رَهی نو

لیست وسایل ضروری برای سفر

تعداد بازدید: ۴۹۱۰ ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

ابزارهای ضروری که باید برای سفر به همراه داشته باشید:

اگر ماجراجو و  اهل سفرهای مکرر و البته اقتصادی باشید، مجبورید بر خود متکی بوده و همه چیزهایی را که ممکن است نیاز شود، همراه داشته باشید. البته باید تا حدامکان سبک و قابل مدیریت باشند. در اینجا طبق توصیه‌های جهانگردان حرفه‌ای، وسایل ضروری که به راحتی در یک کوله پشتی یا چمدان کوچک جا می‌شوند، در یک فهرست ارائه می‌شود. ممکن است تمام این وسایل برای شما ضروری نباشد اما با یک نگاه اجمالی می‌توانید بسته به نوع سفر و مقصدی که در پیش دارید از میان آنها، آنچه لازم است انتخاب کنید. 

 

 


بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی ایران؛ جاذبه های گردشگری و شهرهای تفریحی ایران



1.      چمدان مناسبی که چرخ داشته باشد و حمل و نقل آن ساده باشد. در انتخاب چمدان نگاه اقتصادی را کنار بگذارید و چمدانی انتخاب کنید که از کیفیت و کارایی آن مطمئن باشید. زیرا کوچکترین مشکل در این مورد می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد. توجه کنید  چمدان چیزی نیست که هر روز خریداری شود و یک چمدان تا سال‌های متمادی هم‌سفر شما خواهد بود.
2.       گوشی هوشمند می‌تواند به جای دسته‌ای از لوازم جانبی مسافرتی مورد استفاده قرار گیرد: نقشه، GPS، ابزار ترجمه، پخش کننده mp3، دوربین و... اطمینان حاصل کنید که یک نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی خود دارید. به هرحال همیشه این خطر وجود دارد که گوشی گم شود یا اطلاعات آن از بین برود. در استفاده از گوشی همراه به این نکته نیز توجه داشته باشید که شارژ گوشی را مدیریت کنید و تا جایی که ممکن است آن را برای موارد ضروری حفظ کنید. حتماً یک پاور بانک همراه خود داشته باشید به خصوص اگر از GPS و ابزار ترجمه آن استفاده می‌کنید.
3.      مدارک ضروری (1.پاسپورت، 2. کارت شناسایی، 3. بیمه ،4. مدارک مربوط به هتل و اقامت و 5. بلیط‌ها ) را به همراه داشته باشید. تاریخ انقضای مدارک خود را چک کنید و در حد امکان از آنها یک کپی تهیه کنید. اگر کپی ندارید، با گوشی خود از روی مدارک عکس بگیرید. در صورت گم شدن هر کدام از آنها ممکن است این عکس‌ها کمک کنند. در صورت گم شدن مدارک بدون درنگ پلیس را در جریان قرار دهید.
4.       اگر عازم صحرا یا جنگل هستید، حتماً آب آشامیدنی، چند کنسرو و یک سوت همراه داشته باشید.
5.       یک صابون بدون فسفات که با محیط زیست سازگار است برای شستن ظروف، لباس‌ها و بدن انتخاب کنید.
6.       یک فلاسک استیل که ضد زنگ و مقاوم است برای گرم یا سرد نگه داشتن آب همراه داشته باشید.
7.      کیت کوچک کمک‌های اولیه که شامل این موارد ضروری است را فراموش نکنید: چسب زخم، کرم آنتی بیوتیک، پماد ضد خارش، قرص‌های ضد اسهال، آنتی هیستامین، مسکن و ضد تهوع، یک بسته یخ یکبار مصرف، گاز استریل، باند کشی و EpiPen برای افرادی که آلرژی به نیش زنبور دارند.
8.      چراغ قوه، البته روی اکثر گوشی‌های موبایل چراغ قوه هست اما بد نیست جهت اطمینان یک چراغ قوه کوچک سفری همراه داشته باشید و شارژ گوشی خود را هدفمندتر استفاده کنید.
9.      یک جعبه ابزار کوچک و سبک که بتوانید به انبردست، پیچ گوشتی، کاتر و... دسترسی آسان داشته باشید.
10.    اسپری حشره‌کش و پماد برای زمانی که مورد گزش نیش حشرات قرار می‌گیرید به خصوص اگر کودک همراه شما باشد این پماد بسیار به کار خواهد آمد.
11.    کفش‌های مناسب برای پیاده‌روی و یک دمپایی راحتی را فراموش نکنید.
12.    اگر عازم خارج از کشور هستید این نکته را در نظر بگیرید که سوکت‌های برق منطقه به منطقه متفاوت است و بهتر است یک آداپتور مسافرتی داشته باشید که با تمام ولتاژها سازگار باشد.
13.    دوربین و مموری اضافه که خاطرات سفر شما را ثبت کند. برای حمل دوربین کیف مخصوص آن را استفاده کنید که هم ایمنی دوربین را تضمین می‌کند و هم حمل و نقل آن را ساده خواهد کرد.
14.    کیسه خواب، چشم بند و یک بالش و پتوی مسافرتی، در هرکجا که باشید می‌توانند به خواب راحت شما کمک کنند. اگر روی سلامتی خود حساس هستید ملافه هم جزو گزینه‌هایی است که بهتر است فراموش نکنید.
15.    حوله‌های کوچک مسافرتی که به سرعت خشک می‌شوند و فضای کمی اشغال می‌کنند.
16.    عینک آفتابی و کرم‌های ضد آفتاب و پس از آفتاب.
17.    یک بسته کوچک وسایل بهداشتی شامل شامپو و صابون و دیگر لوازم ضروری برای حمام کردن. 
18.    همراه داشتن برخی لوازم یک بار مصرف مانند قاشق، چنگال و چند بشقاب ممکن است در طول سفر مفید باشد.
19.    اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید حتماً دارو و نسخه مربوط به آن را همراه داشته باشید.
20.    مسواک، ژل ضدعفونی کننده دست و دستمال مرطوب در همه سفرها به کار خواهند آمد. جعبه دستمال کاغذی هم با اینکه در اکثر هتل‌ها هست اما بهتر است همراه خود داشته باشید.
21.    یک کیف کوچک برای مدارک مهم خود مانند پاسپورت، کارت شناسایی، کارت بانک و پول نقد خود همراه داشته باشید.
22.    همراه داشتن یک کوله پشتی می‌تواند کمک خوبی برای حمل وسایلی مانند دوربین و... در گشت‌های شهری باشد. کوله پشتی‌ها معمولاً جا دار هستند و حمل آنها ساده است . 
23.     اگر با خودرو سفر می‌کنید حتماً از تجهیزات ایمنی ماشین مطمئن شوید و لاستیک زاپاس و وسایل تعویض آن را چک کنید . 
24.    چند متر طناب می‌تواند کارآیی مختلفی در سفر داشته باشد. از آن می‌توان به جای بند رخت یا حتی برای اندازه گرفتن و... استفاده کرد. 
25.    اگر کودک همراه خود دارید، لوازم سرگرمی کودک را فراموش نکنید ممکن است در نگاه اول، جای شما را اشغال کنند اما در طول سفر حتما از اینکه سرگرمی او را در نظر گرفته‌اید از خود ممنون خواهید بود.

توجه داشته باشید که آدرس هتل یا محل اقامت خود را حتماً در جیب لباس‌های کودک قرار دهید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مرتضی ۱۴۰۲/۹/۱۵

طناب و خیلی خوب گفتید راست میگید بزارم تو ماشینم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۸

مرتضی عزیز خوشحالیم مقاله براتون مفید واقع شد و استفاده بردید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...