رَهی نو

فاصله اصفهان تا یزد

تعداد بازدید: ۹۰۰۵۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

اگر بخواهید از دیار خوش آب‌ و هوای اصفهان، بعد از تماشای منار جنبان و میدان نقش‌ جهان گذشته و مسیر یزد را پیش بگیرید تا سری به بزرگترین شهر خشتی خاورمیانه یعنی شهر یزد بزنید، مسیرهای متفاوتی در پیش دارید. با سایت رزرو آنلاین هتل  رهی نو همراه باشید، چمدان‌هایتان را آماده کنید و توشه سفرتان را بردارید.

مسیر جذابی پیش رو خواهیم داشت. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که قدیمی‌ترین نخل ایران در شهر یزد قرار دارد. همچنین این شهر تنها شهری است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو آمده است. به‌ علاوه، با ورودتان به این شهر، به طرز جالبی شاهد تردد دوچرخه‌های زیادی در کوچه و پس‌کوچه‌های یزد می‌شوید که باعث شده این شهر لقب شهر دوچرخه‌ها را به خود بگیرد. در نهایت، این شهر زیبا به‌ خاطر متخصصین پزشکی که دارد، قطب پزشکی ایران شناخته شده است.

بهترین مسیر اصفهان تا یزد

برای رسیدن از اصفهان به یزد مسیرهای زیادی پیش رویتان است. اما بهترین مسیری که می‌تواند شما را به مقصد برساند مسیر ۳۱۰ کیلومتری است که حدود 3 ساعت و 40 دقیقه در راه هستید. به این ترتیب از مسیر جاده‌ای فرودگاه بهشتی حرکت کرده و به جاده نایین می‌رسید. از آنجا وارد جاده میبد شوید و تا انتهای جاده برانید تا به بزرگراه میبد یزد برسید.

فاصله اصفهان تا یزد

 

فاصله اصفهان تا یزد چند کیلومتر است؟

مسیر اولی که در پیش دارید، همان مسیر جاده نایین است. این مسیر از شهرهای اصفهان، کوهپایه، نایین، عقدا، میبد، اشکذر گذشته و در نهایت به یزد می‌رسد. در این مسیر حدود ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه در راه هستید. مسیر دومی که دورتر است، حدود ۵ ساعت شما را در جاده نگه می‌دارد و حدود ۴۳۷ کیلومتر است. این مسیر از شهرهای اصفهان، شهرضا، ایزدخواست، آباده، ابرکوه، تفت و در نهایت یزد می‌گذرد. در صورتی که بخواهید از کرمان بگذرید، این مسیر را می‌توانید در پیش بگیرید.

روش‌های سفر از اصفهان تا یزد

مسیر اصفهان تا یزد مانند جاده‌ای است که از شهر با صفا و جاده‌های سرسبز و خوش آب‌ و هوای اصفهان گذشته و به جاده‌های کویری یزد می‌رسد. برای طی این مسافت شما روش‌هایی مختلفی را می‌توانید انتخاب کنید.

مسافت اصفهان تا یزد با اتوبوس

در صورتی که بخواهید با اتوبوس به مشهد سفر کنید، دیگر خودتان را برای رانندگی خسته نخواهید کرد و تنها از پشت شیشه‌های اتوبوس می‌توانید از مسیر لذت ببرید. البته اتوبوس در رستوران‌هایی که میان راه قرار دارد، نگه می‌دارد اما اینکه آن رستوران باب میل شما باشد یا نه، محدودیتی است که سفر با اتوبوس به همراه دارد. البته مسافت طولانی در پیش نخواهید داشت و نهایتاً ۴ ساعته به مقصد می‌رسید. برای تهیه بلیط یزد نیز بایستی به پایانه صفه اصفهان بروید.

مسافت اصفهان تا یزد با خودروی شخصی

با خودروی شخصی می‌توانید از مسیرهای مختلفی بروید که هر کدام ۳، ۴ و ۵ ساعت زمان می‌برد. اگر بخواهید کمی گردشگری و سفرگردی را چاشنی رسیدن به یزد کنید می‌توانید مسافت‌های طولانی‌تری را که از سمت کرمان می‌گذرد، انتخاب کنید. با این حال سرراست‌ترین مسیری که می‌توانید با خودروی شخصی انتخاب کنید، مسیر اول است که راه جاده نایین را پیش بگیرید و به یزد برسید.

مسافت اصفهان تا یزد با قطار

با قطار هم حرکتتان از مسیر سبز و پررونق اصفهان گذشته و به جاده‌های کویری یزد می‌رسید. به‌ خصوص اگر اهل کویر نوردی باشید، تماشای جاده‌ها از پشت پنجره قطار، لذت مضاعفی به سفرتان می‌بخشد. در روش سفر به یزد با قطار نهایتاً حدود ۵ ساعت در راه هستید.

شهرها و جاذبه‌های مسیر اصفهان یزد

برای رسیدن به یزد همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، راه‌های زیادی در پیش دارید. با این وجود، بهترین و جذاب‌ترین مسیری که می‌توانید پیش بگیرید، همان مسیر اول است که از جاده نایین می‌گذرد. در این مسیر می‌توانید با تماشای جاذبه‌های این فاصله، سفرتان را تا یزد جذاب‌تر کنید. مثلاً اگر به‌ جای تخته گاز راندن تا مقصد، در نایین توقفی کوتاه داشته و از نارین قلعه نایین دیدن کنید، صفای مسیر برایتان بیشتر می‌شود.

شهر نایین سرتاسر پر از جاذبه دیدنی است که می‌تواند حسابی برایتان خاطره‌ساز شود. مسجد جامع نایین در این شهر از جاذبه‌های دیدنی است که هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. همچنین بازدید از خانه تاریخی پیرنیا را از دست ندهید؛ این بنای تاریخی با قدمت 400 ساله‌ای که دارد، یکی از بناهای دیدنی نایین است که از دوران صفویه به‌جامانده است. این بنای تاریخی از قسمت‌های مختلفی همچون عمارت اندرونی، بیرونی، اتاق شاه‌نشین، دالان، هشتی، باغ و بسیاری از بخش‌های دیدنی دیگر تشکیل شده که تاریخ را در مقابل چشمانتان می‌آورد.

جاذبه‌های مسیر اصفهان یزد

بازار تاریخی این شهر نیز مکان دیدنی دیگری است که متعلق به دوره ایلخانان است. سقف گنبدی با نورگیرهای دایره‌ای و مغازه‌هایی با لنگه‌های چوبی، نمونه دیدنی‌هایی است که تنها در شهرهای قدیمی ایران می‌توانید مشاهده کنید. مسیر اردکان را پیش گرفته و سری به موزه مردم‌شناسی بزنید.

موزه‌ای پر از جاذبه‌های دیدنی که برایتان جالب و دیدنی خواهد بود. زیارتگاه‌های مخصوص زرتشتیان، از جمله مکان‌های دیدنی دیگری است که در اردکان می‌بینید. به میبد که رسیدید، بنای تاریخی و دیدنی کاروانسرای عباسی انتظارتان را می‌کشد. در نهایت بعد از طی حدود 56 کیلومتر از میبد، به شهر دیدنی و مهمان‌نواز یزد خواهید رسید.

با هم از زاینده رود گذشتیم و از خیابان چهار باغ اصفهان رد شدیم. محله‌های جی و کنگاز را پشت سر گذاشتیم تا به دل کویر بی‌نظیر یزد رسیدیم. شما چه روشی را برای سفر به یزد انتخاب می‌کنید؟ چه جاذبه‌های دیگری را می‌شناسید که ما آن‌ها را در اینجا نام نبردیم؟ برایمان حتماً بنویسید.


اقامت در هتل داد یزد، هتل پارسیان صفائیه یزد و هتل باغ مشیرالممالک یزد را از دست ندهید


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...