رَهی نو

فاصله اهواز تا قشم

تعداد بازدید: ۱۳۹۳۳ ۴ آبان ۱۴۰۱

یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جزایر ایران قشم است. جاهای دیدنی قشم بسیار زیاد و جذاب است. این منطقه در زمستان و بهار، آب‌وهوای معتدل و مطلوبی دارد که در کنار فرهنگ غنی، گردشگران زیادی از هموطنان یا توریست‌ها را به سمت جنوب کشور می‌کشاند.

جزیره قشم به «جزیره عجایب هفت‌گانه» نیز معروف است. این نام‌گذاری به دلیل تنوع زیاد در طبیعت آن انجام شده است. تنگه چاهکوه، غار نمکدان، دره ستارگان، جنگل‌های حرا و دیگر دیدنی‌های این جزیره زیبا کمتر از عجایب هفت‌گانه نیستند.

مکان‌های دیدنی این جزیره بسیار زیاد است و اگر می‌خواهید همه آن‌ها را ببینید، باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید. این مکان‌ها شامل روستای شیب دراز، چاه‌های تلا، پارک کروکدیل، درخت انجیر معابد، ساحل نقره‌ای، دره تندیس‌ها، بازار درگهان، ژئو پارک، غار خربس، جزایر ناز، جزیره هنگام و غیره هستند. با سایت  رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید.

بهترین مسیرها از  اهواز تا قشم 

اگر قصد دارید فاصله اهواز تا قشم را طی کنید، باید از بلوار فنی حرفه‌ای، خود را به بلوار مدرس شهر اهواز برسانید. سپس مسیر را از آزادراه خلیج فارس ادامه دهید تا به بزرگراه آبادان ماهشهر برسید. بعد از اینکه به ماهشهر رسیدید از خیابان نفت حرکت کنید تا به بلوار هفده شهریور برسید. حال بلوار مدرس را ادامه دهید و به سمت بزرگراه ماهشهر هندیجان حرکت کنید. پس از رسیدن به هندیجان به سمت بندر دیلم حرکت کنید. در بندر دیلم از بلوار امام خمینی شمالی به میدان بسیج بروید و شهر را به مقصد بندر گناوه ترک کنید.

 

فاصله اهواز تا قشم

 

در این بزرگراه از کنار بندر امام حسن، بینک، چاه شور، چاهک و قلعه حیدر عبور خواهید کرد. در بندر گناوه، وارد بلوار امام علی شوید و پس از دور زدن به خیابان فضیلت بروید. سپس از خیابان ارشاد، بهار و بلوار جمهوری اسلامی به بلوار امام علی بروید و به سمت برازجان حرکت کنید.

سپس از جاده خلیج فارس خود را به جاده اهرم جغادک برسانید و پس از آن به سمت خورموج، بادوله، آبدان، دو راهک و بندر کنگان بروید. حال از بزرگراه سیراف به سمت بندر سیراف، شیرینو، بیخون، چاه مبارک و بندر چارک حرکت کنید. سپس از بندر معلم به سمت بندر پل بروید و از اسکله پل به بندر لافت بروید و به سمت قشم حرکت کنید. برای پیمودن فاصله اهواز تا قشم به 14 ساعت و 10 دقیقه زمان نیاز دارید.

فاصله اهواز تا قشم چند کیلومتر است

برای اینکه فاصله اهواز تا قشم را بپیمایید، یک مسیر 1135 کیلومتری در انتظار شماست.

روش‌های سفر از اهواز تا قشم

در این قسمت می‌خواهیم به شما بگوییم که با چه روش‌هایی می‌توانید فاصله اهواز تا قشم را طی کنید. پس درصورتی‌که قصد سفر به قشم را دارید، این قسمت مقاله را از دست ندهید.

مسافت اهواز تا قشم با اتوبوس

اگر قصد دارید فاصله اهواز تا قشم را با اتوبوس طی کنید و در مسیر استراحت کنید، باید با اتوبوس از شهر اهواز به شهر بندرعباس بروید. سپس از بندرعباس و اسکله شهید حقانی با لنج به سمت قشم حرکت کنید.

مسافت اهواز تا قشم با خودروی شخصی

درصورتی‌که می‌خواهید در مسیر توقف کنید و از جاذبه‌های راه دیدن کنید، فاصله اهواز تا قشم را با ماشین شخصی طی کنید. در این مسیر هم باید ابتدا خودتان را به بندرعباس برسانید و سپس از اسکله شهید حقانی با لنج خودتان را به قشم برسانید.

اگر مسیر شما برعکس و  از قشم به اهواز باشد میتوانید در هتل پارس اهواز اقامتی بی نظیر را تجربه کنید.

شهرها و جاذبه‌های مسیر اهواز تا قشم

در فاصله اهواز تا قشم از شهرهای مختلفی عبور خواهید کرد که هرکدام جاذبه‌های دیدنی خاصی دارند. شما می‌توانید برای رفع خستگی و دیدن این مکان‌های زیبا، در این شهرها توقف کنید. در ادامه شما را برخی از این جاهای دیدنی آشنا خواهیم کرد.

بندر مهروبان

بندر تاریخی مهروبان یادگاری از دوره ساسانی به‌حساب می‌آید. محل قرارگیری این شهر در 24 کیلومتری شمال بندر دیلم است. شما می‌توانید آثاری از خرابه‌های این بندر را در محلی به نام تل امامزاده مشاهده کنید. امروزه این بندر در قریه امامزاده عبدالله و در نزدیکی شهرستان هندیجان قرار دارد. وقتی کشتی‌های مصب دجله و بصره به سمت هند حرکت می‌کردند، در اول راه به این بندر می‌رسیدند. در قرن چهارم هجری، بندر مهروبان دارای بازارها و مسجد و معمور بود.

بندر ماهشهر

این بندر در جنوب غربی ایران و جنوب استان خوزستان واقع شده است. این بندر دارای 83 متر مرز آبی است. چاه‌های آب، قنات‌ها، آب انبارها و عمارات کهن مثل تل کافران در اطراف این بندر وجود دارد و از جاهای دیدنی بندر ماهشهر به‌حساب می‌آید. این شهرستان دارای دو رودخانه دایمی جراحی و هندیجان است که به خلیج فارس می‌ریزند. 

 

مسافت اهواز تا قشم

بندر دیلم

شهرستان دیلم در استان بوشهر واقع شده است. این شهر در فاصله اهواز تا قشم  قرار دارد و می‌تواند مقصدی برای تفریح و خوشگذرانی شما باشد. قلعه حصار یکی از دیدنی‌های روستای حصار شهرستان بندر دیلم است و 110 سال پیش ساخته شده است. این قلعه 4000 متری چهار برج برای نگهبانی تفنگ‌چیان خارک و یک حمام و 15 اتاق داشته است. یک حوض بزرگ نیز در میان قلعه خودنمایی می‌کند. ساختمان بیشتر از 7 متر ارتفاع دارد و یکی از زیباترین مکان‌ها در حاشیه خلیج فارس به حساب می‌آید. سی‌نیز هم یکی دیگر از دیدنی‌های بوشهر است که در اطراف حصار واقع شده است. همچنین می‌توانید سری به بازار دیلم بزنید و انواع اجناس ایرانی و خارجی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

گناوه

بندر گناوه شهر دیگری است که در این مسیر به آن خواهید رسید. جاهای دیدنی گناوه شامل مرقد امامزاده سلیمان بن عالی در کنار جاده گناوه دیلم قرار دارد. عمارت آن مستطیل شکل و دارای یک حیاط پلکانی است که به سمت قاعده گنبد می‌رود. معماری این بنا شبیه به سبک معماری معبدسازی هند است.

تالاب حله در زمستان پذیرای هزاران پرنده مهاجر و بومی است. انواع پرندگان نادر همچون خوتکا، اردک کله سبز، نوک خنجری، چوب پا، پلیکان پاخاکستری، فلامینگو، غاز خاکستری و درنا در این تالاب یافت می‌شوند. همچنین انواع گربه‌سانان، پرندگان و خزندگان مختلف در این منطقه زندگی می‌کنند. تالاب حله یکی از مکان‌های طبیعی و بسیار زیباست که گردشگران زیادی برای دیدن آن عازم گناوه می‌شوند.

در 500 متری شمال گناوه، دهکده زیبای مال قائد قرار دارد. این روستا دارای باغ‌های سرسبز و چشم‌انداز چهار طرفه بسیار زیبا است. در این روستا می‌توانید از ساحل صخره‌ای دیدن کنید. یک پناهگاه صخره‌ای در این منطقه وجود دارد که احتمالا از دوره زرتشتیان به یادگار مانده است. قلعه‌ای زیبا در وسط روستا و آتشکده باباکلو نیز از دیگر دیدنی‌های بندر گناوه به‌حساب می‌آیند.

کنگان

شهر کنگان نیز در فاصله اهواز تا قشم قرار دارد. خالی از لطف نیست که در این شهر توقف کنید و از جاهای دیدنی‌ کنگان لذت ببرید. بندر سیراف یکی از قدیمی‌ترین بنادر ایران است که بین کوه و دریا واقع شده است. با رفتن به این بندر از مکان‌هایی همچون قبور سنگی، چاه‌های آب، گور دخمه‌ها، مسجد امام حسن بصری، گورسیبویه، آرامگاه قطب‌الدین سیرافی، حمام، بازار، پارک‌های ساحلی، موزه و غیره بازدید کنید. در شهر سیراف از خانه اعیانی هم دیدن کنید. در شمال شهرستان کنگان، چشمه آب گرم میانلو قرار دارد که انتخاب خوبی برای توقف است.

 

کلام آخر

در این مقاله فاصله اهواز تا قشم، روش‌های سفر در این مسیر و جاذبه‌های راه را بررسی کردیم. اگر شما هم قصد دارید از شهر اهواز به جزیره قشم سفر کنید، این مقاله از رهی نو برایتان بسیار کاربردی خواهد بود. اگر قصد اقامت در شهر زیبای قشم را دارید می توانید هتل های قشم را از ارزان ترین آنها تا هتل های 4 ستاره قشم را از رهی نو با بهترین قیمت رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نارنجستانی ۱۴۰۲/۷/۲۵

میگن جزیره قشم جزو عجائب هفتگانه است درسته؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۵

بله دوست عزیز البته هفتگانه دوم نه هفتگانه اول

نهال ۱۴۰۲/۲/۲۵

به نظرم بندر گناوه از همه قشنگ تره

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۵

نهال جان ممنون از اظهار نظرتون بسیار هم عالی اگر چه سلایق متفاوت است و چه بهتر که فرصت برای بازدید بیشتر رو داشته باشیم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...