رَهی نو

فاصله اصفهان تا سرعین

تعداد بازدید: ۴۱۰۰ ۱۳ دی ۱۴۰۱

یکی از شهرهایی که بسیاری از مردم باهدف آب‌درمانی به آن سفر می‌کنند؛ شهر زیبا و سرسبز سرعین است. فصل تابستان بهترین زمان برای آب‌تنی در چشمه‌های آب گرم و آب‌درمانی است؛ علاوه‌برآن در فصل تابستان می‌توانید از طبیعت بکر و هوای خنک این شهر رؤیایی لذت ببرید. اگر قصد سفر به این شهر دیدنی را دارید، می‌توانید از دیگر مکان‌های گردشگری این شهر مثل روستای آتشگاه، دره گلستان، ترش سویی، مردان بولاغی، روستای کنزق و آبشار ورگه سران دیدن کنید. در این مطلب از سایت رزرو آنلاین هتل   رهی نو، ما را در سفر از اصفهان تا سرعین، همراهی کنید.

 

فاصله اصفهان تا سرعین

 

بهترین مسیر اصفهان تا سرعین 

اگر قصد دارید فاصله اصفهان تا سرعین را طی کنید، باید از میدان امام حسین به بزرگراه کاوه بروید و وارد آزادراه معلم شوید. سپس مسیر خود را در جاده میمه - اصفهان علویجه ادامه دهید و در ادامه از جاده میمه به دلیجان وارد کمربندی دلیجان شوید و به بلوار فهمیده بروید. در این بلوار مسیر خود را در جاده دلیجان به سلفچگان ادامه دهید تا به آزادراه قاسم سلیمانی برسید، در ادامه مسیر از آزادراه تهران به ساوه به آزادراه همدان به ساوه بروید. پس از جاده تهران به ساوه از جاده بوئین‌زهرا ساوه عبور کنید و در میدان امام رضا (ع) به سمت بزرگراه بوئین‌زهرا به شهریار بروید و مسیر خود را در جاده تاکستان به دانسفهیان، جاده قدیم زنجان به قزوین، آزادراه قزوین زنجان، آزادراه زنجان تبریز، جاده اردبیل، بزرگراه شهید محمدزاده ادامه دهید و از بزرگراه غلامرضا آقاخانی به سمت سرعین حرکت کنید. پیمودن مسیر بین اصفهان تا سرعین 10 ساعت و 39 دقیقه زمان می‌برد.

فاصله اصفهان تا سرعین چند کیلومتر است

گاهی مسیر سفر می‌تواند سفر را برای افراد به‌یادماندنی‌تر کند، به همین علت بسیاری از مردم سفر با خودروی شخصی و اتوبوس را ترجیح می‌دهند. در زمان پیمودن فاصله اصفهان تا سرعین با وسایل نقلیه شما می‌توانید علاوه بر لذت‌بردن از مقصد سفر، از جاذبه‌های گردشگری که در مسیر سفر وجود دارد نیز لذت ببرید و با همسفران خود اوقات خوشی را سپری کنید. برای اینکه از اصفهان به سرعین سفر کنید باید یک مسیر 893 کیلومتری را طی کنید تا به مقصد برسید.

روش‌های سفر از اصفهان تا سرعین

در ادامه می‌خواهیم روش‌های سفر از اصفهان به شهر گردشگری سرعین را بیان کنیم و به بررسی آنها بپردازیم پس با ما همراه باشید.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا سرعین

 

مسافت اصفهان تا سرعین با اتوبوس

اگر تمایل دارید فاصله بین اصفهان تا سرعین را با اتوبوس طی کنید و در مسیر از جو دوستانه داخل اتوبوس لذت ببرید می‌توانید در تورهای گردشگری که وجود دارد ثبت‌نام کنید. خوب است بدانید که به شهر سرعین از تمامی شهرهای ایران به صورت مستقیم اتوبوسی تردد نمی‌کند. بنابراین می‌توانید از پایانه اتوبوسرانی اصفهان، تهران و مشهد که به صورت مستقیم با اتوبوس به سرعین تردد می‌کند، بلیت اتوبوس تهیه کنید. پس خیالتان بابت خرید بلیت مستقیم اصفهان به سرعین، راحت باشد.

مسافت اصفهان تا سرعین با قطار

درصورتی‌که می‌خواهید فاصله بین اصفهان تا سرعین را با قطار بپیمایید، لازم است تا با قطار به تهران سفر کنید و سپس همچنان سفرتان را با قطار به اردبیل ادامه دهید. از اردبیل با اتوبوس به سرعین مسیرتان را ادامه دهید. 

مسافت اصفهان تا سرعین با هواپیما

اگر می‌خواهید مدت زیادی در راه نباشید، می‌توانید فاصله اصفهان تا سرعین با هواپیما طی کنید. برای این کار باید از اصفهان با هواپیما به اردبیل بروید و سپس با اتوبوس به سرعین سفر کنید.

مسافت اصفهان تا سرعین با هواپیما

مسافت اصفهان تا سرعین با خودروی شخصی

درصورتی‌که تمایل دارید در فاصله اصفهان تا سرعین از سایر مناطق گردشگری و مناظر طبیعی دیدن کنید و لحظاتی دلنشین برای خود بسازید، می‌توانید از اصفهان با خودروی شخصی به سرعین سفر کنید.

شهر ها و  جاذبه های گردشگری مسیر اصفهان سرعین

شما در فاصله اصفهان تا سرعین از شهرهای مختلفی عبور می‌کنید که هرکدام به نوع خود جاذبه‌های گردشگری زیادی دارند. در زمان توقف در این شهرها می‌توانید از این جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید. در ادامه به برخی از این جاذبه‌های گردشگری می‌پردازیم. 

آبشار پونه زار

آبشار پونه زار را که به بهشت گم شده اصفهان نیز معروف است، می‌توان به‌عنوان یکی از زیباترین چشم‌اندازهای اصفهان برشمرد. آب این آبشار زیبا از چشمه‌ها و یخچال‌های طبیعی ارتفاعات زاگرس سرچشمه می‌گیرد و خاصیت درمانی آن  به اثبات رسیده است. این آبشار بالغ بر 40 متر ارتفاع دارد و دیوارهای پوشیده شده با خزه سنگ آن منظره زیبایی را به این  بهشت گمشده بخشیده است.

آبشار پونه زار

غار نخجیر

این غار در استان مرکزی قرار دارد و جزو غارهای آهکی و زنده دنیا محسوب می‌شود که دارای قدمتی هفتاد میلیون ‌ساله است. نخجیر یک غار طبقاتی است و از سه طبقه تشکیل شده است که دارای بدان‌ها، دهلیزها، کریدورها و حوضچه‌های بسیاری است. از دیگر جلوه‌های دیدنی این غار می‌توان به اسفنج‌های بلورین، منشور‌ها، کلیست و باغ‌های مرجانی اشاره کرد.

غار نخجیر

آبشار هندس

این آبشار جزو آبشارهای فصلی محسوب می‌شود. در فصل بهار میزان آب این آبشار به حداکثر مقدار خود می‌رسد به‌خاطر همین بهترین زمان بازدید از آن فصل بهار است. آبشار هندس پانزده متر ارتفاع دارد و دارای پوشش گیاهی بسیار زیبایی است که همه‌ ساله مسافران نوروزی زیادی را به این مکان جذب می‌کند. علاوه‌برآن اطراف آبشار باغات انار بسیاری وجود دارد که می‌توانید انار پر طرفدار ساوه را از آنجا تهیه نمایید.

آبشار هندس

حمام قجر

حمام قجر یکی از بزرگ‌ترین حمام‌های تاریخی ایران است. این حمام در زمان صفویه به دستور شاه‌عباس دوم  ساخته شده است که در فاصله اصفهان تا سرعین قرار دارد و از سه بخش سربینه، میان‌ در و گرم‌خانه تشکل شده است. همان گونه که می‌دانید کاشی‌کاری جزو جدانشدنی از هنر معماری ایرانی است و این حمام زیبا نیز از این قاعده جدا نیست به‌طوری‌که کاشی‌کاری جزو تزیینات اصلی حمام به شمار می‌رود. همچنین کف حمام نیز از سنگ مرمر ساخته شده است.

حمام قجر

کلام آخر

اگر قصد سفر و اقامت در شهر زیبای سرعین را دارید برای رزرو هتل می توانید هتل های سرعین را مانند هتل آپارتمان پدرام سرعین را از رهی نو با بیشترین تخفیف رزرو کنید.  در این مقاله از رهی نو سعی کردیم تمام مسائل مربوط به سفر از اصفهان به سرعین از جمله فاصله اصفهان تا سرعین و جاذبه‌های این مسیرها را بررسی کنیم و بهترین جاذبه‌های دیدنی که در این مسیر قرار دارد را به شما علاقه‌مندان به سفر و گردشگری معرفی کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
محمود ۱۴۰۲/۷/۲۲

سرعین متاسفانه از بافت قدیمی خودش خارج شده ساختمان سازی زیادی انجام شده و کاملا شبیه شهر های بزرگ و شلوغ شده بخاطر همین کمی از زیبایی این شهر کاسته شده

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۲

محمود عزیز بله متاسفانه یا خوشبختانه تغییرات بسیاری انجام شده در این شهر شاید زیباییهای قدیم رو نداشته باشه ولی خب امکانات بیشتری برای رفاه مسافران و ساکنین ایجاد شده است. شاد و پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...