رَهی نو

فاصله تهران تا یزد

تعداد بازدید: ۲۶۸۹۰۷ ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

اگر ساکن تهران هستید و وسط استشمام آب‌وهوای کوهستانی، هوس آب‌وهوای کویری به دلتان افتاد، این یعنی شهر یزد، شهر بادگیرها و قنات‌ها شما را به خود می‌خواند! پس وقت را تلف نکنید، به دل کویر بزنید و شکوه یک شهر تاریخی را از نزدیک ببینید. شهری زنده در پهنه وسیع و سرسخت کویر؛ یزد پس از ونیز ایتالیا به‌عنوان «دومین شهر تاریخی زنده دنیا» شناخته می‌شود.

بهترین-قیمت-هتل های-تهران

فاصله زمانی و مسافتی تهران تا یزد

ما در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو  قصد داریم راه‌های رسیدن به یزد را به شما معرفی کنیم. البته نمی‌شود گفت به تعداد آدم‌ها اما راه‌های زیادی هستند که شما را به این شهر می‌رسانند. پس به شهرِ محصور میان رشته‌کوه‌های شیرکوه و خرانق سر بزنید و بوی خشت خام را از پیچ‌وخم کوچه‌های باریک تا عظمت معماری‌های باشکوهش نفس بکشید.

یزد روی نقشه با فاصله ها

سفر به یزد با ماشین شخصی

اگر تصمیمتان این است که با ماشین شخصی به یزد سفر کنید، دو مسیر پیش رویتان قرار دارد.

فاصله زمانی و مسافتی تهران تا یزد

 

مسیر اول کوتاه‌ترین راه به یزد و به طول 621 کیلومتر است و می‌توانید آن را در مدت‌زمان 6 ساعت ونیم تا 7 ساعت طی کنید. با انتخاب مسیر اول، از جاده‌ی یزد-تهران که یکی از جاده‌های معروف و قدیمی است گذر خواهید کرد. مسیری که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و از شهرهای قم، کاشان، اردستان، اردکان و میبد می‌گذرد.

مسیر دوم 811 کیلومتر است و با انتخاب آن زمان سفرتان 9 ساعت ونیم خواهد بود. در طی هردو مسیر شما از استان‌های قم و اصفهان می‌گذرید تا به یزد برسید.

اگر قصد دارید در مسیر خوش بگذرانید باید سحرخیز باشید و از 7 صبح به جاده بزنید و سر راهتان از شهر قم سوهان فرد اعلا و با رسیدن به کاشان گلاب درجه‌یک تهیه کنید.اطلاعاتی مفید و مختصر در مورد سوغاتی شهرهای مختلف ایران .سپس تا نزدیکی‌های ظهر حتما به شهر نایین می‌رسید و می‌توانید ناهار دل‌چسبی را در رستوران صحرا صرف کنید و چای بعدازظهر را در کاروانسرای شاه‌عباسی میبد بنوشید. کمی بعد هم که به یزد رسیدید به سه‌راه شحنه و فروشگاه معروف شیر حسین بروید و طعم فالوده یزدی، تخم‌شربتی و ماقوت را بچشید.

مسیر دوم که یک راه کاملا کویری و نسبتا نامتعارف است به اسم «جاده جندق» شناخته می‌شود. مسیری که از شهرهای گرمسار، سمنان و جندق می‌گذرد. جاده جندق بااینکه یک مسیر کاملا کویری است و امکانات بین‌راهی کمی دارد اما مسیری بسیار خلوت و آرام است. راهی که هرچند طولانی‌تر است اما می‌توانید بی‌دغدغه در آن برانید.

سفر از تهران به یزد با قطار

اگر برای رفتن به یزد، سفر با قطار را انتخاب کنید، 8 ساعت در راه خواهید بود و در بهترین حالت و با برخی قطارها می‌توانید در مدت‌زمان 6 ساعت به یزد برسید. انتخاب نوع  قطار هم بستگی به میزان بودجه‌ای دارد که برای سفر درنظر گرفته‌اید.

درصورتی‌که قصد ندارید هزینه زیادی برای خرید بلیط پرداخت کنید، می‌توانید با قطارهای اتوبوسی سفر کنید اما اگر امکانات رفاهی قطار برایتان مهم است و از نظر هزینه مشکلی ندارید مطمئنا قطارهای لوکس و درجه یک انتخاب مناسب‌تری خواهند بود. ایستگاه‌های محمدیه، کاشان، بادرود و اردکان، ایستگاه‌های بین راه قطارهای تهران-یزد هستند.

 

سفر از تهران به یزد با قطار

از تهران تا یزد را پرواز کنید

بهترین و سریع‌ترین راهی که شما را به یزد می‌رساند سفر با هواپیما است. به‌این‌ترتیب می‌توانید در مدت زمان حدود یک ساعت، از تهران مستقیما به یزد پرواز کنید و در فرودگاه شهید صدوقی فرود بیایید. این فرودگاه تا مرکز شهر یزد، 10 کیلومتر فاصله دارد و شما می‌توانید به‌راحتی خود را به یزد و دیدنی‌هایش برسانید.

به‌هرحال هر راهی را که انتخاب کنید مقصد پیش رو شگفتی‌های بسیاری را برایتان کنار گذاشته است. حتما می‌دانید که استان کویری یزد آب‌وهوایی گرم و خشک دارد پس بهتر است برای سفر به شهر شیرینی‌ها، فصل‌های خنک و سرد سال را انتخاب کنید. بسیاری هم هوای بهاری این شهر خشتی را ترجیح می‌دهند.

بهترین مسیر تهران تا یزد

راه اول از تهران-قم-نائین می‌گذرد و با 621 کیلومتر، کوتاه‌ترین فاصله تهران تا یزد با سواری است که 6 ساعت و 30 دقیقه الی 7 ساعت به طول می‌انجامد و بی‌شک بهترین مسیر برای رفتن به یزد محسوب می‌شود.

شهر های بین مسیر تهران تا یزد

 قم، کاشان، نطنز،  نایین و اردکان  شهرهایی هستند که در این مسیر از آنها عبور می‌شود و  هر کدام از این شهر ها مکان‌های دیدنی خاص خود را دارد که در ادامه به توضیح آنها میپردازیم.

قم

قم هفتمین کلان شهر و  شهر بزرگ ایران است. قم مرکز استان قم است. در 140 کیلومتری جنوب تهران واقع شده است.  قم توسط شیعه شهری اسلامی و مقدس قلمداد شده است زیرا محل حرم فاطمه معصومه (س)، خواهر امام علی بن موسی رضا (ع) است. این شهر بزرگترین مرکز بورس تحصیلی شیعه در جهان است و یک مکان قابل توجه برای زیارت است که هر ساله حدود بیست میلیون زائر از این شهر بازدید و در هتل های قم اقامت می کنند. 

قم

کاشان

کاشان یکی از شهرهای استان اصفهان است و پس از شهر اصفهان، جایگاه بزرگترین شهرستان این استان را به خود اختصاص داده است. زیبایی مثال‌زدنی و حس طراوت وصف‌نشدنی این شهر از جمله مواردی است که گردشگران را به خود جذب می‌کند. همچنین شهر کاشان به‌دلیل قدمت زیادی که دارد، بناهای تاریخی و فرهنگی زیادی در آن یافت می‌شود.

خانه‌ طباطبایی‌ها، خانه تاریخی احسان، خانه آل یاسین و خانه‌ تاریخی بهی از جمله خانه‌های قدیمی و دوست‌داشتنی کاشان هستند.  همچنین مسجد و مدرسه‌ آقا بزرگ، حمام سلطان امیراحمد،‌ بقعه‌ خواجه تاج‌الدین و مسجد جامع کاشان را فراموش نکنید.

کاشان

نطنز

شهرستان نطنز نیز که به‌عنوان یک باغ-‌شهر شناخته می‌شود، یکی از این شهرستان‌ها است.  علاوه‌بر جغرافیا و طبیعت دل‌پذیر، فرهنگ غنی منطقه به آن اهمیت بیشتری بخشیده و همچنین وجود تأسیسات هسته‌ای در این شهر، نام آن را بیشتر سر زبان‌ها انداخته است.

نطنز

نایین

این شهر پر از جاذبه های تاریخی زیبا است و قدمتی چندهزار ساله دارد و برای افرادی که به مکان‌های تاریخی علاقه‌مند هستند بسیار مکان مناسبی است. شما می‌توانید در حین سفر به  یزد از این شهر زیبا دیدن کنید و تجربه خوبی را کسب کنید. 

نایین

 

اردکان

 اردکان یزد که به عنوان دومین شهر پرجمعیت  استان یزد شناخته  می شود، نمونه ی کوچکتری از تمام زیبایی‌های شهرهای خشتی جهان محسوب می‌شود که جاذبه‌های آن تنها به بناهای تاریخی محدود نخواهد بود.   اردکان  یکی از شهرهای کویر مرکزی ایران می باشد که بافت و نوع معماری به کار رفته در آن شباهت بسیار زیادی با یزد داشته و از جمله شهرهای توریستی پرطرفدار ایران در بین گردشگران خارجی به شمار می رود.

اردکان

جمع بندی

شما می‌توانید برای اقامت در یزد به بهترین هتل‌های یزد مانند  هتل داد یزد  بروید و اقامت عالی در آنجا داشته باشید. 


 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
bahar ۱۴۰۲/۹/۱۱

یزد دوست داشتنی امیدوارم همه ایرانیان عزیز به این شهر تاریخی زیبا سفر کنن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۲

بهار عزیز ممنون از ابراز احساس زیباتون و ثبت آن در سایت رهی نو همیشه شاد و سلامت باشید

مهدی ۱۴۰۲/۲/۳۰

سلام. راوی طرفدار میبدبوده و بعداز نایین اولین شهر بزرگ استان یزد اردکان هست که اسمی از اون تو مسیر برده نشده است. متاسفم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۳۱

مهدی عزیز تمام شهرها در این مسیر ذکر نشده بود اما چون شما به اردکان علاقمند هستید این شهر هم اضافه کردیم موفق باشید

مهدی ۱۳۹۸/۱۲/۲۶

عالی بود راهنماییتون بسی بهره بردم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۳۱

مهدی عزیز از ابراز نظرتون خوشحالیم و براتون آرزوی موفقیت روزافزون داریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...