رَهی نو

فاصله اصفهان تا ساوه

تعداد بازدید: ۱۲۸۷۴ ۱۸ دی ۱۴۰۱

دومین شهر بزرگ استان مرکزی شهر ساوه است. شاید بیشتر ساوه را به دلیل انارهای خوشمزه و سرخش بشناسیدU اما این شهر جاهای دیدنی هم کم ندارد. شهر ساوه یادگاری از دوران ساسانیان است. تفرجگاه‌های زیادی در این شهر وجود دارد که تجربه یک روز خوب را به شما و خانواده‌تان هدیه می‌کند. در شهر گشتی بزنید و با لهجه شیرین ساوه آشنا شوید.

 

در بازار ساوه هم از گلیم و سفال که هنرهای دست افراد خوش ذوق این شهر است  خریداری کنید. در این شهر جاهای دیدنی مختلفی همچون دریاچه مصنوعی، پارک جنگلی، مسجد جامع، موزه گنبد چهارسوق، بام ساوه، مسجد سرخ، چشمه کبیر بالقلو، روستای سنگستان و غیره وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. در این مطلب از رهی نو سعی داریم فاصله اصفهان تا ساوه، روش‌های پیمودن این مسیر و جاذبه‌های راه را بررسی کنیم.

 

فاصله اصفهان تا ساوه از نظر مسافت و زمان

برای اینکه فاصله اصفهان تا ساوه را طی کنید، می‌توانید از دو مسیر مختلف حرکت کنید. برای استفاده از مسیر اول باید در شهر اصفهان، وارد بزرگراه کاوه شوید تا به آزادراه معلم برسید. در ادامه وارد جاده اصفهان میمه شوید. پس از رسیدن به شهر میمه به سمت دلیجان و سلفچگان حرکت کنید. پس از اینکه به سلفچگان رسیدید، مسیر را از آزادراه شهید قاسم سلیمانی ادامه دهید تا  به آزادراه ساوه تهران برسید. در این جاده یک خروجی برای شهر ساوه وجود دارد. مراقب باشید آن را رد نکنید. این خروجی خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی نام دارد و شما را به سمت شهر ساوه هدایت می‌کند. با انتخاب این مسیر باید حدود 3 ساعت و 40 دقیقه رانندگی کنید.

 

فاصله اصفهان تا ساوه

 

مسیر دوم هم از خیابان کاوه و آزادراه معلم آغاز می‌شود؛ ولی پیش از اینکه به شهر مورچه‌خورت برسید، باید وارد آزادراه امیرکبیر شوید. در این مسیر از کنار شهرهای طرق رود، نطنز و کاشان عبور خواهید کرد تا به شهر قم برسید. در این شهر وارد بزرگراه امام علی شوید و خود را به آزادراه قم ساوه برسانید. در ادامه به آزادراه قاسم سلیمانی خواهید رسید و بقیه مسیر همانند مسیر شماره 1 است. برای اینکه از این مسیر به شهر ساوه برسید، یک مسیر 4 ساعت و 20 دقیقه‌ای در انتظار شما است.

 

فاصله اصفهان تا ساوه چند کیلومتر است

همان‌طور که در قسمت قبلی گفته شد، برای پیمودن فاصله اصفهان تا ساوه دو مسیر وجود دارد. مسیر اول 313 کیلومتر است و از سه‌راه سلفچگان و دلیجان عبور می‌کند. در مسیر دوم که 388 کیلومتر است، شهرهای نطنز، کاشان و قم وجود دارد.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا ساوه

در این قسمت می‌خواهیم شما را با روش‌های سفر از اصفهان به ساوه آشنا کنیم.

 

مسافت اصفهان تا ساوه با اتوبوس

اگر دلتان نمی‌خواهد خودتان برای پیمودن مسافت اصفهان تا ساوه رانندگی کنید، می‌توانید با اتوبوس به ساوه بروید. اتوبوس برای رفتن به شهر ساوه از مسیر شماره 1 حرکت می‌کند. برای اینکه با اتوبوس به شهر ساوه بروید باید حدود 4 ساعت زمان داشته باشید.

 

مسافت اصفهان تا ساوه با خودروی شخصی

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، اگر دوست دارید در مسیر اصفهان تا ساوه توقف کنید و یا به هر دلیل می‌خواهید با ماشین شخصی خود به ساوه بروید، دو مسیر پیش روی شماست که 313 و 388 کیلومتر مسافت دارد.

 

جاذبه های مسیر اصفهان ساوه

اگر مسیر شماره 1 را برای پیمودن فاصله اصفهان تا ساوه انتخاب کرده‌اید، شهر میمه یکی از شهرهایی است که در ابتدای مسیر به آن می‌رسید. می‌توانید کمی در این شهر توقف کنید و از جاهای دیدنی آن دیدن کنید. قنات مرزآباد، قنات وزوان، مسجد جامع میمه، امامزاده سیده صالحه خاتون و موزه مردم‌شناسی از این آثار دیدنی هستند. همچنین اگر به دنبال مکانی برای صرف غذا می‌گردید، کاروانسرای مادرشاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم که هم فال است و هم تماشا. هم می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه را میل کنید و هم از این مکان تاریخی و دیدنی لذت ببرید.

برای مشاهده جاهای دیدنی اصفهان کلیک کنید. 

 

در 165 کیلومتری مسیر اصفهان تا ساوه، به شهر دلیجان خواهید رسید، البته اگر از مسیر شماره 1 حرکت کنید. شهر دلیجان نیز جاهای دیدنی زیادی دارد. منطقه جاسب یکی از مناطق زیبای این شهر است که 7 روستای مستقل دارد. طبیعت زیبا، رودخانه فصلی پرآب و آب‌وهوای بی‌نظیر از دلایل محبوبیت این مکان است. زیارتگاه آقا شا بلبل، مسجد مس سر با قدمت 800 سال، غار نخجیر، سد 15 خرداد و غیره از مناطق تفریحی این شهر به‌حساب می‌آید.

 

شهر سلفچگان در استان قم قرار دارد و در مسیر اصفهان به ساوه واقع شده است. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به دره قاهان، دریاچه و سد سنجگان، پل طایقان و پلنگ دره اشاره کرد.

 

مسافت اصفهان تا ساوه


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدام است؟ برای مشاهده جاهای دیدنی ایران بر روی لینک کلیک کنید.


در ادامه این مسیر به شهر آوه خواهید رسید. یکی از دیدنی‌های این شهر، شهر زیرزمینی آوه است که 1500 سال اقامت دارد. این شهر تاریخی در دوران مغول در زیر خاک دفن شد. با قدم‌زدن در تونل‌های این شهر، به یاد فیلم‌های هیجان‌انگیز تاریخی می‌افتید. از دیگر دیدنی‌های شهر آوه، تپه تاریخی آوه، آب‌انبار، تپه تاریخی قلعه خاک و کاروانسرای شاه عباسی هستند.

 

در آزادراه ساوه سلفچگان، آبشار هندس قرار گرفته که حدود 35 کیلومتری جنوب ساوه است. این آبشار فصلی 15 متر ارتفاع دارد و در دره‌ای خوش‌آب‌وهوا واقع شده است. اگر در فصل بهار از اصفهان به ساوه آمده‌اید، حتما به این مکان سری بزنید.

 

در مسیر شماره 2 از شهر نطنز عبور خواهید کرد. از دیدنی‌های این شهر می‌توان مسجد جامع نطنز، محله افوشته، غار پریان، دهکده تفریحی و گردشگری رایان، قلعه کوهاب، گنبد باز و غیره را نام برد. اگر قصد دارید فاصله اصفهان تا ساوه را از مسیر شماره 2 طی کنید، می‌توانید کمی در شهر کاشان توقف کنید و  جاهای دیدنی‌ کاشان همچون حمام فین، باغ فین، گلاب‌گیری و غیره را دارد که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.

در این مسیر به شهر قم نیز خواهید رسید. بازار قدیم، غار وشنوه، کاروانسرای منظریه، کاروانسرای دیر گچین، کاروانسرای پل دلاک، خانه ملاصدرا، دریاچه حوض سلطان و غیره از دیدنی‌های شهر قم است.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم فاصله اصفهان تا ساوه را بررسی کنیم و اطلاعاتی که برای سفر به شهر ساوه موردنیازتان است را به شما بدهیم. با خواندن این مقاله از رهی نو می‌توانید جاذبه‌های راه را بشناسید و باتوجه‌به آن مسیر خود را به‌خوبی انتخاب کنید و از سفر خود لذت ببرید.

اگر قصد سفر و اقامت در شهر ساوه را دارید می توانید هتل های ساوه را مانند هتل کاوه ساوه را از رهی نو با بهترین قیمت رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نرگس ۱۴۰۲/۷/۲۲

خاطره گلاب گیری کاشان رو فراموش نمیکنم فضای عطرآگین بوی گلها و مناظر زیبا

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۲

نرگس عزیز بسیار عالی از بیان تجربه تون در سایت رهی نو سپاسگزاریم موفق و شاد باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...