رَهی نو

فاصله رشت تا سنندج

تعداد بازدید: ۸۱۶۷ ۲۴ دی ۱۴۰۱

در این مطلب قصد داریم به بررسی فاصله رشت تا سنندج بپردازیم و بگوییم چگونه می‌توانید به این شهر زیبا با بافت سنتی جذابش سفر کنید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

فاصله رشت تا سنندج چند کیلومتر است

سنندج شهری است با جاذبه‌های گردشگری بسیار که دیدنی‌های زیادی برای تماشا دارد و به عنوان دومین شهر بزرگ کردنشین ایران شناخته می‌شود. سنندج را می‌توان یکی از سرسبزترین شهرهای ایران دانست و در فصل‌های بهار و تابستان آب‌وهوای معتدلی دارد. بافت سنتی و تاریخی آن هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در گشت‌وگذارتان می‌توانید از حمام، مسجد و بازار آن دیدن کنید.

 

فاصله رشت تا سنندج


زیباترین جاهای دیدنی ایران کجاست؟ برای مشاهده جاهای دیدنی ایران کلیک کنید.


برای طی کردن فاصله رشت تا سنندج دو مسیر پیش رو دارید. در یکی از مسیرها ۴۷۲ کیلومتر است و ۶ ساعت و ۳۵ دقیقه در راه خواهید بود. مسیر دیگر طولانی‌تر بوده و ۵۶۷ کیلومتر است. اگر این مسیر را انتخاب کنید ۶ ساعت و ۵۰ دقیقه در راه خواهید بود و مسیر شما کمی طولانی‌تر می‌شود. مسیر اول و دوم در اوایل راه یکسان هستند و بعد از یکدیگر جدا می‌شوند. مسیر اول به سمت زنجان، بیجار و حسین آباد می‌رود و باید جاده دیواندره – سنندج را طی کنید تا به سنندج برسید. اما مسیر دوم به سمت منجیل، لوشان، قزوین، تاکستان و همدان می‌رود تا به سنندج برسد.

 

روش ‌های سفر از رشت تا سنندج

انتخاب روش سفر به شخصیت شما بستگی دارد. شما برای رفتن به سنندج می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید یا ترجیح دهید این فاصله را با ماشین شخصی طی کنید و از مسیر لذت ببرید. مسلماً اگر اهل گشت‌وگذار و لذت بردن از جاده و دیدار از شهرهای بین مسیر هستید، دو مسیر گفته شده در بالا را می‌توانید انتخاب کنید.

 

مسافت رشت تا سنندج با اتوبوس

یکی از راه‌های طی کردن فاصله رشت تا سنندج استفاده از اتوبوس است. اگر این روش را انتخاب کنید، اتوبوس مسافت ۴۷۲ کیلومتری را تقریبا در ۷ ساعت طی می‌کند و شما می‌توانید بلیت اتوبوس را به صورت آنلاین خریداری کنید. خوبی استفاده از اتوبوس، راحتی شما در طول سفر است. باتوجه به اینکه ساعاتی در راه هستید، می‌توانید به استراحت بپردازید تا هنگام رسیدن با شادابی بسیار به گردش در این شهر بپردازید. اگر دوست دارید زمان خلوتی به سنندج بروید، بهترین فصل‌های سال پاییز و زمستان هستند؛ به دلیل سرما تعداد مسافران این شهر بسیار کم می‌شود.

 

مسافت رشت تا سنندج با خودروی شخصی

اگر اهل سفر هستید یا ترجیح می‌دهید خودتان فرمان را به دست گرفته و هرجا دلتان می‌خواهد بروید، بهترین راه سفر با ماشین شخصی است. شما اگر توقف نداشته باشد، تقریبا ۷ ساعته می‌توانید به سنندج برسید. اما اگر بخواهید در بین راه استراحت کنید یا سری به شهرهای بین راه هم بزنید، مسلما مدت زمان بیشتری در راه خواهید بود. منتها باتوجه به اینکه هرکدام از شهرها هم جاذبه‌ها مخصوص به خود را دارند و می‌توانند لذت سفر شما را چند برابر کنند، پیشنهاد ما سفر با ماشین شخصی است.

 

جاذبه‌ های مسیر رشت سنندج

دیدن جاذبه‌های مسیر بستگی به این دارد شما ترجیح بدهید از کدام مسیر به سنندج برسید. اگر مسیر اول را انتخاب کنید در بین راه می‌توانید کمی مسیر را کج کرده و به سمت زنجان بروید. زنجان، سرزمین شگفتی‌هاست و می‌توانید از گنبد سلطانیه، معبد داش کسن، موزه رختشویخانه، بازار سنتی زنجان، قلعه بهستان و دودکش جن، مسجد جامع زنجان، حمام سنتی حاج داداش، موزه باستان‌شناسی و مردان نمکی، مسجد خانم، پل میر بهاءالدین، دریاچه پری و تپه‌های آلا داغ لار دیدن کنید.

برای مشاهده ی جاهای دیدنی سندج کلیک کنید.

رشت تا سنندج

 

قبل از رسیدن به سنندج هم می‌توانید به بیجار بروید. این شهر از شهرهای بسیار قدیمی و باستانی ایران محسوب می‌شود و آثار باستانی زیادی دارد. در این شهر می‌توانید به گشت‌وگذار پرداخته و از برج آجری اشقون بابا، برج ینگی ارخ، برج اوچ گنبد خان، پل صلوات آباد، پل قجور، امامزاده عقیل، تپه قلعه، تپه چغا، تپه قبا سرخ، مسجد خسروآباد گروس، قلعه بانو و بسیاری جاهای دیگر دیدن کنید.

 

اگر هم مسیر دوم انتخاب شما باشد، منجیل اولین شهری است که می‌توانید به گشت‌وگذار بپردازید. این شهر در استان گیلان قرار دارد و جزوی از شهرستان رودبار است. بیشتر هم به خاطر توربین‌های بادی شهرت دارد. طبیعت این شهر بسیار زیباست و روحی دوباره به شما می‌بخشد، حیوانات مختلفی مانند آهو و پلنگ را هم می‌توانید در این شهر ببینید. به علاوه در غار چشمه باد منجیل، سد سفید رود و چشمه کلشتر می‌توانید به گشت‌وگذار بپردازید و با زیتون‌های خوشمزه ادامه مسیر را در پیش گیرید.

 

شهر دیگری که پیشنهاد می‌کنیم دیدن آن را از دست ندهید، همدان است. جاهای دیدنی همدان آنقدر زیاد است که چند روز می‌توانید در این شهر بگردید و تمام نشوند. این شهر داستان‌های زیادی برای گفتن دارد و مانند یک کتاب تاریخی قطور است. در سفر به این شهر می‌توانید از تپه هگمتانه وسیع‌ترین تپه تاریخی ایران، مجسمه شیرسنگی، مجموعه تاریخی گنج‌نامه، گنبد علویان، برج قربان، آرامگاه استر و مردخای، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه بابا طاهر عریان و بازار همدان دیدن کنید. برای یادگار هم می‌توانید حسابی عکاسی کنید یا کوماج، حلوا زرده، سفال و کارهای چرم دوزی با خودتان ببرید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از فاصله رشت تا سنندج گفتیم. ضمن اینکه روش سفر به سنندج از رشت را هم مورد بررسی قرار دادیم. اگر اهل گشت‌وگذار هستید، دیدن شهرهای بین مسیر را از دست ندهید. جاذبه‌های این شهرها به قدری زیاد است که سفر شما را به یک خاطره ماندگار تبدیل می‌کند. شما کدام روش را ترجیح می‌دهید؟ به نظرتان کدام مسیر جذاب‌تر است و به دیگران پیشنهاد می‌کنید.

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به شهرکرد سفر کنید و از بین هتل های سندج یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های شهر فومن را مانند هتل شادی سندج را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نامجو ۱۴۰۲/۷/۱۷

فاصله رشت تا سنندج چند تا شهر دیدنی هست با ماشین شخصی بخوام برم؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۸

نامجوی گرامی دو مسیر وجود داره یک مسیر از شهرهای منجیل، لوشان، قزوین، تاکستان و همدان میگذرد و یک مسیر هم از زنجان، بیجار و حسین آباد میگذرد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...