رَهی نو

لاله پارک تبریز ؛ مجتمع تجاری لاله پارک | رهی نو

تعداد بازدید: ۲۰۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

  سفر به تبریز فقط شامل بازدید از جاهای تاریخی و طبیعی نمی‌شود بلکه شما می‌توانید از مکان‌های توریستی مانند لاله پارک که هم یک مجتمع خرید است و هم یک مکان تفریحی، دیدن کنید. شما در مجموعه لاله می‌توانید هم خرید و تفریح کنید و هم اینکه در یکی از بهترین هتل های تبریز اقامت کنید. این مجموعه با خدماتی که ارائه می‌دهد سفره شما را خاطره‌انگیز خواهد کرد.
شهر تبریز هم چیزی برای دیدن کم ندارد. شما می‌توانید از جاهای دیدنی تبریز مانند مسجد کبود، مقبره الشعرا، بازار تبریز، موزه آذربایجان، خانه مشروطه، خانه استاد شهریار و ... دیدن کنید یا اینکه به مکان‌های طبیعی این شهر چون کوه عینالی، تالاب قوری گل، ائل گلی، باغ فتح آباد و... بروید. شما می‌توانید با مجموعه لاله در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو آشنا شوید تا در سفر به تبریزخرید و تفریح را در این مجتمع از دست ندهید.

لاله پارک کجاست؟

برای رفتن به مرکز تجاری و تفریحی لاله بایستی به سمت شمال شرقی شهر تبریز حرکت کنید. این مجتمع در بزرگراه پاسداران، جنوب شرقی میدان فهمیده، جنب شهرک فرشته جنوبی قرار دارد. در این مرکز تجاری مدرن شما می‌توانید بهترین برندها را خرید کنید، بازی و تفریح داشته باشید، غذاهای باکیفیت میل کنید و در یک هتل عالی اقامت کنید. این مرکز زیرمجموعه یک شرکت ترکیه‌ای به‌حساب می‌آید.
برای رفتن به مجتمع لاله می‌توانید از خودروی شخصی، اتوبوس یا تاکسی‌های شهری استفاده کنید. از آنجا که این مجموعه در بزرگراه قرار دارد، دسترسی به آن بسیار آسان است. وارد بزرگراه پاسداران شوید. در خروجی میدان شهید فهمیده خارج شوید. به سمت شهرک فرشته جنوبی بروید. مجموعه لاله در سمت چپ شما خواهد بود.

لاله-پارک-تبریز-کجاست

تاریخچه مجموعه لاله تبریز

در سال 1385 که مسئولان تبریز که شامل شهردار و چند نفر از شورا شهر می‌شد، در شورای کلان‌شهرهای کشورهای اسلامی حضور یافتند. این نشست در استانبول ترکیه برگزار شد و در آن شروع ساخت مجموعه لاله رقم خورد. در این نشست مسئولان تبریزی به همراه دو نفر از سهامداران معروف تبریزی با شهردار استانبول در سفارت ایران در کشور ترکیه دیدار کردند.
پس از گفتگوهای انجام شده از این تیم درخواست مشارکت کردند سپس یک سال بعد مکاتبات رسمی صورت گرفت. یکی از آن دو سهامدار قرارداد مجتمع لاله را با شهرداری تبریز بست و بعد از آن ساخت پروژه را شروع کرد. مجتمع تجاری توریستی لاله در منطقه 5 شهرداری تبریز قرار دارد. این مجتمع در زمینی به مساحت 90 هزار مترمربع به شکل یک سازه بزرگ احداث شد.
این مجموعه برای اینکه بتواند بخش‌های مختلفی را در برگیرد در این مساحت زمین‌ساخته شد. بخش‌های این مجموعه شامل مراکز تجاری، مراکز تفریحی و یک هتل معروف و پنج ستاره می‌شود. قرار گرفتن این مجموعه مدرن و باشکوه در بزرگراه پاسداران موقعیت مکانی و دسترسی به آن را ویژه می‌کند. مساحت بخش‌های مختلف مجموعه لاله به‌صورت کاربردی تقسیم‌بندی شده است.
هتل کایا یکی از هتل های محبوب تبریز در مساحتی حدود 25 هزار مترمربع قرار دارد. مجموعه تجاری آن مساحت بالغ بر 21 هزار مترمربع را در برمی‌گیرد. فضاهایی که باقی می‌ماند را پارکینگ و محیط عمومی شکل می‌دهد. واحدهای تجاری مجتمع لاله در 6 طبقه و هتل کایا در 17 طبقه قرار دارند. از 17 طبقه هتل، 2 طبقه به زیرزمین و پارکینگ اختصاص دارد.

اطلاعات بازدید از مجتمع لاله تبریز

شما برای بازدید از پارک لاله تبریز نیازی به تهیه بلیط ندارید. این پارک از ساعت 9 صبح تا 12 شب هر روز از مهمانان خود استقبال می‌کند. شما در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها هم می‌توانید از این مجموعه دیدن کنید و به تفریح و خرید بپردازید. برای استفاده از سالن‌های مهمانی، سینما، رستوران و سایر امکانات مجموعه بهتر است از قبل در زمان‌ها شلوغ هماهنگی داشته باشید. قبل از سفر به تبریز اگر قصد دارید در هتل کایا اقامت کنید بایستی به رزرو اتاق موردنظر خود بپردازید تا بتوانید به‌محض ورود خود به این شهر یک اقامت عالی و منحصربه‌فرد داشته باشید.

بهترین فصل بازدید از مجموعه لاله

شما می‌توانید در هر فصلی به گردش و تفریح در مجتمع تجاری توریستی لاله بپردازید. چون که قسمت عمده این مجموعه در فضای بسته قرار دارد و فضای محدودی به محیط باز آن اختصاص دارد. با توجه به اینکه تبریز آب‌و‌هوایی سرد دارد بهترین فصل برای سفر به این شهر، فصل‌های گرم سال، بهار و تابستان است. اگر در فصول سرد سال به این شهر سفر می‌کنید و قصد بازدید از مجموعه لاله را دارید نگران نباشید، این مجموعه به سیستم گرمایشی قوی مجهز است تا گردشگران بتوانند به‌راحتی در این مجموع بگردند.

بهترین-فصل-برای-بازدید-از-لاله-پارک-تبریز

بخش‌های مختلف مجتمع لاله تبریز

همان‌طور که گفته شد شما می‌توانید در مجتمع لاله از بخش‌های تجاری، تفریحی و گردشگری متفاوتی استفاده کنید. هتل لاله پارک تبریز به‌عنوان یکی از قسمت‌های این مجتمع می‌تواند گزینه شما برای اقامت در این شهر باشد. علاوه بر هتل این مجموعه واحد‌های تجاری خاص، مراکز تفریحی متنوع، شهربازی و فود کورت را شامل می‌شود که در 6 طبقه از این مجتمع قرار دارند. شما می‌توانید در طبقات زیر زمینی مجتمع خودروی خود را در پارکینگ مجتمع پارک کنید. بسیاری از رویدادهای مهم و مفرح مانند کنسرت، جلسات مهم، فیلم‌های سینمایی، قرعه کشی‌ها و سایر رخدادها در هتل کایا برگزار می‌شود. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف مجتمع می‌پردازیم.

هتل-لاله-پارک-تبریز

هتل کایا

هتل پنج ستاره کایا در مجموعه لاله در سال 1395 افتتاح شد. این هتل در 14 طبقه خود 220 واحد تاتق و سوئیت دارد که تمامی آن‌ها به بهترین امکانات رفاهی مجهز شده‌اند. هتل کایا امکاناتی چون استخر سرپوشیده، سونای خشک، سونا بخار، جکوزی، حمام ترکی اصیل، ماساژ، دستگاه خودپرداز، نمازخانه، کافی شاپ، خدمات ویژه معلولین، تاکسی سرویس، ترانسفر، خدمات خانه داری، خدمات خشک شویی، خدمات بیدارباش و ... را دارد.
در هتل کایا تبریز بسیاری از افراد مشهور از جمله خوانندگان، بازیگران، بازیکنان فوتبال و ... اقامت داشتند که این نشانگر بالا بودن سطح کیفیت خدمات و امکانات هتل است. بسیاری از شهروندان تبریزی در این هتل، جشن‌ها، دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و مراسم‌های مختلف دیگر را برگزار می‌کنند. این هتل 10 سالن بی‌نظیر و زیبا دارد که با ظرفیت‌ها و چیدمان متفاوت از هم به پذیرایی از مهمانان می‌پردازد. کنسرت‌های مهم در شهر تبریز در بزرگ‌ترین سالن هتل اجرا می‌شود. این سالن بیش از 1000 نفر ظرفیت دارد که با تجهیزات حرفه‌ای خود یکی از بهترین سالن‌های شهر تبریز محسوب می‌شود.

پردیس سینمایی

شما می‌توانید یکی از مدرن‌ترین و نوین‌ترین سینماهای کشور را در پردیس سینمایی مجموعه لاله ببیند. سالن‌های این سینما فیلم‌های جدید تازه اکران شده را نمایش می‌دهند. این سینما 4 سالن مجزا دارد که ظرفیت آن‌ها به 214 صندلی تکمیل می‌شود. یکی از سالن‌های سینما به‌صورت VIP خدمات خود را ارائه می‌دهد. این پردیس سینمای به دلیل مدیریت عالی و تجهیزات مناسب همیشه بین مخاطبان سینما محبوب بوده است. مردم از اکران به‌موقع فیلم‌ها و خدمات رفاهی این مجموعه رضایت کامل دارند.

فود کورت

مجموعه‌ای از فست‌فودها، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف را می‌توانید در فود کورت مجتمع لاله بیابید. شما می‌توانید در این مجتمع خرید و تفریح کنید و پس از گشت‌وگذار در یکی از بهترین فود کورت‌ها غذاهای باکیفیت و لذیذ میل کنید. فود کورت لاله در یک سالن بزرگ، یک بالکن زیبا و منحصر‌به‌فرد دارد که شما می‌توانید در یک چشم‌اندازی زیبا از شهر تبریز به‌صرف غذای خود بپردازید.

شهربازی 

شهربازی لاله در مجتمع تفریحی تجاری لاله بیش از 50 بازی و سرگرمی برای کودکان و بزرگسالان دارد. کودکان می‌توانند در بهترین شرایط و ایمنی کامل بازی‌های هیجان‌انگیز انجام دهند. این شهربازی یکی از کامل‌ترین شهربازی‌های شهر تبریز به‌حساب می‌آید که وسیله‌های بازی مانند سرسره بادی، بازی‌های کامپیوتری، ترن هوایی، زمین پاتیناژ و ... به سرگرمی کودکان می‌پردازد. طراحی و چیدمان شهربازی به گونه‌ای است که کودکان را شاد می‌کند و هیجانات آن‌ها را برمی‌انگیزاند. شما کافی است برای استفاده از وسایل این شهربازی بلیط تهیه کنید و به تفریح و شادی مشغول شوید.

شهربازی-لاله-پارک-تبریز

هایپر مارکت

شما می‌توانید خریدهای اصلی و روزمره خود را از هایپرمارکت مجموعه لاله تهیه کنید. این هایپرمارکت بزرگ محصولات تازه و متنوعی دارد که تمام نیازهای روزانه را برطرف می‌کنند. محصولات خارجی و ایرانی مختلفی را می‌توانید از این هایپرمارکت خریداری کنید و از بخش‌های مختلف آن مانند قصابی، لبنیات و حبوبات، نان فروشی، شیرینی فروشی، سوپر میوه و سبزیجات، لوازم بهداشتی و ... نیازهای خود را تامین کنید.

واحدهای تجاری

واحدهای تجاری مجتمع لاله در سه طبقه قرار دارند و شما می‌توانید از فروشگاه‌های این مجموعه خریدهای خود را انجام دهید. فروشگاه‌های مجتمع لاله محصولاتی مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، لباس زیر، لباس کودک و ... را عرضه می‌کنند. شما می‌توانید برندهای معتبر را در مجتمع لاله ببینید و از خرید اجناس باکیفیت و درجه یک لذت ببرید. شما می‌توانید در زمان حراج‌های آخر فصل این فروشگاه‌ها، از تخفیفات خوبی برخوردار شوید.

جاهای دیدنی نزدیک به مجموعه لاله

شما می‌توانید در سفر خود به شهر تبریز از مجموعه لاله دیدن کنید و از مراکز تجاری آن خرید کنید و یک روز پرهیجان را در شهربازی آن پشت سر بگذارید. سپس می‌توانید از سایر جاهای دیدنی تبریز دیدن کنید. شهر تبریز مکان‌های تاریخی باشکوه و طبیعتی منحصربه‌فرد دارد که دیدن آن‌ها می‌تواند برای گردشگران و مسافران بسیاری جذاب باشد. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری تبریز می‌پردازیم.

خانه پروین اعتصامی

این خانه محل تولد پروین اعتصامی، شاعر برجسته ایرانی است. این خانه در دوره پهلوی اول ساخته شده و در سال 1385 به‌عنوان اثر ملی به ثبت رسیده است. خانه پروین اعتصامی دو طبقه و یک زیرزمین دارد. در طبقه اول این خانه موزه‌ای است که در آن اشیاء شخصی پروین اعتصامی، دست‌نوشته‌ها و کتاب‌های او نمایش داده می‌شود. در طبقه دوم این خانه نیز نمایشگاه‌های مختلفی از هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

مسجد رشدیه

مسجد رشدیه تبریز یا مسجد امام علی (ع) یکی از مساجد بزرگ و مهم شهر تبریز است که در بلوار گلستان، بلوار بهارستان قرار دارد. این مسجد در سال 1345 توسط حاج میرزا جواد آقا خویی بنا شده و به نام رشدیه نام‌گذاری شده است. مسجد رشدیه تبریز دو شبستان بزرگ و یک گنبد بزرگ دارد. شبستان اصلی مسجد در طبقه همکف و دارای ظرفیت 2000 نفر دارد.
شبستان دوم مسجد در طبقه فوقانی است. گنبد مسجد نیز در بالای شبستان اصلی قرار دارد و ارتفاع آن به 30 متر می‌رسد. مسجد رشدیه تبریز از نظر معماری نیز بسیار زیبا و دیدنی است. کاشی‌کاری‌های این مسجد بسیار ظریف و هنرمندانه هستند و خطاطی‌های آن نیز بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند.

ائل گلی

ائل گلی یا شاه گلی یکی از مهم‌ترین گردشگاه‌های شهر تبریز است که در جنوب شرق آن و در ۷ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این مکان در زمان آق‌قویونلوها ایجاد شده و در دورهٔ صفویان گسترش یافته است. قهرمان میرزا نیز این عمارت را تکمیل‌تر نموده و آن را به‌صورت یک گردشگاه سلطنتی برای درباریان قاجار درآورده است.
ائل گلی از دو بخش استخر و عمارت تشکیل شده است. استخر ائل گلی در وسط یک باغ بزرگ قرار دارد. عمارت آن نیز در وسط استخر با دو طبقه جای گرفته است. طبقه اول عمارت به‌عنوان کافه و رستوران مورداستفاده قرار می‌گیرد و طبقه دوم آن نیز به‌عنوان موزه استفاده می‌شود.

ائل-گلی

بازار تبریز

بازار تبریز بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده جهان در مرکز شهر تبریز قرار دارد. این بازار در سال 1389 به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. تاریخچه بازار تبریز به دوران قبل از اسلام می‌رسد. این بازار در طول تاریخ خود بارها موردبازسازی و مرمت قرارگرفته است. در دوره صفویان، این بازار به اوج رونق خود رسید و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری جهان شناخته شد.

کلام پایانی

در لاله پارک تبریز شما می‌توانید بهترین‌ها را در کنار هم داشته باشید. اینکه شما بتوانید در یک فضا هم اقامتی عالی داشته باشید، هم خرید و تفریح کنید بهتر از این نمی‌شود. این مجموعه تمامی خدمات خود را باکیفیت هرچه‌تمام‌تر ارائه می‌دهد.
پس شما با خیال راحت می‌توانید در سفر خود به تبریز از این مجموعه دیدن کنید و لذت کامل را ببرید. تبریز شهر تاریخی ایران در کنار آثار باستانی خود و طبیعت زیبا، مجموعه‌های تفریحی بسیاری دارد که مجتمع لاله یکی از آن‌ها به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید در این مجموعه حسی متفاوت را تجربه کنید.

سوالات متداول در مورد  پارک  لاله تبریز

مجموعه تفریحی توریستی لاله تبریز کجاست؟

این مجموعه در شمال شرق شهر تبریز، در اتوبان پاسداران، روبروی پمپ بنزین ولدان واقع شده است.

چه امکاناتی در مجموعه لاله تبریز وجود دارد؟

مجموعه لاله امکانات تفریحی، رفاهی و تجاری متعددی ازجمله شهربازی، مراکز خرید، هتل، فودکورت، پارکینگ و ... را شامل می‌شود.

آیا مجموعه لاله تبریز پارکینگ دارد؟

بله، این مجموعه دارای پارکینگ با ظرفیت بیش از 1000 خودرو است.

اتاق‌های هتل لاله پارک تبریز چه امکاناتی دارد؟

اتاق‌های این هتل امکاناتی چون حمام و لوازم بهداشتی، تلویزیون، تلفن، اینترنت، یخچال، مینی بار، روم سرویس، چای‌ساز، دراور، کمد، رخت آویز، سیستم گرمایش و سرمایش، سیستم اعلام و اطفاء حریق، صندوق‌ امانات و ... دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...