را برای خرید سوغات و هدیه انتخاب کنید، بهتر است که سری به مجتمع تجاری کوثر بزنید. این مجتمع تجاری بیش از 450 واحد تجاری به همراه امکاناتی نظیر رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ و دستگاه خودپرداز دارد. 
محصولات و کالاهایی که در این مجتمع به افراد ارائه می‌شود، شامل کیف، کفش، لوازم الکتریکی، زیورآلات، طلا، نقره و لوازم‌التحریر هستند.
آدرس: چهارباغ بالا، خیابان شهید امینی نژاد، روبروی مجتمع آبنوس، پلاک 84

مجتمع تجاری کوثر

مرکز خرید ارگ عظیم جهان نما

خرید همواره حال آدمی را خوب می‌کند؛ به‌خصوص اگر از یک مرکز خرید لوکس و زیبا مانند مرکز خرید ارگ عظیم جهان نما باشد. این مجتمع خرید با داشتن یک آبنمای موزیکال، 364 واحد تجاری، 4 سالن گاری، 2 سالن سینما و هتل لذت خرید را برای افراد چند برابر می‌کند.
آدرس: میدان امام حسین، مرکز خرید ارگ عظیم جهان نما.

مرکز خرید ارگ عظیم جهان نما

سیتی سنتر اصفهان

اگر می‌خواهید یکی از مشهورترین بازارهای خرید در اصفهان را ببینید، برای یکبار هم که شده، رفتن سیتی سنتر اصفهان را تجربه کنید. این مرکز خرید، نمایی بسیار لوکس دارد و دارای 7 طبقه است.  چنانچه با اتومبیل شخصی خود به این مرکز خرید می‌روید، می‌توانید اتومبیل خود را در پارکینگ آن پارک کنید. در طبقات آخر مرکز خرید سیتی سنتر نیز سالن سینما، رستوران و بزرگ‌ترین شهربازی خاورمیانه قرار دارد.
از کالاهایی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسد، می‌توان به اسباب‌بازی، کیف، کفش، پوشاک، لوازم‌التحریر و غیره اشاره کرد. می‌توانید این اجناس را با قیمت مناسب خریداری کرده و حتی از فروش‌های ویژه و حراجی‌های بزرگ آن که سالانه برگزار می‌شود، هر آنچه مورد نیازتان است را تهیه کنید.
آدرس: بزرگراه شهید دستجردی، روبروی ورودی جنوبی سپاهان شهر.

سیتی سنتر اصفهان

مجتمع تجاری شهر

خرید از مراکز مدرن و لوکسی چون مجتمع تجاری شهر، یکی دیگر از جذابیت‌های سفر به اصفهان است. این مرکز خرید با داشتن 210 واحد تجاری یکی از آنها مراکزی است که هر کالایی ازجمله کیف، کفش، پوشاک، لوازم صوتی و تصویری، صنایع دستی و لوازم آرایشی و بهداشتی در آن یافت می‌شود. 
از امکاناتی که در این مرکز تجاری وجود دارد، می‌توان به پارکینگ، رستوران و کافی‌شاپ اشاره کرد. صرف غذا و یک نوشیدنی در این مکان‌ها، خستگی سفر را از تن شما دور خواهد کرد.
آدرس: خیابان چهار باغ عباسی، نبش خیابان سید علی خان، مجتمع تجاری شهر.

مرکز تجاری شهر

مجتمع تجاری ارکیده

از دیگر مراکز خرید لوکس اصفهان می‌توان به مجتمع تجاری ارکیده اشاره کرد. این مجتمع تجاری دارای 7 طبقه است که از آنها، 4 طبقه به مراکز تجاری اختصاص دارد. در این طبقات، 200 واحد تجاری قرار دارد که اجناس و کالاهای مختلفی شامل لوازم تزئینی، زیورآلات، پوشاک، عطر، ادکلن و ساعت از برندهای ایرانی و خارجی به فروش می‌رسد.
آدرس: خیابان حکیم نظامی، تقاطع خیابان خاقانی، مجتمع تجاری ارکیده.

سخن پایانی

مراکز متنوع خرید اصفهان در کنار حال و هوای خاصش، یکی از پربازدیدترین مکان‌هایی هستند که محال ممکن است گردشگران از دیدن آنها دست بردارند.  برای اینکه از دیدن و خرید لوازم مورد نظر خود لذت بیشتری ببرید، پیشنهاد می‌کنیم زمان سفر خود را به فصول بهار و اوایل پاییز موکول کنید. همچنین برای اینکه بتوانید از تمامی جاهای دیدنی و مراکز خرید این شهر بازدید داشته باشید، می‌توانید برای اقامت چند روزه خود یکی از هتل های اصفهان را از طریق سایت رهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، رزرو کنید.

سوالات متداول در مورد مراکز خرید اصفهان

بازارهای قدیمی و سنتی شهر اصفهان کدامند؟

مرکز خرید بزرگ اصفهان، بازار نقش جهان، بازار هنر اصفهان، بازار قیصریه، مرکز خرید جلفا، بازار بزرگ حکیم.

بازارهای لوکس اصفهان کدامند؟

مرکز خرید مارتین، مجتمع تجاری کوثر، سیتی سنتر اصفهان، مرکز خرید ارگ عظیم جهان نما، مجتمع تجاری شهر، مجتمع تجاری ارکیده.

کدام بازارها مربوط به دوره صفویه هستند؟

بازار بزرگ اصفهان، بازار نقش جهان، بازار هنر اصفهان، بازار قیصریه.

در نزدیکی مجتمع تجاری کوثر، کدام هتل وجود دارد؟

هتل کوثر اصفهان که در نزدیکی این مجتمع تجاری و سی و سه پل واقع شده است.
 
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...