رَهی نو

فاصله همدان تا اصفهان

تعداد بازدید: ۲۲۹۴۰ ۶ شهریور ۱۴۰۰

همدان نامی آشنا برای ایرانیان است و این شهر با رشته‌ کوه الوند، همگتانه، بوعلی سینا و باباطاهر پیوندی عجین دارد. اما مردم این دیار نیز هوس سفر می‌کنند و دوست دارند فراغتشان را با زیستن در اقلیمی دیگر پربار نمایند. برای این امر، چه مقصدی بهتر از اصفهان؟ شهری که در تاریخ ایران نقش مهمی داشته و دیر زمانی نیز پایتخت این کشور بوده است.

شاید در اول به نظر بیاید خروج از اقلیمی کوهستانی و رفتن به سمت کویر بسیار زمان‌بر و طاقت‌ فرسا است، اما ممکن است تعجب کنید که این مسیر دل‌انگیز چندان هم طولانی نیست. در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به بررسی فاصله همدان تا اصفهان و جاذبه‌های این مسیر پرداخته‌ایم.

بهترین مسیر همدان تا اصفهان

انتخاب مسیر یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است و هر انتخابی، تجربه‌ای متفاوت برای شما رقم خواهد زد. خوشبختانه طی فاصله همدان تا اصفهان از سه راه ممکن است و بسته به حال و هوایتان، می‌توانید هرکدام را انتخاب کنید. مسیر اول که از طریق آزادراه ساوه - همدان شما را به اصفهان می‌رساند و ۵۰۴ کیلومتر طول دارد، طی‌کردنش ۵ ساعت و ۵۵ دقیقه طول می‌کشد و کوتاه‌ترین مسیر رفتن به اصفهان به حساب می‌آید.

مسیر دوم شما را از طریق بزرگراه همدان - ملایر به شاهین‌شهر متصل می‌کند و پس از طی زمان ۶ ساعت و ۳ دقیقه و ۴۴۲ کیلومتر رانندگی به مقصد می‌رسید. علاوه بر دو مسیر قبلی، شما می‌توانید پس از ورود به بزرگراه همدان - ملایر به سمت آب هندو نپیچید و از آنجا تا ملایر مسیر خود را ادامه داده، به نجف‌آباد برسید و از آن طریق وارد اصفهان شوید. این مسیر نیز ۵۰۸ کیلومتر است و طی‌کردن آن، به ۶ ساعت و ۲۸ دقیقه زمان نیاز دارد.

 

فاصله همدان تا اصفهان از نظر مسافت و زمان

 

فاصله همدان تا اصفهان چند کیلومتر است

اگر مسیر اول را انتخاب نمایید، باید از سمت شمال شهر همدان وارد آزادراه ساوه - همدان شوید و پس از رسیدن به ساوه، مسیر شما از آزادراه ساوه - سلفچگان می‌گذرد. اگر همین مسیر را ادامه دهید و از دلیجان عبور کنید، از طریق آزادراه معلم شاهین‌شهر، وارد اصفهان خواهید شد. این مسیر همان‌طور که گفته شد ۵۰۴ کیلومتر طول دارد و طی‌کردن آن، ۵ ساعت و ۵۷ دقیقه از شما زمان می‌گیرد.

استان مرکزی، می‌تواند پلی برای مسافران بین استان‌های همدان و اصفهان باشد. وارد بزرگراه همدان - ملایر که شدید، پس از طی حدود ۲۵ کیلومتر و رسیدن به دوربرگردان، می‌توانید مسیرتان را به سمت سیاه کمر تغییر دهید. ادامه این مسیر به شهرهایی چون اراک و خمین می‌رسد و پس از آن‌ها، شاهین‌شهر قرار دارد که کلید ورود شما به اصفهان است. این مسیر ۴۴۲ کیلومتر طول دارد و طی‌کردن آن، ۶ ساعت و ۴ دقیقه از شما زمان می‌گیرد.

مسیر سوم همدان - اصفهان از طریق بزرگراه همدان ملایر است و به‌ رغم طول ۵۰۸ کیلومتری (که از سایر مسیرها کوتاه‌تر است) زمان‌گیرترین مسیر رسیدن به اصفهان است و در حدود ۶ ساعت ۲۹ دقیقه طول می‌کشد. در این مسیر شما از شهرهایی چون ملایر، الیگودرز، داران، نجف‌آباد و خمینی‌شهر عبور می‌کنید.

فاصله همدان تا اصفهان چند کیلومتر است

روش‌های سفر از همدان تا اصفهان

برای طی فاصله همدان تا اصفهان روش‌های مختلفی وجود دارد و بسته به شرایط مختلف و احوالتان، ممکن است گزینه‌‌ی مختلفی را انتخاب کنید. اگر شما نیز قصد کسب اطلاع بیشتر در این زمینه را دارید، با ادامه این متن همراه باشید.

مسافت همدان تا اصفهان با اتوبوس

همدان دارای یکی از مهم‌ترین پایانه‌های مسافربری غرب کشور است و در این ترمینال ۲۴٬۰۰۰ مترمربعی، هر روزه به سراسر نقاط کشور اتوبوس حرکت می‌کند. شما می‌توانید از تعاونی مورد نظرتان بلیت اتوبوس خریداری کرده و با آسودگی به مقصد خود برسید.

اگرچه سفر با اتوبوس برای کسانی که علاقه‌ای به رانندگی ندارند یا به دنبال سفری ایمن هستند گزینه مناسبی است، اما باید توجه کرد به دلیل محدودیت‌هایی که رانندگان اتوبوس در میزان سرعت رانندگی دارند و توقف‌های متعدد رانندگان در مسیر، به میزان زمان مسافرت شما افزوده خواهد شد.

مسافت همدان تا اصفهان با خودروی شخصی

یکی از مزایای استفاده از خودرو شخصی برای طی این مسافت، آزادی عمل نسبت به همه روش‌های دیگر است. می‌توانید خودتان مسیرتان را مشخص کنید، هر جا که نیاز داشتید توقف نماید و همچنین با بازدید از جاذبه‌های مسیر سفری دل‌انگیزتر را تجربه کنید.

مسافت همدان تا اصفهان با خودروی شخصی

مسافت همدان تا اصفهان با هواپیما

اگرچه در روزگار کنونی ما هواپیما سریع‌ترین وسیله ترابری است، اما متأسفانه بین همدان و اصفهان هیچ خط هوایی وجود ندارد.

مسافت همدان تا اصفهان با قطار

به‌ رغم این‌که ایستگاه راه‌آهن اصفهان از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های ریلی کشور است و نیز در سال ۱۳۹۶ در همدان هم ایستگاه راه‌آهن به بهره‌برداری رسیده، امکان مسافرت از همدان به اصفهان با قطار وجود ندارد.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر همدان اصفهان

اگر از سمت ساوه به طرف اصفهان بیایید اولین مسیری که می‌توانید توقف کنید، شهر ساوه است. این شهر یکی از شهرهای با قدمت ایران است که در آن آثار تاریخی زیبایی وجود دارد. با ورود به ساوه فرصت دیدار از بازار ساوه، مسجد جامع، گنبد چهارسوق، قلعه دختر (قیزقلعه) و ... را خواهید داشت.

تنها راه رسیدن به اصفهان کویر نیست و اگر به کوهستان علاقه دارید، می‌توانید از سمت ملایر به اصفهان برسید. در این شهر هنوز نیز بقایایی از کلیسای سرکیس مقدس وجود دارد و علاوه‌ بر آن وجود یخچال میر فتاح به اهمیت گردشگری این شهر افزوده است.

جاذبه_های مسیر همدان اصفهان

یکی دیگر از شهرهای مسیر شما، دلیجان است و وجود دریاچه و پارک جنگلی، به علاقه‌مندان آب می‌تواند خبر خوبی باشد. همچنین اگر از سمت استان مرکزی قصد عزیمت به اصفهان دارید، گلپایگان می‌تواند توقفگاه مناسبی برای شما باشد. در این ناحیه مسجد جامع سلجوقی قرار دارد که قدمت آن به دروان سلجوقی برمی‌گردد.

همچنین می‌توانید به بازار چارسوق که با نام بازار سنتی گلپایگان نیز شناخته می‌شود، نیز قدم بگذارید. در این بازار مسگران، کوزه‌گران، فرش‌ فروشان و تعدادی از اصناف دیگر مشغول به فعالیت هستند و تجربه خرید صنایع‌دستی می‌تواند یادگاری شما از این سفر باشد. در نهایت از هر مسیری که بروید، به اصفهان می‌رسید و این تازه شروع یک ماجراجویی است.

مسیر برگشت از اصفهان به همدان 

مسیر اول؛ بزرگراه آزادگان، آزادراه ساوه سلفچگان. این مسیر 511  کیلومتر است که در مدت ۵ ساعت و 20  دقیقه طی خواهید کرد.
مسیر دوم؛ آزادراره معلم، جاده آشتیان. این مسیر 464 کیلومتر است که در مدت 5 ساعت و 45 دقیقه طی خواهید کرد.
مسیر سوم؛ بزرگراه دانشگاه صنعتی اصفهان، بزرگراه تیران_داران، بزرگراه همدان_ملایر. این مسیر 510  کیلومتر است که در مدت 6 ساعت و 17 دقیقه طی خواهید کرد. 

مسیر برگشت از اصفهان به همدان

جمع بندی

در حین سفر به اصفهان شما می‌توانید علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر در بهترین هتل‌های اصفهان مانند هتل پارسیان کوثر اصفهان اقامتی عالی را تجربه کنید.  برای رزرو هتل می‌توانید به سایت رهی نو مراجعه کنید و از خدمات عالی آن بهره‌مند شوید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
شهلا ۱۴۰۲/۸/۲۹

از اینکه مسیرهارو کامل توضیح دادید ممنون استفاده کردم من همدانی ام و قصد سفر به اصفهان رو دارم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۳۰

شهلای عزیز ممنون از شما که مقاله رو مطالعه نمودید و امیدواریم که در اسرع وقت فرصت سفر به اصفهان رو داشته باشید

سپیده ۱۴۰۱/۳/۳۱

هیچ جا نوشته نشده بود قطار اصفهان، همدان وجود ندارد، تا اینکه در وبسایت شما دیدم. ممنون از مطلب مفیدتون.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...