رَهی نو

بهترین مکان‌های ایران برای سفر مجردی (تنهایی)

تعداد بازدید: ۳۹۶۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

دوست دارید تنهایی سفر کنید و از تمام شلوغی‌ها مدتی به دور باشید؟ یا تجربیات جدیدی به دست آورید؟ در بعضی مواقع حس‌و‌حال آدم، تنهایی و آرامشی را می‌خواهد که در جمع هیچ‌وقت به آن نمی‌رسد. سفر‌های مجردی یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند این آرامش و سکوت به‌دوراز اجتماع را برایمان فراهم کند. البته دستیابی به آرامش تنها دلیل سفر مجردی نیست، بلکه در بازدید از بعضی جاذبه‌ها مانند کوهستان، جنگل و مناطق صعب‌العبور، مسافرت تنهایی حالتی اجباری پیدا می‌کند.

 

شهر‌های شمالی کشور از سواحل، شالیزار‌ها و جنگل‌های مازندران گرفته تا مزارع سرسبز چای در لاهیجان همه گزینه‌های باب میل و پر‌طرفدار سفر‌های مجردی هستند. البته برای دوستداران کویر و کویر‌نوردی، مناطق مرکزی کشور انتخاب خوبی برای یک سفر تنهایی مهیج هستند. در این بین از شهر‌های جنوبی و جزایر زیبا و بزرگش هم نباید غافل شد و آنها را در برنامه سفر مجردی خود گنجاند. در این مقاله در مورد دلایل سفر مجردی، بهترین مکان‌ها برای سفر مجردی در فصول مختلف سال، سفر مجردی به سراسر ایران و رزرو هتل و اقامتگاه‌های خوب در سفر مجردی صحبت خواهیم کرد.

 

چرا مجردی و تنهایی سفر کنیم؟

فکر سفر کردن به‌صورت مجردی شاید تا خیلی سال‌های پیش در ذهن بسیاری از مردم هرگز وجود نداشت، یا اگر هم بود آن را امری سخت و غیر‌عادی می‌پنداشتند. اما در سال‌های اخیر با توجه به توصیه مکرر روانشناسان به بودن لحظاتی در خلوت خود و درک انسان از این توصیه، سفر‌های مجردی رواج بیشتری پیدا کرده‌اند. در این گونه سفر‌ها کار‌و‌بار و حس‌و‌حال، همه دست خودتان است؛ به دور از تصمیم‌های جمعی و خانوادگی، هر لحظه دوست داشتید چای دم و نوش جان می‌کنید. هر ساعتی از شبانه‌روز که گرسنه‌تان شد، هر چه هوس کردید میل می‌کنید. در هر نقطه گردشگری که دوست داشتید چادر علم کرده و استراحت می‌کنید. طبیعت‌گردی‌ها‌یتان، پیاده‌روی‌های طولانی و کوهنوردی‌های مهیج را به دور از بی‌حوصلگی کودکان تجربه می‌کنید. در این نحوه سفر می‌توانید هر کسی را دوست داشتید انتخاب کنید؛ مانند رفقای صمیمی و دوستان خانوادگی که از بودن در کنارشان خوشحال می‌شوید. خلاصه اینکه در این نوع سفر‌ها، اعتماد‌به‌نفس و خودشناسیتان افزایش می‌یابد و تجربه‌های جدید از نقاط گردشگری که تا‌به‌حال فکرش را هم نمی‌کردید به دست می‌آورید.

 

بهترین مکان‌ها برای سفر مجردی در بهار و تابستان

به فصول بهار و تابستان که نزدیک می‌شوید، خود‌به‌خود ذهنتان به‌سمت برنامه‌ریزی برای یک سفر مفرح می‌رود. آب‌و‌هوای معتدل شمال در این فصل با جاذبه‌های فراوان برای یک سفر مجردی شما را به‌سوی خود فرا می‌خواند. مناطق گردشگری شمال از جمله سواحل زیبا برای شنا، جاذبه‌های نمک‌آبرود، آبشار‌های کوهستانی، روستا‌های سرسبز و دریاچه‌های شفاف، همه و همه جان می‌دهد برای یک مجرد‌گردی جذاب و دوست‌داشتنی. البته در این میان و در این فصل، از استان‌های غربی کشور هم نباید ساده رد شد. استان‌هایی مانند چهار‌محال‌بختیاری، لرستان، یاسوج، کردستان، کرمانشاه و ... جاذبه‌ها و نقاط گردشگری فراوانی را در دل کوه‌های سر‌به‌فلک‌کشیده زاگرس برایتان مهیا کرده‌اند؛ از سرزمین آبشار‌های زیبای لرستان گرفته تا روستا‌های بکر و طبقه‌ای کردستان، همگی برای پذیرایی از گردشگران لحظه‌شماری می‌کنند.

 

بهترین مکان برای سفر مجردی

بهترین مکان‌ها برای سفر مجردی در پاییز و زمستان

درست است که فکر مسافرت در پاییز و زمستان کمتر ذهنتان را مشغول می‌کند، اما این فصل‌ها جان می‌دهند برای سفر مجردی. در این دو فصل با توجه به سرمای هوا همراه بردن کودکان خاطرتان را آزرده می‌کند، اما برعکس ، سفر مجردی در این فصل لذت‌بخش است. با وجود سرمای هوا در برخی نقاط کشور در این فصل، می‌توان در پاییز و زمستان یک کویر‌نوردی را در دل کویر‌های استان اصفهان از جمله کویر مرنجاب داشت.

 

این فصل برای زیارت به مشهد مقدس هم عالی است؛ چرا‌که در این فصول با جمعیت گردشگری کمتری مواجه می‌شوید و به‌راحتی از زیارت و سیاحت در این شهر لذت می‌برید. در فصل پاییز از جنگل‌های رنگارنگ شمال هم غافل نشوید؛ چون تنها با یک سفر مجردی می‌توانید به اعماق جنگل بروید و دغدغه نگهداری از فرزندان و خانواده را نداشته باشید.

 

لذت سفر به جزایر جنوب از جمله قشم، کیش، بندر‌عباس هم در فصول پاییز و زمستان با توجه به هوای خنک این شهر‌ها به اوج خود می‌رسد. در پاییز و زمستان از شهر‌های مرکزی کشور هم دیدن کنید و یزد باستانی را به‌صورت مجردی و با‌حوصله، با تمام وجودتان گردش کنید.

 

سفر مجردی به سراسر ایران

آب‌و‌هوای چهار فصل ایران باعث شده که همیشه جا‌های مختلفی در تمام فصول سال برای دیدن و سفر کردن داشته باشد. از بین این نقاط گردشگری مکان‌هایی وجود دارد که تنها به درد سفر مجردی می‌خورد. از جمله این اماکن می‌توان تنگه بستانک را نام برد که در استان فارس قرار گرفته است. راه دسترسی به این تنگه با پیاده‌روی و کوه‌نوردی میسر می‌شود.

 

جاذبه‌های گردشگری دیگر برای سفر مجردی، آبگرم لاویچ در شهرستان نور است که در طی این سفر از جاده‌های پر‌پیچ‌و‌خم و لغزنده عبور می‌کنید و به این مکان دنج می‌رسید. در سفر به شهر‌های غربی کشور از کوه‌نوردی در رشته‌کوه‌های زاگرس غافل نشوید؛ قله‌های زیبای سفید‌کوه و اشترانکوه پذیرای کوه‌نوردان حرفه‌ای هستند.


از دیگر نقاط کشور برای گردشگری می‌توان جنگل ابر مازیچال استان مازندران را نام برد، که دارای طبیعتی بکر و دست‌نخورده است. در سفر ایرانگردی مجردی خود از نقاط جنوبی و کویر مرکزی کشور هم دیدن کنید. روستای ابیانه زیبا و با‌اصالت را به تنهایی و در خلوتتان قدم بزنید و از آرامشش لذت ببرید.

 

سفر مجردی به جنوب ایران

سفر مجردی به جنوب ایران بسیار هیجان‌انگیز است. اگر مجردی سفر می‌کنید و پولتان برای هزینه‌های سفر زیاد است، حتما به کیش سفر کنید؛ چرا‌که یکی از مکان‌های دنج و آرام برای تنهایی و خلوت است. اگر هم فکر هزینه سفر هستید و می‌خواهید با هزینه کمتر راهی شوید، بندر‌عباس یا کمی آن‌طرف‌تر چابهار زیبا را انتخاب کنید. در هر صورت سفر کردن به جنوب حتی برای دیدن سواحلش، تماشای غروب دل‌انگیزش و لحظه‌ای خلوت با خود و دور بودن از دغدغه‌های همیشگی، شادی‌بخش است.
 

سفر مجردی به جنوب ایران


سفر مجردی به شمال ایران

مسافرت به شمال همیشه طرفداران زیادی دارد. حال اگر این سفر به‌صورت مجردی و دیدن نقاط بکر این خطه باشد، خاطره‌ای دو‌چندان در ذهنتان بر جای می‌گذارد. در سفر به شمال از جنگل‌گردی در جنگل‌های انبوه، قایق‌سواری در دریای آبی‌اش، گردش در روستا‌های سرسبزش مانند جواهر‌ده و کوه‌نوردی در کلار‌دشت با‌صفایش خوش و سرمست می‌شوید. در ضمن اقامت مجردی همراه دوستان را در ویلا‌های با منظره رو به دریا فراموش نکنید. خلاصه اینکه حسابی از سفر مجردی به شمال لذت ببرید؛ شاید فرصت رفتن به این مناطق آن‌ هم به‌صورت تنهایی کمتر برایتان پیش بیاید.

 

رزرو هتل و اقامتگاه خوب در سفر مجردی

قبل از شروع سفر‌های مجردیتان حتما اقامتگاه یا هتلی که می‌خواهید در آنجا اقامت کنید را انتخاب کنید؛ چرا‌که پیدا کرىن یک اقامتگاه خوب و ایده‌آل آن هم بعد از رسیدن به مقصد، کاری بس دشوار و خسته‌کننده است. در زمان انتخاب مکانی برای استراحت و اقامت می‌توانید، انواع اقامتگاه‌ها از جمله بوم‌گردی، ویلا، سوئیت، کلبه‌های جنگلی، آپارتمان، خانه‌های سنتی، مهمان‌پذیر و هتل را مد‌نظر داشته باشید. انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها بسته به سلیقه و هزینه‌ای که برای سفرتان در نظر گرفتید، است. در زیر به اختصار چند نمونه از هتل‌های موجود در برخی شهر‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.


زمانی که کیش را برای سفر مجردیتان انتخاب می‌کنید، می‌توانید برای اقامتی دلنشین هتل داریوش کیش، هتل مارینا کیش ، هتل پارمیس کیش ، هتل سیمرغ و خیلی از اقامتگاه‌های دیگر این جزیره را رزرو کنید. البته انتخاب هر کدام بسته به هزینه‌ای که می‌خواهید پرداخت کنید است؛ مثلا اگر دنبال هتل‌های ارزان قیمت می‌گردید هتل عالی‌قاپو، هتل فانوس و هتل قاصدک انتخاب‌های خوبی هستند. اما اگرهتل‌های با قیمت کمی بالاتر و امکانات بیشتر را می‌خواهید می‌توانید، هتل ارم، هتل تعطیلات، هتل مریم و هتل سان‌رایز را انتخاب کنید. در صورتی که از آن دسته مسافرانی هستید که لوکس بودن هتل برایتان اولویت است، هتل ترنج را برای اقامت رزرو کنید؛ چرا‌که این هتل با امکانات بالا و بنا شدن روی آب‌های خلیج‌فارس منظره‌ای شگفت‌انگیز دارد.


به مشهد که سفر می‌کنید رزرو هتل و اقامتگاه، زیاد کار دشواری نیست، چون این شهر مقدس از نظر داشتن هتل و اقامتگاه غنی است. در شهر امام رضا اگر دنبال هتل‌های پنج ستاره می‌گردید، هتل مدینة‌الرضا، هتل مجلل درویشی مشهد و هتل قصر طلایی مشهد گزینه‌های مناسبی هستند. اگر هم اقامتگاه‌های با قیمت مناسب‌تر مد‌نظرتان است، هتل آپارتمان پرهام، هتل خانه سبز، هتل شیراز مشهد و هتل ارس اتنخاب‌های معقولی هستند.


در سفر مجردی به یزد زیبا هم برای رزرو اقامتگاه، هتل‌های سنتی آن مانند، هتل داد یزد، هتل پارسیان صفائیه یزد و هتل مشیر‌الممالک را در برنامه خود داشته باشید. البته لازم به ذکر است که خانه‌های سنتی یزد هم مکان دنج و آرامی برای خلوت و تنهایی هستند.


جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین مکان‌ها برای سفر مجردی، دلایل سفر مجردی، سفر مجردی به سراسر ایران و انتخاب اقامتگاه آشنا کنیم. شما هم از تجربه‌ها‌‌یتان در سفر‌های مجردی برایمان بنویسید تا دیگران هم از آن بهره‌مند شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
میترا ۱۴۰۲/۸/۱۶

به به چه مقاله خوبی مرسی که به فکر مجردها بودید من خیلی استفاده کردم دمتون گرم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۷

میترای عزیز خیلی خوشحالیم که مورد استفاده تون قرار گرفت امیدواریم که بهترین سفرها رو داشته باشید و از خدمات رهی نو نیز بهره ببرید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...