رَهی نو

فاصله ساری تا رامسر

تعداد بازدید: ۱۷۰۱۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۱

آگاهی از فاصله مبدا و مقصد از یکدیگر از جمله اطلاعات ضروری و اولیه برای آغاز سفر است. به این ترتیب می‌توانید در رابطه با روش سفر خود بهتر تصمیم بگیرید و یا برای آن  برنامه‌ریزی کنید. به همین دلیل در ادامه توضیحاتی در رابطه با فاصله ساری تا رامسر را ارائه می‌کنیم.

 

فاصله ساری تا رامسر از نظر مسافت و زمان

فاصله ساری تا رامسر از نظر مسافت حدودا به ۲۵۰ کیلو‌متر می‌رسد. زمانی که برای پیمودن این مسیر ۲۵۰ کیلو‌متر‌ی تخمین زده می‌شود، تقریبا ۴ ساعت است.

 

فاصله ساری تا رامسر چند کیلو‌متر است؟

برای آغاز سفر به‌یاد‌ماندنی خود در فاصله ساری تا رامسر، ابتدا وارد جاده‌ ساری-قائمشهر شوید. به ترتیب پس از عبور از شهر‌ها‌ی قائمشهر، بابل و آمل، در بزرگراه آمل-محمود آباد به مسیر خود ادامه دهید. سپس در جاده ساحلی حرکت کنید. وارد کمربندی نو‌شهر و چالوس (بزرگراه شهید قاسم سلیمانی) شوید. پس از عبور از تونل و پل شهید غلامرضا صادقی، به آزاد‌راه شهید یاسر زندی بروید. پس از رسیدن به میدان کاسپین به‌سوی جاده ساحلی حرکت کنید. بعد از بلوار مهارت، به ترتیب از بزرگراه امام خامنه‌ای و جاده ساحلی بروید. در نهایت با حرکت در این مسیر به رامسر می‌رسید.  مسیر گفته شده یعنی فاصله ساری تا رامسر 253 کیلومتر است که چیزی در حدود 4 ساعت 18 دقیقه زمان لازم دارد.

 

فاصله ساری تا رامسر

 

روش ها‌ی سفر از ساری تا رامسر

طریقه‌ سفر و نوع وسیله نقلیه نیز از موارد مهمی هستند که باید قبل از سفر تکلیف آن‌ها را مشخص کرد. همه باتوجه‌به شرایط و زمانی که در آن قرار دارند، نحوه‌ سفر خود را تعیین می‌کنند. پس بهتر است بدانیم که علاوه بر خودرو‌ی شخصی با چه وسیله‌ها‌ی دیگر‌ی می‌‌توان فاصله ساری تا رامسر را طی کرد.

 

مسافت ساری تا رامسر با اتوبوس

پس از رزرو بلیط اتوبوس از ساری به مقصد رامسر، می‌توانید به پایانه ساری در بزرگراه ولیعصر بروید و با یافتن تعاونی مورد‌نظر، یک سفر به‌یاد‌ماندنی را آغاز کنید. بدون شک در تمام مدتی که فاصله ساری تا رامسر را طی می‌کنید، به تماشا‌ی مسیر خواهید پرداخت. به این دلیل که سفر با اتوبوس و یا خودرو‌ی شخصی فرصت مناسبی برای تماشا‌ی مناظر چشم‌نواز است؛ به‌خصوص برای جاذبه‌ها‌ی دیدنی این مسیر.

 

مسافت ساری تا رامسر با خودرو‌ی شخصی

به نظر می‌رسد که سفر با خودرو‌ی شخصی راحت‌ترین و بهترین نوع سفر در بین عمده‌ افراد به شمار می‌آید. به این دلیل که انتخاب مسیر، تعداد و زمان توقف برای استراحت و بازدید از مکان‌ها‌ی مختلف گردشگری و مراکز خرید کاملا در اختیار اشخاص قرار می‌گیرد. پس اگر شما نیز به دنبال تجربه‌ چنین سفر‌ی هستید، از خودرو‌ی شخصی استفاده کنید و اطلاعات ذکر‌شده در رابطه با فاصله ساری تا رامسر و مسیر عبور‌ی را در نظر بگیرید.

 

مسافت ساری تا رامسر با هواپیما

فرودگاه دشت ناز ساری در مسیر اتوبان ساری-نکا، شهرستان میاندورود، انتها‌ی بزرگراه جدید فرودگاه در بلوار شاه‌آباد قرار دارد. پس از رزرو بلیط پرواز، شما باید جهت آغاز سفر هوا‌یی خود از ساری به رامسر، به این فرودگاه بروید تا یکی از سریع‌ترین مسافرت‌ها‌ی خود را تجربه کنید.

 

جاذبه ها‌ی مسیر ساری تا رامسر

کاخ سلطنتی بابل

همان‌طور که قبلا هم متوجه شدید، مسیر در فاصله ساری تا رامسر، از بابل نیز عبور می‌کند که می توانید در اینجا از جاهای دیدنی بابل نیز دیدن کنید. این کاخ سلطنتی با‌شکوه که در یک باغ زیبا واقع شده است، هم‌اکنون در دانشگاه پزشکی استان مازندران قرار دارد. تاریخ ساخت کاخ سلطنتی بابل به دوره‌ پهلوی مربوط می‌شود. گچ‌بری‌ها و طراحی‌ها‌ی داخلی آن بسیار خیره‌کننده است؛ بطوریکه بینندگان آن را شگفت‌زده می‌کند. این کاخ در دو طبقه همراه با سالن‌ها و تعداد زیاد‌ی اتاق بنا شده است. برای اقامت در شهر بابل، اطلاعات مربوط به هتل های بابل در رهی نو مشاهده کنید. 

چشمه آب گرم بلیران

چشمه آب گرم بلیران در روستا‌یی به همین نام در بخش سر‌دشت آمل و جاده قدیم بابل-آمل واقع شده است. جنگل بلیران، رودخانه‌ گرما‌رود یا گرمرو و چشمه‌ها‌ی آب معدنی گرو و لاله‌زار نیز از جاذبه‌ها‌ی روستا‌ی بلیران است. با بازدید از این مکان می‌توانید به طور هم‌زمان از دیدن چندین جاذبه و گردش در آن‌ها لذت ببرید.

 

مسافت ساری تا رامسر

 

دبستان تاریخی پروین اعتصامی

دبستان پروین اعتصامی در چالوس، خیابان امام خمینی و روبه‌رو‌ی کلانتری شماره ۱۱ قرار دارد. این مدرسه در دوره‌ پهلوی ساخته شد و تاریخ ثبت آن در آثار ملی نیز به سال ۱۳۸۵ مربوط می‌شود. شما می‌توانید در مسیر خود با اقامت موقت در چالوس، در کنار بازدید از جاذبه‌ها‌ی طبیعی و زیبا‌ی آن، از این مدرسه نیز بازدید کنید.

 

دریاچه قو

پس از پیمودن فاصله ساری تا رامسر، در رامسر نیز از مکان‌ها‌ی دیدنی بازدید نمایید. دریاچه قو یکی از زیبا‌ترین جاذبه‌ها‌یی است که می‌توانید در کنار بازدید از روستا‌ی رویایی جواهر‌ده، از آن هم دیدن کنید. روستا‌ی فراموش‌نشدنی جواهردره در ۲۶ کیلو‌متر‌ی رامسر قرار دارد و دریاچه قو نیز در پایین دست روستا واقع شده است. برای بازدید از این دریاچه باید مبلغی را به‌عنوان هزینه‌ ورود بپردازید؛ چرا‌که این دریاچه تحت مدیریت بخش خصوصی است. این هزینه صرف جمع‌آوری زباله و حفظ محیط زیست می‌شود.

 

سخن پایانی

معمولا کسانی که به دنبال تنفسی تازه در طبیعت بکر و خوش‌آب‌و‌هوا هستند، رامسر را در لیست مقاصد گردشگری خود قرار می‌دهند. اگر شما هم قصد دارید که به رامسر بروید، اطلاعات ارائه‌شده در رابطه با فاصله ساری تا رامسر، شیوه‌ها‌ی سفر و جاذبه‌ها‌ی مسیر را از یاد نبرید. به این ترتیب سفر‌ی خاطره‌انگیز را رقم خواهید زد. اگر قصد سفر و اقامت در رامسر را دارید می توانید، هتل های رامسر را مانند هتل بزرگ پارسیان رامسر از رهی نو با تخفیف ویژه رزرو کنید و برای تجربه ی یک سفر لذت بخش، جاهای دیدنی رامسر را در این مقاله ببینید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
ضحی ۱۴۰۲/۷/۲۳

چشمه آب گرم بلیران آب گرم در دل طبیعت فوق العادست البته اگر بتونی داخلش بری آیا میشه؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۴

بله دوست عزیز تا اونجاییکه ما اطلاع داریم میتونید برید داخل چشمه و استفاده نمایید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...