رَهی نو

فاصله اصفهان تا زنجان

تعداد بازدید: ۲۹۲۸ ۳ آبان ۱۴۰۱

اصفهان، ششمین شهر پهناور کشور است که به دلیل دارا بودن آثار تاریخی بسیار و جاذبه‌های گردشگری، یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور است. از طرف دیگر بیشتر از 9 هزار واحد صنعتی در استان سبب شده تا این شهر به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور معروف شود و سالانه مهاجران بسیاری را در کنار گردشگران پذیرا باشد.

 

در این میان شهر زنجان با وجود بناها و عمارت‌های تاریخی که دارد نیز مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند و از آنجایی که یکی از مسیرهای دسترسی به استان‌های شمال غربی ایران از این شهر می‌گذرد گردشگران بسیاری از این شهر عبور می‌کنند.

 

درست است که زنجان به دارا بودن چاقوهای مرغوب شهرت دارد، اما فرش زنجان با نقشی از ریز ماهی یکی دیگر از سوغات معروف این شهر است که در کنار ملیله کاری و چاروق دوزی و مسگری دیگر سوغات این شهر را تشکیل می‌دهند. اگر به این شهر سفر کردید از خرید چاقوهای منحصر به فرد این شهر غافل نشوید.

 

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا همه چیز را درباره فاصله اصفهان تا زنجان را بدانید و بتوانید سفری فرحبخش برای خود و همراهانتان فراهم کنید. سایت رهی نو پیشنهاد می کند برای اقامت در زنجان، هتل های زنجان را مانند هتل سنتی ددمان زنجان و هتل بزرگ زنجان را از رهی نو با تخفیف ویژه رزرو کنید.

فاصله اصفهان تا زنجان از نظر مسافت و زمان

برای آنکه بدانید چطور می‌توانید فاصله اصفهان تا زنجان را پشت سر بگذارید، می‌توانید یکی از راه‌های زیر را بررسی کنید:

 

فاصله اصفهان تا زنجان

 

  • در مسیر اول به طول 608 کیلومتر، پس از آنکه از اصفهان خارج شدید به سمت ساوه برانید. سپس در جاده ساوه بوئین زهرا به مسیر خود ادامه دهید تا وارد آزادراه زنجان قزوین شوید. در نهایت پس از 6 ساعت و 55 دقیقه به شهر زنجان خواهید رسید.
  • در مسیر دوم که 774 کیلوتر است، پس از خروج از اصفهان به سمت کاشان و سپس به قم بروید. از قم به سمت تهران ادامه دهید و پس از عبور از تهران و کرج و قزوین، وارد آزادراه زنجان قزوین شوید و مسیر خودتان را پس از 8 ساعت رانندگی تا زنجان ادامه دهید.
  • در مسیر سوم پس از خروج از اصفهان به سمت ساوه و شهرصنعتی کاوه برانید. سپس در ادامه مسیر پس از گذر از غرق آباد و نوبران، کبودر آهنگ و زرین رود و سلطانیه، بعد از 8 ساعت و 26 دقیقه به زنجان خواهید رسید. این مسیر 700 کیلومتر فاصله میان اصفهان تا زنجان است.

 

فاصله اصفهان تا زنجان چند کیلومتر است؟

با اینکه برای این مسیر سه راه پیشنهادی وجود دارد با این حال بیشتر رانندگان ترجیح می‌دهند از مسیری بروند که آن‌ها را زودتر به مقصد برساند.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا زنجان

برای اینکه از اصفهان به سمت زنجان بروید روش‌های متفاوتی پیش رویتان است. از خودروی شخصی گرفته تا اتوبوس. با اینکه هم استان زنجان و هم استان اصفهان دارای فرودگاه هستند، اما امکان پرواز هوایی بین این دو مسیر وجود ندارد. از طرفی بلیط قطار برای این مسیر نیز در صورت موجود بودن به صورت آنلاین امکان دسترسی دارد.

 

مسافت اصفهان تا زنجان با اتوبوس

اگر بخواهید از اصفهان به سمت زنجان بروید در پایانه کاوه شهر اصفهان باید از لوان نور اقدام به تهیه بلیط کنید. امروزه امکان خرید اینترنتی برای شهرهای مختلف فراهم است. این اتوبوس‌ها ساعت 8 شب از اصفهان حرکت می‌کنند.

 

مسافت اصفهان تا زنجان با خودروی شخصی

برای اینکه از اصفهان به سمت زنجان را با خودرو شخصی برانید، همانطور که گفته شد سه مسیر پیش رویتان است که می‌توانید بنا بر سلیقه رانندگیتان یکی از مسیرها را انتخاب کنید.

 

مسافت اصفهان تا زنجان با قطار

استان‌های اصفهان و زنجان ایستگاه راه آهن دارند ولی قطاری بین آنها تردد نمی‌کند.

 

مسافت اصفهان تا زنجان با هواپیما

فرودگاه شهر زنجان از سال 1390 فعال است اما فعلا تنها پروازی که به این شهر می‌رسد یا از زنجان پرواز می‌کند به سمت مشهد است. برای دیگر استان‌ها فعلا تدابیری انجام نشده است. در نتیجه مسافت اصفهان تا زنجان امکان سفر هوایی ندارد.

 

مسافت اصفهان تا زنجان

 

جاذبه‌های مسیر اصفهان زنجان

علاوه بر جاهای دیدنی زنجان و جاهای دیدنی اصفهان بسته به اینکه کدام مسیر را از میان سه مسیر فاصله اصفهان تا زنجان انتخاب می‌کنید، جاذبه‌های گردشگری متفاوت خواهند بود. در مسیر اول که از دلیجان عبور می‌کنید حتما به دیدن غار نخجیر بروید که بسیار زیبا است و در جهان شهرت دارد. مسجد مس سر نیز یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی دلیجان است که قدمتی بیش از 800 سال دارد و به دورن سلجوقیان بازمی ‌گردد. سپس در ادامه مسیر به شهر ساوه بروید واز باغ‌های زیبای انار ساوه دیدن کنید.

 

در مسیر دوم که مسیر طولانی‌تری هم هست از شهرهای بیشتری گذر خواهید کرد، در نتیجه جاذبه‌های گردشگری بیشتری پیش رویتان خواهد بود. ابتدا می‌توانید به شهر کاشان بروید و جاهای دیدنی کاشان دیدن کنید. از حکام فین و شهر زیرزمینی نوش آباد دیدن کنید. تماشای خانه تاریخی طباطبائی‌ها و بروجردی‌ها به کمی تامل بیشتر در این شهر می‌ارزد! در ادامه مسیر پس از زیارت حضرت معصومه سلام الله علیه و گذر از تهران و کرج به قزوین خواهید رسید که دیدنی‌هایش کم نیست. از بازار قزوین گرفته تا مسجد جامع قزوین، قلعه الموت و کاروانسرای سعد السلطنه از جمله زیبایی‌های این شهر هستند که ممکن است شما را مجاب کنند تا زمان بیشتری در قزوین بمانید. اگر تصمیم گرفتید تا برای دیدن قزوین و زیبایی‌هایش وقت بیشتری بگذاردی از دیدن کاخ چهل ستون قزوین و دروازه درب کوشک، کلیسای کانتور و عمارت باغ سپهدار نیز دیدن کنید.

 

اما در مسیر سوم که از ساوه و کنار شهر اراک گذرخواهید کرد. ساوه شهری با قدمت طولانی است که زیارتگاه‌های متعدد و جاهای دیدنی ساوه زیاد است. اما یکی از معروفترین آن‌ها باغ‌های انار هستند که در سراسر ایران شهرت دارند. در ادامه مسیر از کنار شهر اراک عبور خواهید کرد که تماشای تالاب میقان آن خالی از لطف نیست. گردشگران بسیاری در سفر به اراک از روستای هزاوه نیز بازدید می‌کنند. در سفر به اراک از خرید فتیر تازه که سوغات بسیار خوشمزه‌ای است غافل نشوید.

 

خوب است بدانید بازار سرپوشیده اراک قدمتی معادل دوره حکومت فتحعلی شاه قاجار دارد و به اوایل قرن سیزدهم بازمی‌گردد. تماشای بازار و چهارسو در کنار گذر‌های متعدد خالی از لطف نخواهد بود. در نهایت پس از گذر از شیرین سو و زرین رود در ادامه مسیر به زنجان خواهید رسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
عبدالهی ۱۴۰۲/۷/۲۵

سوغات زنجان فرش هم هست فکرمیکردم فقط چاقوی زنجان معروفه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۶

عبدالهی عزیز خوشحالیم که این مقاله به اطلاعات شما افزود ممنون از وقتی که گذاشتید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...