رَهی نو

فاصله تبریز تا جلفا

تعداد بازدید: ۳۴۸۵۵ ۹ مهر ۱۴۰۱

از آنجایی که این شهر در موقعیت استراتژیک و گمرکی قرار دارد یکی از شهرهای مهم آذربایجان شرقی است و در مرز میان آذربایجان و ارمنستان واقع شده است. از طرف دیگر در این شهر کلیساهای زیادی وجود دارد که می‌توان اینطور نتیجه گرفت که هم وطنان ساکن در این شهر از اقلیت‌های مذهبی هستند. در کنار بازار مرزی و گمرکی این شهر، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی جلفا نیز کم نیستند و پیشنهاد می‌کنیم حتما در زمان سفر به جلفا از این مراکز نیز دیدن کنید. در ادامه این مطلب شما را با زیبایی‌های مسیر به سمت جلفا و مراکز دیدنی این شهر بیشتر آشنا خواهیم کرد.

برای اقامت در تبریز: هتل لاله پارک تبریز 

بهترین مسیر تبریز تا جلفا

برای رسیدن به جلفا از شهر تبریز تنها یک راه وجود دارد که اگر با سرعت مطمئنه برانید نزدیک به یک ساعت و چهل و پنج دقیقه زمان لازم دارید تا به جلفا برسید.

فاصله تبریز تا جلفا چند کیلومتر است؟

فاصله تبریز تا جلفا طبق بررسی‌های انجام شده معادل 136 کیلومتر، 84/5 مایل گزارش شده است. وجود چندین جایگاه سوخت بنزین و چندین خدمات ایران خودرو سبب شده تا مسافران با خیالی آسوده پا در این جاده بگذارند.

 

فاصله تبریز تا جلفا

روش‌های سفر از تبریز تا جلفا

برای آنکه بتوانید خود را از تبریز به جلفا برسانید 3 راه مهم و اصلی پیش روی شماست که عبارتند از: خودروی شخصی، قطار تبریز جلفا، اتوبوس‌های پایانه مسافربری تبریز که به سمت هادیشهر روزانه در رفت و آمد هستند در صورتی که مسافران جلفا به حد نصاب برسند به این شهر نیز می‌روند. اما از آنجایی که این شهر فرودگاه ندارد امکان حمل و نقل هوایی از تبریز تا جلفا وجود ندارد.

مسافت تبریز تا جلفا با اتوبوس

حد فاصله بین تبریز تا جلفا اتوبوس مستقل و مستقیم به جلفا ندارد. اما اتوبوس‌هایی که از پایانه تبریز به سمت هادیشهر در رفت و آمد هستند، اگر تعداد مسافران جلفا قابل توجه باشد آن‌ها را سوار می‌کند تا پس از رساندن مسافران خود به هادیشهر، آن‌ها را به جلفا برسانند.

مسافت تبریز تا جلفا با خودروی شخصی

یکی از متداول‌ترین راه‌های رسیدن به جلفا خودروی شخصی است. بدین منظور زمانیکه تبریز را به سمت مرند ترک کردید، پس از گذراندن 70 کیلومتر، وارد بزرگراه مرند جلفا خواهید شد و مسیر خود را تا جلفا ادامه خواهید داد. مزیت سفر با خودروی شخصی تماشای جاذبه‌های گردشگری منطقه است که می‌توانید هر جا که دلتان خواست اتراق کنید.

مسافت تبریز تا جلفا با قطار

در این مسیر می‌توانید از قطار نیز استفاده کنید اما نکته حائز اهمیت مدت زمانی است که به جلفا خواهید رسید. اگر با خودروی شخصی یا با اتوبوس به سفر بروید خیلی زودتر از قطار به مقصد خواهید رسید. قطارهای این خط مسافت یک ساعت و نیم را در حدود 3 ساعت طی می‌کنند تا به مقصد برسند. بنابراین اگر شرایط ویژه‌ای ندارید پیشنهاد می‌کنیم این مسیر را با قطار نروید.

جاذبه‌های دیدنی مسیر تبریز جلفا

جاذبه‌های دیدنی و گردشگری تبریز در مسیر به جلفا بسیار زیاد است و به این بستگی دارد که به صورت تفریحی راهی این سفر شده‌اید یا به قصد انجام امور کاری. اگر به صورت تفریحی وارد این مسیر شده‌اید همراه ما باشید تا در ادامه به معرفی این جاذبه‌های دیدنی بپردازیم: بوستان ملت صوفیان، سیوان مرند، هتل کاروانسرای یام، سد انامق، پیست اسکی بین‌المللی یام و روستای زنوزق از جمله زیبایی‌های مسیر تبریز به جلفا است که تماشایشان خالی از لطف نیست.
زمانی هم که وارد جلفا شدید اماکن گردشگری بسیاری منتظر شماست. این شهر تنها مرکز خرید اجناس لوکس و ارزان خارجی نیست و جالب است بدانید گردشگرانی نیز وجود دارند که نه به قصد خرید بلکه برای تفریح و بازدید از این اماکن وارد جلفا می‌شوند.

جاذبه‌های دیدنی مسیر تبریز جلفا

جاده مرزی ارس جلفا

این جاده که یکی از جاده‌های زیبای کشور است در امتداد رودخانه ارس واقع شده است که از ارسباران تا جلفا به موازات رودخانه ارس ادامه دارد. از یک طرف کوه‌های سرسبز در کنار خانه‌های روستایی و از طرف دیگر رودخانه ارس، زیبایی مسیر را چندین برابر کرده است. از آنجایی که فاصله بین خانه‌های روستاهای ارمنستان با شما تنها یک رودخانه است به راحتی می‌توانید نظاره‌گر زندگی در کشور دیگر یعنی ارمنستان باشید.

جاده مرزی ارس جلفا

حمام جلفا

از دیگر اماکن گردشگری جلفا، حمامی است که قدمت تاریخی داشته و با سبک معماری زیبایی که دارد بسیار محبوب است. این حمام در حد فاصل بین تبریز تا جلفا، در یک کاروانسرا قرار گرفته و علاوه بر مردم محلی، مسافرانی که به این منطقه می‌آمدند از این حمام استفاده می‌کردند.

حمام جلفا

آبشار ماهاران

اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید و دوستدار طبیعت‌گردی، تماشای آبشار ماهاران را از دست ندهید. آبشار در کنار رودخانه ارس قرار دارد و ارتفاع آن در حدود 15 متر است. برای تماشای این آبشار در شهر جلفا به سمت جنوب شرقی لیوارجان برانید تا در کنار رودخانه ارس آن را بیابید.

آبشار ماهاران

کلیسای چوپان

از آنجایی که این منطقه زمانی محل سکونت ارامنه بوده، کلیساهایی نیز برای عبادت آن‌ها برپا کرده بودند. از جمله این کلیساها، کلیسای چوپان است. اینطور که از گفته‌ها حاکی است این کلیسا مکانی برای عبادت چوپانانی بوده که در این منطقه زندگی می‌کردند.

کلیسای چوپان

کردشت

این مجموعه بی‌نظیر یکی از زیباترین نمونه‌های معماری ایرانی است که با تاریخ بهم آمیخته شده و یکی از مراکز دیدنی منطقه را خلق کرده‌اند. این مجموعه شامل حمام‌های بزرگ و کوچک، مسجد غریب، دیوانخانه، یخچال، قلعه‌ای که به عباس میرزا منسوب است و یک پادگان نظامی است.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه می‌توان به کاروانسرای خواجه نظر که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده اشاره کرد که در 5 کیلومتری جلفا قرار دارد، در این بین روستای اشتبین که به ماسوله آذربایجان شرقی معروف است نیز از جمله زیبایی‌های این منطقه هستند. کلیسای سن استپانوس، آبشار آسیاب خرابه، پل ضیا الملک، امامزاده سید محمد نوجه مهر از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه هستند که در کنار رودخانه ارس و سد ارس جاذبه های گردشگری جلفا را تشکیل داده‌اند.

کردشت

کلام پایانی

رهی نو سفری لذت‌بخش را برای شما و خانواده‌تان آرزومند است. ما در تلاشیم تا با امکان رزرو آنلاین محل اقامتتان، بتوانیم در این مسیر همراهتان باشیم و اگر قصد سفر به شهر جلفا را دارید، می توانید هتل های جلفا را مانند هتل بین المللی امپریال ارس جلفا را از رهی نو با بهترین قیمت و تخفیف رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
linda ۱۴۰۲/۸/۱

تبریز تا جلفا که دیگه راهی نیست تبریزیا راحت میتونن برن جلفا شهر توریستی جذاب با طبیعت زیبا

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲

لیندای عزیز ممنون از شما بله درست میفرمایید امیدواریم شما هم به زودی بتوانید سفری جذاب پیش رو داشته باشید

میترا ۱۴۰۲/۲/۱۶

فکر میکنم حداقل یک هفته وقت لازم است برای اینکه فقط در مسیر تبریز جلفا از جاذبه هاش دیدن کنیم خود جلفا هم که بسیار زیباست ولی بنظرم انطور که باید در حفظ و نگهداری طبیعت ان کوشش نمیکنند مثل همیشه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۶

بله ما هم سعی میکنیم در حدی که ممکن است مسافران را به سمت این هدف که میبایست در حفظ و نگهداری طبیعت کوشا باشند سوق دهیم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...