رَهی نو

فاصله تهران تا رشت

تعداد بازدید: ۳۱۳۰۴۰ ۶ فروردین ۱۳۹۸

یک اصطلاح قدیمی وجود دارد که می‌گوید انسان همیشه به دنبال چیزهایی است که ندارد. شاید طبق همین باور قدیمی، شمال کشور اولین انتخاب تهرانی‌ها و دیگر گردشگران ایرانی برای سفر است. طبیعت سرسبز و زیبا، هوای پاک و بدون آلودگی، وجود بافت قدیمی و روستایی مواردی هستند که جذابیت خاصی دارند. در بین شهرهای شمال، رشت به دلیل تعدد مکان‌های دیدنی، تاریخی و بازارهای سنتی یکی از مقاصد اصلی مسافران است. ما در  این مقاله  کامل در مورد این موضوع،  راه‌های دسترسی و مدت زمان سفر توضیح دادیم پس تا انتهای این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با ما همراه باشید.

فاصله تهران تا رشت

فاصله زمانی و مسافتی تهران تا رشت

اگر شما هم رشت را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کرده‌اید، خوشحال باشید که مسیری به فاصله 327 کیلومتری تهران تا رشت که بسیار زیبا و خوش آب و هواست در انتظارتان است. با در نظر گرفتن وقت و امکانات، یکی از روش‌های زیر را برای رسیدن به رشت انتخاب کنید.

فاصله تهران تا رشت چند کیلومتر است

 

بهترین راه رفتن از تهران به رشت

 برای رفتن از تهران به رشت در یک روزعادی و بدون ترافیک، چیزی حدود 4 ساعت توی جاده خواهید بود. هرچند آخر هفته و یا تعطیلات، به ویژه تعطیلات نوروزی، ترافیک سنگین زمان سفر را به ده ساعت هم می‌رساند، پس بهتر است برای لذت بردن از زیبایی‌های مسیر، زمان مناسبی را برای سفر به رشت انتخاب کنید.

 سفر به رشت با خودروی شخصی

صبح یک روز آفتابی در وسط هفته بهترین زمان شروع حرکت به سمت رشت است. از تهران به سمت کرج و از آن‌جا به سمت قزوین حرکت کنید. 20 کیلومتر مانده به قزوین می‌توانید صبحانه را در مجتمع رفاهی پرستو میل کنید و برای یک سفر لذت‌بخش آماده شوید، چرا که جذابیت‌های اصلی سفر شما از قزوین به بعد شروع می‌شود.

قزوین یکی از شهرهای تاریخی کشورمان است. مطمئن باشید توقف در قزوین و بازدید از مکان‌های تاریخی این شهر، ارزش این را دارد که دو ساعت دیرتر به رشت برسید. پیشنهاد ما این است که از بین کاخ چهل ستون قزوین ، موزه، حسینیه امینی‌ها، مسجد جامع قزوین و بازار قزوین حداقل یک مکان را برای بازدید انتخاب کنید.

اگر جاذبه‌های تاریخی قزوین هوش از سرتان برد و زمان از دستتان در رفت، شاید مجبور شوید نهار را در قزوین میل کنید. این توفیق اجباری را به فال نیک بگیرید و بدون معطلی غذای مخصوص این شهر یعنی قیمه نثار را نوش جان کنید. همچنین می‌توانید به سمت رشت حرکت کنید و خودتان را به صرف نهار در استراحتگاه آفتاب درخشان صحرا، که در اتوبان قزوین-زنجان و یک کیلومتر قبل از خروجی رشت قرار گرفته است، مهمان کنید. 

 

سفر به رشت با خودروی شخصی

 

در این مجتمع علاوه بر رستوران‌های متنوع، فروشگاه‌های رنگارنگ، پمپ بنزین و پمپ گاز نیز برای رفاه حال مسافران ساخته شده است. یک کیلومتر بعد از این مجتمع، به دوراهی زنجان و رشت می‌رسید که باید از خروجی رشت به سمت این شهر حرکت کنید. از این‌قسمت به بعد مسیر سرسبزتر و هوا لطیف‌تر می‌شود و ادامه‌ مسیر در استان گیلان خواهد بود. از این قسمت جاده به بعد مغازه‌ها و فروشندگان محلی محصولات مختلفی برای فروش دارند که اگر اهل خرید بین راهی هستید یا یک هم‌سفر کودک دارید، احتمالاً چند توقف جذاب در مسیر خواهید داشت.

یک پیشنهاد جسورانه هم برای علاقه‌مندان به ماهیگیری، سد منجیل است. این سد که در نزدیکی شهر منجیل واقع شده‌است، دریاچه‌ فوق‌العاده زیبایی دارد که محل تمرین تیم‌های ملی قایقرانی است. ورودی این سد رایگان است و اگر وقت کافی دارید لذت ماهیگیری در دریاچه‌ سد را از دست ندهید.

یازده کیلومتر از مسیر تهران-رشت را باید از داخل شهر رودبار عبور کنید، شهری که به پایتخت زیتون ایران معروف است و انواع زیتون و فرآورده‌های آن با کیفیت عالی و قیمت مناسب، در این شهر عرضه می‌شود. هم‌چنین فاصله‌ تقریباً 10 کیلومتری بین رودبار تا منجیل، محل اولین نیروگاه بادی کشور است. توربین‌های بادی منجیل همواره در حال چرخش هستند و برق مورد نیاز منطقه را تامین می‌کنند.

پس از عبور از شهر منجیل، حدود 1 ساعت تا رشت فاصله دارید. کم‌کم عطر برنج، بوی دریا و رطوبت جنگل حس می‌شود و چشمتان می‌خورد به تابلوی «به شهر رشت خوش آمدید.» 

 سفر ریلی به رشت

رشت حدود 13 سال است که صدای سوت قطار را نشنیده‌ است. خوشبختانه در راستای طرح تکمیل کریدور شمال به جنوب، راه‌اندازی راه‌آهن قزوین- رشت در دستور کار مسئولین قرار گرفت و در آذر 97 اولین قطار آزمایشی وارد ایستگاه راه‌آهن رشت شد.  راه آهن قزوین رشت سرانجام در تاریخ 15 اسفند ماه 97 با حضور رئیس جمهور  به طور رسمی افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سفر با اتوبوس به رشت

سفر با اتوبوس هم مثل سفر با ماشین شخصی حدود 4 ساعت طول می‌کشد و شما می‌توانید از پایانه‌ غرب و یا پایانه‌ بیهقی با اتوبوس عازم رشت شوید.

سفر با اتوبوس به رشت

سفر هوایی به رشت

 سفر با هواپیما گرچه زمان کم‌تری به خود اختصاص می‌دهد، اما لذت دیدن مسیر سرسبز و خوش آب و هوا را از شما می‌گیرد. پرواز از فرودگاه مهرآباد تا فرودگاه رشت حدود 1ساعت و 15 دقیقه طول می‌کشد. برخی هواپیماهای این مسیر موتورهای ملخی و صدای بسیار بلندی دارند. البته نگران نباشید چون برای حفظ آرامشتان به شما گوشی می‌دهند تا صدا را کم‌تر بشنوید!

بهترین فصل سفر به رشت

در اغلب شهرهای شمال ایران و به خصوص رشت، باران پدیده‌ غالب جوی است. در زمستان گاهی جاده‌ تهران رشت با برف پوشیده می‌شود که همراه داشتن تجهیزات ایمنی در این مواقع لازم است. در تابستان هوا معتدل و مرطوب است و گرمای هوا شما را آزرده نمی‌کند. بهتر است قبل از سفر به رشت، قیمت هتل های این شهر را در سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو مشاهده نموده و یک هتل خوب رزرو کنید. چرا که ممکن است قیمت ویلاها قدری بالا باشند. این اتفاق به ویژهدر ایام تعطیل زیاد دیده میشود.

بهترین فصل سفر به رشت

 

حرف آخر

در هر حال با هر وسیله‌ای که به سمت این شهر حرکت کنید، رشت با زیبایی‌های بی‌نظیر و مردمان مهمان‌نوازش منتظر شماست. پیشنهاد ما این است که یک روز کامل را به گشت و گذار در شهر اختصاص بدهید و از بازار محلی و رنگارنگ رشت دیدن کنید و با عبور از سنگفرش‌های منتهی به میدان شهرداری مجسمه‌های جذاب و جمعیت کبوترها و موزیسین‌های خیابانی را ببینید و حسابی از این شهرگردی لذت ببرید. رشت در هر فصل سال با زیبایی‌های خاص و منحصر به فردش، پذیرای مسافران است و شما با هر بار سفر به رشت، تکه‌ای از روح زنده‌ این شهر را با خود به یادگار خواهید آورد.

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به رشت سفر کنید و از بین هتل های رشت یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزرو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات هتل های 4 و 5 ستاره رشت را مانند هتل کادوس رشت و هتل شبستان رشت را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید. شما در رهی نو می توانید بهترین هتل های رشت را با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
محمدرضا ۱۴۰۲/۹/۱۱

بهترین فصل سفر به رشت زمانی است که از اون هوای گرم و مرطوبی که به سختی نفس میشه کشید نباشه واقعا تحملش تو اون زمان سخته بقیه زمانها پاییز و زمستان و بهار همش خوبه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۲

محمدرضای عزیز ممنون از توجه و هشداری که به دیگر عزیزان دادید امیدواریم سفرهای خوبی در پیش داشته باشید

سعید ۱۴۰۲/۷/۳

عالی و سپاس فراوان

الهام ۱۴۰۲/۳/۲۸

گیلان رو بخاطرعشقم بابای بچه های گلم دوست دارم چون یه گیله مردهست

Samira ۱۴۰۱/۶/۲۴

رشت رو بخاطر عشقم دوست دارم چون اهل رشته😍

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱

Samira عزیز عشق شما همواره پایدار 😉

حسین ۱۳۹۸/۷/۱۷

ممنون از شما اطلاعات کاملا جامع و کافی بود تشکر

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...