رَهی نو

جاذبه های گردشگری سرعین

لیست دیدنی های سرعین

لیست مناطق دیدنی و گردشگری سرعین

سرعین شهری در استان اردبیل است که به دلیل چشمه های آب گرم آن شهرت بین المللی دارد. چشمه های آبگرم حاصل جوشیدن آب در اعماق زمین در نزدیکی ماگما هستند که بعد از جوشیدن به دلیل اختلاف حجم آب و بخار آب به سمت سطح زمین حرکت می کنند و در این بین کمی از گرمای خود را از دست میدهند تا هنگامی که به سطح زمین می رسند دمای مطبوعی برای شنا و آبتنی دارند. چشمه های آب گرم به دلیل آنکه حاوی مواد کلسیمی و سلیسی و گوگرد هستند در درمان بیماران پوستی و مفصلی و عصبی تاثیر بسیار زیادی دارند. سرعین ارتفاع زیادی از سطح دریا دارد که این موضوع باعث شده است که هوا در تمام فصل های سال در این شهر سرد و خنک باشد. وجه تسمیه این شهر نیز به همین جهت است. سرعین مقصد گردشگری تابستانی مردم سرتاسر ایران و جهان است. به جرات میتوان گفت که سرعین یکی از مهمترین جاذبه های طبیعت گردی در ایران است و سهم عمده ای در احیای گردشگری دارد.  

جاهای دیدنی و تفریحی سرعین

سرعین 30 کیلومتر از اردبیل فاصله دارد. با خودروی شخصی و اتوبوس میتوان از شهر اردبیل به شهر سرعین رفت. مسافران و گردشگران مسیرهای متعددی برای رفتن به سرعین انتخاب می کنند که هرکدام مملو از طبیت سرسبز و بسیار زیبا است.

1. آب گرم سرعین

آبگرم سبلان
کسب درآمد از گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل در گوشه گوشه شهر سرعین استخرهای سرپوشیده ای برای شنا و آبتنی وجود دارد. یکی از این استخرها مجتمع سبلان است. این مجموعه 8 استخر برای مردان و زنان دارد و مجهز به سونای خشک و سونای بخار و حوض آب سرد و جکوزی است.  این مجتمع دارای امکانات بوفه و رستوران نیز میباشد. کیفیت استخر از نظر تجهیزات و امکانات و نظافت آب درحد بهترین استخر های تهران است.

آبگرم گاومیش گلی

استخر گاومیش گلی استخری روباز است و دارای مواد معدنی کلسیوم و سدیمی فراوانی است که به کاهش دردهای رماتیسمی کمک می کند. با افزایش مواد معدنی در آب شناوری بدن در آب بیشتر شده و در طب سنتی معتقدند این شناوری به بازسازی سیستم ایمنی و عصبی بدن کمک زیادی می کند. از این رو مسافرت و گردشگری درمانی به سرعین نیز بسیار رواج دارد

آبگرم پنج خواهر

استخر پنج خواهر استخری بزرگ است که آب آن از پنج چشمه جوشان و چشمه گاومیش گلی تامین میشود. آبگرم پنج خواهر دارای مواد معدنی فراوان و حرارت مناسب برای بهبود درد های عصبی و مفصلی است.

2. روستای آلوارس

روستایی سردسیر آلوارس 12 کیلومتر با شهر سرعین فاصله دارد. سرشیر، خامه، عسل، گوشت بز، گوسفند و گاو در این روستا با آنچه در شهر تجربه کرده اید فاصله ای زمین تا آسمان دارد. در این روستا همچیز طعم متفاوتی دارد. گویی طبیعت طعم هایش را در آنجا اغراق آمیز عرضه می کند. طبیعت روستای آلورارس در بهار و تابستان آکنده از گلهای زیبا است.

3. دره گلستان سرعین

دره گلستان، دره ای با چشمه های پرآب و یخچال های طبیعی است. گلستان دره ای آکنده از گل است، در دره گلستان میتوان کپک و قوچ را در کنار برکه های آن مشاهده کرد. دره گلستان در فاصله 19 کیلومتری سرعین قرار دارد.

3. آبشار ورگه سران

آبشار ورگه سران از آب چهل چشمه و چند چشمه دیگر تغذیه میشود. این آبشار زیبا یکی از مناطق دیدنی در شمال غربی ایران است. گردشگران زیادی در طول سال و بخصوص در تابستان به کنار این آبشار می روند. و از طبیعت آنجا لذت میبرند.

4. روستای ویند کلخوران سرعین

این روستا که در فاصله 5 کیلومتری سرعین قرار دارد. روستایی تاریخی است که میتوان در آن حفاری های روی سنگ و غار تراشی های کهن را یافت. این روستا دارای غار زیبایی نیز میباشد که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

5. پیست اسکی سرعین

پیست اسکی با امکان اسکی در هشت ماه سال، که تا پای پیست آسفالت شده و مسافران میتوانند با ماشین شخصی براحتی به این پیست بروند. پیست مجهز به تله سی یژ است. پیست اسکی الوارس سرعین یکی از بهترین پیست های اسکی ایران است و شهرت جهانی دارد. در کنار پیست امکان آموزش اسکی و اجاره وسایل اسکی و مهمانپذیر دیده شده است.

6. روستای بیله درق سرعین

روستای بیله درق یا ویلا دره سرعین روستایی در شمال سرعین است که بدلیل آب و هوا و طبیعتش همواره مورد توجه گردشگران منطقه است. این روستا دارای چشمه های آب طبیعی و آبشار و طبیعتی سرسبز است. در بهار و تابستان هوای دره بسیار خنک است و این آب و هوا مسافران زیادی را به این منطقه می کشاند.

7. تپه باستانی آناهیتا

ایرانیان در دیرباز پیرو مکتبی بودند که در آن زن بالاترین درجه در میان مخلوقات را داشت. و پرستش مختص زن بود. در این فرهنگ زمین و زایش گیاهان در آن را مظهر زن بودن زمین در نظر می گرفتند و از همین روی برای آب و خاک ارزش زیادی قائل بودند. بخشی از اعتقادات این مکتب بعد ها در مکتب زرتشت نیز تکرار شد.

تپه آناهیتا در غرب شهر سرعین یکی از آثار ملی به ثبت رسیده سرعین است که قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد و تاریخ دوستان در طول سال به این محل مراجعه می کنند.

8. مسجد جامع سرعین

مذهب همواره در شهر های ترک نشین ارزش و قرب بالایی داشته است و همین امر باعث شد که مسجدی زیبا و کوچک در این شهر ساخته شود. مسجد جامع سرعین در ساعات نماز بسیار شلوغ است و تلنگری میزند به شهر های بزرگ با مساجد نیمه پرشان، گویی هرچه طبیعت بکر و دست نخورده تر باشد. روح انسان نیز با خدا انس بیشتری دارد.

9. چشمه آب گرم شابیل لاهرود

چشمه آب گرم شابیل مرتفعترین چشمه آب گرم در سرعین و کل ایران است. ترکیب دو مقوله هوای سرد در ارتفاعات و دمای بالای آب (50 درجه) باعث شده است که این چشمه آب گرم مخاطبان بسیاری را به سمت خود بکشاند.

نکته !!!

پنیر بز و عسل یکی از مقوی ترین صبحانه های شهر سرعین است. این صبحانه طرفداران زیادی در اردبیل دارد. خامه و سرشیر سرعین در تمام ایران از شهرت بالایی برخوردار است.و بدلیل طرفداران زیادی که دارد عموما از دلایل مسافرت به این شهر زیبا نیز محسوب میشود.

اقامت در سرعین

هتل‌های بسیاری در سرعین وجود دارند که می‌توانید برای اقامت در این شهر زیبا، بسته به هزینه‌ای که برای اقامت‌تان در نظر دارید، یکی از آن‌ها را رزرو کنید. از هتل های ارزان قیمت تا هتل‌های 4 ستاره سرعین مانند هتل رویال پارک سرعین، هتل رضوان سرعین، هتل لاله سرعین، هتل آپارتمان پدرام سرعین و بسیاری دیگر از هتل‌ها را می‌توانید در رهی نو با راحت‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن رزرو کنید.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...