رَهی نو

هتل های سبزوار

اطلاعات مفید برای سفر به سبزوار

شهر سبزوار پایتخت شهرستان سبزوار در استان خراسان رضوی و دومین شهر بزرگ این استان است. این شهر تقریبا در 200 کیلومتری غرب مشهد واقع شده و در قدیم بیهق نامیده می شد. قدمت این شهر به هزار سال پیش از میلاد باز میگردد و بقایایی تاریخی مانند آتشکده آذربرزین هنوز در آن قابل مشاهده است . کشف حدود هشتاد ابزار دست ساز انسان های اولیه نشان می دهد که این مکان از ابتدایی ترین محل های سکونت انسان های نخستین بوده است. حدود ۵۰۰ اثر تاریخی دیگر در این شهر کشف شده است که بیش از صد اثر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده اند.
در طی قیام مشهور سربداران در زمان حکومت مغول، این شهر مرکز سیاسی شیعه در کشور بود. تاریخ نویس بزرگ ایران، ابوالفضل بیهقی در این شهر چشم به جهان گشود . محمود دولت آبادی، ملا هادی سبزواری، ملاحسین واعظ کاشفی و دکتر علی شریعتی دیگر مشاهیری هستند که در این مرکز فرهنگ و تمدن می زیستند. 
این شهر تاریخ ساز، در سال ۱۳۹۳(۲۰۱۵) عضو انجمن شهرداران آسیا شد . 
 

اقامت در هتل های سبزوار

بهترین وسیله برای سفر:

فاصله تهران تا سبزوار حدود ۶۵۰ کیلومتر است . برای سفر به سبزوار می توان از ماشین شخصی، اتوبوس ، هواپیما و قطار استفاده کرد.
از تهران تا سبزوار با ماشین حدودا هفت ساعت راه است. اگر اهل مسافرت زمینی نیستید، پیشنهاد ما ، استفاده از هواپیماست. 
فرودگاه بین المللی سبزوار در سال ۸۲ و در  فاصله هشت کیلومتری این شهر افتتاح شد و در حال حاضر پروازهای روزانه به تهران و سایر شهرهای بزرگ در آن صورت می گیرد. 
سبزوار به خط راه آّهن کشوری نیز متصل است و این گزینه نیز برای مسافران در دسترس است. 

 

اقامت در سبزوار 

گرچه شهر سبزوار تنها دو هتل دارد اما برای اقامت در سبزوار گزینه های زیادی پیش روی شما ست . که می توانید متناسب با بودجه و سلیقه خود مناسب ترین آنها را انتخاب کنید. علاوه بر دو هتل ، اقامتگاه بوم گردی و دو مهمانسرا، امکان اجاره اتاق نیز در این شهر وجود دارد که بافتی محلی و سنتی دارد و امکان آشنایی نزدیک با فرهنگ و سنت مردمان این خطه را فراهم می کند. 

هتل جهانگردی : این هتل دو ستاره از قدیمی ترین هتل های شهر سبزوار است که به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته است . امکانات هتل شامل کافی نت، صندوق امانات، پارکینگ، اینترنت و تلویزیون است. اقامت برای کودکان زیر هفت سال در این هتل رایگان است.

هتل کاملیا :‌ این هتل سه ستاره در سال ۸۱ در نزدیکی پایانه مسافربری سبزوار احداث و در سال ۹۲ مورد بازسازی قرار گرفت. امکانات آن شامل پارکینگ، کافی نت، اینترنت، آسانسور، صندوق امانات، سالن ورزشی، کافی شاپ، رستوران، سالن کنفرانس و سالن اجتماعات ، خدمات تور و تهیه بلیط، شبکه پخش فیلم و تلویزیون است. اقامت برای کودکان زیر شش سال رایگان بوده و برخی از واحد ها بالکن اختصاصی دارند.

اقامتگاه بوم گردی زعفرانیه :‌ این مکان متعلق به دوران پهلوی است که مرود بازسازی و مرمت قرار گرفته و با محیطی سنتی آماده پذیرش مسافران است. این اقامتگاه در نزدیکی آثار تاریخی روستای زعفرانیه واقع شده است. بافت تاریخی روستا حفظ شده و آثار تاریخی بسیاری در آن قرار دارد که شش عدد از آنها ثبت ملی شده اند. امکانات آن شامل رستورانی است که امکان سفارش غذاهای خاص و گیاهی را در اختیار مسافران قرار می دهد. 

مهمانسرای دانشگاه حکیم سبزواری :‌ این مهمانسرا در سال ۹۰ در پردیس دانشگاه حکیم سبزواری تأسیس شد. همان طور که از نام آن پیداست این مهمانسرا متعلق به دانشگاه بوده و برای کلیه شاغلین و اساتید محترم دانشگاهی تخفیفات ویژه ای ارائه میکند. 

اقامتگاه بوم گردی ننه کلو باباکلو : این اقامتگاه در روستای طبس واقع شده است . اقامتگاه در محیطی سنتی و بومی برنامه هایی از قبیل اجرای موسیقی زنده، شاهنامه خوانی ، نمایش های آئینی، طبخ غذاهای محلی و ... ارائه می کند که اقامت مسافران را به یادماندنی و جذاب خواهد کرد.

 

جاذبه های گردشگری سبزوار


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...