رَهی نو

نمایشگاه خزندگان کیش

تعداد بازدید: ۳۶۵۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۶

سفر به جزیره زیبای کیش در بستر دریای نیلگون خلیج فارس، لحظات خاطره‌انگیزی را برایتان رقم می‌زند. یکی از این تفریحات دلپذیر غواصی و جت اسکی در کیش  و بنانا سواری روی آب است .پس از بازدید از کشتی یونانی کیش و مشاهده مکان تفریحی - تاریخی بینظیر شهر زیرزمینی کاریز  و لذت تجربه پارک آبی کیش، نوبت به بازدید از گونه جانوری می‌رسد که آن‌ها را فقط در کیش خواهید دید. بازدید از جایی که دنیای جدیدی از زندگی آبزیان، پرندگان، خزندگان و حیوانات دیگر را به رویتان می‌گشاید.
 

اطلاعات کلی در مورد نمایشگاه خزندگان کیش

 

اگر از دیدن حیوانات عجیب و غریب لذت می‌برید و یا به موجوداتی همچون خزندگان علاقه دارید، اگر در پی گونه‌هایی از حیوانات هستید که رو به انقراض بوده و تنها یک گونه از آن‌ها در ایران و حتی شاید در دنیا باقی مانده است، همچنین در صورتی که بازدید از باغ وحش و دیدن راز بقا، شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نمایشگاه خزندگان کیش را از دست ندهید، به خصوص اگر با کودکتان به این جزیره سفر کردید.

 

اطلاعات جذاب کلی از این مکان

بازدید از مجموعه‌ ارزشمند نمایشگاه خزندگان، انواع پرندگان، خزندگان، ماهی، دلفین‌های آموزش دیده و جانوران دریایی ساکن خلیج فارس و گونه‌هایی از حیوانات در خود دارد که حیف است در سفرتان به این جزیره، از آن‌ها دیدن نکنید. پس بیایید تا سری به نمایشگاه خزندگان کیش بزنیم. نگران نباشید، قرار نیست در میان خزندگان ترسناکی همچون سوسمارها قدم بزنید و با آن‌ها عکس یادگاری بیاندازید. این حیوانات در فضای آکواریومی و کاملا ایمن و محافظت شده قرار گرفتند. در نتیجه می‌توانید به همراه خانواده و عزیزان‌تان از این زیبایی‌های خلقت استفاده کنید. به خصوص اگر فرزند کوچک دارید، این بازدید به او کمک می‌کند تا گونه‌های جانوری را از نزدیک ببیند و با آن‌ها آشنا شود.

 

آدرس نمایشگاه خزندگان کیش

به سمت نمایشگاه حرکت می‌کنیم، در خیابان فردوسی کیش در نزدیکی مرکز شهر، به ساختمان هنر می‌رسیم. نمایشگاه، در ساختمان هنر قرار گرفته است. اگر یک روز از سفرتان را به دیدن جاذبه‌های جانوری اختصاص دادید، می‌توانید پس از بازدید از این نمایشگاه سری به بوستان آهوان کیش بزنید که در نزدیکی نمایشگاه خزندگان قرار گرفته است و از زیبایی این جانوران نیز به وجد آیید. بنابراین بعد از تماشای خزندگان می‌توانید خودتان را به دشت آهوی کیش رسانده و گشتی هم در این پارک بزنید. همچنین کنار این مجموعه، یک آکواریوم آبی فوق‌العاده حیرت انگیز قرار گرفته که انواع و اقسام ماهیان و جانداران دریایی را از نزدیک می‌بینید. ماهی‌های تزئینی و رنگارنگ که حکایت از دنیای شیرین اعماق دریا دارد. در صورتی که قصد خرید از بازار بین المللی ونوس کیش را داشتید، می‌توانید طی حدود 10 دقیقه پیاده‌روی خود را به این بازار که در نزدیکی نمایشگاه قرار گرفته است، برسانید.

 

ساعت کار نمایشگاه خزندگان

بازدید از این جاذبه دیدنی، تنها یک الی دو ساعت از تایم گردشگری‌تان را می‌گیرد و لذت بردن از آن کاملا به سلیقه‌تان بستگی دارد. هر زمان هم بازدیدتان به اتمام رسید به جنب ساختمان هنر، بوستان آهوان کیش رفته و یک دل سیر از زیبایی و جذابیت این موجودات، استفاده کنید. برای اطلاع از ساعات کاری و تهیه بلیط این نمایشگاه، می‌توانید با شماره‌های این مجموعه تماس بگیرید.

 

قیمت بلیط نمایشگاه خزندگان کیش

شما می‌توانید از هر کجای جزیره که هستید با تاکسی‌های لاکچری کیش و با پرداخت حدود 15 الی 20 تومان به این نمایشگاه برسید و از موقعیت استفاده کرده و با پرداخت مبلغی ناچیز بابت بلیط حداقل یکبار هم که شده این بازدید را تجربه کنید.

ایگوانا در نمایشگاه خزندگان کیش

 

انواع حیوانات در نمایشگاه خزندگان

اگر دلتان برای دیدن مارهای بزرگ بوا، پیتون آفریقا، و آمازون تنگ شده و یا هوس دیدن سوسمار ایگوانا ماداگاسکار از نزدیک کردید، می‌توانید در نمایشگاه خزندگان، به طور کامل آن‌ها را ببینید. بیش از 100 گونه عجیبی که حتی در فیلم‌ها هم تا به حال به چشم‌تان نخورده در این نمایشگاه خواهید دید. آن زمان اگر از مار پرنده تایلندی یا عقرب سیاه آفریقایی از شما سوال کردند، چنان در ابهت این خزندگان غرق می‌شوید که به محض آوردن اسم‌ آن‌ها، تصویرشان در ذهن‌تان نقش ببندد. عنکبوت کبوتر خوار برزیلی و آفتاب پرست و گونه‌های زیبا و حیرت انگیز دیگری از آفتاب پرست، لاک پشت، سوسمار، مار و.. در این نمایشگاه به چشم می‌خورد که اگر به حیوانات علاقه داشته باشید، دنیای جدیدی از خزندگانی که هیچ تصوری از آن‌ها ندارید، به رویتان باز می‌شود.

 

نکاتی که قبل از بازدید نمایشگاه خزندگان لازم است بدانید

درست است که در حال انجام یکی از هیجان‌انگیزترین دیدارها به سر می‌برید و حیف است که این لحظات را ثبت نکنید، اما قبل از هر چیز فلش دوربین‌تان را خاموش کنید و با فلش خاموش عکاسی کنید. چرا که ممکن است این حیوانات زیبا و کمیاب به واسطه فلش دوربین شما عصبانی یا بیمار شوند. لذت بردن از این نمایشگاه بستگی به خودتان دارد. اگر به جانورشناسی و آشنایی با نحوه زندگی، تولید مثل، تغذیه گونه‌های نادر علاقه مند هستید، دست کم برای یکبار هم که شده به این نمایشگاه رفته و از نزدیک گونه‌های نادر که تنها در کیش یافت می‌شوند، ببینید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...