رَهی نو

فاصله اصفهان تا ماسال

تعداد بازدید: ۳۶۴۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱

آیا می‌دانستید در هنگام پیمودن فاصله اصفهان تا ماسال، با جاذبه‌های گردشگری زیادی روبرو می‌شوید؟ از گذشته تاکنون سفر به شهرهای شمالی کشور ایران، مورد علاقه افراد زیادی بوده است. همه ایرانی‌ها دوست دارند برای رهایی از شهرهای صنعتی و آلوده محل زندگیشان، چند روزی را در مناطق خوش آب و هوای شمال کشور بگذرانند. شهرهای شمالی نیز با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی معتدل و مرطوب و داشتن هوایی پاک و سالم، گزینه خوبی برای سفرهای تفریحی و گردشگری هستند.

 

یکی از شهرهای کوچک اما زیبا و منحصر به فرد شمال ایران، شهر ماسال است. ماسال با داشتن ویژگی‌های آب و هوایی و ییلاقاتی، همانند بهشتی زیبا برای ایرانیان به خصوص اصفهانی‌ها است. در این مقاله، قرار است درباره فاصله اصفهان تا ماسال، روش‌های سفر و جاذبه‌های مسیر سفر به این شهر، بیشتر بدانید!

 

فاصله اصفهان تا ماسال از نظر مسافت و زمان

جالب است بدانید که به طور کلی برای سفر به شهرهای شمالی از اصفهان، مسیرهای متفاوتی وجود دارد. برای اینکه از اصفهان به ماسال بروید سه مسیر زیر پیش‌روی شماست.

 

فاصله اصفهان تا ماسال

 

  • مسیر 1: در این مسیر، شما باید از سمت آزادراه معلم، به سمت شاهین شهر رفته و با گذر از شهرهای میمه، قم و ساوه به سمت استان قزوین بروید. قزوین یکی از نزدیک‌ترین شهرها به استان گیلان است و در هر صورت برای رفتن به ماسال، باید از این شهر عبور کنید. برای اطلاع از فاصله تهران تا ماسال بر روی لینک کلیک کنید. 

در این مسیر، با گذر کردن از قزوین به گیلانبروید و به سمت شهر زیبا و دوست‌داشتنی فومن حرکت کنید. در فومن، به سمت صومعه‌سرا تغییر مسیر بدهید تا به ماسال برسید. فاصله اصفهان تا ماسال در این مسیر، 684 کیلومتر است و باید حدود 8 ساعت و 11 دقیقه، برای رسیدن به ماسال در راه باشید.

  • مسیر 2: در مسیر دوم، شما باید از مرکز اصفهان در آزادراه معلم به سمت شاهین شهر بروید و بعد، از آزادراه امیرکبیر به سمت شهر نطنز حرکت کنید. بعد از گذشتن از نطنز و عبور از شهر کاشان، در جاده کمربندی قم، به سمت ساوه حرکت کنید.

از این‌جا به بعد دوباره باید از سمت قزوین به سمت رشت بروید تا عبور از شهرستان‌های زیبا و دیدنی فومن و صومعه سرا به ماسال برسید. فاصله اصفهان تا ماسال در این مسیر، 759 کیلومتر بوده و باید حدود 8 ساعت و 50 دقیقه را در راه باشید.

  • مسیر 3: مسیر سوم نسبت به دیگر مسیرها طولانی‌تر است. چون شما باید بعد از حرکت از مرکز اصفهان، با عبور از شاهین شهر، به جاده میمه اصفهان وارد شوید. سپس از طریق آزادراه امیرکبیر، به سمت نطنز و کاشان حرکت کنید و با عبور از کمربندی قم، به آزادراه خلیج فارس وارد شوید.

این جاده، شما را به سمت تهران می‌برد. با ورود به تهران نیز باید به سمت کرج تغییر مسیر دهید. پس از آن، باید به سمت قزوین بروید تا بتوانید وارد استان گیلان شوید. در آخر نیز با عبور از شهرهای رشت، فومن و صومعه سرا، وارد شهر زیبا و منحصر به فرد ماسال شوید. فاصله اصفهان تا ماسال از این مسیر، 811 کیلومتر است و شما باید حدود 9 ساعت و 3 دقیقه را در مسیر باشید.

 

فاصله اصفهان تا ماسال چند کیلومتر است؟

ماسال، به عنوان یکی از شهرهای دوست‌داشتنی و پربازدید در میان مردم ایران شناخته می‌شود. اصفهانی‌ها هم جزو مسافران این شهر هستند و بباید بدانید که به طور کلی نزدیک‌ترین مسیر از اصفهان تا ماسال در حدود 684 کیلومتر است.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا ماسال

امروزه با توجه به پیشرفت حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای، امکان سفر به شهرها از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. اما برای سفر به ماسال از اصفهان، باید مسافت و مدت زمان هر یک از روش‌های سفر را بدانید تا بهترین انتخاب را با توجه به زمان، حوصله و بودجه خودتان داشته باشید. در ادامه مسافت و مدت زمان هریک از روش‌های سفر از اصفهان به ماسال برای شما بیان می‌شود:

 

مسافت اصفهان تا ماسال با اتوبوس

برای مسیر اصفهان تا ماسال اتوبوسی در نظر گرفته نشده است. اما شما می‌توانید با اتوبوس به سمت رشت بروید و سپس با وسایل نقلیه جاده‌ای به شهر ماسال سفر کنید.

 

اصفهان تا ماسال

 

مسافت اصفهان تا ماسال با خودروی شخصی

یکی از بهترین راه‌های سفر از اصفهان تا ماسال خودروی شخصی است. این مسافت، با توجه به مسیرهای مختلف ممکن است بین 8 تا 9 ساعت زمان ببرد.

 

جاذبه های مسیر اصفهان تا ماسال

همان‌طور که گفته شد در مسیر اصفهان تا ماسال، شهرهایی نظیر کاشان، ساوه، قزوین، رشت، صومعه سرا و فومن قرار دارند. هریک از این شهرها نیز جاذبه‌های گردشگری زیادی دارند که برخی از آن‌ها در زیر به شما معرفی می‌شوند:

برای مشاهده جاهای دیدنی ماسال بر روی لینک کلیک کنید. 

  1. شهر کاشان: باغ فین، خانه طباطبایی‌ها، خانه بروجردی‌ها و روستای ابیانه
  2. شهر ساوه: روستای سامان، چشمه بالقلو، قلعه دختر ساوه و شهر زیرزمینی آوه
  3. شهر قزوین: حمام قجر، کاخ چهلستون، خیابان سپه و آب انبار سردار بزرگ
  4. شهر رشت: مجموعه میدان شهرداری رشت، دریاچه سقالکسار، موزه میراث روستایی گیلان و دریاچه سراوان
  5. شهر صومعه سرا: مناره بازار گسکر، محوطه تاریخی هفت دغنان، پل خشتی گوراب تولم و پل گازروبار
  6. شهر فومن: ماسوله، قلعه رودخان، امامزاده ابراهیم شفت و ییلاق کوربار
  7. شهر ماسال: آبشار ویوز، منطقه ییلاقی اولسبلنگاه، آبشار خون، آبشار تولی نساء، آبشار رامینه، غار باستانی خندیله پشت و غار کلچال

 

جمع‌بندی

همانطور که می‌دانید در هر سفر، بعد از رسیدن به مقصد مورد نظر باید به فکر مکانی راحت و بهداشتی باقیمتی به صرفه و کیفیتی خوب برای استراحت خود باشید. شما می‌توانید قبل از طی کردن فاصله اصفهان تا ماسال نیز هتل‌ها و مکان‌های اقامتی زیبا و باکیفیت را با استفاده از سایت رهی نو انتخاب و رزرو کنید. 

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به ماسال سفر کنید و از بین هتل های نزدیک به ماسال یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های رشت را مانند هتل کادوس رشت را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سهیل زمانی ۱۴۰۲/۷/۱۷

در مسیر اصفهان به ماسال فومن توقف کنید و به قلعه رودخان برید که خیلی قشنگه من که خیلی دوست داشتم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۸

سهیل عزیز از ثبت نظرتون در سایت رهی نو سپاسگزاریم همواره کامنتها و نظرات شما کمک زیادی به مسافران عزیز میکند ممنون از شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...