رَهی نو

فاصله تهران تا رودسر

تعداد بازدید: ۹۹۹۶ ۳ آبان ۱۴۰۱

رودسری شهری بسیار زیبا و تماشایی در مرز استان گیلان و مازندران است. با این وجود بیشتر مردم آن به زبان گیلکی صحبت می‌کنند. از آنجایی که این شهر در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار گرفته و یکی از متفاوت‌ترین سواحل دریای کاسپین را دارد سالانه مسافران زیادی را با خود همراه می‌کند. به دلیل نزدیکی این شهر تا رامسر بسیاری از مسافران خط ساحلی این دو شهر را پیاده طی می‌کنند.

 

از طرف دیگر به دلیل داشتن یک بازار محلی مخصوص صیادان، رودسر از مراکز مهم خرید و فروش ماهی تازه به شمار می‌رود. به طوری که حتی از شهرهای اطراف نیز برای خرید ماهی به این رودسر می‌آیند. به این دلیل که در جنوب شهر رودسر جنگل‌های هیرکانی واقع شده است، هرچه از دریای خزر فاصله بگیرید و به سمت جنوب بروید، سرسبزی بیشتری را پیش رویتان مشاهده خواهید کرد.

 

در این مطلب همه چیز درباره مسافت تهران تا رودسر را خواهید آموخت. همراهمان باشید:

 

فاصله تهران تا رودسر از نظر مسافت و زمان

برای آنکه از تهران به سمت رودسر بروید سه راه پیش روی شما است که می‌توانید انتخاب کنید. در ادامه به شرح هر سه فاصله تهران تا رودسر خواهیم پرداخت.

  • در مسیر اول به طول 375 کیلومتر، پس از خروج از تهران به سمت کرج برانید. در ادامه مسیر به قزوین خواهید رسید. پس از آنکه از قزوین خارج شدید در مسیر منجیل – رودبار به راهتان ادامه دهید. در آزادراه رشت - قزوین پیش بروید تا از سیاهکل عبور کرده و به لاهیجان برسید. در باقی مسیر نیز پس از گذر از لنگرود و کومله به شهر سرسبز رودسر خواهید رسید. این مسیر 5 ساعت زمان لازم دارد تا شما را از مبدأ به مقصد برساند.
  • در مسیر دوم که 317 کیلومتر است پس از خروج از تهران و گذر از شهر کرج، به سمت قزوین برانید تا به این شهر برسید. سپس از آزاد راه قزوین – زنجان به سمت باراجین رفته و پس از گذر از رازمیان، سپارده، رحیم آباد به رودسر برسید. این مسافت به دلیل دارا بودن پیچ و خم فراوان نزدیک به 6 ساعت زمان لازم دارد. با آنکه مسافت کوتاهتر به نظر می‌آید اما پیشنهاد نمی‌شود.
  • در مسیر سوم با 405 کیلومتر فاصله، پس از خروج از تهران به سمت کرج نمی‌روید. باید به سمت شهر قدس بروید و در جاده اشتهارد به بوئین زهرا، خودتان را به بوئین زهرا برسانید. سپس با گذر از عصمت آباد در جاده بوئین زهرا – قزوین به سمت قزوین برانید. در ادامه راه به سمت لوشان و منجیل خواهید رفت. باقی مسیر همانند مسیر اول خواهد بود. این مسیر با آنکه پیچ و خم زیادی ندارد اما راه شما را تا 5 ساعت و 52 دقیقه می‌کشاند. به این معنی که چندان توصیه نمی‌شود و بهتر است از مسیر اول برانید.

 

مسافت تهران تا رودسر

 

فاصله تهران تا رودسر چند کیلومتر است؟

بر طبق مسیری که اغلب رانندگان انتخاب می‌کنند و البته جاده‌ی معمول‌تری هم هست، 375 کیلومتر فاصله بین تهران تا رودسر به ثبت رسیده است.

 

روش‌های سفر از تهران تا رودسر

برای آنکه از تهران به سمت رودسر بروید روش‌های متفاوتی پیش رویتان خواهد بود که بسته به شرایطتان باید یکی را برگزینید.

 

مسافت تهران تا رودسر با اتوبوس

برای سفر از تهران به سمت رشت با اتوبوس، زمانی معادل 5 ساعت تا 6 ساعت را باید درنظر بگیرید. از آنجایی که سفر با اتوبوس سرعت مطمئنه را می‌طلبد قطعا زودتر از این زمان به مقصد نخواهید رسید. رانندگان اتوبوس مسیر تهران تا رودسر را از مسیر شماره یک که پیش‌تر توضیح دادیم می‌روند.

 

مسافت تهران تا رودسر با خودروی شخصی

از آنجایی که رودسر یکی از شهرهای زیبای شمالی کشور است سالانه مسافران و گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند که اغلب با خودرو شخصی به این شهر سفر کرده‌اند. شما در سفر با خودرو شخصی این امکان را دارید که هرجای مسیر که زیباییش چشمان شما را نوازش کرد کمی تأمل کنید تا علاوه بر تفریح، راننده و دیگر سرنشینان نیز از جاده لذت ببرند. به خاطر داشته باشید همان مسیر اول که پیشنهاد دادیم بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد است.

 

مسافت تهران تا رودسر با قطار

شهر رودسر شهر کوچکی است که ایستگاه راه آهن ندارد، به این منظور امکان سفر با قطار به شهرستان رودسر وجود ندارد. ولی اگر برای سفر با قطار اصرار دارید می‌توانید به یکی از شهرهای اطراف مثل رشت بروید سپس به سمت رودسر با اتوبوس به سفرتان ادامه دهید که البته تصمیم درستی نخواهد بود.

 

فاصله تهران تا رودسر

 

مسافت تهران تا رودسر با هواپیما

رودسر، علاوه بر اینکه ایستگاه راه آهن ندارد، فرودگاه نیز ندارد و مسافرانی که بخواهند با سفر هوایی به این شهر بروند باید تا شهری مثل رامسر را با هواپیما بروند سپس در ادامه مسیر با اتوبوس یا ماشین سواری خود را به رودسر برسانند. رامسر تا شهر رودسر تنها 42 کیلومتر است که می‌توانید با 25 دقیقه رانندگی خود را به رودسر برسانید.

 

جاذبه‌های مسیر تهران رودسر

علاوه بر جاهای دیدنی رودسر، بسته به اینکه از کدام مسیر می‌خواهید به مقصد برسید جاذبه‌های مسیر متفاوت خواهد بود. اما در اینجا مسیر مرسومی که بیشتر رانندگان در نظر می‌گیرند را بررسی خواهیم کرد. شهر تهران که مبدأ راهتان است دیدنی‌های بسیاری دارد. از جمله دریاچه چیتگر، باغ گیاه شناسی تهران، شهرک سینمایی غزالی، موزه برج آزادی تهران، موزه زمین شناسی تنها بخش کوچکی از جاهای دیدنی تهران است.

 

پس از خروج از تهران به سمت کرج که بروید شروع دیدنی‌های مسیر با جاده مسیح الله دین محمد آغاز شده که شما را به روستای واریج خواهد رساند. روستایی پلکانی و سنگ فرش شده که مقصد گردشگران بسیاری است. پس از دیدن آن، روستای دیدنی دیگر در مسیر راهتان کردان است. این روستا با دارا بودن یک دریاچه و رودخانه، یکی از مکان‌های مناسب برای گذراندن یک روز تعطیل است.

 

دریاچه و آبشار ویستان که نام دیگر آن بره سر است، در رودبار قرار دارد و جاذبه گردشگری دیگری در مسیر راهتان است. برای دیدن این دریاچه و آبشار نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

 

کاروانسرای تی تی در سیاهکل به دیلمان است که با قدمتی چند صد ساله، مسافران و گردشگران را برای بازدید به سمت خود می‌کشاند. به شهر رودسر هم که رسیدید از دیدن جاذبه‌های مهم گردشگری آن مانند پل تمیجان، آبشار میلاش، پارک جنگلی سفیدآب، دره چاکرود، روستا اشگورات، بنای تاریخی شهرداری رودسر غافل نشوید.

اگر قصد سفر و اقامت در شهر رودسر را دارید می توانید هتل های رودسر را مانند هتل آهوان چابکسر را از رهی نو با تخفیف ویژه رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مریم گلی ۱۴۰۲/۷/۲۵

هتل های رودسر رو میشه بگید کدوم ها برای اقامت چندروزه بهتر هستن؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۶

مریم عزیز لطفا برای کسب اطلاعات در مورد هتل ها با شماره رهی نو تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان پشتیبان ما استفاده نمایید باتشکر از شما 74828-021

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...