رَهی نو

فاصله اصفهان تا قشم

تعداد بازدید: ۳۲۳۳۶ ۵ دی ۱۴۰۱

می‌خواهیم راهی خلیج فارس شویم و به یکی از جزایر زیبایش سر بزنیم. قشم، بزرگترین جزیره این سرزمین امروزه در میان گردشگران شهرت وسیعی پیدا کرده است و اکثریت افراد هنگام پاییز و زمستان سفر به این منطقه را انتخاب می‌کنند. در این شهر حسابی می‌توانید تفریح کنید و خوش بگذرانید. جاهای دیدنی قشم به قدری زیاد است که حتی یک هفته هم برای گشت‌وگذار این منطقه کم است.

اگر از اصفهان راهی قشم هستید، بهتر است ابتدا با روش‌های سفر به این شهر و مسافت و زمانی که در راه هستید، آشنا شوید تا بهترین شیوه طی کردن فاصله اصفهان تا قشم را انتخاب کنید. همچنین اگر قصد اقامت در قشم را دارید با مراجعه به سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو بهترین هتل‌های قشم مانند   هتل آتامان قشم  را رزرو کرده و  از اقامت خود لذت ببرید. 

فاصله اصفهان تا قشم

بهترین مسیر های اصفهان تا قشم

شما برای سفر به این شهر سه مسیر پیش رو دارید. کمترین آن ۱۰۶۰ کیلومتر و بیشترین آن ۱۱۰۲ کیلومتر است. در مسیر اول وارد بزرگراه شهید دستجردی می‌شوید، از خلیج فارس عبور می‌کنید، از شهررضا می‌گذرید و بیشتر مسیر را در جاده اصفهان- شیراز خواهید بود. در نهایت به بلوار امام خمینی، بلوار زرندی می‌رسید و از صفا شهر عبور می‌کنید. بعد از گذشت از بوانات و طی مسافتی طولانی باید به جاده بندرعباس برسید. این مسیر ۱۰۶۰ کیلومتر است.

مسیر دوم به طول ۱۱۰۲ کیلومتر طولانی‌ترین مسیر است و مسیرش از نایین-اصفهان شروع می‌شود. از نایین- اردکان عبور خواهید کرد و از بزرگراه میبد- یزد رد می‌شوید. وقتی بزرگراه شهر بابک-انار برسید، مسیرتان در شهر بابک با مسیر اولی یکی می‌شود و همان جاده‌ها را باید طی کنید تا به مقصدتان برسید.

برای طی کردن مسیر سوم هم ۱۰۹۳ کیلومتر را باید طی کنید. ابتدای این مسیر با مسیر اول یکسان است؛ اما به جای اینکه تمام مدت در جاده اصفهان شیراز رانندگی کنید، به سمت بزرگراه شهرضا-سمیرم می‌پیچید. با گذر از یاسوج-شیراز، بزرگراه شیراز-جهرم و عبور از شهرهای زیادی به بندرعباس خواهید رسید.

روش‌های سفر از اصفهان تا قشم

اینکه ترجیح می‌دهید با کدام وسیله نقلیه به قشم سفر کنید به بودجه‌تان و شخصیت سفرگردی شما بستگی دارد. برخی افراد ترجیح می‌دهند سریع‌تر به مقصد رسیده و از جاذبه‌های این منطقه دیدن کنند یا زمان کمی برای گشتن دارند و هواپیما را ترجیح می‌دهند.

برخی دیگر ترجیح می‌دهند بودجه سفرشان را مدیریت کنند و با اتوبوس یا قطار به سفر بروند. برخی هم برایشان دیدن جاذبه‌های مسیر لذت‌بخش است و دوست دارند کل مسیر را خودشان رانندگی کنند. اینکه شما جزو کدام دسته هستید، به شما بستگی دارد. اما هر روشی را انتخاب کنید، مطمئناً دیدن جاذبه های گردشگری قشم ، برایتان خاطره‌انگیز خواهد شد.

مسافت اصفهان تا قشم با اتوبوس

اگر دوست دارید خودتان رانندگی نکنید و ترجیح می‌دهید با اتوبوس فاصله اصفهان تا قشم را طی کنید، با استفاده از اتوبوس می‌توانید تا بندرعباس بیایید. آن وقت می‌توانید از طریق اسکله شهید حقانی خودتان را به قشم برسانید. البته ممکن است مقصد اتوبوس شما بندرعباس نباشد و از بندر پل عبور کند. آن وقت با گذشتن از لافت و درگهان به قشم خواهید رسید.

می‌توانید بلیت اتوبوس را به صورت آنلاین خریداری کنید. در این زمان باید به پایانه صفه اصفهان بروید تا اتوبوس‌های اصفهان-قشم را سوار شوید. شما تقریباً ۱۲ ساعت در راه خواهید بود و در طول این مدت می‌توانید از مسیر لذت برده و فیلم‌های دلخواهتان را ببینید یا آهنگ‌هایی را که دوست دارید بشنوید. از اصفهان تا قشم با اتوبوس، ۹۸۱ کیلومتر است.

برای رفتن به بندرعباس، می‌توانید از پایانه صفه و پایانه کاوه اصفهان، اقدام کنید. زمان متوسط سفر نیز برای رسیدن به بندرعباس، ۱۲ ساعت است و ۹۳۱ کیلومتر راه دارید. نکته بسیار مهم این است که مسیر برگشت یعنی فاصله قشم تا اصفهان نیز به همین اندازه بوده و مسیرشان هم یکی است.

مسافت اصفهان تا قشم

 

مسافت اصفهان تا قشم با قطار

سفر با قطار هم، لذت خاص خودش را دارد. می‌توانید در طول مسیر با بقیه گپ بزنید تا زمان سفر برایتان کوتاه‌تر شود. البته شما خود قشم پیاده نخواهید شد، بلکه مقصد آخر بندرعباس است. از آنجا باید با تاکسی به اسکله شهید حقانی بروید. سپس با استفاده از اتوبوس دریایی، می‌توانید خودتان را به قشم برسانید. شما همچنین می‌توانید با رزرو   هتل پارسیان کوثر اصفهان اقامتی   به یادماندنی داشته باشید.

مسافت اصفهان تا قشم با هواپیما

مسلماً هواپیما برای سفر به قشم بهترین انتخاب خواهد بود. دیگر دردسرهای مسیر را نخواهید داشت و راحت در فرودگاه قشم پیاده می‌شوید و سپس به هرجایی دلتان بخواهد می‌روید. طی کردن فاصله اصفهان تا قشم با هواپیما حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

مسافت اصفهان تا قشم با خودروی شخصی

رانندگی در جاده و گشت‌وگذار، بسیار لذت‌بخش است؛ مخصوصاً اگر همسفران خوبی داشته باشید، لذت سفر را برایتان دوچندان می‌کند. با رانندگی در هرکدام از مسیرهای گفته شده، می‌توانید خودتان را به بندرعباس برسانید. وقتی به بندرعباس رسیدید، دو راه دارید. اولین راه، گذاشتن ماشین در پارکینگ و رفتن به جزیره قشم است. راه دوم هم استفاده از شناورهای خودروبر است تا ماشین‌تان را ببرید.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر اصفهان قشم

جاهای دیدنی اصفهان کم نیست؛ اما از جاذبه های گردشگری قشم هم نباید غافل شویم. برای رفتن به قشم شما انتخاب‌های مختلفی دارید و وابسته به انتخابتان می‌توانید از جاذبه‌های مختلفی دیدن کنید. اگر از یزد و سیرجان می‌گذرید، می‌توانید سری به این شهرها بزنید. اگر به یزد می‌روید، حتماً سری هم به جاهای دیدنی یزد مانند باغ دولت آباد، قنات زارچ، موزه مارکار و خانه هنر یزد بزنید. قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر خشتی، صفای خاص خودش را دارد. سکوت و آرامش این شهر روح‌تان را صفا می‌دهد و شما را آماده می‌کند تا بقیه مسیر را طی کنید.

در شهر سیرجان نیز می‌توانید به تماشای یخدان‌های دوقلو، قلعه سنگ، بادگیر چپقی، باغ بمید، خانه حاج رشید و آرامگاه میر زبیر بنشینید. جاهای دیدنی سیرجان، به قدمت خود سیرجان پر از شگفتی و شکوه است. البته این شهر به خاطر قنات‌هایش شهرت دارد که نباید از دیدن آنها غافل نشوید.

اگر هم از شیراز و جهرم و لار می‌گذرید، هرکدام از این شهرها می‌تواند خاطره به‌یادماندنی را برایتان رقم بزند. با قدم زدن در بهشت فارس می‌توانید عطر بهار نارنج را همراه خودتان به همه جا ببرید. این شهر پر است از جاهای دیدنی مختلف که خودش به چند روزی زمان برای گشت‌وگذار احتیاج دارد. از جاهای دیدنی شیراز می‌توان به باغ نارنجستان قوام، باغ عفیف آباد، باغ دلگشا، باغ موزه نظر، باغ ارم، باغ جهان نما، آرامگاه خواجوی کرمانی، مسجد نصیرالملک، حافظیه، سعدیه و کلی منطقه دیدنی دیگر اشاره کرد.

یخدان‌های دوقلو

 

جمع‌بندی

برای طی کردن فاصله اصفهان تا قشم مسیرهای مختلف و وسیله‌های حمل و نقل متفاوتی وجود دارد. سفر به قشم هیجان‌انگیز است و هر فردی در طول زندگی‌اش حداقل یک‌بار باید به این شهر سفر کند. شما تا به حال به قشم رفته‌اید؟ به نظرتان کدام مسیر از همه بهتر است؟ اگر قصد اقامت در قشم را دارید می توانید هتل های قشم را مانند هتل بوتیک ایرمان قشم  و را از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با بهترین قیمت رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین زاده ۱۴۰۲/۷/۲۲

بهترین هتل قشم کدوم هتل هست؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۲

دوست عزیز جهت راهنمایی و کسب اطلاعات لازم با کارشناسان پشتیبان رهی نو تماس بگیرید 74828-21

همایون ۱۴۰۲/۲/۲۵

منکه اصفهان هستم 12 ساعت خوبه یک شب هم در یزد میمانم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۵

همره عزیز رهی نو حتما که سفر خوبی خواهید داشت و ما هم برای هدایت و همراهی شما در این سفر خدمتگزاریم.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...