رَهی نو

مکان‌های تفریحی شیراز در پاییز + بهترین هتل برای اقامت در شیراز

تعداد بازدید: ۱۱۱۱ ۱ خرداد ۱۴۰۲

پاییز فصلی است که در آن، شیراز لباس زیبایی از برگ‌های رنگارنگ به تن می‌کند. به همین دلیل است که مکان‌های تفریحی شیراز در پاییز، زیبایی خاصی از خود به نمایش می‌گذارند. اگر در فصل‌های دیگر به این شهر سفر کرده باشید، به شما توصیه می‌کنیم که یک بار هم در پاییز به این شهر سفر کنید تا از دیدن زیبایی‌های شیراز در پاییز، بی‌نصیب نمانید. در ادامه با سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو همراه باشید تا زیبایی‌های شیراز در پاییز را باهم مرور کنیم.



مکان‌های تفریحی شیراز در پاییز


جاذبه‌های شیراز در پاییز


شیراز شهری چهارفصل است که در هر فصلی به آن سفر کنید، زیبایی‌هایش را به روش منحصربه‌فردی به شما نشان می‌دهد. برخی معتقد هستند که بهترین فصل سفر به شیراز، بهار است اما شاید تا به حال شیراز در پاییز را ندیده‌اند؛ چرا که ممکن است نظرشان را تغییر دهند!
هوای شیراز در پاییز، معتدل و دل‌نشین است؛ نه آن‌قدر سرد که نیاز به پوشیدن لباس بافت داشته باشید و نه به حدی گرم که اذیت شوید. در این فصل، نسیم ملایمی می‌وزد که عطر گل‌ها و درختان را در سراسر شهر پخش می‌کند. بسیاری از افرادی که این فصل را برای سفر به شیراز انتخاب می‌کنند، معتقد هستند که بهترین فصل سفر به شیراز، پاییز است. 
بازدید از شیراز در پاییز، به غیر از آب و هوای دلپذیر، مزیت دیگری هم دارد. در این فصل به دلیل باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها، افراد کمتری به این شهر سفر می‌کنند. در نتیجه، مکان‌های تفریحی شیراز در پاییز، خلوت هستند و می‌توانید عکس‌های بهتری در این مکان‌ها بگیرید. 
همچنین دیگر نیازی نخواهد بود که در صف بازدید از جاذبه‌های گردشگری منتظر بمانید. خیابان‌ها ترافیک کمتری دارند و زودتر به مقصد می‌رسید. علاوه بر این، سفر به شیراز در پاییز برای شما مقرون به صرفه خواهد بود چراکه هتل‌ها در فصل پاییز به دلیل کاهش تعداد مسافران، هزینه کمتری دریافت می‌کنند. به عنوان مثال هتل بزرگ شیراز در فصل‌های مختلفی ازجمله پاییز، تخفیف‌های متنوعی را برای مهمانان در نظر می‌گیرد. بنابراین سفر به شیراز در پاییز، فرصت مناسبی خواهد بود تا هتل بزرگ شیراز که یکی از بهترین هتل‌های این شهر است را با مبلغ مناسبی از سایت رهی نو رزرو کنید.
در ادامه بهترین مکان‌های تفریحی شیراز در پاییز را به شما معرفی خواهیم کرد.


سعدیه در پاییز


بیایید بازدید از شیراز در پاییز را از آرامگاه سعدی شاعر بزرگ ایرانی، معروف به سعدیه، شروع کنیم. سعدیه در خیابان بوستان شیراز واقع شده است. این مکان از طرفی به کوه و از سوی دیگر به باغ دلگشا راه دارد. آرامگاه سعدی در قرن هفتم ساخته شد اما مقبره کنونی را در سال 1330 با الهام از معماری سنتی ایرانی، مجددا طراحی کرده و ساختند. در بازدید از سعدیه، جزئیاتی که در طراحی نمای آن رعایت شده را با دقت تماشا کنید، عکس‌های زیبا بگیرید و از قدم زدن در باغ زیبای سعدیه لذت ببرید.


حافظیه در فصل پاییز شیراز

 

دیدار از حافظیه در فصل پاییز

 


آرامگاه حافظ، ملقب به لسان الغیب، شاعر بزرگ و نامدار ایرانی در بلوار گلستان قرار دارد. در ساخت بنای مقبره حافظ، از سبک معماری دوره زندیه الهام گرفته شده است. همه ساله، گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از این مقبره به شیراز سفر می‌کنند. آرامگاه حافظ در پاییز، بسیار آرامش بخش و زیباست. می‌توانید در کافی‌شاپی که در مجموعه حافظیه فعالیت می‌کند، مدتی بنشینید، حافظ بخوانید و از نوشیدن یک شربت سنتی خوشمزه و هوای عالی، لذت ببرید.


شیراز در پاییز و دیدار از نارنجستان قوام


باغ نارنجستان قوام در خیابان لطفعلی خان زند شیراز قرار دارد. باغ‌های شهر شیراز بسیار زیاد هستند؛ اما باغ نارنجستان قوام از آن جهت، خاص شده است که در آن تعداد زیادی درخت نارنج وجود دارد. این باغ در زمان قاجار توسط قوام‌ السلطنه ساخته شد اما هنوز هم طراوت خود را دارد. در فصل پاییز، برگ‌های این درختان، طیف‌های مختلفی از رنگ‌های نارنجی و قهوه‌ای به خود می‌گیرند. راه رفتن روی برگ‌های خشک و خش خش آن‌ها در زیر پاهایتان، احساس خوبی به شما می‌دهد. در بازدید از باغ نارنجستان قوام، همچنین می‌توانید از قسمت‌های مختلف عمارت نارنجستان دیدن کنید تا با تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی بیشتر آشنا شوید.
هتل هما شیراز تا باغ نارنجستان قوام، تنها 5 دقیقه (با خودرو) فاصله دارد. پس اگر قصد دارید در سفر پاییزی خود به شیراز، دسترسی مناسبی به این باغ داشته باشید، می‌توانید هتل هما شیراز را برای اقامت رزرو نمایید. همچنین اگر در طبقات بالایی این هتل ساکن شوید، می‌توانید به چشم‌انداز بی‌‎نظیری از باغ نارنجستان قوام دسترسی داشته باشید.


شیراز در پاییز و بازدید از بازار وکیل


سفر به شیراز در پاییز بدون خریدن سوغاتی از بازار وکیل، کامل نمی‌شود. بازار وکیل، تنها یک بازار نیست؛ بلکه یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شیراز نیز به حساب می‌آید. این بازار در دوران حکومت زندیه به دستور کریم خان ساخته شد تا محلی برای داد و ستد و تجارت کالاهای مختلف باشد. معماران برای ساخت این بازار از طرح بازار قیصریه لار و اصفهان، الگو گرفته و توانسته‌اند بازاری را بنا کنند که پس از گذشت چند صد سال، هنوز هم پابرجاست و خرید و فروش به همان شکل سنتی و قدیمی در آن انجام می‌شود.

انواع و اقسام سوغاتی‌های شیراز از جمله ظروف مسی، عرقیات گیاهان دارویی، پارچه، شیرینی‌ها و ادویه‌های مختلف را می‌توانید از بازار وکیل خریداری کرده و به عنوان یادگاری به دوستان و خانواده خود، هدیه کنید. پس از بازدید از بازار وکیل، فراموش نکنید که سری به جاذبه‌های نزدیک آن مانند حمام وکیل، آب‌انبار و ارگ وکیل نیز بزنید.
اگر اهل خرید هستید و قصد دارید سوغاتی‌های زیادی خریداری کنید، بهتر است محل اقامت‌تان به این بازار نزدیک باشد. هتل چمران شیراز، یکی از بهترین هتل‌های لوکس و شناخته شده شیراز است که دسترسی بسیار مناسبی به تمامی نقاط شهر ازجمله بازار وکیل دارد.


باغ دلگشا در سفر پاییزی به شیراز



باغ دلگشا در پاییز شیراز


هنگام سفر به شیراز در پاییز اگر می‌خواهید حال و هوای دلتان حسابی تغییر کرده و عوض شود، از باغ دلگشا بازدید کنید. این باغ در سعدیه جنوبی واقع شده است. باغ دلگشا یک باغ بی‌همتا در شیراز به حساب می‌آید که به معنای واقعی، حال دلتان را عوض می‌کند و شما را به وجد می‌آورد. هنر و ظرافت به کار رفته در معماری سبک ساسانی باغ دلگشا، چشمان شما را به خود خیره می‌کند. درختان باغ دلگشا و گل‌کاری‌های داخل حیاط، در فصل پاییز، بسیار دیدنی و جذاب هستند.


دیدار از تخت جمشید در سفر پاییزی به شیراز


تخت جمشید شیراز در پاییز به اندازه سایر فصل‌ها جذاب و دیدنی است. این کاخ تاریخی باشکوه، در طول زمان، تغییر حکومت‌ها و جنگ‌های زیادی به خود دیده؛ اما همچنان استوار و پابرجا، خودنمایی می‌کند. طبیعت اطراف تخت جمشید در پاییز بسیار دیدنی است. هنگام راه رفتن در میان ستون‌های غول‌پیکر تخت جمشید، نسیم خنکی می‌وزد و صورت را نوازش می‌کند. بنابراین بهتر است لباس گرم همراه خود داشته باشید. 


سفر به شیراز در پاییز و دیدار از روستای قلات


اگر بخواهیم یک روستا را در لیست بهترین مکان‌های تفریحی شیراز در پاییز بیاوریم، شاید کمی عجیب باشد. روستای قلات، در 36 کیلومتری شمال غرب شهر شیراز واقع شده است. این روستا جاذبه‌های فراوانی از جمله کلیسا، آسیاب و قلعه تاریخی قزل ارسلان را در دل خود جای داده که ارزش دیدن در پاییز را دارند.

اهالی روستای قلات، عمدتا کشاورز هستند و بسیاری از محصولات خود را در فصل پاییز برداشت می‌کنند. در بازدید از این روستا، می‌توانید محصولات آن‌ها از جمله گردو، انگور، بادام، آلو، انجیر، پنیر، کره و کشک محلی را خریداری کرده و همراه خودتان ببرید. این کار همچنین به رشد و رونق صنعت گردشگری روستا کمک می‌کند.



روستای قلات در پاییز شیراز


همچنین این روستا با دارا بودن چشمه‌های سرازیرشده از دل کوه، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبای استان فارس در تمامی فصل‌ها شناخته می‌شود. در فصل پاییز طبیعت بکر اطراف چشمه این روستا با ترکیب رنگ‌های چشم‌نواز خود، هر بیننده‌ای را محسور خواهد نمود. پیشنهاد می‌کنیم در سفر پاییزی خود به شیراز، حتما سری هم به روستای قلات بزنید.


دشت ارژن در پاییز شیراز


اگر از زندگی در شهرهای شلوغ و پرهیاهو خسته شده‌اید و به دنبال مکانی با طبیعت بکر و آرام هستید، دشت ارژن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دشت در 90 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است. در سراسر دشت ارژن، چیزهای مختلفی برای کاوش وجود دارد؛ از جنگل‌های بلوط و درختان زالزالک گرفته تا آبشار و تالاب‌های مختلف. در سفر به شیراز در پاییز و بازدید از دشت ارژن، می‌توانید پرواز پروانه‌ها و پرندگان مهاجر را با چشمان خود از نزدیک ببینید؛ صحنه‌ای نایاب که فقط در فیلم‌های مستند می‌توان آن را دید. 


کلام پایانی


سفر به شیراز در پاییز، بسیار هیجان‌انگیز است و باعث می‌شود تا شما این شهر را طور دیگری ببینید. شاید برخی افراد به دلیل کار و تحصیل، فرصت بازدید از شیراز در پاییز را نداشته باشند؛ اما اگر چنین سفری برای شما امکان‌پذیر است، حتما آن را امتحان کنید.

در این سفر می‌توانید از باغ‌ها و عمارت‌ها، دشت‌های پهناور و بازارهای همیشه سرزنده شیراز، بازدید کنید. همچنین در این مقاله چند مورد از بهترین هتل‌ها جهت اقامت در شهر شیراز را به شما معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم جهت اطلاع از قیمت‌ها و رزرو اتاق در بهترین هتل‌های شیراز، به سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو مراجعه نموده و یا با شماره‌های 72993000-021 و 74828-021 تماس حاصل نمایید.


پرسش‌های متداول


بهترین جاهای دیدنی اطراف شیراز در پاییز کدام‌اند؟


تخت جمشید، دشت ارژن و روستای قلات، از جمله بهترین جاهای دیدنی اطراف شیراز در پاییز هستند.


بهترین مکان‌های تفریحی شیراز برای جوانان در فصل پاییز کدام‌اند؟


حافظیه، باغ هنر، باغ گل‌ها و پیست اسکی پولادکف از جمله بهترین مکان‌های تفریحی شیراز در پاییز برای جوانان شناخته می‌شود.


بهترین جاهای دیدنی شیراز برای عکاسی در پاییز کدام‌اند؟


باغ ارم، باغ نارنجستان قوام، باغ دلگشا و باغ عفیف آباد، بهترین جاهای دیدنی شیراز برای عکاسی در پاییز هستند.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نسترن ۱۴۰۲/۷/۱۰

هوای شیراز تو پاییز چطوره؟ بنظرتون لباس گرم میخواد؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۲

نسترن عزیز هوای شیراز در پاییز، معتدل و دل‌نشین است؛ نه آن‌قدر سرد که نیاز به پوشیدن لباس بافت داشته باشید و نه به حدی گرم که اذیت شوید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...