رَهی نو

فاصله رشت تا کاشان

تعداد بازدید: ۸۰۸۱ ۱ بهمن ۱۴۰۱

رشت یکی از شهرهای پرجمعیت و زیبا در شمال ایران و مشهور به شهر باران است. این شهر مکان‌های تاریخی و طبیعی زیادی دارد. اصالت و قدمت این منطقه شمالی، زبانزد گردشگران است. غذاهای محلی، صنایع‌دستی، طبیعت بکر و تاریخ کهن همگی جزو جذابیت‌های شهر زیبای رشت است. کاشان نیز همانند رشت از شهرهای استان اصفهان است و مکان‌های گردشگری زیادی برای دیدن دارد و قدمت آن بسیار زیاد است. گلاب کاشان و فصل گلاب‌گیری هر ساله گردشگران زیادی را به این شهر زیبا می کشاند. اگر عازم رشت به مقصد کاشان هستید، این مطلب را از دست ندهید و با ما همراه شوید تا در مورد فاصله رشت تا کاشان، روش‌های سفر و دیدنی‌های مسیر بگوییم.

 

فاصله رشت تا کاشان از نظر مسافت و زمان

فاصله رشت تا کاشان حدود 527 کیلومتر است و نزدیک به 6 ساعت طول می‌کشد تا از رشت به کاشان برسید. بهترین زمان سفر به کاشان فصل بهار یا اول پاییز است؛ از این رو می‌توانید در این دو فصل بار سفر ببندید و عازم کاشان شوید. کاشان اولین واحه بزرگ جاده قم - کرمان است که در حاشیه کویرهای مرکزی ایران قرار دارد؛ بنابراین جذابیت آن عمدتاً به دلیل تضاد بین بی‌کران‌های خشک شده بیابان‌ها و سرسبزی واحه‌های منظم است.

 

فاصله رشت تا کاشان

 

فاصله رشت تا کاشان چند کیلومتر است

همانطور که قبلا هم گفته شد، فاصله رشت تا کاشان 527 کیلومتر است. کاشان که مدت‌ها مرکز فرش‌های نفیس بوده است و تقریباً از هر سه نفر یک نفر در قالی‌سازی کار می‌کند و بیش از دو سوم فرش‌بافان این شهر را زنان تشکیل می‌دهند. مهارت‌های سنتی قالی‌بافی کاشان از طریق شاگردی زیر نظر مادر و مادربزرگ به دختران منتقل می‌شود. همچنین کارآموزی ابزاری است که مردان از طریق آن مهارت های خود را در طراحی، رنگرزی، برش، ماشین بافندگی و ابزارسازی یاد می گیرند.

 

روش ‌های سفر از رشت تا کاشان

شیوه‌های سفر از رشت تا کاشان با اتوبوس و خودروی شخصی است. متأسفانه هیچ پرواز مستقیمی از فرودگاه رشت به کاشان وجود ندارد. در ادامه بیشتر از روش‌های سفر از رشت به کاشان می‌گوییم.

 

مسافت رشت تا کاشان با اتوبوس

یکی از روش‌های سفر از رشت تا کاشان اتوبوس است. فاصله رشت تا کاشان با اتوبوس نزدیک به 6 ساعت طول می‌کشد و شما مسیری حدود 530 کیلومتری را طی می‌کنید.  

 

مسافت رشت تا کاشان با خودروی شخصی

یکی دیگر از روش‌های سفر از رشت به کاشان، رانندگی با خودروی شخصی است که شما می‌توانید این مسیر را بنا به سلیقه خودتان، برنامه‌ریزی کنید. هر زمان و در هرکدام از شهرهای بین راه که خواستید، پیاده شوید، خوراکی یا وعده غذایی میل کنید و کمی از خستگی راه را از تن بزدایید. مسیر رشت تا کاشان ابتدا از آزادراه رشت- قزوین شروع می‌شود و پس از طی مسیر پیش رو، با ورود به آزادراه امیرکبیر، خود را به کاشان می‌رسانید.

 

جاذبه ‌های مسیر رشت کاشان

در فاصله رشت تا کاشان، دیدنی‌های مختلفی برای تماشا و بازدید وجود دارد. قزوین یکی از شهرهایی است که در بین راه می‌توانید وارد آن شوید و از جاهای دیدنی کاشان مانند خیابان سپه، مسجد جامع، امام‌زاده حسین، کاخ چهل ستون و... دیدن کنید.

 

کاخ چهل ستون


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کجاست؟ برای مشاهده جاهای دیدنی ایران بر روی لینک کلیک کنید. 


همچنین خود کاشان نیز جاذبه‌های زیبایی برای تماشا دارد. برای مثال خانه بروجردی‌ها یکی از این مکان‌ها است. این خانه متعلق به خانواده‌ای بازرگان که به کاشان مهاجرت کرده‌اند و بیش از صدسال پیش‌ساخته شده است. تاریخ ساخت هنوز روی کتیبه سرپوشیده بنا دیده می‌شود که اتمام آن 18 سال توسط ده‌ها کارگر، معمار و نقاش چیره‌دست به طول انجامید.

 

اقامتگاه طباطبایی نیز خانه‌ای بزرگ با چندین حیاط که زمانی متعلق به یک تاجر ثروتمند بوده است، از جاذبه‌های توریستی کاشان است. این خانه شامل نقاشی‌های دیواری لذت‌بخش با شیشه‌های رنگی ظریف است. خانه عباسیان یک‌خانه تاریخی و سنتی بزرگ است که در اواخر قرن هجدهم ساخته شده است. این خانه نمونه‌ای زیبا از معماری مسکونی کاشانی است. همچنین مسیر سرسبز رشت و جاهای دیدنی آن برای هر مسافری جذاب و لذت‌بخش است.

 

جمع‌بندی

مسیر سفر بسیار مهم است تا خاطره‌ای زیبا در ذهنتان برجای بگذارد. شما می‌توانید مسیر را خود برانید و هرکجا که دوست داشتید، استراحت کنید، یا با اتوبوس تا رسیدن به مقصد، یا فیلم تماشا کنید یا به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان گوش دهید.

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به کرمانشاه سفر کنید و از بین هتل های کاشان یکی را بعنوان محل اقامت خود انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های این شهر را مانند هتل وندا کاشان را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
تارا سودایی ۱۴۰۲/۷/۱۷

خانه های کاشان بسیار زیباست و این چندسال اخیر که رستوران های بسیار زیبایی در مسیر قم کاشان البته ساخته شده که بسیار با صفا و لذتبخش هستند

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۸

تارای عزیز از ابراز احساسات و نظرتون در سایت رهی نو خوشحالیم و امیدواریم که همواره شاد و سفرهای خوشی در پیش داشته باشید خدمات رهی نو در خدمت شما عزیزان میباشد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...