رَهی نو

فاصله رشت تا یزد

تعداد بازدید: ۱۰۰۵۰ ۲۱ دی ۱۴۰۱

وقتی کلمه سفر را می‌شنویم، سوالی که به ذهنمان می‌رسد، این است که چطور بهترین سفر عمرمان را تجربه کنیم. وقتی که این سوال مطرح می‌شود، ذهنمان به سمت کارهایی که در مقصد انجام می‌دهیم، کشیده می‌شود؛ اما واقعیت این است که مسیر سفرتان هم جزئی از گردشتان به حساب می‌آید و آن هم باید به اندازه مقصد، مهم باشد. به همین خاطر، انتخاب کارهایی که در طول جاده حالتان را بهتر کنند، اهمیت دارند.

در این مقاله از رهی نو در مورد فاصله رشت تا یزد صحبت می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که سفرتان از این شهر شمالی به شیراز از چه مسیرهایی انجام می‌شود و چه وسیله نقلیه‌ای را می‌توانید برای رفتن انتخاب کنید تا شما را به مقصد برساند. پس، تا انتهای این مطلب همراه رزرو آنلاین هتل رهی‌نو بمانید تا با آگاهی کامل از رشت به سمت یزد بروید.

بهترین مسیر رشت تا یزد 

رشت مرکز استان گیلان است که در شمال کشور و کنار دریای خزر قرار دارد. اگر می‌خواهید از این شهر به یزد بروید، باید به سمت جنوب شرقی حرکت کنید. این سفر شما حدوداً 10 ساعت طول می‌کشد تا به مقصد که شهر یزد برسید. البته روش‌های رفتن به این سفر و مسیرها با هم فرق دارند و همین باعث می‌شود که عدد دقیقی برای کیلومتر و زمان نتوان ارائه کرد. اما به طور کل از رشت تا یزد حدود 900 کیلومتر فاصله است.

 

فاصله رشت تا یزد

فاصله رشت تا یزد چند کیلومتر است؟

همانطور که قبلا هم اشاره شد، فاصله رشت تا یزد حدوداً 900 کیلومتر است و اگر بدون توقف بخواهید این مسیر را طی کنید، ۱۰ ساعت زمان برای آن در نظر بگیرید. برای گذراندن این مسیر از استان‌ها و شهرهای مختلفی می‌گذرید و همین باعث می‌شود، خسته نشوید و در مسیرتان چشم‌اندازهای متفاوتی ببینید.

اگر شما در رشت باشید، برای رسیدن به یزد از استان‌های قزوین، مرکزی، قم و اصفهان می‌گذرید. البته یک راه دیگر هم وجود دارد که از تهران می‌گذرد. اگر به پایتخت بروید، دیگر نیازی نیست که برای رفتن به یزد از استان مرکزی بگذرید و شهرهای این استان از مسیر سفرتان حذف می‌شوند.

روش های سفر از رشت تا یزد

اگر سفرتان هماهنگ شده است و نگران مسیر تا رسیدن به مقصد هستید، خوب است بدانید که روش‌های مختلفی وجود دارد تا به شما کمک کنند بدون آن‌که در دلتان آبی تکان بخورد، فاصله رشت تا یزد را طی کنید.

مسافت رشت تا یزد با اتوبوس

اگر تنها هستید یا می‌خواهید حتماً با وسیله‌های عمومی از رشت به یزد بروید، معمولاً اتوبوس اولین گزینه روی میز انتخاب‌هایتان است. این وسیله نقلیه عمومی هر روز در جاده و در حال حرکت است تا افراد را به مقصد برساند. اگر آشنایی چندانی با ساعت حرکت اتوبوس‌های این مسیر ندارید، بهتر است از چند روز قبل به‌صورت حضوری یا آنلاین بلیت خود را تهیه کنید تا خیالتان از حرکت و حتماً رفتن راحت باشد. برای اتوبوس‌ها 3 گزینه دارید؛ اولین مورد VIP تخت‌شو است که اگر مسافت طولانی اذیتتان می‌کند، می‌توانید بخوابید. گزینه‌های دوم و سوم هم VIP کلاسیک و اتوبوس درجه یک هستند.

مسافت رشت تا یزد با قطار

قطار هم از جمله راه‌هایی است که شما را از رشت به یزد می‌رساند. البته مسیر مستقیم نیست و باید از رشت به تهران رفته و در آن‌جا قطارتان را تغییر داده و سوار قطار تهران-یزد شوید. اگر برای طی کردن فاصله رشت تا یزد قطار را انتخاب کنید، زیبایی‌های مسیر رشت تا تهران هوش از سر شما می‌برد. همین‌طور، این قطار آهسته حرکت کرده و همین کمکتان می‌کند از زیبایی‌های اطراف آن لذت ببرید و اگر کاری دارید، در طول مسیر انجام دهید.

مسافت رشت تا یزد با هواپیما

اگر ترجیح می‌دهید زمان کمی در مسیر باشید و بیشتر زمان را به گشت‌وگذار در شهر مقصد یعنی یزد بگذارید، هواپیما شما را در کمتر از یک ساعت از فرودگاه شهر رشت به آسمان می‌رود و در شهر یزد به زمین می‌نشاند. خوبی این روش سفر آن است که اصلاً خسته نمی‌شوید و سریع به مقصد می‌رسید.

مسافت رشت تا یزد با خودروی شخصی

گزینه دیگر که هنگام سفر از رشت تا یزد مناسب است، ماشین خودتان است. با خودروی شخصی می‌توانید در هر جای مسیر که دلتان خواست، بمانید و استراحت کنید. با این کار زمان سفرتان طولانی‌تر یا کوتاه‌تر از سایر روش‌ها می‌شود؛ چون از مسیرهایی که دوست دارید می‌توانید خود را به یزد برسانید. همین‌طور، اگر نیاز به استراحت طولانی داشتید، می‌توانید در شهر یا منطقه دلخواه خودتان استراحت کنید. این کار با وسایل نقلیه عمومی امکان‌پذیر نیست و بیشترین زمان ماندن برای غذا خوردن است که معمولاً نیم ساعت طول می‌کشد.

 

رشت تا یزد

شهر ها و جاذبه‌ های مسیر رشت یزد

در ابتدای فاصله رشت تا یزد، شما جنگل سراوان را پشت سر می‌گذارید. سپس از لوشان، رودبار و منجیل عبور می‌کنید تا به کوهین قزوین برسید. این مسیر آزادراه رشت-قزوین و معمولاً بدون ترافیک است. در ادامه مسیر، از شهرهای مختلفی مانند ساوه، قم و کاشان می‌گذرید که هر کدام از آن‌ها زیبایی‌های مختص به خودشان را دارند.

اگر بخواهید می‌توانید در قزوین از جاذبه‌های گردشگری مانند برج‌های خرقان، عمارت باغ سپهدار، خیابان سپه، کلیسای کانتور، کاخ چهلستون و... دیدن کنید. در قم هم می‌توانید به زیارت حرم فاطمه معصومه (س) خواهر امام هشتم و مسجد جمکران بروید. بناهایی همچون کاروانسرای دیر گچین، کوه خضر نبی، دریاچه حوض سلطان، مقبره‌های باغ گنبد سبز و... نیز از آثار تاریخی و دیدنی قم هستند که ارزش یک بار دیدن را دارند.  

زمانی‌که فاصله رشت تا یزد را طی کردید، جاذبه‌های دیدنی شهر یزد پذیرای شما خواهند بود. میدان امیر چخماق، آتشکده، باغ دولت آباد و خانه لاری‌های یزد از جمله جاهای دیدنی هستند که در سفرتان به این شهر زیبا حتماً به آن‌ها سر بزنید تا تجربه خوبی را در آن‌جا رقم بزنید. برای استراحت هم هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف زیبا   با هنر و معماری این شهر مثل هتل مشیر الممالک یزد هستند که تجربه حضورتان در یزد را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

جمع‌بندی

این مقاله رهی نو را به مسافت رشت تا یزد اختصاص دادیم و برایتان گفتیم از روش‌های مختلفی مانند اتوبوس و هواپیما می‌توانید راهی این سفر شوید و به مقصدتان یعنی شهر بادگیرها برسید. همین‌طور، اشاره کردیم که مسافت میان این دو شهر چقدر است و با روش‌های مختلف، مسافرتتان چقدر طول می‌کشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
محسنی ۱۴۰۲/۷/۱۹

رشت تا یزد 900 کیلومتر خیلی زیاد مثل تهران تا مشهد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۰

محسنی عزیز بله فاصله زیاد است

مهرآفرین ۱۴۰۲/۲/۲۳

یزد از زیباترین و تاریخی ترین شهرهای ایران است امسال عید رفتم یزد بسیار بسیار لذت بردم اول اینکه شهرشون بسیار تمیز بود هیچ کس اشغال نمیریخت غیر از مسافرین واقعا خجالت اور بود و اینکه بافت قدیمی کاملا حفظ شده مردم سنتی هستن و زندگی سنتی هم دارن خیلی عالی و خوب بود

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۳

مهرآفرین عزیز از اینکه تجربه و سفر خودتون رو در سایت رهی نو ثبت و بیان نمودید بسیار خوشحال هستیم و انشاله در سفرهای بعدی هم در خدمتتون باشیم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...