رَهی نو

معرفی مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری تالش

لیست دیدنی های تالش

جاهای دیدنی تالش | جاذبه ها و سفر به یکی از مکان‌هایی که بیش از یک شهر، تصویری کارت‌پستالی و زیبایی دارد، شما را در رؤیای زندگی میان جنگل و دریا با آب‌وهوای محشر فرو می‌برد. سفر امروز رهی نو به جاهای دیدنی تالش، از پرطرفدارترین شهرهای شمالی بعد از رشت است. با رهی نو همراه باشید تا سری به این شهر دلنشین بزنیم و خستگی‌مان را میان مردم خونگرم و طبیعت بی‌نظیر آن برطرف کنیم.

بعد از دیدن جاذبه گردشگری تالش جهت تکمیل سفرتان می‌توانید از سمت شمال تالش راهی آستارا شوید. تالش از غرب به اردبیل و از شرق به دریای خزر راه دارد. اگر نمی‌دانید که دلتان هوس گشت و گذار در دل جنگل‌های خوش آب و هوا را کرده یا می‌خواهید دریا را ببینید، حتی اگر قصد دارید راهی کوه و کوهستان‌های سرسبز شمال شوید، تالش جایی است که برایتان گزینه مناسبی خواهد بود. از کوه و جنگل گرفته تا دریا و سرزمین‌های دیدنی و خوش نقش و نگار، از جمله جاهای دیدنی این شهر است که شما را برای بارها سفر کردن به تالش نمک‌گیر می‌کند. جاذبه‌های گردشگری تالش انتظارتان را می‌کشند، با رهی نو همراه شوید.

 

لیست بهترین جاهای دیدنی‌ تالش

لیست زیر به شما کمک می‌کند تا در سفرتان به تالش اگر نمی‌دانید از کدام کوه و جنگل بازدید کنید و در کنار کدام آبشار بساط پیک نیک‌تان را پهن کنید، مسیر را نشان‌تان دهد و شما را به بهترین مکان‌های دیدنی تالش ببرد. این لیست را همراه خود داشته باشید تا جذاب‌ترین جاهای دیدنی این شهر را به شما معرفی کنیم.

 

آبشار ویسادار

در شمال گیلان در منطقه رضوانشهر، با آبشار معروفی به نام آبشار ویسادار روبرو می‌شوید. معروفیت این آبشار به‌خاطر خاص بودن دیواره صخره‌ای آن است. فضای اطراف آبشار موقعیت مناسبی برای یک گردش و آب‌تنی یک روزه آماده کرده است. بین ماه‌های فروردین تا آبان بهترین زمان سفر و بازدید از این جاذبه دیدنی است.

 

جاهای دیدنی تالش

 

آبشار ورزان

تصویر کارت‌پستالی دیگری با نمایی از آبشار ورزان و تپه‌های سرسبز پر از شقایق پیش رویتان قرار دارد. در نزدیکی سوباتان، چشم‌تان به این آبشار بلند می‌خورد. ارتفاع این آبشار حدود ۱۰۰ متر است.

 

آبشار زمرد

منظره بهشتی دیگری پیش رویتان قرار دارد که از ترکیب دو دهستان به نام حویق و چوبر به وجود آمده است. آبشار زمرد به واسطه دو آبشاری که در دل سرسبز صخره‌ها به وجود آورده است، به آبشار دوقلو نیز معروف است. ارتفاع یک آبشار در اندازه 9 متر و آبشار دیگر با ارتفاع 15 متر، با فاصله عرضی از هم قرار گرفتند و به صورت پلکانی به یک دریاچه فرود می‌ریزند. تصور کنید تنفس در آب و هوای تازه تالش، در کنار سرسبزترین مناطق جنگلی این شهر، با صدایی که فرود آبشار رقم‌زده است چه صفایی می‌دهد. اگر بهار عازم بازدید از این جاذبه زیبا شوید، قطعاً نه شرجی بودن هوا اذیتتان می‌کند و نه سرمای بیش از حد به استخوان‌تان می‌‌رسد.

 

آتشکده ایسپیه مزگت

آتشکده ایسپیه مزگت، از آن دست آتشکده‌هایی است که در دل جنگل و خزه‌های سبز، سر از دل تاریخ بیرون آورده است. بنای سنگی و قدیمی بزرگی است که در زمان ساسانیان ساخته شده و بازسازی اولیه آن در دوران سلجوقیان رقم خورد. آتشکده ایسپیه مزگت در بخش پره سره شهرستان رضوانشهر در رشت قرار دارد. اگرچه امروز از بنای آجری و استواری که کتیبه‌ها عمر آن را به قرن چهارم نسبت می‌دهند، چیزی جز خرابه باقی نمانده است، اما همین بنا نشان می‌دهد روزگاری در دل یک منطقه آباد با شکلی زیبا و معماری همگون، در این منطقه دلبری می‌کرد.

 

قلعه صلصال

به یکی دیگر از بناهای قدیمی تالش می‌رویم که قدمت آن به هزار سال پیش می‌رسد. قسمت داخلی قلعه صلصال شامل ارگ قلعه، اقامتگاه، آب‌انبار، جایگاه نگهبانی و سرویس بهداشتی بوده و قسمت خارجی آن به گونه‌ای ساخته شده که با سنگ‌های رودخانه‌ای سر و شکل گرفته است. از این قلعه چشم‌اندازی زیبا بر ساحل دریای خزر و دشت سرسبز تالش دارید. معماری نظامی قلعه، آن را تبدیل به یکی از پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری کرده است.

 

منطقه ییلاقی سوباتان

در نزدیکی تالش، ییلاق معروف و دیدنی به نام ییلاق سوباتان وجود دارد. در ضلع شمالی این ییلاق، چشم‌تان به رودخانه لیسار می‌خورد. شرق این ییلاق نیز به جنگل‌های فوق‌العاده بکر تالش می‌رسد. اگر می‌خواهید در تابستان نفسی تازه کنید و خودتان را به یک جای بکر دعوت کنید، ییلاق سوباتان گزینه مناسبی است. آب و هوای خنک و مطبوع این ییلاق، جان‌تان را صفا می‌دهد. البته در زمستان نیز سرمای استخوان‌سوزی گریبان‌تان را می‌گیرد که پرنده را هم از اینجا فراری می‌دهد. آبشار ورزان نیز با ارتفاع ۱۰۰ متر در کنار دشت گل‌های شقایق به رقص آمده است.

 

پارک جنگلی گیسوم

در مسیر رؤیایی جاده اسالم به خلخال، در ۳۰ کیلومتری این جاده رؤیایی به جنگل‌های فوق‌العاده زیبای گیسوم می‌رسید؛ جنگلی که شبیه به نقاشی‌های طبیعت است. جنگلی رؤیایی که از دل آن جاده می‌گذرد و با درختان درهم‌تنیده و بلند و سرسبز، شانه‌های دالانی در آسمان به وجود آورده است؛ از همین‌جا می‌توانید به دریا بروید. پارک جنگلی گیسوم با داشتن انواع آلاچیق و سرویس و امکانات مختلف، کارتان را برای خوشگذرانی و لذت بردن از این جنگل راحت کرده است.

 

جاذبه های گردشگری تالش

 

روستای گیسوم نیز در نزدیکی همین جنگل قرار دارد. بسیاری از گردشگران به خصوص در فصل‌های پرطرفدار بهار و تابستان به این جنگل می‌آیند و برای اقامت به روستای گیسوم می‌روند. اینجا شاهد انواع گونه‌های گیاهی هستید که در جنگل به سمت شما خوشامد می‌گویند. انواع درخت زردآلو، انار، انجیر و.. که در سایه میوه‌های نوبرانه‌اش، می‌توانید از جاده جنگلی به دریا بروید. در این قسمت نیز انواع تفریحات آبی از جمله پاراگلایدر، قایق‌سواری و موتورهای چهارچرخ برای خاطره‌سازی آماده هستند.

 

کاخ ییلاقی سردار امجد تالش

به یک ساختمان شیک و تاریخی می‌رسیم. جایی که متعلق به نصرت الله خان امجد، از سرداران بانفوذ زمان قاجار است. او این بنا را برای نشان دادن قدرت و پذیرایی از بزرگانی که به تالش می‌آیند ساخته است. سنگ‌های این بنا از ارتفاعات تالش جمع‌آوری شده است. این کاخ دیدنی در ضلع غربی مرکز شهر قرار گرفته است که از همان ابتدا با نمای بیرونی و طاق‌نماهای دیدنی که دارد، توجه‌تان را جلب خواهد کرد.

 

رودخانه کرگان رود تالش

به بزرگ‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه غربی استان گیلان خوش آمدید. سه رودخانه اصلی به نام‌های آق اولر، وزنه سر و رزه چای در اینجا وجود دارد که از کوه‌های تالش سرچشمه گرفتند. طول رودخانه حدوداً ۴۳ کیلومتر است. این رودخانه به جز در ماه‌های خرداد تا مهر که کم آب می‌شود، بقیه فصل‌ها می‌توانید از مسیر پرآبی که راهی را در میان جنگل باز کرده است، لذت ببرید. البته در اینجا شاهد انواع ماهی از جمله ماهی سفید و آزاد نیز هستید.

 

پارک جنگلی سیاهداران

همان‌طور که در ابتدای مقاله برایتان گفتم، موقعیت جغرافیایی تالش به گونه‌ای است که از یک سمت به چشم‌اندازی از دریا و از سمت دیگر با چشم‌اندازی از کوهپایه‌های جنگلی روبرو خواهید شد. این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد؛ از جمله پارک دیدنی و جذاب سیاهداران که می‌تواند خستگی را از تن‌تان گرفته و جان‌تان را با صفای طبیعت نابی که دارد، صیقل دهد. جنگل سیاهداران در گذشته به واسطه داشتن درختان بزرگ و سر به فلک کشیده بلوط، تصویری را در جنگل ایجاد کرده بود که خیلی از گردشگران و مسافران از ورود به جنگل خودداری می‌کردند. نام سیاهداران نیز به‌واسطه داشتن درختان سیاه یعنی بلوط بر این جنگل گذاشته شد.

 

جنگل سیاهداران در ضلع جنوب غربی تالش قرار گرفته است. راه‌پله‌های روی دامنه تپه با امکانات مختلفی از جمله رستوران، آلاچیق و موارد دیگر برای گردشگران، اینجا را یکی از شلوغ‌ترین مناطق گردشگری در تالش کرده است. در دامنه‌های جنگل چشمانتان به یک ریل می‌خورد. سورتمه ریلی در این جنگل شما را از دل تپه‌ها و کوه‌های جنگلی می‌گذراند و تجربه‌ای هیجان‌انگیز برایتان رقم می‌زند. تصور کنید همزمان که هیجان سقوط واگن از ارتفاع‌های مختلف را دارید، درختان و طبیعتی ناب برایتان دست تکان می‌دهند.

با هم به دیدنی‌ترین شهرهای گیلان رفتیم و از تماشای چشم‌اندازهای بکر و زیبایی که داشت، نفسی تازه کردیم و جانی دوباره گرفتیم. سفر به تالش به همراه اقامت در بهترین هتل‌های تالش با وجود مکان‌های دیدنی که دارد، یکی از جذاب‌ترین و به یادماندنی‌ترین سفرهایتان خواهد شد. تجربه شما از سفر به این شهر دل‌انگیز چیست؟


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...