رَهی نو

جاذبه های گردشگری قشم

لیست دیدنی های قشم

جاهای دیدنی قشم

کسانی که تجربه سفر به قشم را داشته‌اند به خوبی می‌دانند که جاهای دیدنی قشم یکی از خاطره‌انگیزترین سفرها را برای مسافرانش رقم خواهد زد. سفری جذاب با هزینه کم و البته ماندگاری بالا در خاطرات !درست در لحظه‌ای که بر فراز آسمان قشم پرواز می‌کنید باید برای دیدن جاذبه‌های گردشگری قشم آماده شوید. به بزرگترین جزیره خلیج فارس خوش آمدید! شاید اولین چیزی که در بازدید از دیدنی های قشم به شما خوش‌آمد می‌گوید هوای شرجی آن است که با شبنم ملایمی روی گونه‌هایتان می‌نشیند. قشم از آن جزیره‌‌های لوکس با ماشین‌ها و فروشگاه‌های لاکچری نیست. این جا قرار است یک زندگی طبیعی و جذاب را با مردمی خون‌گرم و مهربان تجربه کنید.

قشم با خیابان‌ها و بازارهای شلوغ، تفریحات آبی و مکان‌های جذاب و منحصر به فردش، جوری از شما پذیرایی می‌کند که محال است با شنیدن اسم سفر به یاد این جزیره زیبا نیفتید. بنابراین پیشنهاد می‌کنم با رهی نو همراه باشید تا درمیان سبزی جنگل‌های حرا و سرخی جزیره‌ خارک،  به بزرگترین جزیره‌ی خلیج فارس یعنی جاهای دیدنی قشم، سفر کنیم.

لیست جاهای دیدنی قشم

جاذبه های طبیعی قشم

در سفر به نگین زیبای خلیج فارس، شاید لازم باشد روزها برای دیدن جاهای مختلف آن وقت صرف کنید؛ چرا که آنقدر جاذبه‌های دیدنی و طبیعت قشم زیاد است که حیف است حالا که تا آن جا می‌روید، بازدید نصف و نیمه داشته باشید. دیدن جاهای دیدنی قشم روح‌ و روان‌تان را زنده می‌کند. طبیعت بکر و نابی که از آن جمله می‌توان موارد زیر را نام برد:

جنگل‌های شگفت‌انگیز حرا

زیبایی جنگل حرا در میان آب غیرقابل توصیف است.‌ در عمق 1تا 5/1 متری از آب‌های خلیج فارس گیاهانی به نام حرا را مشاهده می‌کنید که شوری آب را از دریا می‌گیرند و آن را شیرین می‌کنند. هنگام مد دریا، آب بالا می‌آید و جنگل را می‌پوشاند. بهترین زمانی که می‌توانید به این مکان بروید هنگام جذر است تا بتوانید از شگفتی‌های جنگلی که از زیر آب بیرون می‌آید، لذت ببرید. درختانی که در این جنگل رشد کرده‌اند، جنبه‌ی درمانی نیز دارند. به علت آب‌وهوای مطلوب این بخش از دیدنی های قشم؛ بسیاری از مرغان پرنده مانند مرغ باران یا مرغ پرنده آفریقایی هنگام مهاجرت از آسمان این قسمت عبور می‌کنند. جنگل حرا در تنگه خوران قرار گرفته است. قایق سواری در جنگل حرا حدود70  هزارتومان است که بین 6-7 نفر از کسانی که سوار قایق هستند، تقسیم می‌شود.

تنگه چاهکوه

احتمال این که وقتی به چاهکوه می‌رسید حس کنید در سیاره دیگری فرود آمده‌اید، بسیار زیاد است. در 70 کیلومتری قشم و در مجاورت روستای چاهوشرقی، درست در دل کوه‌های سنگی، چاه‌های عمیقی به وجود آمده  که از قسمت ورودی آن هرچه‌قدر به سمت جنوب دره می‌روید، دره‌هایی با ارتفاع 20 متری به هم نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند و راه باریک‌تری می‌سازند. از آن‌جایی که این مکان از کوه‌هایی تشکیل شده که در آن چاه‌هایی با عمق صد متر به وجود آمده است، اسم آن را «چاهکوه» گذاشته‌اند. راستی جالب است بدانید فیلم «اژدها وارد می‌شود» هم در دره‌های زیبای چاهکوه فیلم‌برداری شده است.

نزدیکی‌های شب وقتی از تنگه چاهکوه عبور می‌کنید، دیدن تصویر گرگ و میش آسمان و انبوه ستاره‌ها از باریکه راهی که بین دره به وجود آمده است، بسیار تماشایی است و البته سوژه‌ی فوق‌العاده‌ای هم برای عکاسی به حساب می‌آید.

غار نمک

شما به یکی از طولانی‌ترین غارهای نمک جهان پا گذاشته‌اید. این غار از قندیل‌های نمکی جالبی تشکیل شده است که شما را به یاد غارهای برفی در کوهستان می‌اندازد. از جاده تا غار یک مسافت 2 کیلومتری را باید طی کنید تا به غار برسید. بیرون از این کوه گنبدی شکل،  جاری شدن یک جریان ثابت، باعث به وجود آمدن چشمه‌ی نمک شده است. این غار به علت داشتن مواد معدنی، در درمان بیماری‌های آسم و تنفسی بسیار موثر است.

مکان های دیدنی قشم

 

لیست هتل‌های 4 ستاره قشم به همراه اطلاعات، قیمت و رزرو آنلاین در سایت رهی نو

 

غار خربز

قدمت این غار به دوران مادها می‌رسد و به طور طبیعی از چین‌خوردگی‌های زاگرس به وجود آمده است. غار خربز که در بدنه‌ی کوه مشرف به جاده قرار دارد، در اثر بارش باران و تخلیه سنگ‌های کوه به طور طبیعی از ماسه تشکیل شده است. اثراتی که در داخل غار وجود دارد، نشان می‌دهد غار خربز زمانی به عنوان پناهگاه انسان و یا پرستشکده کاربرد داشته است. اگر به تاریخ و ماجراجویی و سفر زمان علاقه دارید، در سفرتان به قشم و بازدید از جاهای دیدنی قشم، آثاری که در دیواره‌های غارها به ویژه این غار بر جا مانده اند، جالب توجه خواهد بود.

دره ستارگان

اگر پیش از این، از دره ستارگان که در روستای برکه خلف قشم قرار دارد، بازدید کرده‌اید حتما این تجربه شگفت‌انگیز را به یاد دارید اما اگر هنوز به این مکان عجیب نرفته‌اید باید بگوییم این مکان، از دره‌هایی به شکل صخره‌، ایجاد شده است. ستون‌هایی بلند با دالان‌هایی تو در تو و فضاهای سنگی تو رفته که به مرور زمان از آهک، رس و سنگ‌های شنی به وجود آمده‌‌اند. جالب است بدانید یکی از افسانه‌های مردم قشم این است که سال‌های دور، ستاره‌ای از آسمان سقوط کرده و چنین منظره‌ای را در دل صخره‌ها به وجود آورده است. زمانی که باد میان دره‌ها و دالان‌های تو در تو می‌پیچد، از برخورد صدا با صخره‌ها و سکوتی که به شما منتقل می‌شود، احساس افسانه‌ای و عجیبی را تجربه خواهید کرد. هم‌چنین ستون‌های طبیعی که در این مکان ایجاد شده، شبیه به کلوت‌های کویری مانند کلوت شهداد است و برای اینکه راه را در این دره‌ی وهم آلود گم نکنید، مسیر بازدیدتان با سنگ‌ریزه‌، مشخص شده است. 

لیست دیدنی ها و بهترین جزایر قشم

این جزیره دلفینی شکل خلیج فارس، در حوالی و اطراف خود، جزیره‌های کوچک و دیدنی دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به قشم طوری برنامه‌ریزی کنید که علاوه بر جاذبه‌های دیدنی قشم، حداقل سه روز از سفرتان را به گشت‌وگذار در حوالی این جزیره و جزایری که در اطراف آن قرار گرفته، بگذرانید. خوب است نگاهی به جزیره‌هایی بیندازیم که در خود قشم به وجود آمده‌اند! جزیره‌هایی با تفریحات آبی جذاب و دیدنی!

جزایر ناز

وقتی به 32 کیلومتری قشم می‌رسید، درست انتهای بلوار آزادگان، پارکینگ جزیره ناز را خواهید دید که در جاده ساحلی دریا در قسمت جنوب جزیره قرار گرفته است. شگفتی اینجا وجود دو تپه‌ ماسه‌ای بوده که به هنگام جزر و پایین رفتن آب دریا، به ساحل قشم وصل می‌شوند و درنتیجه شما می‌توانید از آنجا جزیره لارک و هرمز را ببینید. در نتیجه هنگام مد که آب بالا می‌آید، شاهد چند جزیره خواهید بود. بهترین زمان رفتن به این مکان، سه ساعت قبل از پایین رفتن آب است و خوب است تا یک ساعت بعد از مد برگردید. البته حواستان باشد که اگر با ماشین به این جزایر بروید، ممکن است بعد از بالا آمدن آب، ماشین‌تان در گل گیر کند. درست شبیه حادثه‌ای که در سریال پایتخت اتفاق افتاد.

غروب ساحل ناز دیدن دارد. هم‌چنین کمی که در ساحل گردش کنید می‌توانید انواع و اقسام جانوران دریایی مانند خرچنگ، ستاره دریایی و .. را هم ببینید. با این که جزیره ناز خالی از سکنه است اما ماهیگیرها تعدادی کمپ برای استراحت در این جزیره، ساخته‌اند. پیشنهاد ما این است که تفریحاتی مثل شترسواری در ساحل و یا پرواز در آسمان با پاراگلایدر و تفریحات آبی مثل بناناسواری را در این جزیره تجربه کنید.

بازدید شما از جاهای دیدنی قشم بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و سفر کم هزینه ای خواهید داشت. خوب است بدانید برای یک دور شترسواری در ساحل باید مبلغ 15 هزارتومان بپردازید که البته ارزشش را دارد. هم‌چنین اگر می‌خواهید پرواز در آسمان جزیره را تجربه کنید، برای 5 تا 10 دقیقه پرواز با پاراگلایدر کافی است مبلغی حدود 18 هزار تومان پردازید و در ازای پرداخت یک مبلغ اضافی می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌هایی را که در زمان پرواز از شما ثبت شده، تحویل بگیرید. یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی، همین قسمت از قشم است. اگر نظر ما را بخواهید، هیج تفریحی هیجان‌انگیزتر از غواصی نیست. هرچند اگر تا به حال غواصی نکرده‌اید و یا برای اولین بار است که می‌خواهید برخی از این تفریحات آبی و هوایی را تجربه کنید، اصلا جای نگرانی نیست، چرا که در مدت زمان 5 الی 10 دقیقه آموزش‌های لازم به شما داده خواهد شد.  هم‌چنین هزینه سی دقیقه غواصی 130 هزار تومان است که شما می‌توانید با غواصی در زمانی کوتاه‌تر، این هزینه را کاهش بدهید.

یک گزینه خوب برای طرفداران هیجان، جت اسکی است اما اگر روحیه‌ ملایم‌تری دارید، قایق سواری را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید پیش از سفر برای هزینه‌های تفریحی‌تان برنامه‌ریزی کنید خوب است بدانید 15 دقیقه جت اسکی 100 هزار تومان برایتان هزینه دارد در حالی که برای قایق سواری باید 80 هزارتومان پرداخت کنید.

دیدنی های قشم

جزیره هنگام

آب‌های آبی و شفاف خلیج فارس را در نزدیکی جزایر ناز خواهید دید. این جزیره از سه روستا تشکیل شده که آرامش و مهمان‌نوازی مردمانش، حکایت از فضای دور از هیاهوی این روستا دارد. زیباترین جذابیت جزیره هنگام، سواحل نقره‌ای آن است که به جای شن‌های قهوه‌ای رنگ از کانی‌هایی به نام اولیژیست که در میان ماسه‌ها قرار گرفته است، تشکیل شده است. یکی دیگر از مواردی که جزیره هنگام را به یکی از مکان‌های جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است، دلفین‌های معروف آن است. کافی است سوار قایق شوید و به اواسط دریا بروید تا دلفین‌ها کم کم خودشان را به شما نشان بدهند. در پایان تفریحاتتان خوب است سری به بازارهای سنتی جزیره هنگام بزنید و از نزدیک با مردم بومی هنگام هم صحبت شوید و بعد به عنوان یادگاری، دستبند یا گردنبندهایی را تهیه کنید که از صدف، حلزون و انواع سنگ‌های موجود در سواحل جنوبی ساخته شده‌اند. برای رسیدن به جزیره هنگام خود را به اسکله کندالو برسانید و در آن‌جا سوار قایق‌های جزیره شوید و با صرف هزینه‌ی حدود 15 هزارتومان برای هر نفر، به جزیره‌ی هنگام برسید.

جزیره لارک

ساحل جزیره لارک در بعضی شب‌های سال درخشش نقره‌ای رنگی به خود می‌گیرد. این درخشش نتیجه فیتوپلانکتون‌های دریایی است که وقتی احساس ناامنی کنند از خودشان نور ساطع می‌کنند و موج‌ها را به شکل درخشان نشان می‌دهند. بنابراین اگر شب زمانی که پلانکتون‌ها از خود نور ساطع می‌کنند در جزیره لارک باشید، این صحنه‌ی زیبا را خواهید دید. همچنین قلعه پرتغالی‌ها در این جزیره قرار گرفته است که با سنگ‌های آهکی و ملاط ساروج ساخته شده است. از این بنا که در قرن 16 میلادی ساخته شده امروزه تنها  چندآب انبار و ستون و برج‌های نگهبانی باقی مانده است. از آن جا که جزیره لارک چندان شناخته شده نیست، هنوز بکر است و سواحل و آب‌‌های شفاف و تمیزی دارد.

جزیره هرمز

چیزی که جزیره هرمز را متمایز می‌کند، خاک قرمز رنگ جزیره است. این جزیره چندان بکر باقی نمانده اما از جذاب‌ترین قسمت‌هایی که نباید لذت دیدنش را از دست داد تنگه هرمز است که وقتی بر فراز آن می‌ایستید، دریاها و کشتی‌ها را زیر پایتان می‌بینید. هم‌چنین بسیاری از مسافران، علاقه دارند برای دور شدن از تجملات و هیاهوی شهری در خانه‌های محلی این منطقه ساکن شوند و از آرامش جزیره لذت ببرند.

تفریحات قشم

قشم یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جزایر جنوب ایران در خلیج نیلگون همیشه فارس است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. ضمن اینکه خیلی‌ها برای خرید نیز به این جزیره سر می‌زنند. اما تفریحات زیادی در قشم وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید:

آکواریوم پروانه طلایی: برای خرید به مرکز تجاری قشم رفته و در نزدیکی آن سری به آکواریوم پروانه طلایی بزنید. آکواریوم بزرگ و شگفت انگیزی که انواع فرشته ماهی، ماهی امپراطور و بلورینگ را مشاهده خواهید کرد. دوربین‌تان را فراموش نکنید.

  • مدرسه غواصی قشم: اگر هوس غواصی در دل دریای بی نظیر خلیج فارس کردید، می‌توانید سری به مدرسه غواصی بلوار دریا بزنید و به طور حرفه‌ای غواصی‌گری را یاد بگیرید. سپس پا به دنیای زیبا و رنگارنگ اعماق دریا بگذارید.
  • قایق سواری: این نوع تفریح از نوع قایق سواری که در دریای شمال تجربه می‌کنید، نیست. در دل جنگل‌های حرا میان شگفتی‌هایی که از آب بیرون زده و پرندگان مهاجری که در بالای سرتان به پرواز آمدند، طعم لذت‌بخش دیگری دارد. بازی با دلفین‌های جزیره هنگام را در حین قایق سواری از دست ندهید.
  • بازدید از پارک کروکودیل: جدا از دلفین‌هایی که لذت دیدن‌شان را در جزیره هنگام تجربه می‌کنید، سری به پارک کروکودیل بزنید تا از نزدیک تجربه دیدن حیواناتی از جمله کروکودیل، طاووس، ایگوانا را لمس کنید! البته جای نگرانی نیست، منطقه پارک کاملا محافظت و ایمن است.
  • تفریحات دریایی: این دسته شبیه به تفریحات آبی است که احتمالا قبلا در کیش هم تجربه کردید. تفریحاتی مانند اسکوتر دریایی، اسکی روی آب، بنانا سواری، جت اسکی، شاتل سواری از جمله لذت‌های به یادماندنی قشم است که در سفرتان به جاهای دیدنی قشم، به یادگار می‌ماند.

از قشم چی بخریم؟

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر خرید از بازار و چشیدن خوراکی‌هاست. قشم پر از مرکز خرید است اما اگر به دنبال مرکز خرید ارزان می‌گردید، خوب است به شهر درگهان بروید که تقریبا بازارهایش کنار هم قرار گرفته‌اند. هم‌چنین از قدیمی‌ترین و پرمحصول‌ترین بازارها، بازار قدیم قشم و بازار ستاره است. غذاهای محلی قشم هم تنوع بالایی دارند اما مثل سایر شهرهای جنوبی، اکثر غذاها با ماهی درست می‌شود. هزینه‌ی غذا در یک رستوران خوب در قشم، حدود 25 تا 50 تومان است. هم‌چنین پیشنهاد می‌کنیم از غذاهای خوشمزه‌ی جزیره حتما میگوسوخاری و صدف ملوک را بچشید.

اقامت در قشم

هتل‌های بسیاری در قشم وجود دارند که می‌توانید برای اقامت در این جزیره زیبا، بسته به هزینه‌ای که برای اقامت‌تان در نظر دارید، یکی از آن‌ها را رزرو کنید. از هتل های ارزان قیمت تا هتل‌های 4 ستاره قشم مانند هتل آتامان قشم، هتل آوینا قشم، هتل ارم قشم، هتل بوتیک ایرمان قشم و بسیاری دیگر از هتل‌ها را می‌توانید در رهی نو با راحت‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن رزرو کنید.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...