رَهی نو

فاصله رشت تا تالش

تعداد بازدید: ۱۱۴۶۳ ۴ بهمن ۱۴۰۱

آیا تا به حال به استان سرسبز گیلان سفر کرده‌اید؟  یکی از مناطق بکر و سرسبز این استان، شهر زیبای تالش است. از جذابیت‌هایی که تالش را نسبت به نقاط دیگر استان گیلان متمایز می‌کند؛ قابی زیبا از طبیعت است که همگی در این شهر جا گرفته است. این شهر دارای تمام جاذبه‌های طبیعی شامل کوه، جنگل، ساحل و دریاست که زیبایی آن را صد برابر می‌کند. برای اینکه سفر مهیجی داشته باشید، می‌توانید از طبیعت و مناطق جذاب مسیری که در فاصله رشت تا تالش است، لذت ببرید.

 

در مسیر رشت به تالش، مناطق و جاذبه‌های دیدنی وجود دارد که سفرتان را خاطره انگیزتر خواهد کرد. مکان‌های دیدنی مثل صومعه سرا، رضوان شهر، تقاطع مسیر اسالم به خلخال، پرده سر، پونل از جمله جذابیت‌های طی مسیر تا تالش است که تماشای آن خالی از لطف نیست. به خصوص جاده سالم به خلخال که زیبایی چشمگیری دارد و در تمام مسیر محو زیبایی آن خواهید شد. در ادامه از روش‌های سفر رشت به تالش و جاذبه‌های دیدنی بین مسیر، خواهیم گفت. همراهمان باشید.

 

فاصله رشت تا تالش از نظر مسافت و زمان 

فاصله رشت تا تالش از نظر مسافت 108 کیلومتر است در صورتی که بخواهید با ماشین آن را طی کنید، اگر با کمترین توقف رانندگی کنید، حدد 1 ساعت در راه هستید. البته توقف کردن در مسیر راه یک سفر متفاوت و هیجان‌انگیزتر را برایتان می‌سازد که البته در صورتی که بین راه توقف کنید، مسافت طولانی‌تر خواهد شد.

 

فاصله رشت تا تالش

 

فاصله رشت تا تالش چند کیلومتر است

همانطور که اشاره کردیم مسافت رشت تا تالش 108 کیلومتر است و تقریبا 1 ساعتی در راه خواهید بود؛ البته در صورت توقف و لذت بردن از جاذبه های بین مسیر، بیشتر طول خواهد کشید. مسیر بین رشت تا تالش یک جاده بسیار زیبا و سرسبز است که هر قسمتش مثل یک تابلوی بکر از طبیعت جذابیت های فوق العاده ای دارد، بنابراین در صورتی که دوست ندارید این فرصت تماشای شگفتی‌های این مسیر را از دست بدهید، حتما از نقاط دیدنی مسیر، بازدید کنید.

 

روش‌ های سفر از رشت تا تالش

برای سفر از رشت به تالش راه‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید از خودروی شخصی و تاکسی استفاده کنید. البته از اتوبوس‌های سواری نیز می‌توانید استفاده کنید. به طورکلی انتخاب مسیر سفر یک انتخاب کاملا شخصی است که به روحیات شخصی و میزان بودجه افراد بستگی دارد. اگر ترجیح می‌دهید به مسیرهای بین راهی سری بزنید، سفر با خودروی شخصی و تاکسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ چون وقت تحت کنترل شماست و هر کجا و هر زمان که دوست داشته باشید می توانید توقف کنید.

 

مسافت رشت تا تالش با اتوبوس

مسافرت با اتوبوس یکی از روش‌های متداول و کم‌هزینه است که خالی از لطف نیست. به خصوص اگر این مسیر را با دوستان یا جمعی از خانواده طی کنید؛ قطعا با دیدن مناظر زیبا و گپ و گفت با اقوام و دوستان، سفری خاطره‌انگیز را تجربه خواهید کرد. اما مسیر اتوبوس، طولانی‌تر از روش‌های دیگر است. بنابراین اگر برای رسیدن عجله‌ای ندارید، اتوبوس گزینه جذاب‌تری است و مسافت رشت تا تالش را بیشتر از 1 ساعت (بین یک ساعت تا 2 ساعت) در راه خواهید بود.

 

مسافت رشت تا تالش با خودروی شخصی

سفر از رشت تا تالش با خودروی شخصی بسیار هیجان انگیز است. اگر دوست دارید که زمان و مکان مورد نظرتان را بدون محدودیت در دست داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما با خودروی شخصی سفر کنید. در بین راه می‌توانید به یک رستوران خوب بروید و از خوردن غذا در دل طبیعت لذت ببرید. مسیر رشت تا تالش دارای امکانات رفاهی مختلفی شامل پمپ بنزین، نمازخانه و... است که در صورتی که با خودروی شخصی سفر کنید به راحتی می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

 

رشت تا تالش

 

جاذبه ‌های مسیر رشت تالش

فاصله رشت تا تالش پر از جاذبه‌های دیدنی از جمله امام زاده امین السلطان غریبنده رضوانشهر، چهارشنبه بازار رضوانشهر، سه شنبه بازار پره سر، آبشارهای پره سر، محوطه وسک پره سر، بنای تاریخی اسپی یه مزگت و کتبیه آن، منطقه ساحلی پره سر، پارک جنگلی زیبای گیسوم،  ساحل زیبای گیسوم، آبشار ویسادار پره سر، ناورود اسالم، مسجد جامع ولیعصر اسالم، خانه جلال آل احمد اسالم است.

 

در این مسیر با مناطق بکر و دیدنی مثل رضوانشهر و آبشار پره سر برخورد می‌کنید که با تماشای این زیبایی‌ها ذهن و روحتان را از درگیری ها و دغدغه‌های زندگی دور می‌کنید. بنابراین مسیر رشت تا تالش پر از جاذبه‌های تماشایی است که از حداقل یک بار ارزش دیدن دارد. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که از زیبایی های این مسیر غافل نشوید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از روش‌های سفر رشت به تالش گفتیم و جاذبه‌های گردشگری بین مسیر را نام بردیم. شما کدام یک از روش‌های سفر را می‌پسندید؟ به نظر شما کدام یک از دیدنی‌های مسیر لذت‌بخش‌تر از سایرین است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
میرزایی ۱۴۰۲/۷/۱۷

خانه جلال آل احمد اسالم است مگه تهران کار نمیکرد؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۸

میرزایی گرامی درست میگید ولی اسالم هم منزل داشته و آنجا فوت کرده است

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...