رَهی نو

جاذبه های گردشگری کرج

لیست دیدنی های کرج

بهترین مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کرج

اگر به شمال کشور سفر کرده باشید، احتمالا بارها و بارها از کرج عبور کرده‌اید؛ اما شاید اطلاعات کافی درباره جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی این شهر نداشته باشید. شاید هیچ وقت پیش نیامده باشد که کرج را به عنوان مقصد اصلی سفر خود انتخاب کرده و چند روزی را مهمان این شهر باشید. در ادامه لیستی از بهترین مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کرج را به شما معرفی می‌کنیم. امیدوار هستیم در سفر به کرج از این جاذبه‌ها بازدید کنید و لذت ببرید.

 

بهترین دیدنی‌های کرج

با اطلاعاتی که در ادامه از جاذبه‌ها به دست می‌آورید، می‌توانید طوری برنامه‌ریزی کنید که در سفر یک روزه خود حداقل سه جاذبه را ببینید و سفر دلچسب‌تری داشته باشید.

 

پیست اسکی خور

پیست اسکی خور 3000 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در نزدیکی روستای خور واقع شده است. این پیست اسکی طبیعتی زیبا و بکر دارد. از جمله امکانات رفاهی پیست اسکی خور می‌توان به یک تله‌اسکی بشقابی اشاره کرد که اسکی‌بازها از آن برای بالا رفتن استفاده می‌کنند. اگر با اسکی آشنایی ندارید، جای نگرانی نیست؛ چون می‌توانید در این پیست آموزش ببینید. توصیه می‌شود پیش از ورود به پیست از وضعیت راه‌ها مطلع شوید و حتما تجهیزات لازم برای عبور از مناطق برفی مثل زنجیرچرخ را همراه داشته باشید.

 

مکان های دیدنی کرج

 

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین یک پیست بین‌المللی است. این پیست بخش‌های مختلفی دارد که عبارتند از:

  • پیست مبتدی: مخصوص آموزش و یادگیری،
  • پیست وپیست: دارای شیب تند و مخصوص اسکی‌بازان حرفه‌ای،
  • پیست چمن: قابل استفاده در فصل تابستان،
  • پیست اسنوپارک: محلی برای انجام حرکات نمایشی،
  • پیست یو: مناسب برای اسکی‌بازان حرفه‌ای و اسنوبردسواری.

در این پیست، امکانات و تفریحات متنوعی نیز وجود دارد که عبارتند از: تله کابین، تله سیز، تله اسکی بشقابی، تله اسکی چرخشی، زمین تنیس، مدرسه اسکی، اسنومبیل، تیراندازی، کایت‌سواری، پاراگلایدر و تیوپ سواری.

 

کویر اشتهارد

اگر به کویرنوردی علاقه داشته باشید، کویر اشتهارد مکان مناسبی برای شما خواهد بود. این کویر پر از جاذبه و شگفتی است. زندگی در شهرهای شلوغ، بسیاری از افراد را خسته می‌کند. یکی از بهترین کار‌هایی که می‌توان برای رسیدن به آرامش و ایجاد تنوع انجام داد، بازدید از کویر است. برای رسیدن به کویر اشتهارد می‌توانید از جاده جدید نظرآباد به اشتهارد استفاده کنید.

 

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک نه فقط یک روستا بلکه یکی از جاذبه‌های گردشگری کرج است. در این روستا کاخی به نام کاخ ناصری یا کاخ شهرستانک وجود دارد که به دستور ناصرالدین شاه در سال 1257 ساخته شد. پادشاه هر ساله در این کاخ مراسمی با نام آشپزان برگزار می‌کرد که مخصوص آشپزها بود.

 

حمام بیلقان

حمام بیلقان یکی از قدیمی‌ترین حمام‌های عمومی کرج است. در این حمام گچ‌بری‌های بسیار زیبایی وجود دارد و سبک معماری قاجاری به خوبی دیده می‌شود. این حمام، طی سال‌ها بارها مورد بازسازی قرار گرفته و تا سال 1350 مردم بومی از آن استفاده می‌کردند.

 

کاخ مروارید

کاخ مروارید برای اقامت شمس پهلوی در سال 1345 در منطقه‌ای خوش آب و هوا ساخته شد. معماری خاص این کاخ به شکل یک سفره‌ماهی است که یک صدف آن را در آغوش گرفته است. در ساخت این کاخ اشرافی از معماری مدرن بهره گرفته شده به عنوان یکی از باارزش‌ترین کاخ‌های ایران شناخته می‌شود. این کاخ در منطقه مهرشهر واقع شده است.

 

جاهای دیدنی کرج

 

حمام مصباح

حمام مصباح یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی کرج است. وجود طاق‌های گنبدی تودرتو و دریچه‌های حلقوی به سبک قاجاری از جمله ویژگی‌های شاخص این حمام هستند. ظرافت هنر و معماری اصیل ایرانی در ساخت حمام مصباح به وضوح دیده می‌شود. این حمام از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از محل شستشو، گرمخانه، شاه نشین و رختکن.

 

قلعه صمصام

قلعه صمصام یکی از مکان‌های دیدنی کرج است که توصیه می‌شود حتما از آن بازدید کنید. این قلعه در دوره قاجار ساخته شده و در آن زمان به لحاظ موقعیت استراتژیک، اهمیت بالایی داشته است. با وجود این که قلعه صمصام در معرض تخریب قرار گرفته، هنوز هم شاهکارهای معماری در آن دیده می‌شوند.

 

کاروانسرای شاه عباسی کرج

کاروانسرای شاه عباسی کرج یکی از مهم‌ترین بناهای ساخته شده در کرج در دوره صفویان است. در گذشته مسافرانی که در حال عبور از مسیر جاده ابریشم بودند، در کاروانسرای شاه عباسی استراحت می‌کردند. آب مصرفی این کاروانسرا از یک قنات که در مرکز آن قرار دارد تامین می‌شود. این کاروانسرا، تنهای کاروانسرایی است که در داخل شهر واقع شده است.

 

کاخ سلیمانیه

کاخ سلیمانیه در دوران قاجار، به دستور فتحعلی شاه ساخته شد. در ساخت این کاخ از نوآوری‌هایی استفاده شده که در آن زمان جدید و مدرن محسوب می‌شدند. پسر فتحعلی شاه برای اثبات شایستگی خود برای جانشینی، با والی بغداد وارد جنگ شد و او را شکست داد. او تمام هزینه غرامت جنگی را برای پدرش فرستاد. وی نیز برای زنده نگه داشتن خاطره شکست والی بغداد، با آن پول کاخ سلیمانیه را احداث کرد.

 

امامزاده طاهر

امامزاده طاهر یکی از مکان مذهبی کرج است. مزار احمد شاملو، جعفر بدیعی، غلامحسین بنان، شاپور جفرودی، حبیب الله بدیعی، مرتضی حنانه و بسیاری دیگر از مشاهیر کرج در قبرستان مجاور این امام زاده واقع شده‌اند.

 

جاذبه های گردشگری کرج

 

باغ گل‌ها کرج

باغ گل‌های کرج دارای فضایی بسیار دل‌انگیز و زیبا است. در این باغ، گونه‌های گیاهی بسیار زیبا و نادری نگهداری می‌شوند. یکی از زیباترین بخش‌های باغ گل‌های کرج، محلی است که یک فرش گل در آن وجود دارد. این فرش گل، بزرگترین فرض گل خاورمیانه است. شما می‌توانید ساعت‌ها در این باغ گشت‌وگذار کنید و در کنار گل‌های زیبا و خوشبوی آن عکس‌های زیبایی بگیرید.

 

خانه احمد شاملو

خانه احمد شاملو که امروزه به موزه شاملو تبدیل شده است، محل نگهداری آثار اصلی و وسایل زندگی این شاعر محبوب است. این خانه از لحاظ معماری جذابیت و ویژگی خاصی ندارد و تنها به دلیل صاحب خانه که شهرتی ملی و بین‌المللی دارد، معروف شده است. این موزه در فردیس کرج واقع شده و برای دسترسی به آن می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...