رَهی نو

فاصله اصفهان تا بوشهر

تعداد بازدید: ۲۹۴۳۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بوشهر مرکز شهرستان بوشهر و یکی از شهرهای بندری ایران است. این شهر در واقع یک شبه جزیره است و فقط از سمت شرق با خشکی ارتباط دارد و وسط رشته کوه‌های زاگرس محصور شده ‎است. براساس یافته‌های باستان‌شناسی در سال ۱۹۱۳ میلادی که در مناطق گل پیل، امامزاده، و سبزآباد انجام شد، این نظریه مطرح شد که در دوره‌ی عیلامیان، این شبه ‌جزیره لیان نام داشته است. این شهر علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، دارای جاذبه‌های طبیعی متعددی است که آن را به مقصدی جذاب برای گردشگران طبیعی بدل کرده است. در این مقاله، به معرفی مسیرهای استان اصفهان به سمت مرکز استان بوشهر، فاصله اصفهان تا بوشهر و روش‌های سفر به آن و جاذبه‌های واقع در این مسیر می‌پردازیم.

 

فاصله اصفهان تا بوشهر از نظر مسافت و زمان

استان بوشهر، از سمت شمال با شهرستان گناوه، از سمت شرق با شهرستان دشتستان و از جنوب با شهرستان تنگستان همسایه است و بخش جنوبی و غربی این استان نیز به خلیج فارس محدود می‌شود. فاصله این شهر با استان اصفهان بر روی نقشه 423 کیلومتر و مسیری که برای رسیدن به آن باید طی کنید، 612 کیلومتر است. در ادامه، با فاصله این شهر تا استان اصفهان و ویژگی‌های این مسیر بیشتر آشنا می‌شویم.

 

فاصله اصفهان تا بوشهر

 

فاصله اصفهان تا بوشهر چند کیلومتر است

از استان اصفهان تا شهر بوشهر، دو مسیر در پیش رو دارید. مسیر اول به طول 612 کیلومتر، از بزرگراه شهرضا – سمیرم، بزرگراه شهید هادی رشیدی، بزرگراه سمیرم – یاسوج،  آزادراه بیجار – همدان، جاده کارون – برازجان و بزرگراه خلیج فارس می‌گذرد و به شهر بوشهر می‌رسد. مسافت زمانی این مسیر نیز حدود 8 ساعت و 26 دقیقه است.

 

مسیر دوم با طول 769 کیلومتر،  از آزادراه شیراز – اصفهان و بزرگراه شیراز – قائمیه می‌گذرد و پس از گذر از جاده بوشهر – کازرون - شیراز به شهر بوشهر می‌رسد؛ فاصله زمانی آن نیز حدود 9 ساعت و 33 دقیقه است. البته لازم به ذکر است که این فاصله بین استان اصفهان و شهر بوشهر، با توجه به این که با چه وسیله‌ای و از چه مسیری قصد سفر دارید، می‌تواند متفاوت باشد.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا بوشهر

برای رسیدن به مرکز استان بوشهر از استان اصفهان می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی و یا به وسیله اتومبیل شخصی خود سفر کنید که هر کدام آن‌ها مزایا و معایبی دارند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

 

مسافت اصفهان تا بوشهر با اتوبوس

دلایل زیادی وجود دارد که امروزه نیز اتوبوس‌ها محبوبیت خود را بین گردشگران و مسافران از دست نمی‌دهند. علاوه بر از ارزان‌تر بودن بلیط اتوبوس، بر خلاف سفر با خودرو شخصی، در سفر با اتوبوس در هزینه‌های بنزین، هزینه عوارض و دیگر هزینه‌های ممکن صرفه‌جویی می‌کنید. همینطور برای تهیه بلیط اتوبوس برخلاف بلیط هواپیما و قطار که مسافران باید زودتر برای رزرو آن اقدام کنند، برای هر زمانی که بخواهید می‌توانید به راحتی بلیط تهیه کنید. همه‌روزه اتوبوس‌هایی از پایانه کاوه و پایانه صفه شهر اصفهان به سمت شهر بوشهر حرکت می‌کنند. این فاصله تقریبا 611 کیلومتر است و حدود 8 ساعت طی می‌شود؛ که البته این عدد با توجه به توقف‌های اتوبوس در استراحتگاه‌های واقع در مسیر، می‌تواند بیشتر باشد.

 

مسافت اصفهان تا بوشهر با خودروی شخصی

افراد بسیاری هستند که با وجود تمامی وسایل نقلیه عمومی، سفر با اتومبیل شخصی خود را ترجیح می‌دهند. برای سفر در مسیرهای کوتاه بین شهرها اتومبیل شخصی انتخاب بسیار خوبی است، مسیر کوتاه است، باعث خستگی راننده نمی‌شود و هزینه چندانی ندارد. ولی در سفرهای طولانی سفر با خودرو شخصی می‌توان خسته‌کننده و گران تمام شود. از استان اصفهان به سمت شهرستان بوشهر، می‌توانید طبق برنامه‌ریزی خودتان از یکی از این سه مسیر استفاده کنید: مسیر اول از بزرگراه شهرضا – سمیرم به طول 612 کیلومتر و مسیر دوم از آزادراه شیراز – اصفهان به طول 769 کیلومتر.

 

 

مسافت اصفهان تا بوشهر با قطار

اگر شما هم از افرادی هستید که به سفر در مسیر ریلی علاقه‌مندید، باید مسیرهای ریلی به بوشهر را دنبال کنید. قطار از هواپیما ارزان‌تر است و همینطور امنیت بیشماری نسبت به سفر با اتوبوس و اتومبیل شخصی دارد اما باید بدانید که برای سفر به شهر بوشهر از استان اصفهان، قطاری که مستقیم به این شهر برود وجود ندارد، بنابراین شما می‌توانید از قطارهای مقصد شیراز یا بندرعباس استفاده کنید و ادامه مسیر خود را به سمت شهر بوشهر با تاکسی و یا اتوبوس بروید.

 

مسافت اصفهان تا بوشهر با هواپیما

هواپیما یکی از محبوب‌ترین وسایل در بین دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی است. سفر با هواپیما علاوه بر این که سریع و راحت است، خدمات‌رسانی بهتری نیز به نسبت دیگر وسایل نقلیه عمومی دارد. مسافت هوایی پرواز اصفهان به بوشهر 423 کیلومتر و مدت زمان این پرواز 1 ساعت و 25 دقیقه است. لازم به یادآوری است که ساعت پرواز با توجه به شرایط آب‌وهوا و مسیر پرواز می‌تواند متغیر باشد.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی بوشهر | جاذبه ها و تفریحات بوشهر با عکس و آدرس 


جاذبه‌های مسیر اصفهان بوشهر

شما نیز حتما شنیده‌اید که نیمی از لذت سفر، در مسیر آن است. در مسیر تقریبا طولانی بین استان اصفهان و شهر بوشهر، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، از شهرها و روستاهای متعددی هم عبور می‌کنید و در بین راه با جاذبه‌های گردشگری بسیاری نیز روبرو می‌شوید که خوب است مدتی را برای تماشای آن‌ها توقف کنید. روستای کهرویه با سد خاکی و آبشار چشمه سفید کهرویه، آبشار زیبای سمیرم و طبیعت بی‌نظیر اطراف آن در 4 کیلومتری شرق شهر سمیرم، چشمه فصلی یالانچی، نقش برجسته ساسانی، پل مُشیر، سد دالکی، دژ برازجان (کاروانسرای مشیر الملک) و کاخ کوروش در ورودی شهر برازجان از جاذبه‌های متعدد تاریخی و طبیعی واقع در مسیر بین استان اصفهان و شهر بوشهر هستند.

 

اگر قصد سفر و اقامت در بوشهر را دارید می توانید از ارزان ترین تا بهترین هتل های بوشهر را با تخفیف ویژه در رهی نو رزرو کنید.

شما در سفرتان از شهر اصفهان به شهر بوشهر، کدام مسیر را طی کردید و برای دیدن کدام جاذبه‌های این مسیر زمانی را اختصاص دادید؟ از تجربه‌ی خود برایمان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سمانه ریاحی ۱۴۰۲/۸/۸

بوشهر با بوشهریهای خونگرم و مهمان دوست دوست بوشهری دارم که فوق العاده مهربون

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۹

سمانه عزیز ممنون از ابراز احساسات و لطف شما به هموطنان بوشهری با شما موافق هستیم

مریم ۱۴۰۱/۱۱/۲۲

عالی

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...