رَهی نو

فاصله مشهد تا سبزوار

تعداد بازدید: ۷۰۸۶۴ ۳ آبان ۱۴۰۱

شهر سبزوار یکی از مهم‌ترین مراکز تاریخی، اسلامی، فرهنگی، دانشگاهی و جمعیتی شمال شرق ایران محسوب می‌شود. همچنین به نماد تاریخ و علم ایران معروف است. سبزوار از نظر موقعیت بازرگانی و تجاری نیز جایگاه خوبی را در بین شهرهای استان خراسان رضوی کسب کرده است. آب‌وهوای این شهر معتدل و کوهستانی است.

اگر قصد دارید فاصله مشهد تا سبزوار را طی کنید، باید بدانید که شهر سبزوار جاهای دیدنی زیادی دارد که باید برای دیدن آن‌ها وقت بگذارید. برخی از این مکان‌ها شامل باغ ملی سبزوار، کویر دوشاخ، آبشارهای بفره، سد یام، آتشکده میر مظفر، درخت چنار کهن‌سال سلیمانی، بقعه امامزاده یحیی، مسجد پامنار، خانه تاریخی جعفرزاده و آرامگاه ابوالحسن زید بیهقی است. در ادامه با سایت رزرو آنلاین رهی نو همراه باشید.

بهترین مسیر  مشهد تا سبزوار 

برای اینکه فاصله مشهد تا سبزوار را بپیمایید، باید از بزرگراه شهید قاسم سلیمانی مشهد، راه را آغاز کنید. سپس وارد آزادراه شهید شوشتری شوید و پس از رسیدن به ملک آباد، از جاده مشهد نیشابور مسیر را ادامه دهید. پس از رسیدن به شهر نیشابور از اتوبان امام رضا به جاده نیشابور سبزوار بروید. در این مسیر از کنار حسن آباد سالار، زعفرانیه، هاشم آباد و رباط سرپوش عبور خواهید کرد تا در نهایت به شهر زیبای سبزوار برسید. شما برای پیمودن مسافت بین مشهد تا سبزوار به زمان 2 ساعت و 35 دقیقه نیاز دارید.

فاصله سبزوار تا مشهد

فاصله مشهد تا سبزوار چند کیلومتر است

فاصله مشهد تا سبزوار 242 کیلومتر است که از شهر نیشابور نیز می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: فاصله ی مشهد تا کرمان چقدر است؟

روش‌های سفر از مشهد تا سبزوار

اگر قصد دارید فاصله مشهد تا سبزوار را طی کنید، این قسمت مقاله را از دست ندهید؛ چراکه قصد داریم روش‌های سفر از مشهد به سبزوار را بررسی کنیم.

مسافت مشهد تا سبزوار با اتوبوس

شما می‌توانید فاصله مشهد تا سبزوار را با اتوبوس بپیمایید و خستگی رانندگی را از خود دور کنید. برای این منظور باید به پایانه امام رضا مشهد بروید. اتوبوس این مسیر 248.5 کیلومتری را حدود 3 ساعت و 32 دقیقه طی می‌کند و از شهر نیشابور عبور می‌کند.

مسافت مشهد تا سبزوار با اتوبوس

مسافت مشهد تا سبزوار با خودروی شخصی

درصورتی‌که قصد دارید فاصله مشهد تا سبزوار را با اتومبیل شخصی خود طی کنید، می‌توانید با گذر از شهرهای ملک آباد، قدمگاه و نیشابور، به شهر سبزوار برسید و در مسیر هرجا که احساس خستگی کردید و یا برای دیدن زیبایی‌های موجود توقف کنید.

مسافت مشهد تا سبزوار با قطار

شاید بخواهید فاصله مشهد تا سبزوار را با قطار بپیمایید. برای این منظور می‌توانید از قطار مشهد تهران استفاده کنید و در ایستگاه سبزوار که سومین ایستگاه این مسیر است، از قطار پیاده شوید. در این مسیر از شهرهای تربت حیدریه و نیشابور عبور می‌کنید تا به سبزوار برسید. قطار این مسیر را در زمانی حدود 3 ساعت طی می‌کند.

جاذبه‌های مسیر مشهد تا سبزوار

علاوه بر جاهای دیدنی مشهد، در فاصله ی بین این دو شهر، شهرهای زیادی وجود دارد که هرکدام دیدنی‌های بسیاری دارند. شما می‌توانید در این شهرها توقف کنید و از دیدن زیبایی‌های طبیعی و تاریخی آن‌ها لذت ببرید و خستگی مسیر را هم در کنید.

ملک آباد

این شهر در شرق ایران در استان خراسان رضوی قرار دارد و تنها 32 کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد. آب‌وهوای کوهپایه‌ای ملک آباد سبب شده تا تابستان‌های گرم و بادخیز و زمستان‌های سرد و برف‌گیر داشته باشد. اگر در این شهر توقف کردید سری به امامزاده سید ابوالقاسم صالح بزنید که از نوادگان امام موسی کاظم است. چشمه گراب نیز یکی از دیدنی‌های این منطقه است که در دل طبیعت وجود دارد و از مجموع چند چشمه تشکیل شده است.

آب هر چشمه رنگ و طعم متفاوتی دارد که امری بسیار شگفت‌انگیز است. سرچشمه اصلی چشمه گراب، یک چشمه سبز رنگ مخروطی شکل است که روی تپه‌ای قرار گرفته است. آب چشمه گراب خاصیت درمانی دارد و مواد زاید را از بدن دفع می‌کند. یک قله با ارتفاع 70 متر هم در این منطقه خودنمایی می‌کند که شبیه به کوه آتشفشان است. غار باغچه نیز در همان نزدیکی قرار دارد و دیدن آن خالی از لطف نیست.

 

مسافت سبزوار تا مشهد

قدمگاه

این شهر در فاصله 24 کیلومتری شرق نیشابور واقع شده است. بنایی متعلق به قرن 11 هجری با گنبد فیروزه‌ای در این شهر وجود دارد. در اینجا تخته سنگ سیاهی وجود دارد که طبق روایات جای پای امام رضا روش آن نقش بسته است. همچنین چشمه‌ای در آنجا وجود دارد که به خواست آن حضرت جاری شده است. اگر در فاصله مشهد تا سبزوار در این شهر توقف کردید، از باغ قدمگاه و آبشار دررود هم دیدن کنید.

قدمگاه

نیشابور

شهرهای بزرگ مهمی در خراسان رضوی وجود دارد که گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. یکی از این شهرهای بزرگ، شهر نیشابور است که تاریخ و فرهنگی غنی دارد. از جاهای دیدنی نیشابور می توان به آرامگاه عطار نیشابوری در میان باغی باصفا واقع شده است. این بنا در قرن هفتم هجری ساخته شده است. خیام نیشابوری، شاعر، ریاضی‌دان و ستاره‌شناس ایرانی است که آرامگاه آن در باغی زیبا در شهر نیشابور قرار دارد.

در این باغ مهمانخانه، موزه و کتابخانه نیز به چشم می‌خورد که می‌توانید در سفر به نیشابور از آن دیدن کنید. ساختمانی گنبدی شکل و گسترده در نزدیکی آرامگاه خیام وجود دارد که به آسمان‌نمای خیام معروف است و می‎توان پدیده‌های آسمان شب را در آن مشاهده کرد. البته این بنا هنوز تکمیل نشده؛ ولی قطعا به یکی از بهترین جاهای دیدنی نیشابور تبدیل خواهد شد.

مقبره کمال‌الملک، نقاش معاصر ایران با طراحی بسیار زیبا و دیدنی همراه با قوس‌ها و طرح‌های هندسی آن، یکی از دیدنی‌های نیشابور به‌حساب می‌آید. عمارت امین اسلامی در دوران صفوی ساخته شده است و در باغی باشکوه قرار گرفته است. این پارک خوش‌آب‌وهوا از دیگر مکان‌های دیدنی شهر است.

در سفر به نیشابور از دیدن دهکده چوبی غافل نشوید. این روستا از چوب ساخته شده است و تفاوت آن با ساختمان‌های سنگ و سیمانی شهر جذاب است. در میان این  دهکده افسانه‌ای، مسجدی چوبی قرار دارد که دارای معماری بی‌نظیری است. این مسجد اولین مسجد چوبی ایران به‌حساب می‌آید که مقاومت بالایی در برابر زلزله و موریانه دارد. این دهکده توریستی فرصت خوبی برای گذراندن زمان در جایی رویایی است.

نیشابور

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی را در مورد فاصله مشهد تا سبزوار به شما بدهیم. اگر قصد دارید از مشهد به سبزوار بروید برای اقامت خود در سبزوار می توانید هتل های سبزوار را از رهی نو با بهترین تخفیف به صورت آنلاین رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سید عقیل معلم زاده ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

خیلی عالی بود

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...