رَهی نو

فاصله رشت تا ماسال

تعداد بازدید: ۲۳۱۱۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

ماسال یکی از زیباترین نقاط شمال ایران و حتی کل کشور است. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از گردشگران این منطقه را برای بازدید انتخاب کنند. در ادامه فاطه رشت تا ماسال را از نظر مسافت و مدت زمان سفر با خودروی شخصی و اتوبوس برای شما آماده کرده‌ایم. همچنین لیستی از مکان‌های دیدنی از رشت تا ماسال را برای شما تهیه کردیم تا سفری فوق‌العاده به این شهر داشته باشید.

 

فاصله رشت تا ماسال از نظر مسافت و زمان

مسیرهای مختلفی برای سفر به ماسال وجود دارد، اما بهترین و کوتاه‌ترین مسیر از طریق صومعه سرا و جاده طاهر گوراب است. شما در فاصله رشت تا ماسال از شهرهای کلاشم، بازار جمعه، صومعه سرا و طاهر گوراب گذر می‌کنید. مدت زمان سفر شما به نسبت وسیله نقلیه متغیر است که در ادامه مدت زمان دقیق سفر از رشت به ماسال را می‌توانید مشاهده کنید.

 

فاصله رشت تا ماسال چند کیلومتر است؟

اگر از مسیر صومعه سرا و طاهر گوراب به ماسال بروید مسافت سفر شما 50 کیلومتر خواهد بود. اما اگر مسیر فومن سراوان را انتخاب کنید باید مسافت 62 کیلومتری را طی کنید تا از رشت به ماسال برسید.

 

فاصله رشت تا ماسال

 

روش‌های سفر از رشت تا ماسال

برای طی کردن مسافت رشت تا ماسال شما می‌توانید به دو روش اتوبوس و خودروی شخصی اقدام کنید. در ادامه علاوه بر مدت زمان مسافت رشت تا ماسال با خودروی شخصی و اتوبوس، جاذبه‌های گردشگری مسیر را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

 

مسافت رشت تا ماسال با اتوبوس

مسیر رشت تا ماسال با اتوبوس 1 ساعت 15 دقیقه طول می‌کشد. اگر قصد رفتن به ماسال با اتوبوس را دارید اتوبوس‌های آن از طریق جاده رشت آستارا به ماسال می‌روند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

 

مسافت رشت تا ماسال با خودروی شخصی

مدت زمان سفر به ماسال از رشت با خودروی شخصی حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت به طول می‌انجامد. اگر برای سفر خود با وسیله نقلیه خودتان مسیر گفته شده در بالا را انتخاب کنید می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری در مسیر که ادامه برای شما گفته‌ایم لذت ببرید.

 

جاذبه های مسیر رشت ماسال

در فاصله رشت تا ماسال مناطق بسیار زیبا و بکری وجود دارد که اگر با خودروی شخصی سفر کنید می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری اصلی مسیر رشت تا ماسال می‌پردازیم.

 

بازار جمعه و آبشار فوق‌العاده زیبا

بازارجمعه یا مرجغل کمی بعد از تولم شهر و قبل از صومعه سرا قرار دارد که بازار محلی و زیبای آن در پنجشنبه هر هفته برپا می‌شود. اگر در مسیر خود به دنبال منطقه‌ای برای خرید و گشت‌وگذار می‌گردید بازار جمعه بهترین گزینه است. این منطقه آبشار فوق‌العاده زیبایی نیز دارد که برای دیدن آن باید کمی از مسیر خارج شوید، اما منظره بکر و طبیعت دست نخورده آن ارزش چند ساعت دور شدن را دارد.

 

پارک ساحلی تولم شهر

پارک ساحلی تولم شهر که بعد از کلاشم و قبل از صومعه سرا واقع شده است یکی از بهترین مکان‌ها برای رفع خستگی و استراحت کردن است. اگر می‌خواهید در فاصله رشت تا ماسال در فضایی باز و آزاد با امکانات رفاهی و بهداشتی و فضایی مناسب برای بازی کردن کودکان توقف کنید، پارک ساحلی تولم شهر بهترین گزینه برای شما است.

 

رشت تا ماسال

 

مناطق تاریخی صومعه سرا

در فاصله رشت تا ماسال علاوه بر طبیعت فوق‌العاده زیبا و بکر، آثار تاریخی مختلفی نیز از دوره‌های مختلف وجود دارد که جذابیت فوق‌العادهای دارند. مناره بازار گسکر که در شهرستان صومعه سرا و روستای مناره بازار قرار دارد، مناره‌ای با ارتفاع 30 متر است که بخشی از آن در زلزله سال 69 فرو ریخت. این مناره که قدمت آن به دوران سلجوقیان باز می‌گردد یکی از آثار بسیار جذاب این مسیر است.

پل خشتی گوراب تولم که قبل از صومعه سرا و بر روی رودخانه گارزوبار احداث شده است، 17 متر طول دارد و قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. پل گازروبار نیز که بین میان بازار جمعه و صومعه سرا قرار دارد یکی یگر از پل‌های تاریخی این منطقه است که قدمت آن به دوران صفوی بر می‌گردد.

 

قله جنگلی سیاه کوه

قله سیاه کوه یکی از مناطق گیلان است که چهره شگفت انگیز طبیعت این منطقه را به زیباترین شکل نمایان کرده است. این قله که در نزدیکی روستای سیاه کوه از توابع گوراب زرمیخ صومعه سرا قرار دارد، علاوه بر طبیعت چشم نواز و آب‌وهوای فوق‌العاده خود، قدمت تاریخی نیز دارد. بر نوک قله سیاه کوه بقعه امامزاده اسحاق (ع) و خواهرش خیرالنساء (س) قرار دارد که قدمت آرامگاه آنان به دوره صفویه بر می‌گردد. آرامگاه این دو امام زاده که خواهر و برادرزاده کوچک‌تر امام رضا (ع) هستند باعث شده تا به این منطقه مشهدالرضای گیلان بگویند.

 

بام سبز ماسال

چشم انداز فوق‌العاده بام سبز ماسال احتمالا دلیلی است که شما را به ماسال می‌برد. این منطقه بکر، دیدنی و بسیار جذاب که در ایران خودمان قرار دارد خواستگاه بسیاری از گردشگران ایران و جهان برای دیدن است. بام سبز که در یک کیلومتری ماسال قرار دارد، منظره‌ای زیبا رو به صومعه سرا و بندر انزلی را روبه‌روی شما قرار می‌دهد. پس در صفر خود حتما از این منطقه جذاب کشورمان دیدن کنید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب فاصله رشت تا ماسال را بررسی کردیم و به شما گفتیم که چطور می‌توانید بین این دو شهر تردد کنید. ضمن اینکه جاذبه‌های گردشگری مسیر را هم به شما معرفی کردیم تا از سفرتان بیشتر لذت ببرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مرزبان ۱۴۰۲/۷/۱۶

صومعه سرا منطقه تاریخی هم داره ؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۷

مرزبان عزیز بله علاوه بر طبیعت فوق‌العاده زیبا و بکر، آثار تاریخی مختلفی نیز از دوره‌های مختلف وجود دارد که جذابیت فوق‌العاده ای دارند و در مقاله ذکر شده است کلمه تاریخی را سرچ کنید لطفا

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...