رَهی نو

پارک مینیاتور تبریز

تعداد بازدید: ۲۴۳۵ ۵ آذر ۱۳۹۶

اطلاعات کامل پارک مینیاتور تبریز

پارک مینیاتوری تبریز که با نام مینیاتبریز نیز شناخته می‌شود در سال 1390 به همت سازمان زیباسازی شهرداری تبریز در محوطه‌ی باغی به وسعت 1000 متر بنا شده‌است. این پارک با همکاری یک تیم 17 نفره متشکل از 4 استاد دانشگاه، 2 فارغ‌التحصیل ارشد و 11 کارشناس هنری و طراحی و ساخته شده‌است. مدیریت و طراحی تصاویر چشم‌نواز محوطه ذکر شده به عهده آقای مهندس سیامک سهرابی بوده‌است و کار ساخت و رنگ‌آمیزی این آثار را هنرمند عزیز کشورمان آقای نورالدین فروع دینی بر عهده داشته‌اند. این پارک، یک پارک موضوعی است که روی بناهای تاریخی تمرکز دارد و  به عنوان مقصد مناسبی برای دوستداران تاریخ و هنر ایرانی بنا شده‌است. از ویژگی‌های این گونه پارک‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که پارک‌هایی از این دست غالبا در فضاهای باز و در دل فضای سبز طراحی می‌شوند.

پارک مینیاتور تبریز آدرس

پارک مینیاتور تبریز کجاست؟

پارک مینیاتوری تبریز نخستین پارک موضوعی در تمام آذربایجان شرقی است که در یکی از خوش آب و هوا‌ترین مناطق استان قرار گرفته ‌است. این پارک مینیاتور تبریز از نظر وسعت دومین پارک بزرگ کشور به شمار می‌آید. پارک مینیاتوری با محوریت تاریخی سهم بسیار بزرگی در ارتقای فرهنگی شهر ایفا می‌کند. بازدیدکنندگان عزیز در نمونه پارک مینیاتوری تبریز استان آذربایجان شرقی شاهد فضاسازی بسیار زیبا در اطراف بناهای تاریخی خواهند بود که به طرز چشمگیری بر جذابیت فضا افزوده است. در این پارک‌های موضوعی در کنار جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی بسیار دیدنی که در قالب تصاویر در معرض دید بازدید-کنندگان قرار گرفته است. علاوه بر آن فضاهایی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت نیز در نظر گرفته شده است تا در کنار تماشای آثار دیدنی ساعات خوشی را در فضای آرامش‌بخش پارک تجربه کنند. از دیگر ویژگی تمام پارک‌های موضوعی استفاده از تکنولوژی روز در معرفی و بازنمایی مشاهیر و ابنیه تاریخی است. در پارک مینیاتور تبریز ما شاهد استفاده از هنر سه بعدی‌سازی در نقاشی‌های ابنیه تاریخی هستیم و از آن گذشته تابلوهای سخنگو وظیفه خطیر راهنمایی فضاهای تاریخی را بر عهده دارند.  چنین امکاناتی از بروز خطای انسانی در ارائه اطلاعات جلوگیری می‌کند و به میزان بسیار زیادی در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی خواهد شد. بازدیدکنندگان در هر زمانی از روز و هر فصلی از سال با مراجعه به این پارک مینیاتوری راهنمای دیجیتال را در کنار خود خواهند داشت که توضیحات تکمیلی درباره دیدنی‌های مجموعه را در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد.

مسیر دسترسی به پارک مینیاتور تبریز و آدرس

بازدیدکنندگان عزیز برای دسترسی به این مجموعه تاریخی و تفریحی دیدنی می‌توانند با استفاده از اتوبوس‌های شهری به راحتی خود را به پارک مینیاتور تبریز برسانند یا در صورت تمایل با استفاده از خطوط متروی خط یک شهری اقدام به سفر به مجموعه دیدنی پارک مینیاتوری کنند. برای این منظور کافی است بازدید‌کنندگان از ایستگاه ائل‌ گلی پیاده شوند. در صورت استفاده از خودروی شخصی مسیرهای داخلی شهر به‌سادگی مسیر دسترسی به پارک را به شما عزیزان نشان خواهد داد شما می‌توانید برای دسترسی به مجموعه از اتوبان تبریز جنوبی هم استفاده کنید. و آدرس پارک مینیاتوری تبریز در آذربایجان شرقی، در مسیر خیابان گلکار و انتهای پارک آنالار و آتالار در مقابل درب فرمانداری قرار گرفته‌است.

زمان بازدید از پارک مینیاتوری تبریز: بهترین زمان برای بازدید از مجموعه پارک مینیاتوری تبریز فصل بهار تا اوایل پاییز است. بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانند از فضای پارک دیدن کنند. بازدیدکنندگان در تمام ساعات و بدون محدودیت زمانی می‌توانند از پارک بازدید کنند.

عکس از پارک مینیاتور تبریز

ماکت بناهای موجود در پارک مینیاتور تبریز

آثار تاریخی و دیدنی این پارک در قالب ماکت‌های مینیاتوری یا استفاده از تکنیک نقاشی سه بعدی خلق شده‌ و در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. حفاظت از آثار تاریخی و جاهای دیدنی تبریز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در کنار نگهداری از این آثار معرفی این آثار نیز وظیفه خطیری است که بر دوش همه ما قراردارد. این پارک مینیاتور تبریز زیبا می‌توان شماری از بناهای تاریخی شهر از جمله مقبره‌الشعرا، عمارت ائل گلی، ارک علیشاه، برج خلعت پوشان، کاخ شهرداری، مسجد کبود، کلیسای مریم مقدس، برج یانقین، ساختمان ایستگاه راه آهن، ساختمان بانک ملی، کاخ استانداری و پل کابلی را مشاهده کرد و با جزئیات این بناها از نزدیک آشنا شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...